LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies opstelling keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mercurius
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2007 23:38

Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door Mercurius »

We mogen een ruimte van 4,70 m bij 4,70 inrichten als keuken. Een zijde van de keuken bestaat uit ramen met een vensterbank 71 cm boven de grond. De zijde haaks hier op is open (richting de woonkamer) de andere twee zijden zijn muren.

Graag zou ik willen hebben:

- Een kastenwand
- Een kookblok tegen de muur
- Een spoeleiland met iets van een barretje eraan
- Eettafel

Is dit mogelijk in deze ruimte of wordt het dan veel te vol. En indien het te vol wordt wat zou dan een betere opstelling zijn ??

jasmine
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2007 10:52

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door jasmine »

beetje moeilijk te zeggen over het je het het beste kan doen. Maar als ik je verhaal zo lees moeten je ideeen wel lukken hoor!

let op de volgende punten:

handig is:
koken en spoelen met een tussenruimte van ongeveer 90 cm
doorloop tussen keukenblokken ook 90 cm minimaal aanhouden
als je kastenwand gaat uitvoeren: koeler op hoogte (op een lade), oven/magnetron of combimagnetron niet op ooghoogte maar op borst hoogte. (bij ooghoogte is het lastig hete gerechten eruit te halen)
vaatwasser bij spoelgedeelte houden (als je voorspoelt is dit handig)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door maxx »

vaatwasser bij spoelgedeelte houden (als je voorspoelt is dit handig
:?:


Ik weet niet welke merken dat jij verkoopt maar volgens mij is voorspoelen van de afwas echt niet meer nodig. Het is zelfs erg milieubelastend.

Bij een hoge kastenwand met daarbij een spoel/kookeiland maken wij steeds meer gebruik van een vaatwasser in de hogekastenwand. Hierdoor kan het eiland volledig met ladekasten worden uitgevoerd. Heel praktisch. Probeer de minimale tussenruimte 100cm te houden. Vooral bij laden is dat prettig.

mvg

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door marpet »

Er zijn diverse keukenplanners op internet, bijvoorbeeld van Alno en Ikea. Hier kan je zelf een beetje gaan puzzelen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door maxx »

De planner van Alno is een aanrader.
MVG

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door scheuj »

Ga naar een binnenhuisarchitect en laat hem/haar een keuken ontwerpen. Kost je een kleine zeshonderd euro. Daarna met de tekening naar de duitse keukenboeren en laat ze maar een offerte uitbrengen. Gegarandeerd dat je het geld wat je kwijt bent voor het ontwerp er weer dik uithaalt. Het is zinloos om een tekening door de Nederlandse keukenboer te laten maken want enige vorm van creativiteit is aan de meesten van hen niet besteed.

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door Lexus »

Het is zinloos om een tekening door de Nederlandse keukenboer te laten maken want enige vorm van creativiteit is aan de meesten van hen niet besteed.
Bij de Duitsers blijkbaar ook niet....
Waarom anders een architect.... :wink:

Mercurius
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2007 23:38

Re: Advies opstelling keuken

Ongelezen bericht door Mercurius »

Bedankt voor de adviezen. Zal eens gaan tekenen met het pakketje van ALNO.

Scheuj: Weet je nog een goede binnenhuisarchitect in de buurt van Rotterdam ??


Aan welke merken keuken moet ik denken met een budget van 20.000 euro (ik hou van strak en minimalistisch). ???

Gesloten