Oplichten vind ik dan wel weer een groot woord.
Ik heb ook helemaal niet gesproken over oplichting, maar wel over een beentje lichten.
Oftewel, steeds onderuit proberen te komen wat je belooft hebt.
Voor de diverse ketens is het een verkoopkreet om klanten te lokken.
Als ik hier al lees hoeveel er over geklaagd wordt dat deze ketens hun beloftes niet nakomen, dan is dat echt niet normaal meer.
Ik ben van mening dat als zaken zo met hun klanten omgaan, dat de consumenten dan massaal daar weg moeten blijven.
Oftewel:
De consument pikt zulk gedrag van de winkelieren niet.
En dat is niet meer dan logisch!
Maar wat schept mijn verbazing:
De zaken die de klanten behandelen als vuil hebben het nog nooit zo druk gehad!
Dit is helaas de realiteit.
En dit soort maffe gedrag van de consument begrijp ik dus totaal niet!
Het is niet zo dat ik hiermee negatief uitlaat over de consument.
Maar als er iemand is die dit gedrag heeft, mag mij graag uitleggen waarom dat ze dit zo doen.
Want ik begrijp er totaal geen moer van.
Ik bedoel:
Ik ben zelf ook consument, en als een winkel mij als vuil behandelt, dan zien ze me daar nooit meer terug.
En niet wat toch veel mensen doen is toch steeds weer naar zulke winkels teruggaan.
En kom a.u.b. niet met de smoes aan dat daar de prijs lekker laag is, want dat is geen echte reden!
Vertel me maar wat dan wel de echte reden is.