LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aangepaste keuken
Aangepaste keuken
Hallo,
Voor het eerst vanavond op dit forum en al veel tips gelezen. Toch nog even een vraag of iemand van jullie ervaring heeft met het laten maken van een aangepaste keuken. Ik zat zelf te denken aan een maatwerk keuken. Er zijn speciaalzaken zoals Pronk Ergo in Zoetermeer maar daar vind ik niet wat ik zoek. Wat ik mooi vind is een houten keuken met een hardstenen werkblad. Kasten moeten echter op maat gemaakt worden, zo is type apothekerskast handig voor mij. Een gedeelte van de keuken moet onderrijdbaar zijn. Kookplaat keramisch/inductie ivm schuiven van de pannen. Vaatwasser, oven en koelkast op juiste hoogte zodat ik er goed bij kan en zo zijn er nog aardig wat aanpassingen nodig. Weet iemand waar ik terecht kan voor iets dergelijks zonder dat ik er een extreem bedrag voor neer moet tellen? Heb wel een redelijk budget maar als je soms ziet wat een speciaalzaak soms vraagt voor een "aangepast onderdeel" dan zakt de moed al in je schoenen.
Alvast bedankt!
groeten Corine
Voor het eerst vanavond op dit forum en al veel tips gelezen. Toch nog even een vraag of iemand van jullie ervaring heeft met het laten maken van een aangepaste keuken. Ik zat zelf te denken aan een maatwerk keuken. Er zijn speciaalzaken zoals Pronk Ergo in Zoetermeer maar daar vind ik niet wat ik zoek. Wat ik mooi vind is een houten keuken met een hardstenen werkblad. Kasten moeten echter op maat gemaakt worden, zo is type apothekerskast handig voor mij. Een gedeelte van de keuken moet onderrijdbaar zijn. Kookplaat keramisch/inductie ivm schuiven van de pannen. Vaatwasser, oven en koelkast op juiste hoogte zodat ik er goed bij kan en zo zijn er nog aardig wat aanpassingen nodig. Weet iemand waar ik terecht kan voor iets dergelijks zonder dat ik er een extreem bedrag voor neer moet tellen? Heb wel een redelijk budget maar als je soms ziet wat een speciaalzaak soms vraagt voor een "aangepast onderdeel" dan zakt de moed al in je schoenen.
Alvast bedankt!
groeten Corine
Re: Aangepaste keuken
Beste Corine,
Het gaat bij aangepaste keukens vaak om bepaalde hefsystemen voor delen van het keukenblok. Wijzelf zijn ook druk bezig om hier mee aan de slag te gaan.
Kastenwerk zou in principe niet veel duurder mogen zijn dan de standaardkasten. Delen van een keuken welke onderrijdbaar zijn moeten gewoon te ontwerpen zijn.
MVG
Het gaat bij aangepaste keukens vaak om bepaalde hefsystemen voor delen van het keukenblok. Wijzelf zijn ook druk bezig om hier mee aan de slag te gaan.
Kastenwerk zou in principe niet veel duurder mogen zijn dan de standaardkasten. Delen van een keuken welke onderrijdbaar zijn moeten gewoon te ontwerpen zijn.
MVG
wij zijn ook bij pronk-ergo geweest voor een aangepaste keuken,het is een bedrijf wat arrogantie uitstraald.Luisteren nauwelijks en zijn extreem duur,alleen ze hebben de kennis voor wat je nodig hebt.We zijn hier in de regio naar een timmerbedrijfje gegaan en uitgelegd wat we hebben wilde,tot op heden heeft hij een perfecte keiken geplaatst en voor 40% wat we bij pronk ergo kwijt zouden zijn geweest.Alleen we hebben een boze telefoniste aan de lijn gehad van pronk dat we met hun tekeningen een keuken bij een ander hebben besteld en dat zou niet hebben gemogen want er zou auteursrechten bij vermeld staan.Dit had geklopt als we een exacte kopie hadden laten plaatsen.Dus kijk eens verder maar pas op,niet iedere keukenzaak kan een keuken plaatsen die aan ergonomische eisen moet voldoen
Probeer het een bij paul roescher keukens (apeldoorn, rijssen). Dit is een normale keuken en badkamerzaak met een groot assortiment aangepaste keukens en badkamers. Je wordt hier vriendelijk geholpen.
Ik zou wel even bellen voor een afspraak want het is er zeker op zaterdag heel druk.
Ik zou wel even bellen voor een afspraak want het is er zeker op zaterdag heel druk.
De Boo Den Bosch 073-6275275 heeft aangepaste Bribus keukens in een zeer betaalbare prijsklasse, onderrijdbaar etc.
-
Ja, bij Roesscher moet je zijn, lees even wat verder in de topics!
Ik heb ondertussen de keuken van fam. Leuverink gezien en daar wordt je echt niet vrolijk van. Afgezien van de losse folielaag kunnen ze nog geen verstek aan de kranslijsten zagen!
Ik heb ondertussen de keuken van fam. Leuverink gezien en daar wordt je echt niet vrolijk van. Afgezien van de losse folielaag kunnen ze nog geen verstek aan de kranslijsten zagen!
-
Ik weet niet of deze topic nog actueel is, doch de subsidies zijn aardig opgedroogd, hierdoor komen er steeds meer goedkopere aanbieders, omdat gebruikers het nu zelf moeten betalen
Flink zoeken op de aangepaste hoog-laag keuken levert werkelijk wat op.
Ook is er een advies blog van Freke Schoemaker, zij kan helpen op uw zoektocht en adviseren.
Als u de traditionele zorg hulpmiddelen aanbieders kiest dan zitten die nog met te hoge prijzen, doordat ze normaal onder subsidie werkten.
Flink zoeken op de aangepaste hoog-laag keuken levert werkelijk wat op.
Ook is er een advies blog van Freke Schoemaker, zij kan helpen op uw zoektocht en adviseren.
Als u de traditionele zorg hulpmiddelen aanbieders kiest dan zitten die nog met te hoge prijzen, doordat ze normaal onder subsidie werkten.
http://www.brockmann-bottrop.de/brockma ... frei1.html
dit kwam ik op mijn zoektocht naar een keuken tegen. Misschien heeft iemand hier iets aan
dit kwam ik op mijn zoektocht naar een keuken tegen. Misschien heeft iemand hier iets aan
Kijk ook eens bij www.hoog-laag.nl
Dit is een keukenwarenhuis wat ook aangepaste keukens kan leveren.
Dit is een keukenwarenhuis wat ook aangepaste keukens kan leveren.