LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met overstappen naar letseladvocaat?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
rsajanssens
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2006 16:04

Ervaring met overstappen naar letseladvocaat?

Ongelezen bericht door rsajanssens »

Ik ben van plan over te stappen van mijn behartiger die geregeld is via mijn rechtsbijstandverzekering naar een letselschade advocaat.

Wie heeft hier ervaring mee en herkend onderstaande financiele scenario's?

De tegenpartij heeft schuld erkend en nu komen de kosten van de eigen advocaat.

1. Alle kosten worden door de tegenpartij geaccepteerd en betaald.

2. Alle kosten worden door de tegenpartij geaccepteerd maar niet betaald. De advocaat neemt de kostenrekening over en neemt juridische stappen

3. Niet alle kosten worden door de tegenpartij geaccepteerd en betaald. De openstaande kosten komt voor eigenrekening.

bij scenario 1 en 2 kost het de slachtoffer niets en bij 3 kan het slachtoffer een deel van zijn vergoeding naar de advocaat dragen.

Zijn er mensen die scenario 3 hebben ervaren of weten hoe de kosten toch niet voor het slachtoffer hoeven te komen?

Bij voorbaat dank

RSA Janssens

Hans V
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Ervaring met overstappen naar letseladvocaat?

Ongelezen bericht door Hans V »

als je nu bijstand hebt op grond van een rechtsbijstandverzekering en je bent niet tevreden over de kwaliteit van die rechtsbijstandverzekering, dan kun je het beste een beroep doen op de geschillenregeling. Door middel van die regeling, die in de polis opgenomen, kun je de aanpak laten toetsen door een onafhankelijk advocaat. Als die oordeelt dat de aanpak beter moet, kun je in het algemeen op kosten van de rechtsbijstand verzekeraar een andere belangenbehartiger, advocaat zoeken.

De door jou aangegeven alternatieve methoden hebben het risico dat inderdaad een deel van de schadevergoeding naar de advocaat gaat in plaats van naar jou. Hoe dat precies uitpakt hangt samen met de vraag duidelijk de door jou geleden letselschade is.

Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Re: Ervaring met overstappen naar letseladvocaat?

Ongelezen bericht door Ellende »

Ik ben ook van de rechtsbijstand (sur) overgestapt naar een lsa advocaat.
Ik heb dit toen gedaan zonder naar de geschillencommise te gaan.
De advocaat heeft toen nog wat briefwisseling gedaan met sur over de volgens mij de buitengerechtelijke kosten, of die nog in de polis vielen....de kosten mochten we naar de rechtbank moeten....uiteindelijk heeft sur dit op papier gezet.
verder wordt de advocaat vergoed door de tegenpartij, dit omdat het gewoon duidelijk is dat ik gen schuld had aan het ongeval.

Ik zou als ik jouw was, ook eerst contact opnemen met de verschillende advocaten...of met een advocaat van jouw keuze en daar je verhaal voorleggen...een goede lsa advocaat adviseert jou ook hierin.,

Gesloten