LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RVS beursspaarplan mixfonds

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Linda Kraaij

RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Linda Kraaij »

Ik heb een paar maanden geleden voor mijn dochtertje bij de rvs een beursspaarplan afgesloten,mijn dochtertje is nu 5 maanden oud,en ik wou daar tot haar 18e of 21e op sparen.
Ik lees nu ineens allerlei erg verontrustende verhalen over spaarbeleg en dergelijke en ik vraag me ernstig af of ik hier nu wel goed aan heb gedaan.
Dit fonds combineert beleggingen in(inter)nationale aandelen,vastgoedaandelen en in euro's genoteerde obligaties. Een gemiddeld rendement op langere termijn en met een gespreid risico. Dat staat letterlijk in de voorwaarden. Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of ik hier wel of niet juist aan heb gedaan,ik denk er aan om het op te zeggen en maar een gewone spaarrekening te openen bijv bij de abn amro.
Ik vind het werkelijk schandalig dat verzekeraars en banken op die manier moeten profiteren van mensen,we sparen tenslotte voor de toekomst van onze kinderen,dan hou je er toch geen rekening mee dat je belazert word zoals al die gedupeerde mensen bij spaarbeleg.
Weet u iets meer,kunt u me iets vertellen post u dan iets hier of mail me op:[email protected]
Groeten van een verontruste moeder en haar dochtertje Kayleigh.

Marc

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Marc »

zo'n beursspaarplan, is prima. Over het algemeen kan je ervan uitgaan dat het rendement een stuk hoger zal zijn dan van een gewone spaarrekening. Bijkomend pluspunt: aandelen koop je nu laag in, je koopt er dus veel voor weinig. Iedereen weet dat wanneer je dochter 18 is, de beurs wel is aangetrokken. Houden dus. Vertrouw op het eerlijke advies van een goede adviseur. Gelukkig voor u is RVS eerlijk en oprecht, net als hun advies, dit is een groot onderscheid t.o.v. veel spaarbeleg adviezen!!!!

Jean

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Jean »

Of de RVS een goed advies geeft durf ik niet echt te beweren. Bij elke maatschappij zitten rotte appels van adviseurs die een andere intentie hebben dan het zou moeten zijn. Wat ik wel weet, uit ervaringen, is dat de RVS relatief duur is. Verder ben ik het geheel met u eens.
Een langdurig spaarplan met een looptijd van minstens 15 jaar maakt wel degelijk het rendement als verwacht.
Overgaan naar een bank voor een spaarrente is jezelf belazeren; door inflatie en eventueel vermogensrendement boven de grens teer je in! Dus Linda, lekker laten lopen of kijken of er een maatschappij is die bijdezelfde inleg minder kosten heeft dus nog interessanter is bij uitkering.
En als u dan toch nog twijfelt dan kunt u iets doen met een beleggingsrekening, in een mixfonds of in obligaties. Die hebben minder kosten dan een kapitaalverzekering, dus leveren meer op.

Jean

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Jean »

Nog even Linda, wat jij hebt afgesloten is een kapitaalverzekering. Waar over gesproken wordt over bijvoorbeeld Spaar Beleg en Legio Lease gaat over aandelenlease produkten. Is heel wat anders. Maak u geen zorgen, u heeft het niet verkeerd gedaan.

Maarten

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Maarten »

Linda betaalt ook vermogensrendementsheffing over haar beleggingsverzekering. Er is geen fiscaal motief meer om een studieverzekering of iets dergelijks af te sluiten. Mogelijk wel een verzekeringsmotief als er bv ook een kapitaal bij overlijden verzekerd moet zijn. Vaak is een losse overlijdensrisicoverzekering in combinatie met beleggen of sparen bij de bank dan een betere optie dan een beleggingsverzekering. Het is goedkoper en veel flexibeler.

groet, Maarten

jean

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door jean »

Maarten, je hebt gelijk. Echter afhankelijk wat je allemaal hebt lopen/staan aan beleggingsprodukten is die vermogensrendementsheffing van toepassing. Linda heeft zowiezo een drempel van circa 18.000 euro en voor haar zoontje nog een drempeltje van ca. 2.500 euro.

Wil ze gaan sparen tegen een redelijk rendement en een overlijdensrisicoverzekering mee laten lopen dan is inderdaad een beleggingsrekening in een mixfonds met een orv (bijv. bij Klaverblad, die zijn goedkoop) af sluiten.

B.M.H. Vink.

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door B.M.H. Vink. »

Wij hebben 12 jaar geleden ook zoiets afgesloten. Kijk naar ons e-mail bericht van 12 februari.

cvdbosch

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door cvdbosch »

ik heb een 4 weken loon en ik spaar bij de r.v.s. het bedrag wat ik spaar voor onze dochter word via spaarbeleg doorgestord naar de rvs
ik krijg al 2 jaar lang elke maand een herinnering van de rvs dat mijn inleg niet voldoende is en ik de spaarinleg zelf ook nog eens moet storten?
de rvs begrijpt niet dat er nog mensen zijn met een 4 weken salaris,dat iets lager is dan een maand salaris-inleg en dat dat NIET aanpassen of begrijpen!
dus kort samen gevat,verdwijnd er elke maand een jaar lang de herinnering in de prullenbak,erg slordig dus voor zo een grote maatschappij? ( en al die extra kosten )
wie heeft er ervaring met dit verhaal,en legt ook niet 1 maand extra in voor deze ....
m.vr.gr. c.v.d.bosch

ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door ed1967 »

Ik vind het een grote oplichterij. Spaarde via de premiespaarregeling in het beursspaarplan. Na vele keren contact te hebben gehad over hoeveel kosten zij nu ingehouden hebben heb ik eindelijk een brief gehad. In de eerste 5 jaar hebben zij 1500 euro kosten ingehouden oftewel 40% van mijn inleg. Dit hebben zij mij nooit verteld. Ik heb het dan ook direct opgezegd want ik laat mij niet belazeren. Uiteidelijk heb ik mijn inleg ongeveer weer terug, dit is na 8 jaar ingelegd te hebben.
Ik vertrouw ze niet meer.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Byob »

Ik geef u wel gelijk in het feit dat er bijna niet gesproken wordt over de kosten die worden ingehouden,

Maar de polis is 8 jaar oud, de eerste 5 jaar hebben ze 1500 euro ingehouden, en toch heeft u nu de inleg iig weer terug. Dan hebben ze het toch goed gedaan?

Daarnaast zit u nu in de periode van de polis waarbij de inhoudingen niet meer zo groot zijn als in die eerste 5 jaar....

Is het dan niet zonde om deze polis op te zeggen?

clussler
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 okt 2005 20:21

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door clussler »

Sparen in een beursspaarplan is een slecht idee. Als je wilt beleggen kies dan een indexfonds ivm de lage kosten (1%) bij je bank. Als je dan €50,- spaart dan spaar je dus €49,50. In een beursspaarplan zitten er in de eerste jaren ongeveer 20% kosten op je inleg (ivm provisie en eenmalige kosten) zodat je meer dan 25% rendement moet maken. Haal je dus nooit. Met een losse beleggersrekening met een indexfonds en eventueel een kleine overlijdensrisicoverzkering voor het geval je onverhoopt komt te overlijden heb je een goedkopere, flexibele en inzichtelijke oplossing.
Bybob: als de polis nog een paar jaar loopt. koop hem dan af, stort de afkoopwaarde en spaar gewoon verder op een beleggersrekening

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Gelijk opzeggen die handel..heb ik nu ook gedaan!
Ik heb of beter gezegd had bij de RVS ook zo'n spaarplan voor mijn dochters. Volgens de adviseur zou ik na 15 jaar sparen 15.000 euro opgebouwd hebben....dus niet he?
Voor mijn oudste dochter hebben we nu 6 1/2 jaar gespaard en hebben nog geen 1300 euro bij elkaar...hoe moet daar in godsnaam over 9 jaar nog bijna 14000 euro bijkomen?
Ik heb beiden spaarpolissen laten uitbetalen, ik stort het wel op mijn internetspaarrekening, zou jij ook moeten doen.

Antoja
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2007 13:00

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Antoja »

Hallo Nicole Ik zat met de zelfde gedachten.maar bij mij doet de RVS heel moeilijk ik ben al maanden bezig om mijn verzekeringsparen aan mij te laten uitbetalen, ze komen elke keer weer met iets anders en dat ze er maar verder mee in behandeling gaan,ik blijf maar schrijfen en mailen naar ze.Ik spaar al 16 jaar en hou daar haast niets van over van wat ik spaar,zo doende heb ik besloten hem af te kopen daar verlies ik wel veel op maar ja, je wordt niet goed ingelicht als je deze verzekering afsluit!.en ik wil nu zelf voor 14 jaar verder te sparen.Maar tot nu toe nog steeds geen geld gezien.Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? en wat doen jullie er aan? ik heb al gedacht naar een advocaat te gaan?graag hoor ik jullie ervaring.het is tenslotte mijn geld toch! groetje Antoja.

ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door ed1967 »

Hoi Antoja,
Heb de papieren voor opzegging redelijk snel gekregen. Hierbij moest ik tevens de orginele polis bij doen. Dit heb ik een week geleden opgestuurd echter nog geen uitbetaling. Bij het opzeggen wel een persoon aan de lijn gekregen die mij probeerde er vanaf te laten zien, op het laatst werd het zelfs vervelend, maar een beetje druk uitoefenen heeft geholpen. Vind het wel vreemd dat jij na 16 jaar sparen nog verlies heb, ben zelf 8 jaar aan het sparen geweest en sta iets (50 euro) in de plus. Succes met de afhandeling.

Gr.
Edwin

J. den Ouden
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:40

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door J. den Ouden »

Hoi,

Ik heb ook een beursspaarplan van RVS. ik dacht in 2002 met het Mixfonds wel een goede keuze gemaakt te hebben ondanks ik altijd heel wantrouwig was in zulke spaarvormen. De aandelen stonden laag en ik zag het allemaal wel positief in. Maar bij elke jaaropgave van RVS zag ik mijn gespaarde totaal en vergeleek ik het met de inbreng. Ik kwam tot de conclusie dat er enorm veel geld/kosten afgetrokken waren ondanks de beursen elk jaar stegen. Gelukkig is er nu een stichting opgezet verliespolis.nl die dit aan de kaak stelt. Wie weet zal er enig compensatie plaats vinden. Ik ga het nog niet opzeggen maar mijn vertrouwen in zulke instituten is totaal verdwenen. Er komt geen RVS tussenpersoon meer over mijn vloer.

John

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

@ Antoja.

Ik heb hen telefonisch benaderd om mij papieren te sturen voor afkoop en dat hebben ze gelijk gedaan. Wel dat blabla gehad over nadelige gevolgen, maar daar had ik lak aan ;)
Ik heb de papieren 12 januari ingevuld en vorige week pas ontving ik een brief waarin stond dat ze het bedrag van de spaarpolissen hebben overgemaakt.
Die brief dateert van 3 maart.
Echter heb ik nog steeds niets ontvangen, dus deze dame gaat zometeen even aan de telefoon hangen om te vragen waar het blijft.
Het rekeningnummer dat erop staat klopt, dus ik vraag me af welk excuus ze deze keer hebben.

Met het afkopen van de lijfrente heb ik meer problemen, dat weigeren ze, maar ik heb hen nu een hele duidelijke brief gestuurd en wacht nu rustig af wat ze daarmee gaan doen :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De remedie van dit verhaal is derhalve: Heel snel uw spaarvorm voor uw kinderen stoppen! Rente is voor sparen te laag en aandelen renderen niet of nauwelijks. Die welke wel renderen zijn in handen van de grote jongens. Gauw stoppen dus!

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Rente is voor sparen te laag en aandelen renderen niet of nauwelijks. Die welke wel renderen zijn in handen van de grote jongens.
Wederom enorme lariekoek. aandelen renderen niet volgens jou, alleen als ze in handen zijn van grote jongens? Dan zou ik er dus voor zorgen om dezefde aandelen als die grote jongens te bezitten !!

En rente te laag? Dat is wellicht jou perceptie maar ik vind 3,1 % op een internetspaarrekening niet verkeerd hoor. Dat het hoger kan, natuurlijk, maar ach... hogere spaarrente merk je vaak ook in een hogere hypotheekrente. Zo heeft elk voordeel zijn nadeel.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb het geld van de spaarpolissen nu ontvangen, dus daar ben ik lekker vanaf. Dat geld krijgt de RVS niet meer van mij :wink:
Maar goed.. het heeft dus wel een aantal weekjes geduurd dus voor diegene die het vorige week had ingestuurd..nog even geduld dus.

Yanou
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:13

Re: RVS beursspaarplan mixfonds

Ongelezen bericht door Yanou »

Ook heb een beursspaarplan voor mijn zoontje bij de RVS.
Ik heb laatst eens naar de afkoopwaarde gevraagt aangezien ik rare dingen over beleggen hoorde.
Jeetje als ik zie wat ik heb ingelegt en wat ik nu nog terug krijg??!!!
En dit is een polis van 8,5 jaar geleden.
En dan beloven ze dat je over 15 jaar zoveel uitgekeert krijgt???
Ik ga hem nu meteen opzeggen...het is gewoon oplichterij!
Nu maar afwachten hoe lang het duurt voor ik mijn geld krijg.

Gesloten