Zoals ik al zei als je erzelf tevreden mee bent dan is het doel toch bereikt.Tja,
de discussie ging helaas niet over mijn smaak of over stand van verbouwing van onze woning.
De keukenindeling is geheel zoals wij het hebben wilden, zelfs de afstand tussen de onder- en bovenkasten en de maat van de passtroken aan de zijkant hebben wij zelf bepaald.
Iemand suggereerde hier dat al die kopers bij Ardland fake was en niemand foto's kon tonen. Nu toon ik die foto's en dan ga je afgeven over de lelijke keukenindeling of de afwerking van een half-af keuken.
En nogmaals wij waren bereid voor deze keuken 1000 euro extra te geven als wij het maar vertrouwden. Je zegt wel dat de keuken zelfs goedkoper kan, maar hoe lang had ik daarvoor met jou een vernederend onderhandelingsspel moeten spelen?
Als jij deze keuken voor mij goedkoper aanbied zou ik hem nog niet bij jou kopen puur om het feit hoe je onproffesioneel afgeeft op anderen en puur om het feit omdat ik na lang onderhandelen een stuk vertrouwen kwijt ben.
De discussie hier is begonnen over het feit dat keukens in duitsland beter en goedkoper zijn als in nederland. en doordat jij fotos hebt geplaatst van ardland heb ik commentaar gegeven.
Ten eerste is denk ik een prijs niet te vergelijken omdat je plaatsing ook niet kan vergelijken. Ik meen het serieus als ik zeg dat menig keukenzaak in nederland en ik denk ook in duitsland niet trots zou zijn op het product zoals het bij jouw staat.
bij ons wordt onder het plaatsen van de keuken waarvoor je dan ook een prijs afspreekt het totale plaatsen verstaan en niet half afgewerkt zoals je keuken er nu bij staat. dus praat me dan niet over goedkoper want dit is geen volwaardig plaatsen zoals wij dat gewend zijn.
Jij hebt in je berichtje aangegeven de prijs die je kwijt was voor de keuken en wou daarmee aangeven dat ardland zo goedkoop was. sorrie dan geef ik daar commentaar op.
een keukenopstelling heeft heel te maken met de prijs van een keuken. en vandaar dat ik heb aangegeven dat ik de indeling van de hoge kasten niet mooi vond en gewoon zeker weet omdat ik zelf al jaren systemat verkoop dat het veel mooier kan.
Ja dat wijt ik aan de verkoper, die had je hierop moeten attenderen. Een keuken verkopen is echt niet zo moeilijk, maar om te zorgen dat er het mooiste uit gehaald is wat mogelijk is iets wat de "snelle verkoper"niet als zijn doel heeft gesteld, immers tijd is geld.
jij mag mij onprofessioneel noemen ja hoor heb ik geen problemen mee, ik noem het gewoon mensen er even op attenderen dat je bij mij niet meer hoeft aan te komen met dat ardland zo goedkoop is. ik snap nu waarom en naar mijn mening is alleen de manier van plaatsen bij jou is heel goedkoop voor de rest niet.
een vernederend onderhandelings-spel???? ik onderhandel helemaal niet, bij mij krijg je netto prijzen en jij mag beslissen of je het wel wilt of niet, geen mes op de keel bij ons. maar normaal mensen tijd gunnen om over een beslissing na te denken. Het spijt me dat je niet bij ons bent geweest dan had je tenminste een eerlijk oordeel kunnen geven over mij en heel waarschijnlijk had je dan dit oordeel niet over mij gegeven. maar klaar, nogmaals ik feliciteer je van harte met je ardland keuken en hoop dat je er veel plezier van hebt. Aan de systemat keuken hoeft het kwalitatief in ieder geval niet te liggen.