LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dag nederlandse keukenverkopers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door loesjes »

Tja,

de discussie ging helaas niet over mijn smaak of over stand van verbouwing van onze woning.
De keukenindeling is geheel zoals wij het hebben wilden, zelfs de afstand tussen de onder- en bovenkasten en de maat van de passtroken aan de zijkant hebben wij zelf bepaald.

Iemand suggereerde hier dat al die kopers bij Ardland fake was en niemand foto's kon tonen. Nu toon ik die foto's en dan ga je afgeven over de lelijke keukenindeling of de afwerking van een half-af keuken.

En nogmaals wij waren bereid voor deze keuken 1000 euro extra te geven als wij het maar vertrouwden. Je zegt wel dat de keuken zelfs goedkoper kan, maar hoe lang had ik daarvoor met jou een vernederend onderhandelingsspel moeten spelen?

Als jij deze keuken voor mij goedkoper aanbied zou ik hem nog niet bij jou kopen puur om het feit hoe je onproffesioneel afgeeft op anderen en puur om het feit omdat ik na lang onderhandelen een stuk vertrouwen kwijt ben.
Zoals ik al zei als je erzelf tevreden mee bent dan is het doel toch bereikt.
De discussie hier is begonnen over het feit dat keukens in duitsland beter en goedkoper zijn als in nederland. en doordat jij fotos hebt geplaatst van ardland heb ik commentaar gegeven.

Ten eerste is denk ik een prijs niet te vergelijken omdat je plaatsing ook niet kan vergelijken. Ik meen het serieus als ik zeg dat menig keukenzaak in nederland en ik denk ook in duitsland niet trots zou zijn op het product zoals het bij jouw staat.
bij ons wordt onder het plaatsen van de keuken waarvoor je dan ook een prijs afspreekt het totale plaatsen verstaan en niet half afgewerkt zoals je keuken er nu bij staat. dus praat me dan niet over goedkoper want dit is geen volwaardig plaatsen zoals wij dat gewend zijn.

Jij hebt in je berichtje aangegeven de prijs die je kwijt was voor de keuken en wou daarmee aangeven dat ardland zo goedkoop was. sorrie dan geef ik daar commentaar op.
een keukenopstelling heeft heel te maken met de prijs van een keuken. en vandaar dat ik heb aangegeven dat ik de indeling van de hoge kasten niet mooi vond en gewoon zeker weet omdat ik zelf al jaren systemat verkoop dat het veel mooier kan.
Ja dat wijt ik aan de verkoper, die had je hierop moeten attenderen. Een keuken verkopen is echt niet zo moeilijk, maar om te zorgen dat er het mooiste uit gehaald is wat mogelijk is iets wat de "snelle verkoper"niet als zijn doel heeft gesteld, immers tijd is geld.
jij mag mij onprofessioneel noemen ja hoor heb ik geen problemen mee, ik noem het gewoon mensen er even op attenderen dat je bij mij niet meer hoeft aan te komen met dat ardland zo goedkoop is. ik snap nu waarom en naar mijn mening is alleen de manier van plaatsen bij jou is heel goedkoop voor de rest niet.

een vernederend onderhandelings-spel???? ik onderhandel helemaal niet, bij mij krijg je netto prijzen en jij mag beslissen of je het wel wilt of niet, geen mes op de keel bij ons. maar normaal mensen tijd gunnen om over een beslissing na te denken. Het spijt me dat je niet bij ons bent geweest dan had je tenminste een eerlijk oordeel kunnen geven over mij en heel waarschijnlijk had je dan dit oordeel niet over mij gegeven. maar klaar, nogmaals ik feliciteer je van harte met je ardland keuken en hoop dat je er veel plezier van hebt. Aan de systemat keuken hoeft het kwalitatief in ieder geval niet te liggen.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door rayke »

Ik sluit me bij Loesjes aan.
Over de opstelling hoor je me niet, dat is je keuze.
Voor die prijs was bij mij een koof inbegrepen, een afdekpaneel onder de bovenkasten zonder die supergrote schakelaar en een nette afsluitplint op de hoge kasten (onzichtbaar gemonteerd) en alles was aangesloten.
Als ze wel 2x terugkomen voor een induktiekookplaat die ze niet zelf aansluiten dan kunnen ze toch ook wel de stekkers in het stopcontact steken.

Desondanks, heel veel plezier met je keuken.
Rayke

pf...geloof niet dat ik ooit zoveel letters achtermekaar heb getypt :-)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Duana,

Ik heb jouw foto's bekeken en wil even een tip geven: verwissel die witte afvoerslang voor een aluminium variant. Als er ooit een vlam de afzuigkap invliegt kan deze die witte slang smelten. De witte slang is alleen bestemd voor wasdrogers, niet voor afzuigkappen.

Verder heb ik een paar vragen:

1- Is er bij jullie ingemeten door de leverancier?
2- Hebben jullie advies gehad mbt het leidingwerk (zowel bestaand als nieuw aan te leggen).

Ik zie namelijk op een foto dat de schakelaar van de mechanische ventilatie te dicht bij de spoelbak zit. Vooral met de stoomontwikkeling van een Quooker is dit niet aan te raden. De schakelaar had beter verplaatst kunnen worden naar een andere plaats.

@Confused, gezellig! Systemat heeft geen Blum, Format wel. Kwaliteit kastenwerk gelijk maar assortiment Format groter en veelzijdiger.

MVG

Duana
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:25

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Duana »

@maxx. Ja van de MV schakelaar heeft de monteur ook gezegd deze beter te verplaatsen. Maar eerlijk is eerlijk: de adviseur heeft niets gezegd over de schakelaar van het MV. De monteur zei dat. De adviseur heeft wel de wandcontactdozen en aan-en afvoerleidingen van water laten verplaatsen.

De keuken is geplaatst en meteen weer ingepakt omdat de aannemer nog bezig was. We hebben de keuken pas 4 weken later weer gezien.

De achterwand van de keuken moet nog afgewerkt worden. We moeten nog een aantal schakelaars omzetten. Zoals de schakelaar van de spotjes en de wandcontactdozen. De spotjes zouden eerst op de lichtschakelaar van de keuken aangesloten worden. We kwamen hier pas achter bij de montage, we hadden eerder moeten opletten. Ik vond dat persoonlijk niet fijn. Later zijn ze terug gekomen met deze schakelaar als noodoplossing. Een chromen schakelaar hadden ze niet, zelfs geen chromen ring rond de schakelaar. Maar we gaan deze vervangen door een draadloos systeem. Wij vinden het ook geen gezicht. De gehele begane grond wordt draadloos.

Dat brengt mij trouwens op het idee om ook meteen de schakelaar van de MV draadloos te doen. ITHO levert deze. Er is betere plek daarvoor dan in de achterwand. Bedankt voor de tip!

Waar ik nu mee zit is de Quooker. Het is een fantastisch apparaat, maar vraag me af hoelang de onderkant van de bovenkasten bestand zijn tegen de stoom van de Quooker. Hier zijn we ook niet op gewezen. Indien ik dit eerder had ervaren had ik geen bovenkasten genomen boven de gootsteen. Of voorzieningen laten treffen om de bovenkasten te beschermen.

De witte slang is inderdaad niet brandwerend. Daar attendeerde laatst een collega mij ook op. De monteur had trouwens deze ook niet bij zich. We hebben het zelf moeten aanschaffen.


@Kulta. Je kunt bij iedere keukenzaak een goede deal maken, ook bij DMG. Het is ook niet gezegd dat de keukens in Duitsland altijd goedkoper zijn of dat de service beter is. Ik ken ook mensen die in Duitsland een hogere offerteprijs kregen voor dezelfde keuken of niet goed behandeld zijn.

Het gaat ook niet zozeer om de tegenstelling Nederland-Duitsland. Het gaat om de tegenstelling de klant meteen een netto prijs noemen of de klant eerst een hartverzakking bezorgen. Het blijft een feit dat de meeste Nederlandse keukenleveranciers met bruto prijzen werken en de meeste Duitse met nettoprijzen. En dat maakt het verschil.

Je koopt niet iedere dag een keuken. Dus veel ervaringskennis heb je niet. Je gaat af op advertenties in de bladen. Ja dan kom je uit bij de grote zaken waar je in de eerste plaats achterover slaat van de prijzen (omdat ze 40% boven de werkelijk prijs van de keuken zitten). Pas daarna hoor je via familie en kennissen dat dat de bruto prijs is en dat je moet onderhandelen. Wij zijn in Nederland niet gewend te onderhandelen. Dus ga je op zoek naar zaken waar je een netto prijs wilt horen. Eer dat je die gevonden hebt ben je of dat hele keukengedoe helemaal zat (en dat waren wij al na 3 keukenzaken) of je hebt je keuken al in Duitsland gekocht.

Ik vind ook dat hier een taak voor instanties als Radar of Consumentenbond ligt. Laat ze deze praktijken maar eens publiceren en laat ze ook eens een lijst samenstelling van keukenzaken met goede service, klantvriendelijkheid en nétto prijzen. Want is ook een stukje Nederlands kapitaal wat naar Duitsland gaat.

Ik ben ervan overtuigd dat als Nederlandse keukenzaken i.p.v met 40% korting adverteren met nettoprijzen en deze ook duidelijk communiceren in de advertentie ze behoorlijk stuk van de klanten kunnen overnemen die anders naar Duitsland gaan.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door loesjes »

Misschien even ter aanvulling:

Ik heb dus zelf een keukenzaak en werk uitsluitend met netto prijzen. Met enige regelmaat krijg ik dus als ik een offerte klaargemaakt heb te horen dat "die andere keukenzaak" hun zoveel procent korting geeft en waarom ik dat niet doe. Als ik dan aangeef dat mijn prijzen netto zijn en vaak bij de anderen met bruto prijzen gerekend wordt dan nog snapt menig consument het niet

Als ik dan vraag of de eindprijs van de keuken bij die ander dan ook zoveel lager is, dan hoor ik dus vaak nee hoor, je prijs is goed. maaaaaaaaaaaaaaaaar we kregen daar korting.
conclusie: met netto prijzen is hardstikke duidelijk maar o o o wat g**len we hier toch op korting, het maakt niet uit kennelijk wat je uiteindelijk moet betalen, men wil korting zien zodat men op de verjaardag bij familie, of vrienden kan opscheppen over dat ze zo goed onderhandeld hebben en dat ze wel zoveel procent korting hebben gekregen.

hoe je het ook doet, je doet het schijnbaar noooit goed. Gelukkig heb ik een prima gevulde orderportefuille en zijn er ook meer als voldoende mensen die mijn werkwijze wel op prijs stellen, maar wat ik even wil aangeven is dat niet alleen een keukenzaak schuldig is aan het hele kortingsgedoe, het is een actie-reactie verhaal

S. ;-)

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ik denk dat de klanten die zelf in het winkelgebeuren zitten of een beetje verstand hebben van boekhouden/offreren hier wel doorheen prikken.
Vaak als je meerdere offertes eens rustig zou bekijken dan zie je verschillen. N.l dat bij de ene de netto prijzen per product erbij staan in tegenstelling tot een offerte van een grote keten die hier een éénzijdig beleid in hebben.
En dat weten ze bij de grotere zaken, dus ze geven geen offertes mee, enkel een orderbevestiging. Vaak weten mensen hier het verschil ook niet tussen.

Dus kun je 2 dingen doen:
* de klant hiervan bewust maken, enige kennis bijbrengen.
* de wet(ten) zo repareren dat dit onmogelijk is en dat klanten binnen een gestelde termijn de orderbevestiging kunnen herzien.

Dit is in de makelaardij ook gebeurd, nadat teveel mensen in de financiële sh.it kwamen doordat ze impulsief een te duur huis hadden gekocht.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door rayke »

Duana,
Later zijn ze terug gekomen met deze schakelaar als noodoplossing. Een chromen schakelaar hadden ze niet
Ook Systemat heeft een fraaie, bijna onzichtbare oplossing als schakelaar. Artikelnummer BL110, prijs circa 100 euro, dit is een contactloze schakelaar.

En inderdaad
Waar ik nu mee zit is de Quooker. Het is een fantastisch apparaat, maar vraag me af hoelang de onderkant van de bovenkasten bestand zijn tegen de stoom van de Quooker. Hier zijn we ook niet op gewezen
daarom zou mijn keuken zijn voorzien van een paneel onder de bovenkasten.

rayke

Duana
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:25

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Duana »

@Loesje;
ik ben het helemaal met je eens over dat het een kip-ei verhaal is. En het is ook maar al te waar dat mensen willen pochen over de super deal die ze gemaakt hebben. Het is de Nederlands mentaliteit dat we over dubbeltjes gaan beknibbelen en pas daarna over de kwaliteit gaan hebben.

Daar lijdt zowel de nederlandse consument als de nederlandse keukenbranche onder. Ardland beweerde dat 60% van hun clientele uit Nederland kwam. Dat geloof ik graag want hij noemde wel meteen alle nieuwbouw locaties in de randstad op.

Ik stelde het bij de keukenzaken die zeiden netto prijzen te hanteren dat zeer op prijs. Ik denk dat steeds meer mensen dat zullen waarderen, als je af gaat op de klachten over verkooppraktijken van sommige ketens.

@rayke
bedankt voor de tip over die paneel. Dat ga ik eens opnemen met Ardland. Beter nu maatregel nemen dat op termijn de bovenkasten vernieuwen lijkt me.

Ik denk dat veel mensen het erg zouden waarderen als er op internet een lijst zou circuleren van keukenzaken waar men met eerlijke prijzen werkt en waar kopers hun ervaringen over die keukenzaken kwijt kunnen omtrent kwaliteitsaspecten als: service, bereikbaarheid, klantvriendelijkheid enz.. Een soort keurmerk maar dan vanuit kopers opgezet. Een soort kieskeurig.nl voor keukenzaken.

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Schippertje »

Ik wil toch iets kwijt Duana leest wel de opmerkingen van andere in een woord SUPER.
Bij jou is gebeurt waar wij bang voor waren, hierdoor hebben we ook de beslising genomen om toch in Nederland te kopen.
Ik ben zelf een enorme zeur en mijn ideen kon ik in duitsland niet kwijt.
Maar smaken verschillen en dat van die lijst het is voor ons te laat we hebben al gekocht.
Maar voor iemand anders kan het een grote hulp zijn.
Dus TROS RADAR pak dit eens op het koren van het kaf scheiden.

8)

Emmetje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:27

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Emmetje73 »

Wij hebben voor een Siematic keuken (wit hoogglans) met Miele apparatuur gekozen bij Kuchenland.
Nu, enkele maanden na plaatsing, ben ik nog steeds erg tevreden en ik heb redelijk veel geld bespaart.

mdrj
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:38

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door mdrj »

Wij hebben afgelopen zaterdag een keuken bij Kuchenland gekocht. Toen ik thuis kwam, zat ik achter de computer mijn keuken te tekenen en ik vond dat mooier is dat i.p.v. 2 ladenkasten van 90cm wij hebben 2 ladenkasten van 100cm, ook grotere boven kasten en een deel van de werkblad is 70cm diep i.p.v. 60.
Ik mailde alles naar verkoper en belde vandaag. Het was allemaal geen problem en zonder extra kosten.
Gaat over Siematic keuken met greeploze kunstof fronten:
- 2 laden kasten 100cm
-2 hooge kasten
- 2 boven kasten 55cm
- spoelkast 60cm
- carousel van 90cm
- afvalkast 30cm
- vatwasserkast 60cm

Oven, magnetron, vw, koel-vries comb. showkap van Siemens (wat vind ik super)

ca. 5m composit werkblad.
En dat alles kost 15.600euro's + gratis Porsche design Siemens kofiezetapparat.

Dat krijg je gewoon in Nederland niet! Mischien bij Mandemakers maar met heel veel moeite en je heb nog steeds gevoel dat je bent opgelicht.

Bij Kuchenland alles ging zo normal en vriendelijk.
Plus krijgen wij in week of 2 monsters van werkblad en fronten.

Ik hoor ook graag ervaringen met Kuchenland.

Groeten!

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

9 maanden verder... Erikkie EN.. hoe is de keuken geplaatst :-) :-) :-) Volgens mij niet zo goed anders had je vast wel je verhaal geplaatst ;-)

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Erikkie »

9 maanden verder... Erikkie EN.. hoe is de keuken geplaatst Volgens mij niet zo goed anders had je vast wel je verhaal geplaatst
Kan er nog weinig over zeggen de bouw is vertraagd en oplevering word juni.
Ben afgelopen maand netjes gebeld door Kuchenland of ik al een datum wist om in te komen meten.

Joris_zkt_keuken/badkamer
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:37

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Joris_zkt_keuken/badkamer »

Zo dat is een snelle reactie. Ben benieuwd hoe het gaat.

Succes met je huis.

Emmetje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:27

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Emmetje73 »

Wij hebben al wel de keuken geplaats gekregen en dat is gegaan zonder noemens waardig probleem. Vakkundige mensen die goed weten wat ze moeten doen.

willie waarheid..
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 13:32

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door willie waarheid.. »

Goeiedag beste mensen op dit forum..

Het is inderdaad waar dat in Duitsland de keukens wat goedkoper zijn dan in Nederland dit heeft meerdere redenen natuurlijk een ervan is transport,de ander heeft te maken met het feit dat die zaak in Duitsland een andere inkoopkorting krijgt vanuit zijn leveranciers.
(apparatuur,bladen,kasten)

Maar overal geld in ieder geval 1 regel en dat is: Niks is gratis en als je een koffiezetapparaat van Siemens erbij krijgt betekent dit dat het bedrag inclusief het (kado) nog binnen de verkoopmarge blijft,dit blijkt helemaal uit het volgende: als je werkblad op sommige plaatsen 70 cm diep wordt i.p.v 60 cm diep.
Dacht u soms dat welk bedrijf dan ook u gratis spullen gaat leveren?

Maar goed het bedrag wat u noemt is inderdaad een goede deal,is deze prijs inclusief de montage??

Met vriendelijke groet.

Master_Duck
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2007 20:41

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Master_Duck »

Ik heb niks tegen dat iemand keukens in duitsland koopt en daarvoor een prima prijs betaald.

maar 1 ding snap ik niet zo.

hoogglans heb je in 2 soorten
- plastic
- lak

prijsverschil van zeker het dubbelen.

nou nog het werkblad,

graniet heb je veel keuze in,
van 150 euro per strekende meter tot 1000 euro per meter.

En dan maakt het niks uit die 5 cm dik blad zijn 2 stukken aan elkaar gelijmt zo dat het lijkt dat het 5 cm dik is en toch 150 euro de meter.

Wij wilde ook hoogglans en graniet werkblad maar dat koste al voor het blad 3500 euro voor 3,5 meter, het blad 3cm dik masief natuur graniet de zogenaamde klasiek graniet.

de deurtjes zouden zeker 2000 euro duurder uitvallen

dat vonden we een beetje teveel van het goede voor een keuken van 2 bij 3 meter. Ja het kon wel maar dan met kunstof hoogglans deurtje en dat goedkoope graniet. Maar dan vind ik, je wilt wel maar je kan het niet. (niet dat we het niks vonden maar we vonden klasiek graniet werkblad het mooist, er was geen mooi goedkoop alternatief dat zwart mat was).

nou kost onze keuken 12500 euro zonder hoogglans en graniet werkblad. inc de keuken laten zetten en aansluiten.
zonder leiding werk.
alles Neff
afzuigkap 90cm
6 pits gas op glas
1 na uitgebreide hide en slide oven
vaatwasser, niet de simpelst maar een middeklasser die stil is
127 koelkast met vriesvak

kunstofblad, warmte vast tot 200 graden C.
spoelbak met kraan geen idee wat voor merk
maar de kraan was in iedergeval geen 700 euro +

kwalitijd verschil zit de grootste prijs verschil in.
het kan wel wat schelen natuurlijk maar als je een offerte laat maken moet je wel van uitgaan dat je dezelfde apparatuur, werk blad en deur types in mee neemt. anders hou je jezelf voor de gek.

en ik moet Erikkie gelijk geven er zijn maar weinig keukenzaken waar je met plezierig zaken kan doen. Tot de prijs is het gezelig en dan begind het toneelspel van de verkoper. Gelukig hebben we een paar zaken gevonden waar het pretig zaken doen is en nee ik heb niet die twee lopen uitspelen op elkaar. we hebben gewoon gekozen wat we het mooist en het liefst hadden.

PS: let AUB niet op taal en stijl fouten in ben namelijk dislekties (en ja, ik heb het op moeten zoeken)
Laatst gewijzigd door Master_Duck op 06 mar 2007 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

mdrj
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:38

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door mdrj »

Dat is inclusive levering, montage en aansluiting exclusive loodgiterswerk.

Pfffff

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door Pfffff »

Dat is inclusive levering, montage en aansluiting exclusive loodgiterswerk.
Wat zijn dat toch een slechte woordenboeken van de Prisma, Duits/Nederlands

mdrj
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:38

Re: Dag nederlandse keukenverkopers

Ongelezen bericht door mdrj »

Ik kom uit hele andere slavische land:-) en ik woon al 6 jaar in Nederland... dus, mijn Nederlands is niet perfect en komt niet uit Duitse woordenboeken:-)

Gesloten