LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rebelio

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mellona
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2007 12:37

Rebelio

Ongelezen bericht door mellona »

Ik heb de afgelopen week een bestellig
gedaan bij de online winkel Rebelio.
Toen ik de bestelling gedaan heb. Werd er aangegeven dat de bestelling binnen 5 werkdagen geleverd zou worden.

Ik heb de bestelling vooruit betaald
.

Helaas nu na 10 dagen zie ik op de site dat de des betreffende bestelling nog 29 dagen gaat duren.

In de klein lettertjes in de voorwaarde, staat dat dit volgens de voorwaarde is.

Wie heeft er meer zulke ervaringen met deze webwinkel???

MAXIEM

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mellona,

Je moet na een schriftelijke sommering tot leveren, de firma 30 dagen de tijd geven om ook werkelijk te leveren. Pas daarna kun je de koop ontbinden.

Groeten, Maxiem.

violier
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2007 00:26

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door violier »

Ik heb op 24/1 een Sony microset besteld. Vandaag 11 maart nog steeds niets ontvangen. Commentaar van Rebelio: het ligt aan de leverancier. Ook ik heb vooruit betaald. Dit is geen goede internetwinkel. Mijn eerste slechte ervaring want alle andere aankopen die ik via internet heb gedaan zijn goed en snel verlopen.
Gelukkig heb ik een rechtsbijstand verzekering voor als het echt fout mocht gaan.

lichtenveldt
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2007 10:49

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door lichtenveldt »

:x Dit is nou ook zo'n zaak waar je als klant vogelvrij bent. Op de website ziet het er allemaal goed uit ook de voorwaarden lijken ok maar dan beginnen de problemen. Levertijd wordt niet gehaald, in mijn geval meer dan het dubbele, en toen ik besloot gebruik te maken van het intrekkingsrecht en de goederen had teruggestuurd begon het wachten op de terugbetaling. Nog steeds niet ontvangen, ze beloven binnen een week, werd niet gedaan, toen zou het gisteren 24-05 teruggestort worden, heb een mailtje gestuurd of dit ook is gebeurd, nee dus, nu zou het dan 28-05 worden, dat is 2e pinksterdag! Lijkt me zeer sterk, ik heb een mail gestuurd waarin uitleg vraag waarom afspraken niet worden nagekomen en waarin ik stel dat ik heden per ommegaande mijn geld teruggestort wil hebben.... Ik wacht nog op antwoord, het is toch €549,- en dat is voor mij veel geld wat ik nu niet te besteden heb. :!:

hmolenaar32
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2007 18:31

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door hmolenaar32 »

2 weken geleden een wasmachine + lcd televisie besteld bij Rebelio twv 1200 euro. Geld overgemaakt en in de eerste instantie blij (website ziet er professioneel uit). Later bij nalezen recensies erg onrustig geworden en besloten de order te cancelen. Ik stelde me al in op een lange procedure maar wat schetst mijn verbazing .......op donderdag geannuleerd en op maandagmorgen stond netjes mijn 1200 eur weer op mn rekening dus zo kan het ook !!!!

kiwi45
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007 16:55

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door kiwi45 »

Hallo. Ik werk bij rebelio, wel netjes om ook hier te reageren. Het is altijd jammer dat mensen eerst een negatieve reactie achterlaten, en vervolgens nooit meer laten weten dat het altijd netjes is opgelost.

De enige klachten die wij bij Rebelio regelmatig krijgen betreffen inderdaad de levertijden. Rebelio is een Europees bedrijf, waardoor de voorraad in verschillende magazijnen verspreid ligt. Dit kan soms leiden tot langere levertijden. Maar...op de site staat de levertijd altijd zoals die écht is, in werkdagen.
Nu kan het gebeuren dat er bijvoorbeeld maar één artikel op voorraad is in het Nederlandse magazijn. De site geeft dan aan: levering binnen 24 uur. Zodra je dat artikel hebt besteld, zal de site enkele miuten later aangeven dat de levertijd 10 dagen is, omdat het artikel dan opnieuw bij de fabrikant besteld moet worden.

Overigens ben je nooit verplicht vooruit te betalen. Je kunt ook afhalen in Almere, onder rembours laten versturen, of bestellen, en pas betalen als het artikel er écht is.

Een gewaarschuwd mens
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2008 14:56

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door Een gewaarschuwd mens »

Ook ik heb onlangs een slechte ervaring gehad met Rebelio. Ondanks wat de medewerker van Rebelio zegt over de nette afhandeling. Rebelio liegt gewoon wat betreft het op voorraad hebben van producten. Ik had een product besteld voor € 1100,- wat ik echt een smak geld vind. Misschien naief van me, maar ik heb vooruit betaald. Al mijn eerdere ervaringen met internetwinkels waren positief, dus ik had geen reden voor wantrouwen.

Het product zou op voorraad moeten zijn, maar na de beloofde termijn nog niets ontvangen. Nog een week later nog steeds niets ontvangen of gehoord. Toen zelf via de chatmogelijkheid om uitleg gevraagd. Toen werd aangegeven dat er bij de producent van het product leveringsproblemen waren en dat Rebelio er niets aan kon. Nog steeds was ik goed gelovig en bleef ik braaf afwachten. Totdat ik na weer een week ofwat op de site van Rebelio zag dat het product nog steeds op voorraad zou moeten zijn. Na navraag bleek dit een fout te zijn, het zou worden aangepast. Toen dat ook niet gebeurde heb ik een kennis bij Rebelio laten informeren naar de beschikbaarheid van het product met de specifieke vraag of de voorraadgegevens klopten. Toen kwam de bevestiging richting mijn kennis dat het product gewoon op voorraad was.

Toen brak mijn klomp (voor de eerste keer). Tegen mij zeiden ze het niet te kunnen leveren terwijl ze tegelijkertijd tegen iemand anders zeggen dat het product op voorraad is! Toen ik dit feit zwart op wit bij Rebelio neerlegde werd heel makkelijk gereageerd dat het niet klopte wat ze tegen mijn kennis had gezegd en dat het echt niet geleverd kon worden. Toen brak mijn klomp voor de tweede keer, want de dag nadat ze me verzekerden dat het echt niet geleverd kon worden werd het product doodleuk bezorgd! Mogelijk vonden ze me te lastig en hoopten ze van me af te zijn door het product alsnog te leveren.

Omdat ik de boel echt niet meer vertrouwde heb ik ook bij de producent navraag gedaan naar de beschikbaarheid van het product en de veronderstelde leveringsproblemen. De producent heeft maarliefst 2000 stuks op voorraad dus van het verhaal over de leveringsproblemen bij de producent was ieder woord gelogen!

Schandalig, enige pluspunt is dat het product uiteindelijk wel heb gekregen voor een scherpe prijs. Maar ik vraag me serieus af of ik het ook had ontvangen als ik niet zo moeilijk had gedaan.

kattepoes
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 18:04

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door kattepoes »

ik zit nu al maanden in een wellus nietus van Rebelio en TnTpost

ik had een duur koffiezetapparaat gekocht en die was kapot dus moest retour..alleen Rebelio zegt dat ze hem niet ontvangen hebben en TnT heeft het bewijs van wel..Dit gebeurde allemaal in oktober 2007 en medio maart werd t merk uit het assortiment van Rebelio gehaald inmiddels is het al augustus 2008 en Rebelio is zoekplaatje..zo dus ook mijn koffiezetapparaat..Ik kan nergens meer terecht :(

RaymondTroost
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 aug 2008 12:59

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door RaymondTroost »

Ik ook.. Ik heb ook een garantieprobleem.. En wle met een autoraido van 339€ Het ding was dus stuk gegaan na 3 maanden. En ik heb hem netjes opgestuurd naar rebelio, Na contact gehad met rebelio voor de laatste x: Clarion had de radio terug gestuurd met de mededeling aan rebelio dat er een montagefout was onstaan door de gebruiker zelf.. Ik dus.. Maargoed een radio is plug en play en rebelio ging er niet mee akkoord.. En ze zouden het oplossen voor mij.. Ik heb een mobiel nummer weten te bemachtigen via KVK.. maar die neemt niet op.. nee zou ik ook niet doen als half nederland je belt..

Het stomme is, dat het bedrijf een bv = en ook internationaal shops heeft.. bv italie.. Dus opdoeken kan het niet zomaar.. ik blijf het proberen..

faster
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 23:09

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door faster »

Ik heb 1,5 jaar geleden een lcd van philips bij rebelio gekocht. mijn garantie van philips was verlopen en mijn beeldscherm moest vervangen worden!Rebelio op de hoogte gebracht en die hebben het toch netjes geregeld dat mijn scherm kosteloos werd gerepareerd....kost normaal 2000 euro's...
Niet alles is dus negatief bij rebelio, ik was hier in het begin ook erg bang voor maar het is bij mij netjes opgelost

succes ermee

kattepoes
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 18:04

Re: Rebelio

Ongelezen bericht door kattepoes »

omdt ze 1,5 jaar geleden nog niet opgedoekt waren misschien;-)

Gesloten