Na veel bellen lijkt het me eindelijk gelukt om te switchen voor gas- en elektriciteit van Eneco naar Essent. Eneco blijft me echter transportkosten in rekening brengen terwijl ik die volgens mij aan Essent hoor te betalen. Na telefonisch verwijst Eneco me door naar Essent en vice versa.
Heeft iemand hier ervaring mee, wat kan ik het beste doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transportkosten Eneco
Re: Transportkosten Eneco
het bekende verhaal. de contracten nakomen voordat je overstapt 
Netwerkkosten blijf je betalen aan degene die het netwerk beheerd, ook al neem je daar geen energie bij af.
In sommige gevallen, zoals bij greenchoice en bij centricia wordem alle kosten ook de netwerkkosten in een rekening gebracht bij de klant. de leverancier verrekend de kosten met de netwerkbeheerder.
Ik denk eerder dat je goed je contract moet lezen.
In sommige gevallen, zoals bij greenchoice en bij centricia wordem alle kosten ook de netwerkkosten in een rekening gebracht bij de klant. de leverancier verrekend de kosten met de netwerkbeheerder.
Ik denk eerder dat je goed je contract moet lezen.
-
JRRijsdijk
Zover was ik zelf ook gekomen. Essent zegt het leveranciersmodel te hanteren waarbij ze de transportkosten doorberekenen aan de netbeheerder (Eneco). In mijn geval betaal ik nu transportkosten zowel aan de leverancier (Essent) als aan de beheerder (Eneco), dat lijkt me dus dubbel.
Dat lijkt niet alleen dubbel, dat IS het ook!
Ik zou Essent hier schriftelijk van op de hoogte stellen en hen vriendelijk verzoeken dit samen met Eneco op te lossen. Geef ze een week of 4 en zet erbij dat u anders dit als een klacht zult deponeren bij de SGC. Meestal helpt dat wel.
Ik zou Essent hier schriftelijk van op de hoogte stellen en hen vriendelijk verzoeken dit samen met Eneco op te lossen. Geef ze een week of 4 en zet erbij dat u anders dit als een klacht zult deponeren bij de SGC. Meestal helpt dat wel.
laat essent het even controleren onder welke model er is ingehuist. Dit kan je terug vinden in het ECH.