LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bankpas voor de zoveelste keer kapot
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Ben blij om te lezen dat ik inderdaad niet de enige ben. Sinds oktober heb ik minstens 8 bankpassen versleten bij ABN AMRO. De baliemedewerkster vertelde me vrolijk dat ze klanten heeft die iedere week hun pas moeten vernieuwen
Ik dacht nog, ik sta hier 'maar' 1 keer per twee maanden. Maar sinds dit jaar (januari is al! voorbij) sta ik er elke twee weken. De pas die ik vanmorgen moest vernieuwen heb ik in die twee weken hooguit 3 keer gebruikt en alleen in geldautomaten. Ik durf niet meer in winkels te betalen, omdat het elk moment mis kan gaan. Al een aantal keer riep de verkoper: oh, zeker ABN AMRO. Ik berg 'm zorgvuldig op, in een apart hoesje, ver weg van alles wat magnetisch zou kunnen zijn of krassen zou kunnen geven.
Tot oktober was er niets aan de hand en lette ik nergens op. Ik heb jarenlang zonder problemen passen gebruikt.
Mijn man heeft nergens last van en gelooft niet dat het aan de kwaliteit van de pas ligt. Inmiddels hoef ik geen kosten meer te betalen.
Ik ben nu van plan om nog 1 keer van portemonnee te veranderen en dan hou ik het voor gezien.
Ik dacht nog, ik sta hier 'maar' 1 keer per twee maanden. Maar sinds dit jaar (januari is al! voorbij) sta ik er elke twee weken. De pas die ik vanmorgen moest vernieuwen heb ik in die twee weken hooguit 3 keer gebruikt en alleen in geldautomaten. Ik durf niet meer in winkels te betalen, omdat het elk moment mis kan gaan. Al een aantal keer riep de verkoper: oh, zeker ABN AMRO. Ik berg 'm zorgvuldig op, in een apart hoesje, ver weg van alles wat magnetisch zou kunnen zijn of krassen zou kunnen geven.
Tot oktober was er niets aan de hand en lette ik nergens op. Ik heb jarenlang zonder problemen passen gebruikt.
Mijn man heeft nergens last van en gelooft niet dat het aan de kwaliteit van de pas ligt. Inmiddels hoef ik geen kosten meer te betalen.
Ik ben nu van plan om nog 1 keer van portemonnee te veranderen en dan hou ik het voor gezien.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09 feb 2007 10:47
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
vind ook belachelijk moest in januari 10.99(elk jaar zo ) betalen voor het gebruik maken van me giro pasje.
nu heb ik bijna 1 1/2 jaar me pasje laat me plastic laagje op de pas los . heb hem altijd in een plastic beschermhoesje van de postbank gehad
nu belde ik de postbank zei wil me pasje vervangen omdat hij niet meer werkt op pinbetaling machines nu moet je daarvoor 9.99 betalen,
terwel ik 10.99 heb betaald voor me pasje
in januari zeggen ook doodleuk pasje moet 5 jaar mee gaan dus dat is dus lariekoek geloof nooit dat als je pasje dagelijks gebruik dat hij 5 jaar mee
gaat u testen elke dag pasje uit je beschermhoesje halen en er weer in stoppen jaar lang ik wed dat u pas kapot is
hoop dat radar hier nu iets aan ken doen (ze willen graag dat je pin chip betaald ) moeten ze ook beter pasjes service geven ook gratis betaal nu 10.99 voor het gebruik van me pas per jaar en 9.99 voor het vervangen per pasje
ps (heb pasje met eigen foto )
ps vrouw aan de telefoon wilde me een smart rekening aansmeren met jaar lang gratis pas en creditkaart dan ken het dus wel gratis wil geen verandering in me rekening
radar doe er wat aan !!!! bijvoorbaad dank rené
nu heb ik bijna 1 1/2 jaar me pasje laat me plastic laagje op de pas los . heb hem altijd in een plastic beschermhoesje van de postbank gehad
nu belde ik de postbank zei wil me pasje vervangen omdat hij niet meer werkt op pinbetaling machines nu moet je daarvoor 9.99 betalen,
terwel ik 10.99 heb betaald voor me pasje
in januari zeggen ook doodleuk pasje moet 5 jaar mee gaan dus dat is dus lariekoek geloof nooit dat als je pasje dagelijks gebruik dat hij 5 jaar mee
gaat u testen elke dag pasje uit je beschermhoesje halen en er weer in stoppen jaar lang ik wed dat u pas kapot is
hoop dat radar hier nu iets aan ken doen (ze willen graag dat je pin chip betaald ) moeten ze ook beter pasjes service geven ook gratis betaal nu 10.99 voor het gebruik van me pas per jaar en 9.99 voor het vervangen per pasje
ps (heb pasje met eigen foto )
ps vrouw aan de telefoon wilde me een smart rekening aansmeren met jaar lang gratis pas en creditkaart dan ken het dus wel gratis wil geen verandering in me rekening
radar doe er wat aan !!!! bijvoorbaad dank rené
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Mijn man zit bij de ABN ,en die moet inderdaad minimaal 6 x per jaar een nieuwe pas aanvragen.Meestal breken/scheuren ze helemaal in.Ik zelf zit bij de Rabobank,en ik doe jaren met een pas.Eind vorig jaar heb ik voor het eerst een nieuwe pas moeten aanvragen omdat de chip helemaal versleten was.En zonder chip ben je hier in Rotterdam nergens Volgens mij slijten ze door die verrotte parkeer automaten.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Nou heb ik al jaren een pas van de abn amro die ik erg veel gebruik en ik heb nooit problemen. Trouwens ook niet met mijn Rabobankpas. Het zijn wel altijd dezelfde mensen die problemen hebben dus misschien moeten die toch wat anders met hun pas omgaan. Dat een pas het bij sommige automaten niet doet kan ook heel goed zijn omdat die automaten nooit onderhouden worden (geldkwestie) Wel makkelijk om dan de pas de schuld te geven. Kan iemand mij uitleggen waarom de kwaliteit van sommige bankpassen verschillend is. Kopen de banken hun passen niet bij hetzelfde bedrijf?
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
quote
======
mijn visa pas werkt jaren zonder problemen
===============================
Hier idem dito.
Het kan schijnbaar wel goed werken.
Sommige banken lijken dit te zien als een melkkoetje.
Binnenkort gaat mijn geld gewoon weer in een oude sok.
Zijn we van het gedoe af van die slecht functionerende pinpassen.
======
mijn visa pas werkt jaren zonder problemen
===============================
Hier idem dito.
Het kan schijnbaar wel goed werken.
Sommige banken lijken dit te zien als een melkkoetje.
Binnenkort gaat mijn geld gewoon weer in een oude sok.
Zijn we van het gedoe af van die slecht functionerende pinpassen.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Als pasjes breken of scheuren dan ligt het meestal wel aan de gebruiker van de pas. Bv. pasjes los in kontzak of waar dan ook te bewaren. In ieder geval niet in een hoesje of een stevige (geen kromme) portemonnee.Mijn man zit bij de ABN ,en die moet inderdaad minimaal 6 x per jaar een nieuwe pas aanvragen.Meestal breken/scheuren ze helemaal in.
Volgensmij is het grootste probleem van de passen de magneetstrip die niet (goed) werkt. En dat ligt negen van de tien keer niet aan de gebruiker, maar aan andere oorzaken, bv slechte kwaliteit van het pasje. Dit is (misschien indirect) gewoon de schuld van de bank. En dan is het natuurlijk belachelijk dat je daar kosten voor moet betalen.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Ik werk zelf bij de Rabo. Ook wij hebben een klein groepje klanten waarvan de passen om de haverklap defect zijn. In sommige gevallen kom je er gewoonweg niet achter waraom ze kapot gaan. Heb laatst wel een klant gehad die een bio-stabiel ketting bleek te hebben en deze heeft een sterk werkend magnetisch veld.
Verder zal het een opluchting zijn voor jullie om te weten dat op de lange termijn de magneetstrip geheel van de passen verdwijnt en dat er dan een soort grote chipknip op komt om de betalingen mee te verrichten.
Oh ja, en bij de Rabo betaal je niet voor de vervanging van passen.
Verder zal het een opluchting zijn voor jullie om te weten dat op de lange termijn de magneetstrip geheel van de passen verdwijnt en dat er dan een soort grote chipknip op komt om de betalingen mee te verrichten.
Oh ja, en bij de Rabo betaal je niet voor de vervanging van passen.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
dat is wél zo netjes... je HEBT al betaald... en het is geen opzet dat ze steeds kapot gaan.Oh ja, en bij de Rabo betaal je niet voor de vervanging van passen.
Een ander schreef het al,
dreigen met "ik betaal deze NIET meer , en zeg anders de rekening maar op.." heeft toen goed geholpen.
Gewoon recht-voor-de-raap brengen, anders blijven ze bezig...
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Ik zit bij de Rabobank en sinds ik een nieuw pasje heb gekregen in februari is deze al 4 keer vervangen. Het rare is dat een andere pinpas, die ik al een paar jaar heb, geen enkel probleem gaf. Totdat ik 3 dagen geleden ook voor deze een nieuwe kreeg. Vanmiddag was ook deze stuk! De laatste keer dat ik die andere pas verving werd mij door de Rabobank verteld dat ik moest betalen, omdat het "nu toch wel de spuigaten uitliep"! Ik heb een klacht ingediend. Ik hoefde vervolgens niet te betalen.
Als verklaring voor het probleem kreeg ik te horen dat het gewoon domme pech was. Ik geloof er niks van. De nieuwe generaties pinpassen zijn zo gevoelig dat normaal gebruik niet meer mogelijk is.
Als verklaring voor het probleem kreeg ik te horen dat het gewoon domme pech was. Ik geloof er niks van. De nieuwe generaties pinpassen zijn zo gevoelig dat normaal gebruik niet meer mogelijk is.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Ik werk zelf bij de ABN en heb ook veel klanten waarvan de pas defect is. Waar dit aan ligt weet ik niet maar het probleem zit hem volgens mij bij de leverancier omdat alle banken dit probleem hebben. Die passen worden niet door de bank gemaakt maar dit word uitbesteed. Wat mij opvalt is dat oudere passen het altijd doen en dat de nieuwe storingsgevoeliger zijn. Ik moet wel zeggen dat ik en noch mijn collega's nooit geen problemen hebben dus het zal ook wel deels aan de klant liggen. Wij vervangen op ons kantoor defecte passen ook gratis trouwens zelfs als ze gescheurd zijn en daar ligt de fout echt wel bij de gebruiker.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Bij intensief gebruik gaat naar mijn mening de pas geen 5 jaar mee. Na 3 jaar gebruik beginnen bij mij alle plastic randjes los te laten. zelfs het pasnummer begint te vervagen. Een kort telefoontje leerde me dat het inmiddels 7,50 kost om een nieuwe pas aan te vragen, voor een paar euro meer heb ik m'n lievelingsfoto er ook nog op! IK WIL GEWOON EEN WERKENDE PAS DIE 5 JAAR MEE GAAT!
Waarom waren de passen eerst gratis bij de PB, nu niet meer? Juist het ging te veel geld kosten.. dan de 'klant' er maar voor laten betalen. Raar is eigenlijk dat voor de vervangen een gebruiksperiode wordt genomen ipv het werkelijke gebruik:
Iemand die hem intensief (2 keer per dag) gebruikt:
5*365*2= 3650 keer
Iemand die hem sporadisch(1 per week) gebruikt:
5*52 = 260 keer
Dat scheelt nogal!
Wat mij verder nog enorm irriteert is dat alle banken gewoon 1 pas hebben voor chippen en pinnen, behalve... Ja, het wordt tijd om over te stappen..
Waarom waren de passen eerst gratis bij de PB, nu niet meer? Juist het ging te veel geld kosten.. dan de 'klant' er maar voor laten betalen. Raar is eigenlijk dat voor de vervangen een gebruiksperiode wordt genomen ipv het werkelijke gebruik:
Iemand die hem intensief (2 keer per dag) gebruikt:
5*365*2= 3650 keer
Iemand die hem sporadisch(1 per week) gebruikt:
5*52 = 260 keer
Dat scheelt nogal!
Wat mij verder nog enorm irriteert is dat alle banken gewoon 1 pas hebben voor chippen en pinnen, behalve... Ja, het wordt tijd om over te stappen..
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Frankko, ik weet toevallig dat Rabo de passen zelf maakt, ik blijf van mening dat het te maken heeft met de behandeling en aanverwante invloeden; hoe kan het anders dat bij de een de pas zijn leeftijd netjes uitdient en bij de ander niet? ikzelf gebruik mijn postbank pas ca. 5x per week en mijn ABN pas ca. 2x per week, heb ze beide altijd bij mij, zonder problemen en/of zichtbare slijtagesporen
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Ik heb ook 3 passen en ze zijn allen van Axalto UK en heb er nooit geen problemen mee. Toch spreek ik wel eens klanten die er 4 of 5 per jaar slijten en ik vind het ook raadselachtig. De banken zijn echt wel bezig om dit op te lossen omdat dit probleem ze handenvol met geld kost maar schijnbaar is het niet zo eenvoudig.
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Sinds ik een nieuwe telefoon heb, een Blackberry, begeven al mijn pinpassen het! Nergens is hiervoor gewaarschuwd. Bij nazoeken op internet zag ik dat bankpassen een magneetstrip hebben die hier tegen zou moeten kunnen... Ik had dit graag vooraf geweten!
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Beste meneer KMW,KMW
Geplaatst op 10 Nov 2008 16:31 door KMW
--------------------------------------------------------------------------------
Sinds ik een nieuwe telefoon heb, een Blackberry, begeven al mijn pinpassen het! Nergens is hiervoor gewaarschuwd. Bij nazoeken op internet zag ik dat bankpassen een magneetstrip hebben die hier tegen zou moeten kunnen... Ik had dit graag vooraf geweten!
We hebben gehoord dat u een Blackberry heeft aangeschaft, super mooi dingetje. Let er wel op dat uw bankpassen het begeven zodra u deze in de buurt van uw Blackberry houdt. Dat u het even weet!
Met vriendelijke groet,
Uw Bank
Zoiets???
Re: bankpas voor de zoveelste keer kapot
Ik heb dat ook gehad met bankpas van Fortis , idere keer dat ik heb wat gedaan met internet bankieren was de pas stuk , nu gebruik ik de kapote pas voor internet bankieren en niuwe pas om te betaalen en de problemen zij afgeloopen
gr.
Monika
gr.
Monika