LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SlimBellen.nl van KPN:

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Bosmal »

Na al die verhalen van KPN en i+b slaat me de schrik om het hart.
Ben deze week begonnen aan deze dienst.
En ben nu een beetje (veel )over de rooie .
Vanaf afgelopen Woensdag bezig om internet (lees experiabox) aan de praat te krijgen.
Nu zou je kunnen zeggen laat een monteur komen, maar daar is het installeren te eenvoudig voor. Moet het spulletje wel meewerken natuurlijk.
En moet je niet zo als ik, er achter komen na div malen de pc en laptop "uit elkaar genomen te hebben" dat er een fout in de installatie cd zit (luchtbelletje) waardoor het dan niet dan weer wel lukte.
Je bent er mee bezig en het lukt niet op een ogenblik?? wat denk je dan?? ik doe iets verkeerd?? blijkt er op verschillende tijden storing te zijn ? Ik had in ieder geval niets ondernomen en alles was weer aanwezig. Behalve die kl...t telefoon.
Twee keer aangemeld (speciaal nummer) alles in orde werd vermeld.
Nou mooi niet.
Ik bellen, wat denk je?? "wegens grote belangstelling verbinding verbroken.
Niet een keer maar vijf keer op de middag..
Dus geen klachten en/of storing meldingen voor de KPN.
Op z'n manier kun je ook een vrije zondag creeren.
Morgen is het Maandag kijken of ik de primafoon winkel in de stad op z'kop kan zetten.
wordt vervolgt...

jaop
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:23

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door jaop »

Ik had mijn experiabox zo aangesloten. Na het aanbrengen van de splitter (die al aanwezig was bij mij) is het een kwestie van inpluggen.
Mijn internet werkte idirect. Op mijn desktop heb ik Linux en die had via een kabel.direct zonder CD toegang.
Mijn laptop met Windows had inderdaad moeite met de opstart-CD.
Ik ben niet zo'n erge Windows-fan. Dus CD eruit en mijn laptop vond (draadloos) zonder meer een beveiligde sterke verbinding. Na invoering van de bijgeleverde toegangscode werkt die ook prima.
Mijn telefoon kreeg na invoer van de 1365? code ook direct (weliswaar erg gestoord) toegang. Ik kon echter enkele woorden verstaan en begreep daaruit dat ik na een enige wachttijd normaal zou kunnen bellen.
Na een korte koffiepauze bel ik nu bijna 4 weken, afgezien van zo nu en dan kraakgeluiden die ik vroeger met de gewone vaste lijn ook wel eens had, zonder problemen.
Met behulp van Google (dat ik toch al had omdat je bij slimbellen geen mailbox krijgt) is mijn experiabox bovendien 'zichtbaar' . Je kunt er een adreslijst van ruim 60 personen invoeren.
Van daaruit kun je eventueel direct bellen en je kunt er ook mee zien wie er gebeld heeft (de laatste 10 nummers).
Dus wat mij betreft: Chapeau voor Slimbellen van de KPN (kan misschien nog veranderen maar ik hoop en verwacht het niet).

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Bosmal »

Vervolg i+b,

Vanmorgen weer met frisse tegenzin bij planet/kpn aan de telefoon gehangen.
9.30 uur begonnen tot 10.00 uur. en 5x afgebroken wegens drukte.
13.00 uur wederom tot 13.15uur geprobeerd met hulpdienst het voor elkaar te krijgen: geen resultaat.
En Nu??? tja misschien is het over een paar dagen wel (moeilijk woord) maar hij bedoelde zie het maar even een paar dagen aan.Volgens mij is het zo in orde voor wat mij betreft.
Maar omdat ik met de telefoon belde die hij moest kontroleren (belde wel uit maar niet in) kon hij er ook niets mee doen.
Potverdomme...slim zijn dacht ik en mobiel bellen en ik bel nog een keer om 13.20 uur krijg na 20 minuten iemand anders aan de telefoon, die mij na div.dingen opgedragen te hebben het zowaar voor elkaar krijgt dat ik gebeld kon worden.
Om de man niet langer lastig te vallen (mijn installatie cd had een makke) dacht ik : ik ga straks naar de stad en ga er een halen bij de primafoon winkel.
Ga dus daar naar toe en vraag z'n cd.
Grote ogen en een antwoord " ik heb ze niet, sterker nog ik heb niet eens pakketten voor internetplusbellen".
Maar ik geef u een gratis nummer daar kunt U naar toe bellen.. uhhh...juist ja precies!!! 0800-0505... wat ik de hele week al probeer. (ik droom er van)! Onverrichter zake weer naar huis dus.
17.15 uur weer bellen,gelijk in de wacht tot 17.45 uur dag meneer waarmee kan ik U van dienst zijn? (het hele verhaal over die cd) ja hoor!! dat kan ik u thuis sturen.Hoi Hoi...
Een ogenblik ik zet U even in de wacht............................................................................................................... 10 min verder sorry meneer ik kan er niet door komen het is erg druk op die afdeling....stilte...
Ja....en nu? U kunt het later nogmaals proberen. GGGRRRRR......
Nou is ie boos.. mijn beste man stuur dan een intern berichtje naar de betreffende afdeling!!! dat ze er een opsturen!!!
Dat zou ik wel willen als ik dat maar kon.
Ja..dus U doet verder niets nu??
Nou ik heb inmiddels al een berichtje aangemaakt en stuur het naar de afdeling.ok??
Ja als het maar gebeurd dan....
Ik zoek nog iemand die mij de broek wil optrekken, ik heb er zelf geen fut meer voor...

wordt vervolgt.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ik ben tevreden, net als de rest van de familie, alleen voor 06 en buitenland gebruiken we de 0900, maar je moet regelmatig Bellen.com bekijken wegens de vele verhogingen en tijdelijke kortingen.

Traag internet, maar ik ben zelf ook traag, en die pc met slechts 124 mb geheugen, die oude laptop uit eind vorige eeuw en gewoon win 98 of linux..

dus net als 14 familie leden totaal 15 tevreden klanten die onderling vaak in urenlange gesprekken zitten!

Ik had snel Speedlinq, zonder problemen, maar dit is veel goedkoper, en werk bij alle 15 dus goed, en zonder problemen.

Dus zo kan het ook, eerst goed online lezen en dan pas nemen.
Dus niet hier over de snelheid klagen tussen de 230 en 370 kb.
meestal gem ruim 300, behalve elke avond op werkdagen en zondag middag!

veel succes, en eerst zowel de website van aanbieder bekijken, en daarna bij zowel Radar als Kassa even zoek invoeren, en dan weet je of je problemen kunt krijgen, Int+bel is dus minder betrouwbaar!

HKan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:26

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door HKan »

Tsja, ik voel me een beetje verplicht m'n verhaal af te maken, maar helaas kan dat nog niet. Ik heb vorige week nog maar eens met de KPN service dienst gebeld en verteld dat ik al 1,5 week zonder (SLIM)bellen zit en of ik toch alsjeblieft alsjeblieft (als ik op m'n knieen moet smeken doe ik dat ook wel) m'n gewone analoge lijn terug mocht (met behoud van mijn nummer natuurlijk) omdat ik daar bijna 10 jaar zonder storing mee kon bellen en gebeld kon worden......de medewerkster zei dat ze in principe niets kon doen, maar dat ze een notitie in het systeem zou maken en ik zelf SLIM nog maar een keer moest bellen......(zucht). Dus direct daarna SLIM gebeld, zegt die vent dat ik zojuist ook al gebeld had. Ik zeg nog: "niet met jullie hoor maar met KPN"...antwoord hij: "wij zijn KPN hoor".......tot 10 tellen dan maar weer en vragen of het nu goed gaat komen. Het antwoord is een bevestigend "ja natuurlijk mijnheer". Nog 2 vragen: Mag ik een schriftelijke bevestiging en weet u ook hoe lang het nog gaat duren?

Antwoord: "bevestigingen sturen wij niet", en hoe lang het nog gaat duren durf ik niet te zeggen".......Ok bedankt voor de informatie, daaaag mijnheer van SLIM.

Inmiddels zijn we weer een week verder, nog niks gehoord, nog steeds geen telefoon (nu al ruim 2,5 week niet), dus de rode kaart maar opgestuurd: geen automatische afschrijvingen van mij rekening meer.

Zucht zucht en nog eens zucht. Als het allemaal werkt dat heeft het bij mij ook 1 maand gedaan is er niks aan de hand, maar owee als er iets mis is, probeer dan maar eens voet aan de SLIM service grond te krijgen.

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Bosmal »

Nou ik zit ook al weer een weekje op mijn installlatie cd te wachten die ze zoals beloofd hadden, meteen zouden opsturen.
Ik kon aan de telefoon niet geholpen worden.maar na enig zeuren en de goede man op zijn taak als "hulp" gewezen te hebben, ging er een interne mail uit.
Zeker in de ronde archiefbak gegaan????

johan1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:59

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door johan1980 »

hey Bosmal

wat moet je in godsnaam met die slim cd van kpn die heb je helemaal niet nodig hoor.

ons bedrijf wordt vaak ingehuurd door kpn om I-B en dat soort dingen te installeren maar ik gebruik nooit cd's die meegeleverd zijn

Of je moet die cd hebben om toevallig alleen te kunnen internetten maar voor de rest kan ik me niks erbij voorstellen waarvoor je die cd nodig heb

Bosmal
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:55

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Bosmal »

Ter informatie: geen slim maar intern.+ bellen.

Dat is de installatie cd van mijn Experia box .

Ik kan inmiddels weer "üit" bellen dat wel.
'T schiet al op.

Rolandroland

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Zag zo juist voor Ka$$a in de verlenging dat hetzelfde product is als internet + bellen. KPN adverteerd nu veel met Slim Bellen.nl !

avandijl
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:50

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door avandijl »

Hey! Als alternatief voor het 0900 nummer van de KPN helpdesk kan je ook 0800 0505 gebruiken. Voor meer informatie kan je ook kijken op www.vraagalex.nl/0900.

Loesy
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2006 11:21

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Loesy »

Ik wil even wat vragen als het mag over het slimabbonement.

Ik ben vandaag gebeld door zo'n callcenter van KPN> Daar vroeg de heer dus of ik wilde overstappen van mijn KPN abbonement die ik al 20 jaar heb naar slim.
Omdat ik niet precies wist wat het was zei ik dat ik eerst mij wilde inlezen. Hij belt mij volgende week terug. maar nu weet ik al dat ik het niet wil. Laten ze eerst maar eens bij KPN en ook andere providers zorgen dat ze de boel goed in orde hebben.

Wat mij soms beangstigd is het feit dat door zo'n vraag van zo'n man of ik over wil stappen ik niet automatisch al vastzit aan slim toch? Je hoort de laatste tijd zulke rare dingen dat ze ook je mondeling kunnen strikken dus ik vraag het maar even. Ik heb niets toegezegd en vermeld dat ik niets wil maar eerst wil informeren.
Ik neem aan als je slim zou willen dat het altijd nog aangevraagd moet worden en je ergens moet tekenen.

kan iemand mij even gerust stellen? harstikke bedankt alvast,
groet Loes

Spemmur
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 01:32

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Spemmur »

Wat mij opvalt bij het lezen van de reacties is dat mensen blijkbaar niet weten wat ze aangeschaft hebben.

Ten eerste stapt iedereen over naar een andere aanbieder voor internet/telefoon (of laat zijn aansluiting omzetten), een verandering van aansluiting geeft altijd het risico dat er iets mis gaat! Blijven waar je zit (wanneer dat goed werkt) geeft daarop veel minder kans. Mensen nemen dat risico op een foutje om een paar euro per jaar goedkoper uit te zijn, is het dat wel waard?

Ten tweede stappen veel mensen over van een "onverwoestbare" analoge lijn naar digitaal bellen (VoIP) wat een technologie is die nog in de kinderschoenen staat. Weer een risico dat genomen wordt om een paar eurootjes goedkoper uit te zijn. Hoe ingewikkelder de technologie, hoe groter de kans op kleine en grotere storingen.

Wat opvalt is dat veel mensen met grote dollartekens in hun ogen niet kunnen wachten om over te stappen, maar wel heel erg hard zeuren als ze daarvan de consequenties ondervinden. Overstappen (van wie naar wie maakt niet uit) is een risico dat men zelf neemt!

Nexus44
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2007 12:51

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Nexus44 »

De internet verbinding werkt zo traag als dikke poep (ook als is het gratis). De help desk is onbereikbaar.
En als je leest in de voorwaarden van slim, dan is je email niet veilig, ze kunnen er zo in kijken.
Waar ben ik aan begonnen!!!!!!!!!!
:evil:

Trnkz
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2007 03:02

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Trnkz »

Ik wil even wat vragen als het mag over het slimabbonement.

Ik ben vandaag gebeld door zo'n callcenter van KPN> Daar vroeg de heer dus of ik wilde overstappen van mijn KPN abbonement die ik al 20 jaar heb naar slim.
Omdat ik niet precies wist wat het was zei ik dat ik eerst mij wilde inlezen. Hij belt mij volgende week terug. maar nu weet ik al dat ik het niet wil. Laten ze eerst maar eens bij KPN en ook andere providers zorgen dat ze de boel goed in orde hebben.

Wat mij soms beangstigd is het feit dat door zo'n vraag van zo'n man of ik over wil stappen ik niet automatisch al vastzit aan slim toch? Je hoort de laatste tijd zulke rare dingen dat ze ook je mondeling kunnen strikken dus ik vraag het maar even. Ik heb niets toegezegd en vermeld dat ik niets wil maar eerst wil informeren.
Ik neem aan als je slim zou willen dat het altijd nog aangevraagd moet worden en je ergens moet tekenen.

kan iemand mij even gerust stellen? harstikke bedankt alvast,
groet Loes
Mocht er, zonder je toestemming, iets zijn aangevraagd, dan krijg je hier in elk geval een bevestiging van. Op het moment dat je deze ontvangt, heb je nog 8 dagen om de bestelling te annuleren.

RdeLaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007 19:33

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door RdeLaat »

ZEEEER Slechte ervaring.
Na het lezen van de folder die we na zo'n telefoontje kregen, gingen we hiermee akkoord.
We hebben besteld. Er werd 10 dagen later een doos afgeleverd (28-06).
30-06:We kregen spooktelefoontjes en konden (kunnen) niet meer gebeld worden. Op 01-07 werd een andere lijn met die van ons gemengd; wij kregen andermans telefoontjes binnen.
Dit werd door de KPN opgelost. Op dinsndag 03-07 werden we gebeld dat we zsm de aparatuur moesten aansluiten ivm dubbele kosten.
Dit heb ik de dag er op gedaan. Op donderdag 5-7 kregen we elke minuut een spook telefoontje en waren we weer niet bereikbaar.
KPN wist zich geen raad. Op vrijdag werd geadviseerd om SLIMBELLEN te annuleren. Helaas is dit nu 18-7 nog niet gebeurd. Dit duurt 4 tot 6 weken. Ik moet alle moeite doen om bereikbaar te zijn terwijl dit kl... bedrijf de problemen veroorzaakt.
Dus mijn advies ga niet met hen in zee!
Ik heb uren aan de telefoon gezeten (0.50/minuut!) en werd van de ene muur naar de andere gestuurd.
Ik stelde voor om een mobieltje bij mij af te leveren en het vaste nummer door te schakelen.
Antwoord : daar beginnen we niet aan. Dit kunnen wij niet :evil:
Nu 18-7 heb ik ze weer ens gebeld en ze gevraagd het nummer door te zetten naar de mobiel van mijn werk.
Ik vind het grof schandalig dat mensen zo behandeld worden.
Bijna elke telefoontje werd een gruwelijke frustratie waarbij de KPN slaafjes er de hoorn opgooien.
KPN -Sluit je aan ! Echt niet.

Chariffa
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2007 14:09

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door Chariffa »

:( nou wij zitten idd met hetzelfde probleem.... slim bellen heet het...en slim zijn ze bij de kpn zeker!!...500 belminuten pffffffffffffffffffff voor 19,95 om nummerweergave te krijgen betaal je daar nog eens 1,95 overheen belachelijk!!!!en papier factuur kost ook nog eens 1 euro!!!... hoe worden we idd slapend rijk!!!....en hoe we het allemaal moeten aansluiten is ook zo ontzettend lekker duidelijk....slim is dit zeker maar niet voor ons!!!...

kayleigh01
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2007 22:10

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door kayleigh01 »

ok ok ik kan het niet laten om het verhaal te schrijven van een client van mij een zeer lieve goed gelovige dame van 80 jaar.
Deze dame is vorig jaar augustus gebeld door de callcenter van slimbellen van kpn en daar begon de ellende.

Deze dame is al zolang ze telefoon heeft klant bij kpn dus ze dacht het is van de kpn het zal wel goed zijn heeft ze na afloop van het gesprek met het callcenter een aantal keer met ja geantwoord en prompt je bent dan trotse bezitter van slimbellen....

netjes de overeenkomst thuis gestuurd gekregen waar deze dame geen wijs uitkwam logisch gezien haar leeftijd dus opzij gelegt en en nooit meer naar gekeken aantal weken later komt de tnt o.i.d. met een pakketje de modem naar wat schijnt
Maar deze dame heeft niets besteld dus stuurt de man heen van waar die vandaan kwam met pakket paar weken later weer tnt met hetzelfde pakketje mevr heeft de beste man nogmaals gezegt dat ze niets besteld heeft dus dat hij kan gaan met pakketje.

dagen gaan voorbij weken gaan voorbij maanden gaan voorbij
tot eind april mevr haar vaste lijn doet het niet meer
Ik naar de primafoon daar kreeg ik te horen dat ze slimbeller is :?
ik heb stad en land afgebeld ben naar het kantoor aan de wilhelminapier gegaan om mijn verhaal te doen
en ze zouden het zo snel mogenlijk regelen en ik naief dat ik ben geloof het
deze lieve oude dame met een alarmeringstoestel (voor het geval dat)die over haar vaste lijn alarm maakt is 3 weken afgeloten geweest !!!
Ik wil niet weten wat er was gebeurt als deze dame in die drie weken niet goed was geworden of was gevallen.
we hebben van ellende een nieuwe lijn aangevraagt omdat het heel lang zou duren omdat terug te draaien maar wel met debelofte dat het slim zo snel mogelijk afgesloten zou worden

Vandaag 15-08-07 heeft kpn slim mij gebelt met het heugdelijke nieuws dat de slim lijn is afgesloten

Ik wil nog wel wat positiefs bijdrage aan dit in en in trieste verhaal mevr al haar teveel betaalde kosten zijn netjes terug gestort +133 euro voor de gemaakte kosten en heel heel misschien krijgt ze nog wel een excuus brief want dit had nooit mogen gebeuren

mensen van aanzienlijke hoge leeftijden hebben een alarmeringstoestel dan mogen deze mensen niet bellen via de modem i.v.m uitvallen van stroom of modem mensen van de callcenter

TThomas
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2008 13:40

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door TThomas »

Slimbellen / alle onderdelen van KPN zijn oplichterij:

pas als er geklaagd word over de hoge tarieven en wachttijden verlagen zij deze, dat terwijl ze een telefoon bedrijf zijn en allang wisten dat zij dikke winst maakten over onze rug als we naar de klantenservice belden!.

Ik heb de afgelopen maan 40 x geprobeerd te bellen steeds een langere wacht tijd dan 10 minuten dat is ruim 400 minuten wat 6 en half uur is waarop ik moet wachten en moet aanhoren dat het hun spijt dat ik moet wachten.

Nu ben ik net aan het bellen en zegt ze dat het tarief tijdelijk 1cent per minuut is en dat ik het maar beter zo snel mogelijk op kan lossen maar daarvoor moet ze me wel doorverbinden!. :shock:

Dank U overheid voor geen richtlijnen waar bedrijven zich aan moeten houden! :!:

TThomas
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2008 13:40

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door TThomas »

Sorry Rolandroland, maar volgens mij ben jij nog niet volwassen genoeg om op dit forum te reageren.

Het gaat hier niet om 1 persoon die klachten heeft over KPN maar veel meer. Wou jij zeggen dat al die mensen het mis hebben?
Dat al die mensen liegen. Nou sorry, maar jij zit hier verkeerd.

Anders soliciteer je bij de KPN maar laat dit forum ajb verder met rust want wij hebben een HEKEL aan kpn! :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: SlimBellen.nl van KPN:

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.kpn.com/vaste-telefonie/thui ... t/slim.htm
Volgens site is het niet meer mogelijk om "slim bellen" te bestellen.
Voor bestaande klanten verandert niets :cry:

Gesloten