LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 modem niet leverbaar!?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
liekske
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door liekske »

Tele2CallcenterAgent
Geplaatst op: 25 Feb 2007 09:45 Onderwerp:


En dit soort opmerkingen en vooroordelen bedoel ik nou.

Quote:
waar jij waarschijnlijk onder valt gezien je naam hier dus in het forum genoemd wordt


Nou als je kijkt waarom mijn naam genoemd wordt, (vorige pagina 7 dec, bericht van niek nijhuis, zul je zien dat ik dhr nijhuis goed te woord heb gestaan, alle informatie gegeven die ik kon en volledig met respect behandeld.

En wat jij zegt is dus de reden dat ik mijn naam verwijderd wil hebben, klakkeloos zonder ook maar na te denken zeggen dat ik waarschijnlijk onder de liegende en respectloze agents val.
Ik kan maar terugkijken tot 28 december dus het bericht waarin jij genoemd wordt kan ik niet lezen. Misschien sta ik dan te snel met een oordeel klaar (al zeg ik: waar jij waarschijnlijk onder valt) maar doe jij andersom niet precies hetzelfde? Je eerste mail was behoorlijk aanvallend en roept misschien een verkeerd beeld over jou bij mij op. Jij gaat er daar ook net zo klakkeloos vanuit dat mensen die hun zin niet krijgen callcentermedewerkers in de **** gaan nemen. Daar wil ik ook niet onder genoemd worden. Je geeft aan dat jij niet onder de liegende en respectloze agents valt, ten eerste wat is er dan zo erg als je naam genoemd wordt, dat is toch alleen maar positief? Dan wordt er iets positiefs gezegd over een medewerker en is het ook niet goed. Ten tweede geef je met je uitspraak al aan dat er dus ook liegende en respectloze agents zijn! De uitspraak die je doet dat mensen de callcenter medewerkers met rust moeten laten kun je dus niet zomaar in het algemeen doen, want dat zou betekenen dat mensen met problemen die de verkeerde medewerker te spreken krijgt alles maar over zich heen moeten laten komen.

Ik kan me wel voorstellen dat de goeden onder de kwaden moeten lijden en ook dat dat voor de mensen die de klanten wel met respect behandelen soms vervelend is. Maar jij hebt het over de grootste ergernis bij de callcentermedewerkers. Volgens mij is dat een beetje omgedraaide wereld. Jullie kiezen ervoor dit werk te doen en ook ik heb in mijn werk soms te maken met lastige klanten en ik begrijp ook dat je je niet alles hoeft te laten zeggen. Maar ik denk dat het niet helemaal terecht is om over jullie grootste ergernis te praten, want jullie hebben voor dit werk gekozen, maar de mensen die steeds maar problemen hebben met tele2 dus niet voor die problemen.

Ik moet me een voorstelling maken van iemand die verhuist en door een fout van jullie kant minimaal 2 weken zonder tv, radio en telefoon zit. Daarbij moet ik me dus in jullie verplaatsten, jullie geven netjes antwoord en de klant accepteert dat niet. Nou sorry, maar ik kan me in dit geval veel beter in de klant verplaatsen en als ik voor mijn werk iemand aan de telefoon heb die terecht boos is, dan geeft mij dat geen grote ergernis, maar heb ik daar begrip voor.

Ik onthou zelf nooit wie ik aan de telefoon heb, maar in anderhalf jaar gedoe met tele2 waarin fout op fout gemaakt wordt, zelfs nu ik er uit ben met ze, want nu worden er weer fouten gemaakt met het afhandelen en het terugbetalen van het geld waar ik recht op heb, heb ik veel gemaild en geschreven en laatst maar 1 keer gebeld. Ik ben toen een aantal malen doorverbonden en de eerste jongen die ik aan de telefoon kreeg, maakte ook meteen al een fout, maar was heel vriendelijk en begripvol. Dit werd steeds minder, degene die ik het laatst aan de telefoon kreeg had de helft nog niet gehoord en stond meteen al met zijn oordeel klaar en gaf me echt hele domme en onbeleefde antwoorden. Ik zal zelf nooit de eerste jongen respectloos behandelen of afzeiken om in jouw termen te praten, dus ik wens net zoals jij dat niet wenst niet onder de noemer te vallen van de mensen die callcentermedewerkers met rust moeten laten en rot behandelen. Tegen de laatste ben ik echter wel (beleefd) van leer getrokken en die vroeg daar ook om.

Wij kunnen dus jullie niet allemaal onder één noemer scharen, maar jij de klanten dus ook niet. En de liegende en respectvolle agents die soms ook nog eens zulke domme of onbeleefde antwoorden geven dat je denkt waarom zit jij hier, mogen volgens mij helemaal terecht naar hun manager of een meerdere gevraagd worden. Geeneens om het feit dat de situatie zal veranderen, maar wel om aan te geven dat men niet gediend is van hun gedrag of om hopenlijk wel een normaal antwoord te krijgen.

Ten slotte worden in ieder bedrijf fouten gemaakt en dat is heel menselijk, maar met tele2 loopt dat de spuigaten wel een beetje uit en dan kun je verwachten dat mensen het op den duur spuugzat zijn.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Mooie brief van een tele 2 medewerkster?

liekske
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door liekske »

Nee hoor gelukkig niet, heb nu al genoeg met ze te maken :wink:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Inter »

Wat grappig was dat ik toen het allemaal goed was (8 februari) opeens 2 mailtjes kreeg met excuses en met de herberekende factuur.
Heb nog niks gehoord over vergoedingen .
Wil je Info dat moet je altijd er zelf naar gaan zoeken en vragen.

Maar heb mijn Modem ook ontvangen en alles was omdat ik ADSL had zo voor elkaar .Die snelheid die ze beloven is onzin .De test bij Speedtest en zo zeggen daarover al genoeg Maar ja langzamer als mijn vorige is het nooit .

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

Ook ik heb begrepen dat het modem voor de opleverdatum geleverd moest worden.

vandaag is de dag van oplevering en ik heb toevallig een auto van Select vracht voorbij zien rijden zonder ff te stoppen voor mij.

Ik heb tele2 maar gemaild wanneer ik mijn modem kan verwachten en daarbij maar gevraagd om een datum ipv een termijn.

dit is mijn status:
1. 28 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL systemen opgeleverd
2. 23 februari 2007 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
3. 16 februari 2007 De Tele2 systemen zijn gereed voor gebruik.
4. 16 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
5. 14 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
6. 14 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7. 13 februari 2007 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
8. 04 januari 2007 Tele2 heeft order geregistreerd.
Abonnementnummer: 1320611

zoals je ziet al bijna 2 mnd zonder internet en ook ik moest zelf maar achterhalen waarom het zoland moest duren. Wel jammer als je gelijk negatief met Tele2 in aanraking komt.

noukie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:24

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door noukie »

Wij hebben tele2 compleet 23 november 2006 aangevraagd, werd in werking gezet en toen zonder reden op 27 november door tele2 geannuleerd. Meest idiote vond ik dat na vele telefoontjes het pas 8 januari weer recht gezet kon worden en dan nog ook zo dat we helemaal als nieuwe klant werde aangemeld. Tussendoor kregen we wel de brief van de KPN dat de verbinding stop gezet zou worden. Dus vanaf 8 januari zaten we zonder internet. En alle verschillende verhalen die je te horen krijgt, de een zegt dit, de ander dat. En meerdere malen ben ik absoluut niet respectvol behandeld, alsof het onze schuld was terwijl tele2 zelf de boel annuleerde maar wel KPN ging opzeggen. We hebben bijna dagelijks gebeld en gemaild en uiteindelijk hebben we 17 februari het modem ontvangen. Ik raad iedereen aan dagelijks te bellen en te mailen. technisch was het bij ons 17 januari rond, hebben ook al bericht dat we het geld wat we teveel hebben betaald terug krijgen. Het werkt perfect, maar ik vind dat er wel iets klantvriendelijker met de klanten omgegaan mag worden, je krijgt niks te horen , ze sturen je niks als er iets fout gaat, moet overal zelf achteraan. Alleen in de laatste 2 weken ben ik netjes gebeld door tele2 als reactie op mijn mailtjes. Overal kunnen dingen mis gaan, dat is ook niet erg, maar de manier waarop er dan gehandeld wordt dat vond ik wel erg. Wij hebben ook van 8 januari tot 17 februari zonder internet gezeten en dat was allesbehalve makkelijk want dagelijks nodig voor ons eigen zaak. Dus in het totaal is tele2 3 maanden ermee bezig geweest om ons van adsl lite naar tele2 compleet om te zetten.

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

Ik heb zojuist een bericht gehad van tele2 ik citeer:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij getracht contact met u op te nemen op onderstaand tijdstip:
Woensdag 28-02-2007 12:39 uur

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat uw modem een vertraging heeft opgelopen.
Het leveren van uw modem zal nog minimaal 5 werkdagen in beslag nemen.
Excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,



Hmm ben de hele dag thuis en geen telefoon gehad zowel op de thuis telefoon als mobiel, maargoed zal wel.
Het duurt hier dus nog minimaal 5 werkdagen!!!

Het is toch ook te schandalig voor woorden eigenlijk he, gaan ze de hele boel in werking zetten en wat blijkt aan het einde:
Owjee iets te vroeg in werking gezet want het modem is nog niet binnen of klaar voor gebruik. DOE DAN NOG NIKS denk ik op mijn beurt.

bardouin
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 04:20

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door bardouin »

Ja ik heb dezelfde brieven gehad. Op 5 jan 2007 zou het modem geleverd worden maar uiteindelijk werd de levering 13 feb 2007. Maar toen begon het pas. Vandaag 2 mrt 2007 zit ik nog met aansluitproblemen. Ik heb een 20Mb snelheid besteld maar krijg hooguit 8Mb. Dus een snelheidsverlies van 12Mb. Tele2 verwijst mij na veel klagen uiteindelijk naar KPN in verband met slecht koperdraad tussen mijn woning en de wijkcentrale. Ik geloof daar dus niks van.

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

Ik heb zojuist tele2 officieel in gebreke gesteld en hun een termijn gegeven van 10 werkdagen om het modem te leveren.


Als ik het modem dan nog niet binnen heb dan zal ik met alle mogelijke manieren het contract verbreken.

Ik heb hiervoor Internetplus Bellen van KPN gehad ook daar heb ik mijn contact kostenloos verbroken, het was een grote puinhoop. Ik kon al meer dan een maand niet bellen of gebeld worden. Ik heb niet nogmaals de behoefte om ellende mee te maken.

Ik kreeg het volgende mailtje zojuist als antwoord:


Geachte heer M******** ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij getracht contact met u op te nemen op onderstaand tijdstip:

05 maart 2007 om 09:25 uur

Dit is helaas niet gelukt. Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat uw modem enige vertraging heeft opgelopen.
Het modem zal zo spoedig mogelijk naar u toegezonden worden.
Excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

S***** S***
Klantenservice Tele2




Vanzelf spreken is mijn telefoon vanmorgen weer niet overgegaan :?

noukie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:24

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door noukie »

Bij ons was het systeem helemaal gereed op 17 januari en een maand later op 17 februari kregen we het modem geleverd. We krijgen het geld terug wat we te veel hebben betaald en alles werkt perfect na aansluiting, nog geen problemen gehad verder. Je moet inderdaad lang wachten op het modem maar wij hadden ook ziets van tja overstappen naar een ander beginnen we weer opnieuw met de ellende. Wij hadden ons aangemeld voor tele2 compleet op 23 november 2006 en we hebben dus 3 maanden moeten wachten en we waren vanaf 8 januari tot en met 17 februari zonder internet, adsl.

Spemmur
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 01:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Spemmur »

Wat mij opvalt bij het lezen van de reacties is dat mensen blijkbaar niet weten wat ze aangeschaft hebben.

Ten eerste stapt iedereen over naar een andere aanbieder voor internet/telefoon (of laat iets omzetten in de aansluiting), een verandering van aansluiting geeft altijd het risico dat er iets mis gaat! Blijven waar je zit (wanneer dat goed werkt) geeft daarop veel minder kans. Mensen nemen dat risico op een foutje om een paar euro per jaar goedkoper uit te zijn, is het dat wel waard?

Ten tweede stappen veel mensen over van een "onverwoestbare" analoge lijn naar digitaal bellen (VoIP) wat een technologie is die nog in de kinderschoenen staat. Weer een risico dat genomen wordt om een paar eurootjes goedkoper uit te zijn. Hoe ingewikkelder de technologie, hoe groter de kans op kleine en grotere storingen.

Wat opvalt is dat veel mensen met grote dollartekens in hun ogen niet kunnen wachten om over te stappen, maar wel heel erg hard zeuren als ze daarvan de consequenties ondervinden. Overstappen (van wie naar wie maakt niet uit) is een risico dat men zelf neemt!

noukie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:24

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door noukie »

Nou, daarom ben ik juist bij tele2 gebleven, ben niet overgestapt naar een ander aanbieder! En er werd mij toen ook heel duidelijk gezegd dat het makkelijk zou gaan, maar niet dus want tele2 zelf annuleerde de boel waardoor ik als nieuwe klant door tele2 zelf weer werd aangemeld en daardoor is het allemaal fout gelopen. En het ging ons niet om de prijs maar wilden een snellere verbinding, wij gebruiken de computer juist veel voor zakelijk gebruik. En omdat ik ook snap dat overstappen naar een andere aanbieder juist vaker mis gaat dacht ik dus we blijven bij dezelfde en heb dat ook helemaal besproken met tele2 en dat zou allemaal zo gebeurd zijn. En er ging echt veel mis bij ons en dat hebben ze ook toegegeven, want alles wat mis kon gaan ging bij ons mis. En als je ook goed leest zie je juist dat het vooral gaat om de manier waarop ze met hun klanten om gaan gaat en die is niet goed, wij werden constant aan het lijntje gehouden en kregen echt bijna dagelijks een ander verhaal te horen en dat 3 maanden lang. Dat er iets mis gaat, geen probleem maar dat je daarna als een idioot wordt behandeld dat vind ik gewoon niet kunnen.

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

Zo de 10 werkdagen zijn inmiddels al verstreken, eerder deze week heb ik gebeld met tele2 het modem zou deze week binnenkomen. Ik heb vandaag nog eens gebeld want ik had er nog steeds een hard hoofd in.
En mijn vermoedens kwamen uit, het modem lag nog steeds in het sorteercentrum. Ik heb tegen die dame gezegd dat de 10 dagen termijn dus al voorbij was, met alle mogelijke manieren die zij kon bedenken probeerde ze het te verdedigen maar elke keer kwam ze weer terug bij af.

ik heb zojuist maar een laatste dwangmail gestuurd dat ik het modem nu toch echt op zijn laatst maandag in huis wil hebben, anders bel ik dinsdag echt op en verbreek ik het contract. SPUUGZAT ben ik het nu al.

Ik vind dat ze het hele reclame spul maar moeten stoppen en eerst eens moeten kijken naar hun rotzooi. Ze gaan KPN achterna!

WebServiceTele2

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo Etiennem,

Wij van het WebService team zouden u graag verder helpen. Hiervoor hebben wij echter wel gegevens nodig.

Zou u uw klantnummer of gebruikersnaam willen achterlaten? Wij zullen dan contact met u opnemen en er voor zorgen dat u uw modem zo spoedig mogelijk zal ontvangen.

Vriendelijke groet,

Web Service Team Tele2

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

U mag mij best helpen, maar vertrouwen heb ik er niet meer in.

Ik heb gister om 1500 uur een mailtje gestuurd waarbij ik het eea schriftelijk heb bevestigd. Zoals ik in vorige postings hier heb geschreven schijnt men mij gebeld te hebben maar ik heb zelf niks vernomen.

Gister werd het waarheid, om 1500 uur heb ik gemail en om 14.20 uur zou het service team mij gebeld hebben :lol:
Moet niet gekker worden.

Ik blijf bij mijn standpunt uiterlijk maandag het modem in huis anders is het daag daag tele2 dan ga ik naar een andere provider.

Voor de Tele2 medewerkers mijn account nummer: 1320611


groet,

Etienne Moolenaar

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

Ik ben gister gebeld door iemand van het webservice team.
Hij gaf aan dat het modem donderdag was verstuurd en dat k het gister (vrijdag) of vandaag zaterdag in huis zou moeten hebben, het is inmiddels 14.15 uur en selectvracht werkt maar tot 1300 uur. Je raad het al geen modem :twisted:

Ik wordt er nu echt ziek van wat is dat tele2 door en door slecht. Ik heb ook nog even gebeld vandaag met de service desk en de beste man vertelde mij dat selectvracht ook nog na 1300 uur rijdt.

Ik zou blij zijn als het dinsdag is kan ik er gelijk onderuit wat heb ik nu al een ellende.

noukie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:24

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door noukie »

Het is inderdaad verschrikkelijk bij jou. Hier heeft het ook allemaal even geduurd, maar alles werkt goed! Ik hoop dat je toch vandaag nog je modem ontvangt en anders er dinsdag vanaf bent!

Etiennem
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2007 13:32

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Etiennem »

Zo het is inmiddels weer dinsdag, door toezeggingen van het webservice team heb ik besloten nog even te wachten met het opzeggen.

Ik heb gister (maandag) weer iemand aan de lijn gehad en hij zou per tpg post ook nog een modem toesturen. Zo zou ik er dus uiteindelijk 2 moeten ontvangen, want het pakket via selectvracht was niet vindbaar.

Wat blijkt selectvracht stond vandaag aan de deur, en wat zat er in de grote doos. ALLEEN EEN ONTVANGER !!!!!!!!

Dus ik weer bellen, ow ja uhm wel vreemd, deze man keek even in het systeem en wat is er vandaag weer op de post gegaan? Juist een ontvanger en GEEN modem.

Ze kunnen dus echt niks bij tele2.

Het webservice team is ook niet bereikbaar en toezeggingen doen ze niet want ze weten dus gewoon dat het een grote bende is daar.

Kortom ik wacht nog maar even op het laatste pakketje wat dus deze week (wat zeg ik morgen) moet binnenkomen. Als hier inderdaad geen modem bij zit is het over en uit.

Ik snap ook niet dat er anders niet ff een moteur een modem komt brengen die rijden toch ook de hele dag als je nog even wat aan service wilt doen voor alle klanten regel je zoiets.

Gesloten