LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heb goede laptop nodig voor opleiding

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
masterk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:20

heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door masterk »

hallo,

ik ben op zoek naar een goede laptop, maar probeer het niet boven de €1200 uit te laten komen. ik heb er alleen wel wat eisen aan :P :

- 2048mb ddr2 geheugen
- goede gamevideokaart
- zeer snelle processor, om zeer zware programma's aan te kunnen. :shock:
- liefst geen vista erbij:P
- nou ik toch bezig ben :oops: , een 17" scherm. 8)

alvast hartelijk bedankt, masterK
:roll:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door jor »

Misschien deze Acer Aspire 9423 WSmib

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4016 Acer laptop

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4241 HP laptop


Zit precies in wat je vraagt en de prijs is ook oke. Kijk anders even bij de overige 17 Inch die daar staan. Vraag om levering Zonder Vista en de prijs is goed.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door jora39 »

persoonlijk zou ik voor asus gaan .
2 jaar garantie en heb zelf ook een laptop van asus en bevalt goed.

jiping

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door jiping »

Kun je niet via je opleiding wat regelen?, dan kan het soms goedkoper.

Net als software die je via je opleiding veel goedkoper kan kopen.

masterk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:20

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door masterk »

jah, ik heb bij mijn opleiding geinformeerd, maar daar gaan ze meestal voor 1 merk, en dit jaar was het acer, en volgend jaar is nog niet bekend. en persoonlijk ga ik ook liever voor asus. ik had al wat gevonden bij mediamarkt, maar niet zo'n goede videokaart. als ik dat wel wil, zit er geen 2048mb geheugen in. kan ik wel upgraden eventueel..
misschien nog andere ideen?

masterk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:20

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door masterk »

sorry, maar ik heb de links nog even bestudeert, en ik wil wel een processor die tegen de 2.0 of 2.4 aankomt. 1.66 is te weinig. en ik heb al bedacht dat mijn videokaart in de buurt van de 7900 moet komen :oops:

toch bedankt :) :wink:

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als je een met 512 of 1Gb geheugen vind, die 1Gb altijd vragen of het
1x 1 Gb of 2x 512 is....
Bij aankoop kun je er direct 2 gb in laten zetten, 2x 1Gb is goedkoper dan 2Gb maar dan zitten wel alle sloten vol, dus de prijs bepaalde jou keuze en de rest moet wel direct goed zijn!

Let op, de harde schijven van 120 Gb is gezien jou vraag ook nodig, de Aldi had leuke, maar die zijn nu uitverkocht!

Promedion kan ze wel via dealers speciaal voor jou samen stellen, dus PC als Personal Computer, en geen pleuris combinatie.

Je betaal alleen wat je wilt, dus Linux gebruikers betalen niet voor een nooit gebruikte Windows licentie!

masterk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:20

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door masterk »

waar moet ik dan precies voor Promedion heen? ja je hebt gelijk dat ik eerst moet vragen of het 2x512 of 1x1GB is, maar dat is gelukkig 1X1GB. qua schijf zat ik te denken aan 320, maar die is niet op 7200 toeren te krijgen geloof ik. :P

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door jor »

sorry, maar ik heb de links nog even bestudeert, en ik wil wel een processor die tegen de 2.0 of 2.4 aankomt. 1.66 is


Ik hoop wel dat je beseft dat het dus Dual Core processors zijn., Dus
2 X 1.86 GHZ. = 3.72 GHZ samen. een Dul Core met 2.4 GHZ kan ook , neem dan een Athlon 64 X2 processor bv een X5200 die op 2 X
2.6 GHZ draait. Voor het bedrag dat jij noemt heb je erg veel noten op je zang en zal zeker zoeken worden voor een laptop.

masterk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:20

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door masterk »

hmm.. ja ik heb in mijn desktop pc een athlon 64 4200 dual core.. ik heb hem iets geklokt, en die loopt nu op 2.8.. dat hoeft nou ook weer niet voor mn laptop.. maar ik weet dat het dual core is en alsnog moet dat minimaal 2.0 zijn..
anders komt het moeilijk uit als ik 3 virtual machines draai..

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door jor »

Kan je bijvoorbeeld een athlon 64 Dual Core 3800 nemen die standaard op 2 X 2.2 GHZ loopt. Succes gewenst.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: heb goede laptop nodig voor opleiding

Ongelezen bericht door yasinhm »

waar slaat dat dan op, meer dan 2 ghz zegt niks, de core 2 duo's op 1,9 ghz zijn sneller dan de amd cpu's op 2,2ghz. het zegt dus helemaal niks. voor de rest is het helemaal niet mogelijk om voor 1200 euro 2gb geheugen, goede videokaart, snelle processor en 17 inc te krijgen. Dat is met een normale pc's nog maar net mogelijk, laat staan een laptop.

Gesloten