LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Even off-topic.
Ik stuur een van je inzendingen door aan de webmaster ivm de namenvergelijking ,ik heb geen behoefte om met ene Laurent vergeleken te worden.
Owwwwwwww, daarom zijn mijn postings ook bij de topic (upc) internet weggehaald. Je wordt bedankt hoor Henri 42. :P

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hoi Beste G7, de delete knop heb ik niet in handen gehad.

Het onderwerp is V K en daar heb ik persoonlijk nogal wat trouble mee gehad, vandaar mijn reactie op de in de hemel geprezen VK door Mr 1 en Liseth . Kassa heeft daar in het verleden een volle aflevering aan besteed en dat heus niet om de V K te prijzen.

Ik heb een mail gestuurd aan die Robert , op mijn mail staat standaard mijn prive gegevens, de rest kun je wel raden :) prettige dag.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

hahaha wat een onzin, als ik al jouw berichten terug lees, dan ben je al zeker 6 keer gebelt en is er al 8 keer geld van je rekening geschreven.,....natuurlijk...ook erg geloofwaardig

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Ja hij moet ook ergens zijn tijd mee opvullen.


Jammer dat een mening van een ander zo wordt afgestrafd. Iedereen mag hier zijn/haar mening hier neerzetten en dat moet je ook respecteren. Maar ja dat je meer dan 100 berichten moet neerzetten over niks eigenlijk en dat je de ander afzeikt hou toch op!!

Accepteer het eens dat een ander ook spreekrecht heeft.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Jammer dat een mening van een ander zo wordt afgestrafd. Iedereen mag hier zijn/haar mening hier neerzetten en dat moet je ook respecteren. Maar ja dat je meer dan 100 berichten moet neerzetten over niks eigenlijk en dat je de ander afzeikt hou toch op!! LIsethe
Accepteer het eens dat een ander ook spreekrecht heeft.


Het aantal van jou gelijkluidende berichten over zelf protectie van V K en Robert @ neemt verontrustende vormen aan. Succes met het bedrijf V K :roll: :?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bij Robert van de V K navraag doen is zoiets als de kat het spek opbinden, met oplichters ga je niet in gesprek, Lizethe is de buurvrouw van Robert bij de V K. ?????
Ik heb de indruk dat Robert ongeveer de enige is bij Vakantiekaart, die wil luisteren naar argumenten van gedupeerden.

Let wel, ik ben niet gedupeerd, ik weerleg alleen argumenten van Vakantiekaart. Zij beweren dat je zonder meer 5 procent goedkoper uit bent, wanneer je via hen boekt. Dat klopt lang niet in alle gevallen. Door Robert wordt aangegeven dat het mogelijk interessant KAN zijn.

Wat Liseth zegt: men heeft je telefoonnummer van enquetes die je hebt ingevuld op internet, dat is ook wat Robert zegt: die haalt het fabeltje onderuit dat men werkt met numerieke telefoonlijsten. Nou, dat kan hij aangeven, mijn ervaring is anders.

Nee, ik ben geen buurman van Robert, ik zeg alleen dat Robert tenminste nog enig fatsoen heeft, en dat ie ook probeert duidelijk te maken dat het Not done is (althans tegenwoordig), om de kaart als gewonnen prijs aan te smeren.

Neemt niet weg dat ik niet met deze organisatie in zee ga.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Dank je voor je reactie op wat ik al eerder heb vertelt.

Ik weet zeker dat als je Robert mailt met je verhaal of probleem neemt hij echt de tijd om dat met je te bespreken.

Jammer dat Henri telkens ieders mening weer in de **** neemt. Hij moet eens meer gaan luisteren en lezen wat een ander zegt en niet overal op in gaan.

Er zijn mensen die het een geweldige organisatie vinden en er zijn er een aantal die er een hekel aan hebben en natuurlijk Henri die de organisatie kan schieten en dit ook niet onder stoelen en banken schuift.

Jammer maar denk toch dat hij bij de verkeerde site zit. Hij moet dan toch bij de collega's van opgelicht zijn.

chntl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door chntl »

Ha, krijg ik eerst een bericht van vakantiekaart dat in mijn speciale geval mijn abonnement met terugwerkende kracht is beeindigd, krijg ik een week later een bericht dat mijn abonnement gewoon wordt doorgezet. Ze zouden een bandrecorder opname hebben waarin ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden. Grappig, want ik heb ze nooit aan de telefoon gehad. Dus kom maar op met die bandrecorder opname. Maar ze krijgen hun geld toch niet. Want nu heb ik zelfs op papier dat het abonnement is stopgezet. Dat collega's onderling bij vakantiekaart langs elkaar heen werken, is hun probleem. Jammer dat mensen op dit forum zo strijden tegen elkaar, want iedereen moet toegeven dat de methodes die vakantiekaart gebruikt om klanten te binden onbeschoft zijn. En dat is nog lichtelijk uitgedrukt.

cora baggerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2007 08:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door cora baggerman »

Ik heb al een paar keer geboekt met de vakantiekaart, wat me al ruim 350 euro korting hebt opgeleverd, wat me bij een reisburo niet lukt. Ze zoeken sowieso uit welke organisatie de reis het goedkoopst aanbied, dus dubbel voordeel.
Je krijgt altijd vooraf een offerte, ga je hier niet op in: geen enkel probleem. Op vragen krijg je altijd dezelfde dag nog antwoord.
Super, van mij mogen ze zo doorgaan................ Er zijn teveel reisorganisatie aangesloten bij de vakantiekaart, teveel om op te noemen. Hierbij een aantal bekenden: Neckerman, Marysol, Keycamp, Vrijuit, Holl. Int., Dreizen, DTI, Sudtours, ClubMed, OAD, Corendon, ThomasCook, Hotelplan enz. enz. enz.

Suzie Q
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2007 14:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suzie Q »

Ook ik ben er ingetrapt!!
Mij is nooit verteld over die extra € 75,00
Ik heb al meerdere maal om het bewuste bandje gevraagd maar die wordt niet gegeven.
Nu ligt mijn aanvraag bij het incassobureau.
Morgen gaat er een aangetekende brief uit met het hele relaas!

Iemand hier ervaring mee?

MAXIEM

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag cora,

Wat een leuke duim heb jij, zeg? Blijf zuigen zou ik zeggen.

Maxiem

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Of je het nu hebt over de vacantiekaart of de voordelenpas, het betreffen hier zonder omwegen quasieproducten. Quasieproducten zijn niet altijd onbetrouwbaar zoals ook de koopzegels bij een supermarktketen onder deze categorie vallen. Het is belangrijk te weten wie deze producten verstrekt en of deze daadwerkelijk relateren aan de voordeeladressen welke daarbij vermeld staan. Iedereen kan namelijk zo'n product op de markt brengen en u daarbij in de hemel prijzen zodat u zich rijk voelt of u denkt daarmee uw voordeel te kunnen doen.
Meestal zijn deze producten dan wel de daarin aangeprezen locaties iets heel anders namelijk het volgende.
U betaald voor een voordeelpas of vacantiekaart 25 euro en denkt daarmee uw voordeel te kunnen doen. Met u zijn er duizenden mensen aanwie deze pas is aangeboden. U wordt dus klant bij een of andere eenmanszaak die hier z'n slaatje uit slaat en heel slim ook moet ik zeggen! De zakenman gaat vervolgens langs vacantielocaties met als doel deze een advertentie te verkopen op hun site.
Dit mes snijdt dus van twee kanten en de zakenman vaart er wel bij.
U kunt uw korting ook afdingen en wellicht meer dan op vertoon van de kaart omdat de locaties meestal omstreden zijn en weinig accomodatie te bieden hebben. Wanneer een hotel slecht belegd is dan zal de hotelier geen enkel bezwaar maken tegen enige reductie op de prijs per kamer. Indien deze echter voldoende volgeboekt zit dan zal deze geen boodschap aan de kaart hebben en gelijk heeft hij.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

waar heb jij het over chanmaster?
Vakantiekaart doet zaken met reisbureaus en die doen zaken met de klant....ze bieden oad,neckermann,tui, marysol,olympia,sudtours,corendon etc aan en dat zijn de organisaties die zaken doen met hoteliers....dus je vlieger gaat niet op...

2728bx109
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2007 23:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 2728bx109 »

VAKANTIEKAART IS EEN ORGANISATIE WELKE ALS TUSSENPERSOON OPTREED EN EEN DEEL VAN ZIJN PROVISIE, DE GENOEMDE 5% AAN ZIJN OF HAAR KLANTEN GEEFT.
HET ZELFDE DOET OF DEED REAS REIZEN TE SCHIEDAM.
DAAR IS NAAR MIJN GEVOEL NIETS MIS MEE.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je dezelfde reis elders boekt is duurder, maar de aller goedkoopste, dit kan niet, de prijzen gaan soms zo hard naar beneden, wel heb ik gekontroleerd via Center Parks...
inderdaat krijg je dan ook korting..... dus het werkte wel.

Of het rendabel is, en nog reclame van VK maar soms is het wel makkelijk.

zoebier
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:42

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door zoebier »

Hoeveel provisie krijgt zo'n reisbureau dan?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Rechtsteeks boeken en de fee steek je zelf in de zak

Ties65
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2007 14:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Ties65 »

Zijn er mensen die problemen hebben gehad met het opzeggen van Vakantiekaart?

Evavanderkroef
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:07

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Evavanderkroef »

Ik ben ingegaan op de actie voor een vakantiekaart voor 2,95. Ik heb 2 keer in het gesprek gevraagd of ik moest opzeggen, het antwoord was 'het mag wel, maar het hoeft niet, want het is een eenmalig bedrag en de kaart is uw hele leven geldig'. Nu zag ik vandaag dat er 75 euro voor waardebonnen is afgeschreven door vakantiekaart. Daar is naar mijn weten niets over gezegd in het gesprek, maar het is naar hun zeggen wel genoemd in het stukje dat is opgenomen door hen. Ik had binnen 2 weken moeten opzeggen, als ik de waardebonnen niet wilde ontvangen. De persoon die mij had benaderd was ook nog eens topverkoper, nou, ik weet wel waarom! Van die 75 euro kan je elke reis die je boekt 12,50 van gebruiken en is 5 jaar geldig. Je moet dus 5 reizen boeken wil je dat eruit halen en het heeft helemaal geen voordeel, want die 75 euro ben je toch al kwijt! Als ik dat had geweten, was ik er natuurlijk nooit aan begonnen.

Wat een oplichters, :evil: ik stuur vandaag nog een bezwaarschrift! NIET DOEN DUS!!!

Evavanderkroef
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2007 14:07

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Evavanderkroef »

Bedankt voor het goede idee, ik het de 75 euro meteen laten storneren!

Ze kunnen de pot op! Ik ben erg teleurgesteld, op deze manier doe ik nooit meer mee aan telefonische verkoop, terwijl ik toch al aan een aantal leuke acties heb meegedaan. Deze actie heeft me doen beseffen dat er niet altijd eerlijk wordt verkocht, helaas.

Gesloten