LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa / Marina del Sol?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Heeft iemand ervaringen met dit resort? Het ligt aan de Costa del Sol in Fuengirola.
Wij gaan er heen voor een weekje, koste ons maar 29 euro (verblijf)
Maar ik kan weinig vinden over dit resort?
Laatst gewijzigd door Tijn05 op 11 sep 2006 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Opoetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2006 11:50

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Opoetje »

ja ik kan je er wel wat over vertellen. Club la Costa is een timeshare resort. Als ik jou was zou ik daar maar niet naar toe gaan. En als je wel gaat staan dan sterk in je schoenen want het is een mooi resort en je heb de prijs van het appartement voor een koopje maar als je aankomt dan maken ze gelijk een afspraak met je voor een bijeenkomst.
Hoe weet ik dat om dat in 2002 ik op schiphol geweest ben voor zo'n zelfde bijeenkomst ik ben gebeld en kreegt toen een gratie's weekje aan geboden door Travel vacation store. Maar moest dan wel naar schiphol voor een bijeenkomst bij te wonen. Daar aangekomen stelden ze een heleboel vragen die ik heb beantwoord. Daarna willen ze je een vakantie pakket aansmeren van € 4000, en als je dan op vakantie gaat proberen ze je bij club la costa timeshare aan te smeren en doe je dat niet dan is het pakket dat je gekocht heb voor drie jaar niets meer waart want je komt niet meer weg dan is alles vol geboekt Het bedrijf TVS bestaat niet meer. Maar heeft een andere naam en dat luid als volgt Golftravelshop en het boeking's kantoor zit in kudelstaart. maar wil je kijken naar club la costa. Ga dan naar www.rci.com ga dan naar Resort directory en klik op Spanje en de appartementen komen te voor schijn en alles is van club la costa. Als je gaar dan wens ik je een fijne vakantie toe 8)

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Bedankt, we gaan namelijk wel. Ik wist wel dat dit een soort van timesharing was. Maar wij zijn mensen die heel gemakkelijk kunnen relativeren, en we zullen daar dus ook zeker niet in mee gaan. Dat weekje hebben we nu dus mooi te pakken voor 58 euro + 188 vluchten. Das dan toch een leuke prijs voor een weekje 5* resort.

Kijk en zo'n presentatie bijwonen, okee dat wil ik dan best een middag doen, en anders zeggen we gewoon dat ons zoontje niet lekker is (hahahaha).

Toendertijd zijn wij bij worldpass geweest in Alphen en hebben toen ook nee gezegd. We wilden gaan en toen zei ik "nu krijgen we dat weekje verblijf zeker niet" maar dat kregen we toch wel.....dus ik vermoedde al dat je daar ook wel weer een presentatie krijgt.

fijn dat je die link hebt gegeven zal eens kijken.

Tijn05
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jul 2006 20:35

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Tijn05 »

Nou mensen ik kan jullie melden dat er helemaal geen sprake was van pusherig gedrag en agressieve methodes.
We kwamen vorige week zondag aan en kregen een 2 kamer app. Deze bleek voor onze 1,5 jarige zoon niet erg veilig omdat er geen hek om het terras was. Even gebeld met de receptie en we kregen meteen een ander app. op 1 hoog met balkon

Dinsdag hadden we de "presentatie. We werden om 10:00 opgehaald voor een ontbijt op hun kosten.

Vrijwel meteen vroeg die man of we wel geinteresseerd waren, want als dat niet zo was kon hij/wij de tijd beter besteden. Dus ik zei dat we wel nieuwsgierig waren maar dat we vrijwel zeker geen lid oid werden!

Dus we kregen ons ontbijt, en daarna een drietal app. bezichtigd. Sopmmige waren werkelijk superdeluxe (veel luxuezer dan die waar wij nu in zaten).

Na afloop nog wat over de omgeving verteld en nog wat gezellig gekletst. Ik zei op een gegeven moment, dat zoiets mss wel wat voor mijn ouders was. Dus hij reageerde dat we dan volgend jaar weer konden komen (voor 240 euro met max 6 pers.) Dus als we met zijn 4-en gaan 60 euro pp. De enige voorwaarde is om weer zo'n presentatie bij te wonen!

Ik denk dat we daar dan weer voor gaan!!!

Dus even voor al die mensen hier die er nogal sceptisch tegenover stonden (waaronder ikzelf). Het was echt een geweldige week, zonder enige verplichting (afgezien van die rondleiding)

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi Tijn05,

Fijn dat jullie zo genoten hebben bij Club la Costa (ligt trouwens bij Mijas Costa. Fuengirola is 5 km lopen van daar 8) )

Wij gaan er al 6 jaar naar volle tevredenheid naar toe.
Soms ook in die hele luxe app. ( San Diego-suites)
We kijken al weer uit naar volgend jaar ... :D

Lieske

Ylith Romanae
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2006 16:09

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door Ylith Romanae »

cool :D

lutgarde
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2007 12:33

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door lutgarde »

Ook wij werden gecontacteerd door een reisbureau en werden verwend met een weekje gratis vakantie als we naar de info dag gingen. We moesten enkel de vlucht betalen. We hebben ons een pakket van 3700 euro laten aanpraten voor 6 weken vakantie. Het werd ons ook zo mooi voorgesteld, gewoon konden wij ons nooit een 5 sterren vakantie permiteren en dank zij club la costa zouden we dat wel kunnen. Die 3700 euro was een zogenaamd proefpakket en je kon upgraden voor een volledig lidmaatschap wat voor 4 personen zou neerkomen op een bedrag van +-7500 euro. Dit leek ons een aannemelijk bedrag. We konden ons lidmaatschap ook weer verkopen en zouden niet veel verlies hebben werd ons wijsgemaakt. Veel te naief zijn we geweest. Dom dom dom. Een leuke vakantie in spanje en een gratis ontbijt op hun kosten + rondleiding. Die luxe die we te zien kregen wilde wij wel ieder jaar. Maar het kostte geen 7500 maar wel 12200. Als we niet intekende waren we die 3700 kwijt. Nu weten we ook wel beter 3700 kwijt dan 12200, maar we waren dus nog altijd in de overtuiging dat we het konden verkopen voor een aannemelijke prijs. Er kwamen ook ieder jaar onderhoudskosten bij waar we in eerste instantie van verschoten maar waar we een uitleg van kregen die ook weer aannemelijk was. We hadden wel nog gevraagd hoe zit dat met indexaanpassing etc, moesten we ons geen zorgen over maken dat was maar een kleine jaarlijkse verhoging. Het blijkt nu dus al ieder jaar een verhoging te zijn van +- 100 euro. Dus ieder jaar worden we geconfronteerd met de stommiteit die we begaan hebben. Nu heb ik een klachtenbrief geschreven en is het afwachten als we een reactie krijgen en welke reactie we krijgen. In ieder geval wil ik iedereen waarschuwen dat het wel erg duur is voor hetgeen je krijgt. De luxe die je daar ziet doet je wegdromen en onze verkoper was wel iets vasthoudender die wel graag iets verkocht had en wij waren niet van te voren gewaarschuwd en veel te naief helaas.

brabus
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:39

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door brabus »

Beste Mensen,
:? in mijn geval heb ik afgelopen zomervakantie daar een suppermooie vakantie gehad 8) . Ben daar geweest met 6 vrienden, en ik ging als arme student lekker daar heen. op
vakantie met me zes vrienden. :D Na dat we een aanbieding aangebodenkregen. De aankomende jaren zal ik ook er weer lekker van genieten, :D ik heb zon vakantie paket genomen voor 5duizend euro maar heb er totaal geen spijt van. Wand als ik normaal met 6 vrienden op vakantie ga betaal ik net zo veel zelfs meer en dan zit ik vaak ook nog op in een slecht appement of een b keuze hotel. Dat is mijn ervaring. Dit is een veel slimmere manier van vakantie houden! en dan wel 5 steren :!: . Ja het kost even geld maar goed dat ben je tenslotte ook kwijt als je gewoon op vakantie gaat. In het geval dan wel met 6 personen maar goed. tevens is mijn ook nog verteld dat je niet alleen vakantie kan houden in club la costa tussen mallaga en marbelja of beter gezecht 5 km van fuengirola tevens het is een suppermooie plek wat veel te bieden heeft. maar ook nog naar ander locatie.
tevens word hier gesproken dat je uitgenodigt word op een bijeenkomst, maar daar kan ik niks anders op zeggen. Dan dat je baas over je eigen potomonee bent. ik ben er zelf ook voor uitgenodigt geweest en heb het helleverhaal aangehoord toen ik vertelde dat ik geen intresse had werdt daar heel nomaal opgareageerd kon daarna rustig mijn vakantie veder houden en we hebben daar goed genoten en volgend jaar gaan wij zeker weer gebruik maken van deze vorm van vankantie.


gegroet Brabus :D :) :P 8)

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sprookje »

hoi,wij gaan ieder jaar twee maal op vakantie naar het buitenland,wij betalen iedere keer voor vier personen in een vijfsterrenhotel rond de 3000 euro all in.Wij hebben wel zelf de keus waar wij naartoe willen, en daarom ga ik nooit tweemaal maar hetzelfde hotel.Met de paasvakantie gaan wij tien dagen en in okt acht dagen.Als je 12000 euro moet betalen kan je daar zeker vier maal mee naar heel luxe vijfsterren hotels en er zijn zeker ook nog veel goedkoper vijfsterren te vinden,en zelfs viersterren is zeker ook goed en dan ben je op hotel met alles op en aan!!Nu zit je op appertement!!
Jammer voor jou lutgarde.En jammer dat zoveel mensen in hun mooie praatjes trappen.

brabus
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:39

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door brabus »

Nou sprookje zie dat je er nog niet geweest bent en dus ook niet eens weet hoe dit zit ik heb een parket genomen van 5000 euro en ben zeker niet dom om het even zo te noemen zo als jij dat zegt
Wand voor die 5 duizend euro ga ik wel even 8 weken weg en zie dat jij het een appartement noemt het is een appartement met de luxe van een hotel maar goed als ik jou berekening moet geloven dan betaal jij 3000 voor vierpersonen dat is 750 per persoon en dan ga je meestal zeg maar twee weken of 8 dagen met aftrek van vervoersdag of je gaat 15 dagen en dan betaal jij 3000 voor jullie vier ik daar in tegen ga voor 5000 acht weken dus 56 dagen naar een vijf stèren hotelappartement. Met 6 personen doe ik even jou berekening zo als ik het heb berekend gekregen door die mensen en waar door ik heb toegehapt
5000 euro deel je door 6 is 833.33 perpersoon maar dan kan ik wel 8 weken weg in plaats van 2 weken dus dat zou betekenen dat ik 833.33 euro deel door 4 en dan betaal ik 208.33 per twee weken dat ik lekker op vakantie ga met me ze6 vrienden oké daar komt dan wel een ticket bij maar die koop je ook via het internet voor nog geen 125 euro perpersoon dan zit ik dus op een totaal bedrag van 958.33 met ze zessen twee weken lekker in een 5steren appartement ben ik dan zo dom of lijkt het dan zo terwijl jij 3000 euro voor 4 personen betaal maar goed dat was mijn visie om te beslissen maar dat sommige mensen het niet eerst uitrekenen dat blijk wel

Vriendelijke groet brabus

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sprookje »

sorry hoor ik wil niemand dom noemen,heb ik ook niet gedaan.Anders wil ik weten waar ik dat gezegd heb!Lutgarde is duidelijk niet gelukkig met het haar aangepraate deel.Ok jij betaalt minder maar het blijft een appartement,jij moet ook je eten en drinken nog betalen en ik ga waar ik wil en wanneer ik wil.Begrijp dat jullie bepaalde tijden in 't jaar kopen.

Wilde lutgarde laten weten dat zij voor haar geld gemakkelijk een aantal keer een mooi hotel all in had kunnen nemen.

Lutgarde in hun mooie praatjes is getrapt lijkt duidelijk en blijkbaar zijn ze tegen haar nog niet eerlijk geweest ook. :roll:

En ik vind het nog altijd niet goedkoop, als je goedkoop op vakantie wil weet ik wel andere manieren hoor! :roll: :roll:

Bijvoorbeeld hotel kaptan 4**** hotel allin 12 dagen 2personen vertrek op 10/7 terug op 21/7 kostprijs 1244,50 bij arke !!lijkt mij niet zo duur voor 't hoogsezoen en 4 sterren!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sprookje »

???? geen reaktie meer brabus :o :o :o

brabus
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2007 20:39

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door brabus »

hey sprook even een reaktie voor jou
even over dat dom dat intepeteerde ik zo aangezien de zin.
!!En jammer dat zoveel mensen in hun mooie praatjes trappen.!!
met andere woorden die mensen zijn een beetje dom maar goed even goede vrienden er zijn veel mensen die er zeker tevreden over zijn tevens ik ik ben daar supper goed behandeld en ja in elk bedrijf heb je de rotte appels zitten wat betreft lutgarde zou ik gewoon even contact opnemen met club la costa maar goed.
sprook je ik snap jou

vriendelijke groet R.brabus

domaine
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2007 12:32

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door domaine »

DAG BESTE MENSEN

Mijn ervaring met World Travel Club of gewoon Club la Costa.
Het was in mei dat ik voor het eerst te horen kreeg van deze vakantie Club. Door middel van een telefoontje dat ik avonds kreeg. Ik moest net als vele hier 5 vragen beantwoorden, en toen vertelde ze mijn dat ik een reis aangeboden kreeg om dat ik deze antwoorden goed had beantwoord. Dat vond ik toen een beetje gek. Maar goed waneer krijg je nou iets gratis aan geboden door dat je vijf antwoorden beantwoord. Ik heb zo iets nog nooit mee gemaakt maar goed, en wij dachten van het zal allemaal wel waar zijn of ik wordt door iemand in de boot genomen. Vervolgens had ik zo iets van ik zie wel.

Twee dagen later.
Wij krijgen een brief thuis gestuurd met een uitnodiging.
En ik en me vrouw zijden zou het dat toch echt waar zijn.
Vervolgens hebben wij die brief nog eens gelezen en daar in stond dat je de brief moest bevestigen door te bellen naar een nummer en als je dat dan deed kreeg je een doos wijn aangeboden. Aangezien wij wel van wijn houden leek ons dat wel wat maar goed tenslotte gaat het om dat gratis weekje verblijf! Zo haalde ik dat uit de tekst die in de brief staat en dat er alleen 29 euro per persoon administratie boekingskorsten zijn voor het verblijf. Dus had zo iets van dat zal wel te doen zijn en vervolgens maakten wij een afspraak. Maar het zat me toch niet hellemaal lekker dus dacht eerste even kijken wat er allemaal bekent van dit bedrijf is. Vervolgens heb ik de Kamer van koophandel opgebeld om te vragen of ze wel geregistreerd zijn en dat zijn ze. Tevens kwam ik er achter dat het bedrijf gewoon in handen is van Club la Costa en dat het onder de Nederlandse Wetgeving werkt en toen las ik dit forum en daarom mijn reactie hier.

Aangezien ik dus de afspraak had gemaakt per tel en bevestigt had dat ik kwam, ben ik daar heen gegaan om te kijken of het wat voor ons is. Maar had met me vrouw afgesproken dan we niks zouden doen en we het verhaal maar eerst aangingen horen.

Hoe ging alles. Wij kwamen daar in Maarsen en we werden met open armen ontvangen s”morgens er stond iemand ons op te wachten bij de voor deur wij moesten onze naam aan doorgeven en konden toen door naar de receptie. Daar vroegen ze of wij de brief bij ons hadden en of wij ons konden legitimeren en ja dat deden wij ook. Vervolgens kregen wij een formulier die wij bij de receptie op de bank konden in vullen . Na dat wij het formulier hadden in gevuld, werden wij opgehaald door een verkoper en mee genomen naar een tafeltje
En daar werd de bedoeling van deze uitnodiging uitgelegd. En het was heel simpel volgens die jongen. Ik was uitgenodigd om de presentatie van club la costa bij te wonen en uit dank dat wij daar voor gekomen warren kregen wij dat weekje gratis accommodatie aan geboden.
Tevens vertelde hij als wij de mensen alleen een bakje koffie aanbieden dat de opkomst een stuk minder is, en dat geloofde ik wel. Vervolgens kwam er een manager aan tafel en die vertelde wat wij die dag veder konden verwachten en dat wij aan het einden van de presentatie konden beslissen of het wat voor ons was of niet heel simpel en dat we het weekje verblijf ten allertijden kregen wat we ook beslisten. En dat de verkoper het product ging uit leggen. En het product werd uit gelegd .
Wat houd Het product in. Wereldwijd een goed verblijf hoe vaak je maar wild althans dat vertelde de verkoper en dat er vele mogelijkheden zijn qua reizen maar eending vertelde hij ze hebben geen campings want dat is niet hun manier van vakanties.
Maar goed aangezien ik een boel gelezen had op de ze forum had ik een paar vragen voor deze verkoper.
En die luiden als volg

Hoe zit het met die vragen die jullie stelden aan de telefoon en daar kreeg ik een antwoord op
Die luiden uit die vragen die ze stellen kunnen wij zien of jullie werk hebben dus inkomen en wat voor mensen wij een beetje uitnodigen dus die vraag was voor mijn meteen gesteld teven had ik de vraag aan de verkoper of dit timeshare is daar op antwoorden hij of ik wist wat timeshare en vertelde ik hem dat ik daar namelijk voor gewaarschuwt ben om dat iet te kopen. Maar vervolgens ging hij me vertellen wat dat word eigenlijk in hield en wat het betekende en daar stond ik van te kijken wand hij vertelde de waarheid over time share zo als ik het kende en dat dit product toch anders is wand bij timeshere koop je een weekje of meerder weken in een jaar en bij hun kan je gaan waneer je maar wild waar dan ook te wereld maar hij vertelde ook dat ze wel de resorts gebruiken van timeshare waarom omdat de resorts top zijn alleen dat het verkeert verkocht word maar goed.
Vervolgens werd het product verder uitgelecht we kregen een film te zien waar in de baas aan het woord kwam en vervolgens lieten ze al hun producten zien en waar ze een ruilbeurs mee hebben en dat leek ons wel wat. Maar goed na al dat moois gezien te hebben kwam toch de groote vraag van wat kost zon lidmaatschap wel niet waar dus de verkoper liet zijn manger er bijkomen en die vertelden ons wat het ging kosten als je meteen club lid wilden worden en dat we die dag daar geen besluit over mochten nemen maar eerst gebruik alleen konden besluiten over een trial memership en dat houd in dat je een opstap paketje koop en dat je dat eerst kan gaan kijken door het meerdere malen te doen of het echte club lid maatschap wat voor ons is
En vervolgens hebben ik en me vrouw er voor gekozen om in zee te gaan met het parket dus we kregen alle decumulatie mee naar huis met een doos wijn en een fles champagne om te vieren dat wij trial membership lid zijn geworden tevens werdt er op benadrukt dat je zo het product terug kan brengen als je er niet tevreden over bent als je thuis bent wand je hebt tien dagen bedenk tijd maar goed zijn dus naar huis gegaan met deze aankoop en hebben alles nagelezen wat ze ons hadden verteld en dat klopte allemaal en hebben besloten om het toch te gaan uitproberen om op deze manier en dat ik het iedereen goed kan aanraden om te kijken of het wat voor je is .

fam veenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2007 18:40

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door fam veenstra »

Goedendag,vakantiegangers,

Wij hebben gekeken op de site van radar en over het onderwerp club la costa, nu iedereen mag zijn mening hebben voor of tegen, maar wij zouden ons verhaal ook willen vertellen.
In 2006 zijn wij ontvangen op club la costa met inderdaad op straat een kras kaartje,en natuurlijk waren wij bang,maar toch wilden wij er eens achter komen hoe een en ander in elkaar stak.
na een taxi rit werden wij ontvangen op de receptie en overgedragen aan een vriendelijke jonge man,die ons eerst gerust stelde zie na de vrijblijvende rondleiding maar wat u wilt doen,een eenvoudige ja of nee,hier gingen wij mee akkoord en er volgde een fantastische bezichtiging van dit immense 5 sterren luxe vakantieoord,we kregen diverse malen wat te drinken en konden vragen stellen.
Na de rondleiding werd ons een voor stel gedaan om het eerst zonder verdere verplichting 3 jaar ui te proberen , en dit voor mijn hele gezin 3 kinderen en ons samen , totaal dus 5 personen. Voor 3 jaar 5 sterren luxe vakanties met een max. van 6 weken totaal moesten wij 5250,= euro betalen, nu dit lijkt veel maar als je dit door 3 x 2 weken vakantie deelt, is dit 1750,= euro voor 2 weken 5 sterren luxe accommodatie ( 2 slaap kamer 2 badkamers) per jaar , gedeeld door 5 personen is dit totaal 350 euro voor 2 weken p/p. dit is dus spot goedkoop!!!!
Ja en inderdaad er komt nog vliegticket bij , wij hebben dit op tijd kunnen boeken bij transavia voor 165,= retour amsterdam / malaga dus totale prijs is dan voor 2 weken 350,= + 165 = euro 515,= p/p voor nogmaals 5 sterren luxe (2) vakantie weken.

dit jaar zomer zijn wij er dus voor de eerste keer geweest wij en mijn kinderen hebben de mooiste en luxe vakantie van ons leven gehad,wat een service en wat werd er voor de kinderen georganiseerd en natuurlijk moesten we nog eten maar daar kiezen wij altijd al voor,dus wij houden van appartementen en niet 2 weken op een hotel kamer gepropt.
alles met alles iedereen mag zeuren zoveel die wilt wij hebben daar met 3000 andere vakantie gezeten en wij hebben geen een onvertogen woord gehoord van klachten etc.etc.
Dit hoorde en deden wij zelf wel altijd de vorige reizen er was altijd iets en je moest er ook voor betalen , dan maar ietsje meer , maar wij vinden en vele andere nederlanders die er waren top. We willen nooit meer iets anders, en wij kijken al weer uit naar de volgende oktober vakantie op tenerife, en voor de mensen die meer willen weten kijk dan eens een keertje op de site van clublacosta.com , kan je eens zien dat ons geld het waard was.
m.v.g. Fam.Veenstra en kinderen,Amsterdam
vakantie.

prenger
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:21

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door prenger »

Ook mijn vrouw en ik zijn de eerste twee weken van julie aangesproken op de boulevard van Torremolinos door een vriendelijke promo-dame. Na het beantwoorden van enkele vragen een kraslot gekregen en jawel hoor, mijn vrouw had de hoofdprijs gewonnen. Ze had kans op een Sony camera, een Droomreis of een cash geldbedrag van 750 euro. Daar waren we allebei razend nieuwsgierig naar natuurlijk. Maar eerst een ons tot niets verplichtende tour op het nabijgelegen vakantieresort in Fuengirola. Wij erheen met de taxi. Eenmaal aangekomen vriendelijk ontvangen door een gezellige belg, Chrisje, die ons de boel zou presenteren. Hij wilde ons niets verkopen en liet ons alles zien. Toevallig dat hij ook dezelfde interesses deelde als ons en bijna alles leuk vond wat wij leuk vonden. Prachtig resort. Echt waar. Na jawel, zeven lange uren, ons helemaal murw te hebben gepraat kwam de grote baas erbij, ene Gerard, een sympathieke brabander. Konden we een trial membership kopen voor maar 4500euro. Kregen we 8 weken vakantie voor, verspreid over 34 maanden. Ik ben een oernuchtere hollander die niet in zeven sloten tegelijk loopt, maar na drie keer nee te hebben gezegd wisten de twee, toegegeven, topverkopers, mij te overtuigen tot het doen van de aankoop. Eigenlijk wilde ik niets kopen maar ik kreeg gewoon medelijden met de sympathieke belg. Ik wilde er over kunnen nadenken en even terugkoppelen met het thuisfront, even googelen enz. maar dat kon niet. Ik moest en kon alleen maar die dag tekenen. Hoe bedoel je GEEN DWANG? We kregen een cooldownperiode van 14 dagen toegezegd. Dan konden we toch nog opzeggen als we ons zouden bedenken. Bleek bij het doornemen van het contract, bij een gladde belgische jurist, dat we geen 14 maar 10 dagen bedenktijd hadden. En dan zaten we nog in Spanje. Bij mij geldt, afspraak is afspraak, en op hun papier stond iets anders dan ze ons hadden toegezegd. Dan ben ik ook een rare en dan gaat alles niet door. Als ze zich immers in zo een vroeg stadium al niet aan de afspraken houden, hoe zullen ze dat dan later doen? Ik was eigenlijk opgelucht, niet opgelicht dus, dat ik er zo alsnog onderuit kon. De verkoper die op de gang op ons wachtte, kon alleen maar GVD met een zachte G zeggen toen we hem vertelden dat het hele feest niet doorging. Weg bonus. Wat zal die gebaald hebben. We hadden uiteindelijk de zogenaamde Droomreis gewonnen. Het zal me niets verbazen als dat de enige prijs is die ze weggeven. Dat kost ze immers niets want het is op hun eigen resort. Ik kan ook niet checken of die andere prijzen wel worden uitgedeeld. Ze kunnen je van alles wijsmaken, de boefjes. Ik heb inmiddels diverse forums gelezen en informatie ingewonnen over club LA-KOTSA, en ik ben uit de grond van mijn hart blij dat we het niet hebben gedaan. De vouchers voor die reis heb ik aan duizend stukken geknipt. Ik wil niets met zulke mensen te maken hebben. De groeten uit Enschede...

witje75
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2007 18:02

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door witje75 »

Hallo beste mensen.
Ik ben ook gebeld, en onvoorbereid afgelopen vrijdag naar Maarsen gegaan. En ja de vakantie klonk zo aanlokkelijk dus heb ik ingestemd met een treal van 5 weken in 3 jaar. Toen we thuiskwamen schrok iedereen die we het vertelden en zeiden dat het waarschijnlijk allemaal oplichterij was, en er geen club la costa bestond. Wij zijn erg geschrokken, maar wilden eerst zelf zoeken op internet. Toen kwam ik deze site tegen. En gelukkig, niet alleen oplichterij dus, want ik lees dat jullie zeker wel vakanties hebben gehad, waarvan de meesten zelfs positief zijn. Het moeilijke vind ik wel dat we er straks misschien 60 jaar aan vast zitten, nogal een risico. Nou vroeg ik me af, als ik kennisen of anderen op vakantie zou laten en die betalen voor een 6persoonsappartement 325 euro per week, dan zijn zij voor een heel goedkoop prijsje uit, en hou ik zo die 100 euro over om te betalen voor het abbonnement. Als het goede vakanties zijn, zou ik zo m`n abbonnement veel sneller terug verdienen. Maar de risico`s blijven wel voor mij. Dus zou ik willen vragen aan de mensen die het fullmemberchip hebben, zou ik niet op jullie naam op vakantie mogen, zo verdienen julie die 100 euro per week extra en ik loop geen risico.
Mocht dat zo zijn, dan zou ik graag snel reaktie willen, want ik heb nog een paar dagen om het op te zeggen.

sharon1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2007 00:13

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sharon1969 »

Hallo Allemaal,

ik zal mijn verhaal vertellen wat ik weet can Club la costa/ worldtravel club. Ik heb mijn verhaal ook op andere sites geplaatst

Mijn man en ik zijn in mei opgebeld door volgens mij een callcenter die na een paar simpele vragen ons vertelde dat we een reis hadden gewonnen, nou zijn wij zeer sceptisch en geloofde het niet, er werd verteld dat we een voucher moesten ophalen in Maarssen. Wij gingen daarheen en zagen een hoop andere stellen wachten op ïemand"die ze kwam ophalen. het pand was erg mooi en de mensen aardig. Toen wij werden meegenomen door een jongedame gingen we aan tafel zitten en zij vertelden ons dat ze ons wat ging verkopen. ze geven dus een gratis week accomodatie weg zodat zij de de kans hebben om je een lidmaatschap te verkopen. wij hebben 2 uur met haar gepraat en de manager kwam vaak bij ons zitten...een drukke en grappige belgische man volgens mij. Na die 2 uur krijg je een voortsel op tafel...die is 6 weken accomodatie 5 ***** met 6 personen werelddwijd voor 4000 euro. Dit is veel geld maar wel goedkoop, bij het reisbureau kost dit je echt veel meer, dat weet ik door ervaring. wij hebben diezelfde avond alle contracten getekend en 400 euro aanbetaald.
Daarna waren we nog steeds erg zenuwachtig of alles wel echt was. we hebben hun gebeld en onze eerste reis naar Spanje geboekt...samen met onze kinderen hebben we een fantastische week gehad...heel veel luxe, een hoop service en veel andere members ontmoet. pff gelukkig dacht mijn man niet opgelicht haha. daarna 3 weken naar bali gegaan in alweer een fantastisch resort! Het blijft een soort van timesharing ...maar voor mij is er helemaal niks mis met timesharing. Ik heb gewoon een goede deal gesloten voor 6 weken accomodatie.
Dus ga je met het reisbureau veel 4 of 5 sterre op vakantie dan kan je veel beter dit doen, interreseert een resort of hotel je niks blijf dan lekker kamperen of 2 sterren zitten. Ieder Zijn keus, maar ik weet zeker wat wij de goede hebben gemaakt. Succes!! Groeten Sharon Versteeg

witje75
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2007 18:02

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door witje75 »

Beste sharon,
Zo te horen, een fijne vakantie voor jullie. Heel fijn. Maar waarom kiezen jullie dan niet voor het fullmembership? Dit is toch veel goedkoper?

sharon1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2007 00:13

Re: Club la Costa / Marina del Sol?

Ongelezen bericht door sharon1969 »

Hoi witje,

ja het full-membership is goedkoper, maar nadet je dat treal pakket heb genomen word die 4000 euro van het full memebership af getrokken, dus alle tijd om te beslissen. groetjes

Gesloten