LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsherinnering Verliespolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Trust

Betalingsherinnering Verliespolis

Ongelezen bericht door Trust »

Kwalijke zaak dat Stichting Verliespolis betalingsherinneringen stuurt, terwijl een bijdrage geheel vrijblijvend was. Het gaat niet eens zo zeer om de hoogte van het bedrag, maar meer om het feit dat er een vergoeding betaald moet worden, terwijl nog geen enkele dienst geleverd is.
Teleurstellend dat Verliespolis in feite dezelfde taktiek hanteert als al die verzekeraars...

Meeberg

Re: Betalingsherinnering Verliespolis

Ongelezen bericht door Meeberg »

Ach zeurpiet, je wil toch uitgezocht hebben of je teveel geld betaald. Of moet dat gratis?

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Meeberg de zon gaat voor niets op en ik werk omniet (voor de clienten dan) maar alles wat er verder gebeurt kost geld. Wanneer aangegeven werd dat het hierbij om een vrijwillige bijdrage gaat en betrokkenen een rekening gepresenteerd krijgen dan deugd het niet en is voorgaande persoon onder geen beding een zeurpiet zoals u deze betitelt.

sjapo

Ongelezen bericht door sjapo »

Ik vind het niet onterecht dat ze een bijdrage vragen.

Wat ik dan wel graag zou zien is wat ze doen en gaan doen.
Al is het maar een mailtje.

Mij is overigens al 2x een bijdrage gevraagd en ik heb nog steeds geen reaktie op mijn email teruggekregen.

Dat neem ik ze wel kwalijk, zeker omdat je niet weet of je er zelf wel belang bij hebt. Niet dat ik voor het collectief niet wil betalen, want dat heb ik dus al gedaan.

Beste directie van Woekerpolis - verliespolis, wanneer kan ik een persoonlijke benadering verwachten?

francois51

Ongelezen bericht door francois51 »

Om de dooie donder niet>>
In geen programma is gesproekn over een bijdrage kwalijke zaak overigens, niet door de Tros, niet door de consumentenbond of wie dan ook ! TROS WAAR BIJFT JULIIE AKTIE ????
Als deze gasten zich gaan gedragen als ware het de verzekeraars zelve, zijn zij in mijn ogen nog erger dan de kwaal ,ratten ja. een stelletje mafiosi... mijn antwoord is :

NO CURE NO PLAY ![/b]

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

En wie zitten er b.v. in Verliespolis?
B.v. William Schonewille, de advocaat die de stichting Leaseverlies heeft opgezet, hiermee veel geld heeft verdiend en vervolgens de Dexia aandelenlease gedupeerden, die dachten hulp te kunnen krijgen van Leaseverlies, heeft “overgeleverd” aan Dexia voor eigen belang.
B.v. Jurjen Lemstra, advocaat van de stichting Leaseverlies en nu ook van Verliespolis. Ook deze advocaat heeft voor eigen belangen gekozen en de aandelenlease gedupeerden in de steek gelaten.
Beide advocaten zijn o.a. verantwoordelijk voor de Duisenberg regeling en vinden dit een goede regeling.
B.v. Hooft Graafland, voorzitter van de stichting Leaseverlies en nu voorzitter van Verliespolis.
Ook hij was lyrisch over de Duisenberg regeling en zei dat het niet accepteren van deze regeling diefstal was van eigen portemonnee.
Misschien bedoelde hij daarmee zijn eigen portemonnee want de vele uitspraken van de rechtbanken en gerechtshoven over Dexia zijn vele malen beter als de goedkope Duisenberg regeling.
En hoe dacht de voorzitter van Leaseverlies over Dexia :
“Dexia is een hele brave bank” en “Eigenlijk had ik medelijden met ze”
En dat noemt zich belangenbehartiger......

Vandaag, 1 april, staat er een stukje in de Telegraaf over Woekerpolissen :
Klagen over een woekerpolis
Hierin staat o.a. :
„De voorbeeldzaken zullen de afhandeling van schadeclaims aanzienlijk versnellen”, zegt Rob Ockhuijsen namens stichting Verliespolis. Die vertegenwoordigt drie consumentenorganisaties en 100.000 aangemelde claimers. „De oordelen zullen door Wabeke en Du Perron vergeleken worden met zaken die bij Kifid binnenkomen. Dat wordt geen dubbele beoordeling.”
Hé, hebben we de naam Rob Ockhuijsen niet eerder gehoord?
Ja, dat klopt, Rob Ockhuijsen was jarenlang de woordvoerder van Dexia.......

Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/01042007.htm

Wie zich nu nog wil aanmelden bij de “belangenbehartiger” Verliespolis kan achteraf niet meer zeggen niet gewaarschuwd te zijn!

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 01 apr 2007 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Sjapo schrijft:
Mij is overigens al 2x een bijdrage gevraagd en ik heb nog steeds geen reaktie op mijn email teruggekregen.
Beste directie van Woekerpolis - verliespolis, wanneer kan ik een persoonlijke benadering verwachten?
In Verliespolis zitten dezelfde mensen als bij de stichting Leaseverlies.
Bij Leaseverlies heeft ook nog nooit iemand in de afgelopen jaren antwoord gekregen op een e-mail met vragen.
Verliespolis kent ook geen persoonlijke benadering.
Dit is ook te lezen op hun website:
E-mails kunnen niet worden beantwoord
en
Voor alle duidelijkheid wijzen wij u erop dat u geen individueel schriftelijk antwoord ontvangt.
http://www.verliespolis.nl/index.php?pa ... ontact.php

Groeten,
Piet

dex

Ongelezen bericht door dex »

Ik heb het volgende naar radar geschreven:
Geachte redactie
Helaas, ik ben afgehaakt
Ik las 60.000 deelnemers en zag dat we allemaal € 25,= moesten betalen. Ik kan dat bedrag best betalen, maar een kleine rekensom gaf € 1.500.000,= als uitkomst. Dat gaf mij het gevoel dat de zoveelste verliespolis geboren was. Ik weet dat advocaten en procederen duur zijn, maar volgens mij is zo'n enorm bedrag echt niet nodig. Hier zou ik graag uitleg over willen hebben. Het voelt zo onbetrouwbaar.
met vriendelijke groet

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Dex,

Die 25 eurootjes, lijkt me, zou niet het probleem moeten zijn. Een VEEL GROTER PROBLEEM is dat de Stichting Verliespolis (met Schonewille cum suis en de Consumentenbond, VEB en VEH) de oplossing zoekt via de Ombudsman Verzekeringen en KIFID en dat zijn instituties die door de financiele wereld zelf in het leven zijn geroepen en worden betaald.

Het zou mij hooglijk verbazen als daar méér uit komt dan een schadefooitje voor de gedupeerden. Maar ach, ik voorspel dat een zeer grote meerderheid van de circa 4 miljoen beleggingspolis-gedupeerden zich graag met een kluitje in het riet laat sturen. Bij de aandelenlease-affaire met 600.000 gedupeerden liet ook 80 tot 90 procent van de gedupeerden zich afschepen, dus de geschiedenis herhaalt zich.

mnb

Ongelezen bericht door mnb »

Ratten bestrijden ratten

martijn7101

Ongelezen bericht door martijn7101 »

Het heeft even geduurt ,maar ik ben benieuwd naar mijn mogelijkheden m.b.t.mijn postbank polis.
heeft het zin om me aan te melden bij 1 van de belangen behartigers , gezien ik in dec 2006 de polis heb stopgezet en met 10% boete uitbetaald ben! Wel 7 jaar lang deze "levensverzekering" gehad met 90% aandelenfonds en er behoorlijk minder aan overgehouden..
Heeft het nog zin?

hpb

Ongelezen bericht door hpb »

pound foolish, penny wise: voor tienduizenden of tonnen in een ongewis woekeravontuur stappen, maar wel kritisch gaan doen bij een bedrag van 20 of 25 euro. Was het maar andersom geweest, hadden we ook geen woekeroproer gehad en had de Tros andere onderwerpen moeten aandragen in Radar. Als de stichting VP al 1 % verbetering weet aan te brengen is die investering al terugverdiend.

Tip: sommige rechtsbijstandverzekeraars vergoeden de betaling aan woekerpolis. Scheelt weer een kopzorg.

Gesloten