LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Om het een en ander in kaart te zetten en duidelijk te geven naar alle forumbezoekers, is de vraag om even door te geven in het kort welke recorder problemen geeft en welke klacht.
Geen verhalen over de reparatiehistorie maar gewoon typenummers en klacht. Bij genoeg typenummers ga ik dan een pol maken zodat we een goed overzicht kunnen krijgen in de problematiek binnen de Philips recorders. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb als verkoper bij een keten veel 610's en 615's (dat is een 610 maar dan met firewire) verkocht waarvan er op een gegeven moment meer terug leken te komen dan dat ze verkocht werden. De meeste liepen vast en er stond constant "Loading" in beeld. Andere hadden een groen beeld. Ook de 720 (met harde schijf) is geen best apparaat. Veel vastlopers.

Een generatie ouder had je de DVDR-80, die was ook rampzalig. Die ging niet alleen softwarematig stuk maar ook was de laser na 1.5 jaar versleten enz.

(En nu ik toch bezig ben, de JVC M10 is ook superslecht).

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door haas007 »

Alle DVD-recorders van Philips zijn slecht: het eerste type van Philips met weinig uitval/reparaties moet ik nog tegenkomen.
Trouwens: er zijn winkels die helemaal geen Philips DVD-recorders meer verkopen. Dat moesten er meer zijn.

Denk niet na over de koop van een Philips DVD-recorder.
Betere reviews zijn er over Panasonic, Pioneer en Sony.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Captain Pervert

Loading en groen beeld horen tot de JVC klachten. Bij philips is dit niet bekend. Ok we hebben de 610 en 615. Welke modellen volgen nog meer.

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door South75 »

Alleen die wat problemen geven of ook gaven?

Dit is een combi zo een beetje denk ik. Leek me wel handig hier. Kun je meteen zien wat voor punten ze voor degelijkheid krijgen en wat mensen er van vinden. Als dit niet op de plaats is laat het even weten, verwijder ik het weer.

Dit is wel ex de HD recorders. En Alleen de types met een onvoldoende. Er zijn er nog (tig) met magere 6jes. Dit zijn nieuwere modellen die van mensen een 10 voor degelijkheid kregen terwijl ze hem net hadden?! Maar het gemiddelde gaat rap omlaag, maar nog net voldoende (+/-6)

dvdr 70
http://www.kieskeurig.nl/review/88E9413 ... 2E3D27.htm
dvdr 75
http://www.kieskeurig.nl/review/9DD30F7 ... 2F67D9.htm
dvdr 77
http://www.kieskeurig.nl/review/408C9DA ... 4D3C4D.htm
dvdr 880
http://www.kieskeurig.nl/review/3239AE6 ... 2A1B42.htm
dvdr 890
http://www.kieskeurig.nl/review/83A318F ... 68642D.htm
dvdr 990
http://www.kieskeurig.nl/review/89C9C42 ... 68B522.htm
dvdr 1000
http://www.kieskeurig.nl/review/F5AE836 ... 447143.htm
dvdr 3400
http://www.kieskeurig.nl/review/B436E01 ... 40DF54.htm
dvdr 520
http://www.kieskeurig.nl/review/FA07294 ... 41EC17.htm
dvdr 610
http://www.kieskeurig.nl/review/5606A43 ... 33547D.htm
dvdr 7250
http://www.kieskeurig.nl/review/B5493A8 ... 51CBE6.htm

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

JVC is ondertussen gestopt met produceren van HD recorders. Zij geven overigens wel eerlijk toe een slecht produkt te hebben gemaakt. Klasse!! Laat Philips dit ook doen en zorgen voor een juiste regeling met alle gedupeerden.

FrankNijpels
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 21:18

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door FrankNijpels »

Klachten: na laden van dvd schijfje : gaat in demo mode en start niet meer op. 2x stuk geweest, wordt nu vervangen door 7260 tegen bijbetaling van 156 euro. eerste reparatiekosten van 55 euro wordt gecrediteerd.

Probleem bij dit apparaat ligt bij de voeding van zowel harddisk als dvd recorder. de 5 volt spanning hapert. Als gevolg hiervan gaan andere onderdelen stuk. Vervangen van voeding en kapotte onderdelen werken slechts tijdelijk.

erisanamajen
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2007 22:17

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door erisanamajen »

Ik heb zelf, 2 dvd recorders van een onbekend merk geprobeerd. Beide binnen 2 week stuk. Ik heb toen gekozen voor de Philips DVDR 3330H , en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Het apparaat is nu precies 1 jaar oud.

Dus ik heb veel geluk of er worden toch nog goede dvd-recorders gemaakt. :)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik hou me wijzelijk stil :wink: :wink:

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door South75 »

Het apparaat is nu precies 1 jaar oud.

Dus ik heb veel geluk of er worden toch nog goede dvd-recorders gemaakt

1 jaar lukt nog wel ja. Het is meestal nadat de garantie afgelopen is dat de problemen komen

:D

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door evie01 »

Ik heb een JVC Dvd recorder met harde schijf. en ik moet zeggen, Hij doet het prima en ik heb er geen enkele problemen mee!!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 28 Feb 2007 18:31 door haas007
Alle DVD-recorders van Philips zijn slecht: het eerste type van Philips met weinig uitval/reparaties moet ik nog tegenkomen.
Heb ooit op een topic gereageerd dat ik al jaren een DVDR70 heb zonder problemen, maar dat werd niet in dank afgenomen.
Trouwens: er zijn winkels die helemaal geen Philips DVD-recorders meer verkopen. Dat moesten er meer zijn.
Idem met JVC heb ik hele slechte ervaring mee, en Sony tv heb ik ook een slechte ervaring mee.
Laat staan met windows maar goed er zijn genoeg anderen met goede ervaring.
Denk niet na over de koop van een Philips DVD-recorder.
Betere reviews zijn er over Panasonic, Pioneer en Sony.
Ben het met jouw eens dat Pioneer, Sony en Panasonic goede reviews hebben, maar wat ik ook lees op vergelijk.nl en kieskeurig.nl is dat de reviews over philips dvdrecorder over het algemeen goed zijn.

Ik promoot philips niet laat ik dat duidelijk stellen maar heel veel gevallen zijn de revioews op bepaalde sites naar mijn mening een moment opname.
Ik heb jaren lang een JVC autoradio gehad vond het perfect, heb toen een nieuwe gekocht en alleen problemen idem met een camcorder ook van JVC alleen problemen.
Kocht een Sony tv was toen (10 jaar geleden ongeveer) ruim 1400 gulden met black triniton was volgens de verkoper een van de beste tv's.
En wat had ik er na een jaar spijt van, maar ik heb kennissen die hebben zeer goede ervaring met Sony.


Nogmaals ik promoot geen Philips maar deel mijn mening over dit pordukt waar ik wel goede ervaring mee heb.

Sorry South75 en VDW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door South75 »

Heb ooit op een topic gereageerd dat ik al jaren een DVDR70 heb zonder problemen, maar dat werd niet in dank afgenomen.
Sorry South75 en VDW
Geen probleem hoor, het was meer omdat je dat meerdere keren deed terwijl we iets probeerde te doen aan het probleem.

Die site wat je zegt is een moment opname misschien, Maar bij kieskeurig gaat het ook over de lange termijn en kan geen toeval meer zijn dat de Philipsen alleen maar dikke onvoldoende's krijgen voor degelijkheid. (zie lijst eerder in dit topic) Tevens een bevestiging van vele verhalen op forums die ik gelezen had en ervaringen van verkopers, eigen ervaring, Radar uitzending en de uitslag van de poll. lijkt me geen moment opname meer.

groeten, Will

splendide
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007 01:08

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door splendide »

Philips - DVDR1000MKII/004

ondersteuning???

Goed begin

Vrij recent is een laatste (?) upgrade verschenen. Deze is nog te downloaden vanaf de Philips site. Dit is tevens het laatste goed nieuws.

Slecht resultaat

Daar de zelfgebrande upgrade niet werkte (je moet een goed branderprogramma hebben, zoals Nero), heeft Philips nog een upgrade disc toegezonden. Deze werkt echter ook niet bij mij, te wijten aan een van de series van het apparaat.

Deze moet dan worden voorzien van een zogenaamde flashrom met de juiste software versie.

Dan denk je het apparaat te kunnen aanbieden bij een reparatieservice, via de vakhandel waar het gekocht is, of rechtstreeks. Vertellen ze je doodleuk, tenminste tegen je als particulier, dat er na 36 mndn. geen service meer opzit, "ze mogen van Philips niets meer doen, er zouden zelf geen onderdelen meer geleverd worden".

Dus als het apparaat nog werkt (na reparaties in het verleden), HOED U!

Persoonlijk overweeg ik danwel consumentenorganisaties, de media, danwel de rechter in te schakelen, daar je volgens Europees recht toch een normale gebruiksduur van een apparaat mag verlangen, zeker als het een aanzienlijk bedrag.

De economische levensduur is merkonafhankelijk, wel prijsafhankelijk:
deze economische levensduur ligt tussen de 5 en 8 jaar.


Wie heeft dezelfde ervaring, b.v. dat er doodleuk meegedeeld wordt dat er na 3 jaar geen onderdelen meer geleverd worden?


Splendide

P.S.

GEZOCHT: desbetreffende flashrom!

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2007 22:40

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door [email protected] »

wij hebben de dvdr70
kort gezegd het is een *** apparaat
weigert dienst en volgens philips ben ik de enigste
dit was mijn laatste philips apparaat.
het kreng neemt niet op en geeft steeds disc error

Paddyvier
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2007 23:50

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door Paddyvier »

Op 30-11-06 heb ik deze dvd recorder met harde schijf en tv guide aangeschaft. Door omstandigheden een maand later pas aan kunnen sluiten. Problemen met de guide te installeren, hij laad maar 6 zenders. Na vele pogingen later heb ik 0 zenders in mijn gids. Ook de tijd en datum verspringt regelmatig naar bijvoorbeeld 3-8-2067.

Terug naar de Harense Smid gebracht die het apparaat naar Philips versturen, die konden niets vinden en na 5 wkn kreeg ik het apparaat terug. Nog met dezelfde melding "ga naar installatie en stel in op host channel, daarna op standby". Blijkt sinds kort host channel het tv kanaal eurosport te zijn, deze zender moet ingesteld zijn zodat de tv guide de zenders kan laden. Alles geprobeerd en nu doet hij het nog niet. Gebeld met philips, de ingegeven postcode aangepast zodat hij kan zoeken in een grotere regio, nog niks. Vanavond gaat apparaat spontaan aan, vreemd want de afstandsbediening ligt bovenop de recorder. En weer regelmatig tijd en datum wéér niet goed. Hup ingepakt en kan weer terug naar de Harense Smid (waar ik wel een leen recorder krijg, ook van Philips waar de tijd en datum ook van verspringt, maar toch hebben ze deze klacht nog nooit eerder gehad..). De DVD recorder voor mjn Philips miskoop was een Aristona (tja Philips binnenwerk). Ook deze is 2 x terug geweest voor de tijd en datum problemen. Na een jaar mocht ik ter waarde van de aankoop van de Aristona (toen € 149,95) een ander apparaat aanschaffen. Ik deze superdeluxe Philips van € 499.95 gekocht en nog meer problemen er gratus bijgekregen. Ik heb hem nu 5 maanden en er nog niet 5 minuten mee opgenomen. Triest is zoiets.

ikbenik

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als alle dvd-branders het niet doen, dan moet je toch je electriciteitsnet eens na laten kijken.

Door de hoeveelheid storing die dan op de lijn kan staan, is het mogelijk dat daardoor de apparaten totaal ontregeld zijn, terwijl ze ergens anders zonder problemen werken.

Ik heb dat wel eens bij een klant meegemaakt, van daar dat ik het aangeef.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Maar niet bij Philips, want daar is ieder aangeboden apparaat vaak inderdaad defect. Uitvalpercentage is zo hoog dat er meer gerepareerd worden als dat er verkocht zijn. Als verkoper in een electronicazaak zijn wij ondertussen gestopt met deze producten van Philips.

Paddyvier
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2007 23:50

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door Paddyvier »

Mijn probleem is opgelost. Ben maandag teruggegaan naar de Harense Smid en gezegd dat ik dit apparaat niet meer wilde. Als ik de tv gids niet kan laden kan ik ook niets opnemen. Tijd en datum problemen zijn naar het schijnt een typisch Philips probleem. De mijne sprong ook nog eens spontaan aan...heel apart.
Ik mocht een gloednieuw apparaat uitzoeken. Heb nu een Pioneer DVR 545H-s, ben het vertrouwen in Philips kwijt. Bij de winkel trouwens ook...

[email protected]
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 dec 2005 12:50

Re: Welke types Philips DVD recorders geven problemen

Ongelezen bericht door [email protected] »

hallo ik heb al geruime tijd de dvdr 7300 h van Philips. Hij bevalt goed.
Ik kwam toch een probleempje tegen.Gistere heeft het in limburg flink geonweerd. Ik heb toen tv e.d moeten uitrekken. Dit dat als de bliksem zou inslaan alles naar de filistijnen zou gaan.Toen ik na een half uur weer alles instak zag ik dat op de dvd rec de tijd weg was. Hij kan dus de tijd niet vasthouden. Gelukkig was het alleen de tijd. Toen ik hem opstarrtte kwam de melding dat ik de tijd moest invoeren. Heb dit gedan en alles is weer oke. Mijn vraag is heeft iemand dit ook en wat is er aan te doen.
Bij voorbaat dank, Jos hamers

Gesloten