LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.

Ik zou graag bij willen betalen voor meer beenruimte tijdens chartervluchten?

Ja, daar ben ik best toe bereid als de mogelijkheid er is
40
62%
Nee, ik zit wel krap, maar betaal liefst zo weinig mogelijk
6
9%
Nee, ik zit op zich prima
19
29%
 
Totaal aantal stemmen: 65

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door eeliane »

Errug druk inmiddels bij de nooduitgang hoor, die truc werkt niet meer.
trouwens wel vreeemd dat iedereen op zoek is naar de laagste vliegprijzen en dan gaan klagen als de stoeltjes wat op elkaar staan Elke waar naar zijn geld toch...

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door MLF »

Ik ben 1.80 en vlieg elk jaar met transavia en ik zit ook klem, afgelopen keer moest die voor me haar stoel naar achteren schuiven, omdat ik al met mijn achterste omhoog zat en dus met mijn hoofd naar voren kieperde , zat ik dus met mijn neus tegen haar hoofdleuning

Uiteindelijk kon ik ruilen met een mevrouw, haar man zat naast me, zij vond het fijn naast naar man te zitten, ik ben verhuisd van de achterste naar de voorste rij

Nooduitgang is alleen voor mannen zeggen ze
Hoevaak ik daar kleine mensjes/vrouwtjes heb zien zitten.........belachelijk

mike333
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2006 22:15

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door mike333 »

Gewoon vragen of je bij de nooduitgang kan zitten, is mij afgelopen keer ook gelukt (ondanks dat ik niet +2m lang ben), kwestie van op tijd inchecken en uiteraard een beetje geluk hebben hoe flexibel de balie medewerkster is. :D

Ben 't overigens wel 'n beetje met eeliane eens, je betaalt voor je (been)ruimte, hoewel je bij chartervluchten soms geen keus hebt als alles economy is. :?

ECC
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:39

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door ECC »

Bij de nooduitgangen zitten kan bijna nooit bij een lijndienst. Wij vliegen regelmatig naar Indonesie en die stoelen zijn altijd al heel lang van te voren via internet besproken. Misschien dat bij een chartervlucht wel kan, maar op een lijndienst mag al blij zijn als je een stoel bij het middenpad krijgt.

Krul.m
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 12:29

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door Krul.m »

Hoe kan je dat dan vantevoren reserveren? Ik ben zelf 1 meter 95 en mijn reisgezel heeft last van zijn kniën, dus dan is een plek bij de nooduitgang wel handig.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door eeliane »

alle waar naar zijn geld, zeg ik dan, zolang we met z'n allen zo goedkoop mogelijk willen vliegen zullen de luhctvaartmaatschappijen zoveel mogelijk stoeltjes in het toestel zetten om de kosten te dekken.
Tja en dan blijven we hollanders he, moeten we dus met z'n allen Busines Class of 1e Class gaan vliegen. Tostel vol met Busines Class wordt dat ook weer goedkoper.
Maar goed, het feit blijft dat er nog steeds meer vraag naar goedkope vluchten is dan naar meer been ruimte plaatsen.

arthur de groot
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:26

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door arthur de groot »

Ben net thuis van een lange reis naar Punta Cana, een reis van ruim een halve dag, incl overstap. Ben zelf 2m en mijn vrouw 1m75. Economy class boeken doen wij al lang niet meer aan, doch Comfort Class is op die lange afstanden ook niet bepaald aangenaam. Vooral op het moment dat diegene voor je zijn stoel naar achteren gooit begint de ellende. En zeg niet: vraag beleefd of de stoel weer terug mag, want echt, dit wordt nooit gedaan. We hebben al heel veel gevlogen, maar de eerste keer dat wij lekker hebben kunnen zitten moeten wij nog meemaken. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je voor een goede zitplaats business class moet gaan boeken.

Als er iemand suggesties heeft of een vliegtuigmaatschappij weet met andere mogelijkheden, zou ik dat graag willen horen! Vliegen vanuit Brussel of Dusseldorf of elders in Nederland vinden we prima, als we maar eens goed kunnen zitten. :D

JaN-iCe
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2007 10:52

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door JaN-iCe »

arkefly natuurlijk de comfort class 8)

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door diepezucht »

En nog meer SPAM van TUI-medewerker Jan.

Arthur is 2 meter, en dan kan ik me heel goed voorstellen dat je (zelfs) in de ComfortClass niet lekker zit. Er zijn maatschappijen die wel een soort van Super-Economy aanbieden, een tussenvorm ergens halverwege economy en business. De stoel en beenruimte daarvan zijn vergelijkbaar met de gangbare intercontinentale businessclass van een jaar of 15 geleden. Ik kan eerlijk gezegd geen voorbeelden geven, maar je zou BA eens moeten proberen.

Goedkoop zal het niet zijn.

sylvia1959
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2007 16:03

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door sylvia1959 »

Hoi,

Wie weet of je bij Arke-fly echt een veel betere plaats hebt als je business class vliegt?We zijn aan het twijfelen wat we moeten nemen.Het betreft een reis naar Curacao, dus wel lekker als je een beetje ontspannen kunt zitten.Het scheelt ongeveer E 350,-- p.p.
Wie helpt ons verder?
groetjes

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vrerschillende keren geboekt voor extra beenlengte. Wat moet je dan als in het betreffende vliegtuig geen extra beenruimte aanwezig is ???>

Reisvliegje
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2007 13:28

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door Reisvliegje »

Hi Sylvia, heb een keer business met ArkeFly gevlogen en meerdere keren Comfot. Naar mijn ervaring is het grootste verschil tussen deze twee klasse de service die je krijgt o.a. eten en drinken maar niet de beenruimte. Bij business zijn de stoelen breder en heb je iets meer beenruimte maar niet als je in de eerste rij zit tegen de wand, dit geldt ook bij confort. Als je het alleen gaat om het ruimte verschil die je krijgt tussen comfort en business vind ik niet de moeite waard om het verschil in toeslag te betalen.

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door kuiffie »

Pas naar Florida geweest met Martinair , 45 euro betaald voor extra beenruimte .
Hadden we op de heenweg ook moeten doen , perfect .
Je krijgt meer ruimte en tevens krijg je een eigen TV met zelf te kiezen fims en audio-fragmenten .
45 euro dubbel en dwars waard !

janettje
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2007 16:25

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door janettje »

Ik ben het niet eens met reisvliegje,

In de businessclass van arkefly kan je voor degene die naast je zit langs lopen. Dat gaat je in de comfortclass niet lukken.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door sprookje »

wij zijn ook geen kleine mensen mijn man 1,85 meter en ik 1,70 m wij hebben nog nooit problemen gehad met de beenruimte.Natuurlijk kun je je benen niet strekken maar dat weet je vantevoren.Als mensen voor mij hun zetel naar achteren leggen vraag ik altijd beleeft of ze hun zetel aub terug recht willen zetten,meestal doen ze dat dan wel,maar doen ze dat niet :shock: dan heb ik de volgende oplossing,ik gebruik mijn knieen om hen in hun rug te stooten.Niet hard wel vervelend. Meestal kijken ze dan een paar keer vies naar mij en dan zeg ik poeslief,ja ik kan er niks aan doen u heeft al mijn plaats genomen en blijf zolang doorgaan tot ze hun zetel uit miserie terug recht zetten!Werkt gerandandeert :wink: :wink: :wink: Niet echt aardig mischien maar dat waren zij dan ook niet voor mij. :idea:
Laatst gewijzigd door sprookje op 16 mar 2007 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door diepezucht »

GADVERDAMME!!!!!!!!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door sprookje »

Niet vloeken :lol: :lol:

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door diepezucht »

Sprookje, de passagier die voor je zit doet helemaal niets wat niet mag. Jij gebruikt (strikt genomen) lichamelijk geweld om je zin door te drijven, dat staat gelijk aan een zogenaamde Level 3 vorm van agressie. Dat is de meest ernstige vorm van geweld aan boord van een verkeersvliegtuig, waar je zelfs gevangenisstraf voor kan krijgen.

Wil je beenruimte, dwing het dan niet zo af, maar koop een businessclassstoel.

Nogmaals: GADVERDAMME!!!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik heb gewoon lange benen en daar kan ik zelf niets aan doen!!!
Ik zit heus niet hard te stooten maar meer zoals je kinderen dat kunnen doen op de achterbank van je auto,dat doet niet pijn is alleen meer vervelend!
Trouwens zal ik zelf nooit mijn stoel naar achter kantelen ondat je weet dat het vervelend is voor degene achter je.Mensen die hun stoel naar achter kantelen denken ook niet aan een ander en als ik dan vaak beweeg krijg je zachte stootjes in je rug,mijn benen zijn nu eenmaal lang!En ik blijf vriendelijk en poeslief. :D
Als een kindje zo wil slapen begrijp ik dat best en meestal vragen de ouders dat nog ook! Maar ik begrijp niet waarom een dikke man van bijna 120 kilo denk ik met zijn gewicht op mijn knieen moet liggen want wees maar zeker dat zakt door en dan beweeg ik veel. :cry:

ik heb trouwens ook nog nooit een echte nachtvlucht gehad.
Laatst gewijzigd door sprookje op 16 mar 2007 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ben het helemaal met diepezucht eens .
Als sprookje weet dat ze lange benen heeft moet ze extra stoelruimte boeken ( = kopen ) en de passagier voor haar met rust laten , die een stoel heeft geboekt met een leuning die naar achteren kan en mag !
Van mij zou je na een paar waarschuwingen toch echt een stomp op je giechel gekregen hebben , gadverdamme !

Gesloten