LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door queenfan »

ben ik met jouw eens qua internet gebruik, maar probeer alles te lezen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

opvallend blijft dat dit allemaal sites zijn die gericht zijn op mac fans

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door queenfan »

http://technicallytrue.blogspot.com/200 ... teran.html

deze niet, voor de rest heb je wel gelijk daar niet van, hoe meer mac gebruikers zal er ook wel virussen komen.

Alleen voordat een virus op een mac iets aan kanrichten moet het wel geinstalleerd worden op je systeem.
Doordat de mac beveiligd is en bij iedere installatie je wachtwoord moet invullen kan je een eventuele virus snel te niet doen.

Alle virusscanners voor een Mac zijn gericht om er voor te zorgen dat je windowsvirussen niet verder verspreid.

Daarbij is het nog steeds zo dat windows meer lekken hebben dan de Mac en het blijkt dat Vista nu al gehacked is.

Zie o.a. http://tweakers.net/nieuws/46563/Oem-ve ... pdate.html

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

gehackt? dat is slechtst de activatie
windows heeft ook minder lekken dan de mac
En dit is bij windows ook zo, als mensen niet stdnaard de admin rechten aan zouden zetten dan heb je precies dezelfde situatie

KoopEenMac
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2006 22:24

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door KoopEenMac »

Moppentappers schreef:Ten eerste is er niet van apple gekopiert
Nee? Verklaar jij dan eens dat de Instant Search functie van Vista percies lijkt op Spotlight van Mac OS X. En dat Flip 3D ook erg veel lijkt op de Exposé functie van Mac OS X. En dat de Sidebar van Vista ook weer erg lijkt op het Dashboard van Mac OS X. En nog meer van dat soort dingen. Zoals Windows Photo Gallery die weer erg veel lijkt op iPhoto (en iPhoto is er al sinds 2002) en ga zo maar door..

Moppentappers schreef:ten 2e zijn er al virussen voro de mac maar kunnen die zich door het weinige mac gebruik niet goed verspreiden
zijn er zat virussen die het nieuws halen zoals de netsky en mydoom
Huh? Waar heb je het over? Mydoom en Netsky zijn virussen voor Windows. Deze virussen kunnen geen enkele schade aanrichten op Mac OS X.

Als jij denkt dat er virussen voor Mac OS X zijn, waarom noem je ze dan niet? En het liefst nog even met een linkje erbij ook. En ja, ik heb dit artikel gelezen, maar dit is een trojan, geen virus. Ook al is het erg zeldzaam dat er Trojan Horses voor Mac OS X bestaan, maar die zijn er idd wel (een stuk of 3 ofzo). Het verschil ertussen is dat je bij een Trojan Horse zelf iets ervoor moet doen om je computer te vernachelen, en een virus doet dit automatisch. Net zoals die trojan uit het artikel dat ik net noemde. Het was een .zip bestand dat je eerst moest uitpakken. In die map zat een 'foto' en als je die 'foto' opende, dan wiste het scriptje een paar bestanden van je systeem.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het interesseert me geen lor of het een trojan horse of een virus is. Ze zijn beide vervelend.

En verder vind ik het wel vermakelijk om te lezen dat eerst wordt gezegd dat een Mac ongevoelig is voor dit soort troep, maar dat verderop in het topic schoorvoetend wordt toegegeven dat ook de MAC niet waterdicht blijkt te zijn.

Overigens koop ik geen Mac. Ben zo gewend aan een PC dat ik de eventuele ongemakken (die zijn er overigens zelden) voor lief neem.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door jor »

Apple dicht 46 lekken op Microsoft patchdinsdag


Door Redactie op woensdag 14 maart 2007 10:14
Microsoft mag officieel dan geen updates tijdens haar vaste patchdinsdag hebben uitgegeven, Apple deed dit wel en dichtte maar liefst 46 beveiligingslekken in haar software. Bijna een derde van alle gepatchte gaten werden tijdens de maand van de kernel en Apple bugs gevonden.

Daarnaast is ook een ernstig lek in de Software Update applicatie verholpen. Verder zijn er patches voor tenminste zeven lekken in MySQL, twee lekken in OpenSSH en gaten in iPhoto, QuickDraw en Adobe's Flash Player. Updaten kan via Apple of Software Update.


46 gaten in de Apple, Al dat gezeur over dat produkt maakt me moe. je helpt er ook nog eens niemand mee door te roepen ,neem een Apple.Bron is www.security.nl

Laaglander
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:42

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door Laaglander »

nog nooit een virus??

http://www.webwereld.nl/articles/39838

deze is al van feb 2006 :P

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door queenfan »

Men beweert in dat artikel dt er een Mac virus is, al tijden zijn er geruchten dat er een virus is die schade kan berokken op een mac maar zijn altijd door een virussecr. bedrijf als Mc Afee in de wereld geholpen maar ken nog niemand die deze virus gehad heeft.

Momenteel zijn we een jaar verder en nog niets.

Ik wil niet zeggen dat Mac het beste OS is, maar het komt verdomd in de buurt. 8) 8)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door jor »

Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?



Dit is dus de hulpvraag van de topic-starter!! En wat krijgt hij/zij voor hulp? Eeen hoop slap gel*l over Mac's.Fijn dat je er zo tevreden mee bent, Ben je nu ook in staat om een mede-forumgebruiker ofwel de topic-starter een normaal antwoord te geven? of is dat dan weer voor mac-gebruikers te moeilijk?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Inderdaad stoor ik me aan het jehova-achtige gemekker over de aankoop van een Mac.

Ik heb al aangegeven dat ik geen Mac WIL hebben, omdat ook een Mac niet waterdicht blijkt te zijn, in tegenstelling tot wat de Mac-bezitters beweren.

Trillian ken ik wel, alleen liep dat (ik weet niet of er meerdere versies zijn geweest sinds ik het eens op mijn computer had), ook niet helemaal perfect.

Overigens het ik Live Messenger compleet van mijn systeem gegooid. Met Windows Messenger (een van de oudere versies dus), heb ik geen enkel probleem. En ik kan weer msn-nen, zonder daarvoor een Mac te hebben aangeschaft.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door queenfan »

Volgens mij werd door Moppentappers al het nodige uitgelegd en mischien zit daar de oplossing in.

En gebruik gelukkig zowel Windows, Mac als Linux dus weet ook wel dat er geen een os echt warterdicht is.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door jor »

En om het Mac- verhaal in het juiste licht te zien en vooral om te zeggen dat ook dit OS bepaald niet foutloos is, De volgende link

http://www.security.nl/article/15915/1/ ... tware.html


Daarmee zeg ik niet dat het een slecht OS is, Maar lekken komen overal voor.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Jor, dat zei ik ook al :wink:

estyle
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:02

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door estyle »

Antwoord staat op www.computerservicehaaksbergen.nl onder de knop nieuws. Gewoon goed scannen, liefts met 1 of 2 scanners, dit omdat de ene scanner niet ziet wat een andere mogelijk wel vind. Succes !

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

NIET WAAR VERDOMME
die scanners kunnen het PROBLEEM NIET OPLOSSEN
WAAROM? R O O T K I T S
ga nu niet gezellig de expert uit lopen hangen, terwijl je die niet bent
KOMT BIJ dat elke infectie anders is en er dus GEEN standaard instructies zijn

estyle
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:02

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door estyle »

Dan is er wel meer vern*ukt, want een beetje virus scanner lost OF het probleem op OF plaatst de geinfecteerde bestanden in quarantaine, in het laatste geval dien je zelf de bestanden te verwijderen.

Heb hier een aantal pc's voorbij zien komen met allemaal het zelfde probleem, en alle pc's gingen schoon de deur uit dankzij een up to date virus scannertje...

Jammer dat het in jou geval niet de oplossing was, maar de 8 pc's die deze week hier voorbij kwamen zijn weer brandschoon..

O ja, een beetje normaal reageren zou je ook niet slecht staan.

ikbenik

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ga vooral meerde virusscanners tegelijk laten lopen.

Gegarandeer dat de computer niet vooruit te branden is!

Wat moet je wel doen:

- Een goede virusscanner installeren (bijvoorbeeld Kaspersky)
- Een goede anti-spyware programma, (avast, spysweeper).
- Spybot Search & Destroy installeren, updaten en de "Tea-Timer" activeren. Hierbij wordt dan continue het register in de gaten gehouden.

- Een goede firewall installeren (Zone-alarm of Kaspersky internet security).

- Als je MSN of Windows Live Messenger installeerd, doe dat dan zo kaal mogelijk met alle extra's uit!!!!!

En vooral het belangrijkste:

Het surfgedrag van jezelf!

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door djmaze »

Ik begrijp dat jullie géén Mac willen dus....

http://pidgin.im/pidgin/home/

Pidgin is een veilige manier om all je chat accounts van verschillende bedrijven vanuit 1 gratis programma te gebruiken.

Helaas denk ik dat zelfs dit niet in het straatje past van de meest M$ gebruikers, omdat het gratis is en niet van Microsoft.

Maar ik heb het bij deze gezegd en gewaarschuwd (ook al lach ik heel hard)

P.S. Pidgin draait op veel systemen, waaronder, OSX, Linux, FreeBSD en Windows, dus niet zeuren.

ikbenik

Re: Vervelend MSN-virus, wie helpt me ervan af?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik begrijp dat jullie géén Mac willen dus....
Dat gezeur over die @#^@%@ Suprieure Mac die zo ongevoelig voor virussen zou zijn word ik echt niet goed van.

De reden dat de Mac zo lang met rust is gelaten, heeft met het feit te maken dat de Mac te weinig gebruikt wordt.

Over Linux hetzelfde.

Nu zijn er ook virussen voor Linux gemaakt en voor de Mac ook.

Daarnaast gaat de Mac ook gebukt over serieuze veiligheidslekken die gedicht moeten worden, omdat anders kwaadwillenden het systeem kunnen overnemen.

Ik heb niets tegen mensen die de Mac gebruiken, laat daar geen misverstand over zijn.

Waar ik een bloedhekel aan heb zijn die Mac gebruikers die denken dat zij zo suprieur zijn, dat zij met jehova-methodes zieltjes proberen te winnen.

Gesloten