LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZYBAN zyban

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door eeliane »

Zyban wordt op dit moment veelal gebruikt bij mensen met een eetstoornis, een eetstoornis heeft ook altijd met iemands gemoedsrust te maken, vandaar dat er een anti-depressivum wordt gebruikt.
Word ook niet zomaar door een huisarts voorgeschreven maar door een psychiater. Zyban bij de huisarts omdat het zou helpen bij nicotione verslaving, nou wij hebben een paar patienten daaraan gehad en zij hadden allen veel last van bij verschijnselen. Het proberen niet meer waard, mijn huisarts schrijft het niet meer voor.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door sprookje »

hallo iedereen,
met trots kan ik jullie melden wat wel schijnt te helpen.
mijn lieve echtgenoot is inmiddels gestop met lasertherapie,dit heeft hen echt goed geholpen en ik ken ook mensen die gestopt zijn met zyban.aan iedereen die een poging om te stoppen onderneemt veel succes.stoppen doe je omdat je het zelf wil niet voor een ander.

zyban was ooit een antidepresiva maar de stof die depressies behielp is uit het het product(zyban) gehaald en nu is het alleen nog een rookstop middel.

Maya1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2007 19:53

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Maya1958 »

Ik heb dus ook zyban gebruikt, na 2 dagen geslikt te hebben kreeg ik rode vlekjes. Daar geen acht op geslagen.

Op de 5de dag echter waren die roden vlekjes echter grote blaren geworden. Ik ben sinds gisteren gestopt omdat die reaktie van de bupropion is en ik onmiddelijk moets stoppen van de huisarts.

Toegegeven, de trek in de sigaret werd minder, maar wat ik nu heb is ontzettend pijnlijk, betreft het hele onderlichaam. Nooit meer zal ik nog medicijnen gebruiken als ondersteuning voor het stoppen met roken

esja
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2006 14:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door esja »

ik ben in 2001 gestopt met roken mbv zyban.
eerst moet je een week de pillen slikken en dan pas stoppen met roken. ik heb dat netjes gedaan, op 16 april heb ik mijn laatste sigaret op en op 20 april mijn laatste pilletje. ik voelde me ontzettend raar. ik kan het moeilijk omschrijven, beetje licht in het hoofd.
ik heb mezelf altijd voorgehouden dat als ik een paar dagen niet gerookt zou hebben dat ik er dan "doorheen" was en met dat voor ogen ben ik gestopt met de pillen. ik heb nooit meer gerookt en ook nooit meer de behoefte gehad.
vlgs mijn huisarts heb ik het gewoon op eigen kracht gedaan maar ik vind dat zyban mij toch wel geholpen heeft. en dan maakt het niet uit of het tussen de oren zit of niet.

ruud300
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:53

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ruud300 »

dik 30 jaar gerookt en van alles geprobeert om er mee te stoppen werkelijk niets hielp. omdat een vriend van mij hele goede ervaringen had met zyban ben ik ook maar eens naar de dokter gestapt. ik moet zeggen dit is wel relaxed stoppen voor het eerst werd er mij gezegt dat ik 10 dagen moest door blijven roken om daarna te stoppen ik heb die 10 dagen volgemaakt maar wel met tegenzin. na 3 dagen drukte ik al na een paar haaltjes mijn peuk uit niet omdat ik er geen behoefte aanhad maar omdat ik behoorlijk hyper werd mijn werkgever blij omdat ik een stuk productiever was, ik had nergens tijd voor zelfs de schaft werd uitgesteld na 4 dagen werd ik misselijk van het roken en werd ik stukken vroeger wakker dan normaal en top fit het inslaap komen ging ook iets moeilijker maar was niet echt een probleem voor zover had ik eigenlijk alleen maar prettige bijwerkingen ik ben nu ruim een week gestopt maar sinds gisteren komen er toch wat vervelende dingen om de hoek kijken ik sterf namelijk van de jeuk het lijkt wel of er koolzuur in mijn bloed zit ik slik nog steeds 2 tabletten per dag maar ik ga terug naar 1 ik wil er nog niet mee stoppen omdat dit het eerste middel is wat werkt bij mij

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Ruud

Veel sc6 en ik hoop voor je dat het lukt zonder problemen.
Dit pilletje werkt bij elk mens anders ik hoop dat jij bij de gelukkigen zit.

ruud300
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:53

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ruud300 »

ik ben er mee gestopt de bij werkingen werden mij te veel gigantische jeuk en van top tot teen onder de rode vlekken overigens erg jammer het stoppen met roken verliep zeer goed ben dus weer begonnen :oops: ik baal daar enorm van :( :( ondanks dit alles sta ik er nog steeds open voor om het weer te proberen met zyban ik ga maar weer eens met de huisarts praten of er niet iets is wat de bijwerkingen onder drukt zodat ik het toch weer kan proberen

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ine1961 »

Ik ben half januari gestart met zyban na 32 jaar roken vond ik het wel lang genoeg.
Na 3 weken gestopt met zyban ivm bijwerkingen vnl slapeloosheid en jeuk, ook definitief gestopt met de cigaret zonder enige moeite.
Op diverse forums zijn er discussies over dit middel door gebruikers.
waarom zo'n hoge dosering en zo lang??? volgens mij kan de dosering veel lager, (scheelt denk ik ook in bijwerkingen) en veel minder lang, als je echt wil stoppen is dit toch wel een vrij makkelijke manier
Een vriend van mij is de volledige dosering aan het slikken, moeiteloos gestopt en heeft geen bijwerkingen (na 9 weken), het kan dus wel

Petra.l
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 13:36

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Petra.l »

Ik ben nu een aantal weken bezig met Zyban en ik ben één van de gelukkige die geen ernstige bijwerkingen heeft. Ik wil er dus nog even mee doorgaan, totdat ik zeker weet dat ik het op eigen kracht kan. Nu, ik vind de tabletten schreeuwend duur en een aanslag op mijn zeer beperkte budget. Omdat zoveel mensen noodgedwongen moeten stoppen, vroeg ik me af of ik wellicht de tabletten over kan nemen.

Reacties graag naar [email protected]

femsel25
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2007 22:31

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door femsel25 »

Hallo,
ik ben nu een maand bezig met het slikken van Zyban.
Ik moet zeggen dat het mij goed bevalt,buiten de droge mond en het gapen dan!
Ik ben nu ruim 3 weken gestopt met roken en tot nu toe mis ik het helemaal niet.
Had in het begin idd slapeloze nachten,maar dat zijn gewoon de bijwerkingen.
ik raad het iedereen aan die wil stoppen met roken!
Groetjes Femke :wink:

protector_1
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2007 22:04

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door protector_1 »

:?: ik wil mijn evarin typen met zyban, 1e dag zeer droge mond maar das normaal maar wat ik het ergste vindt is dat het bij mij werkt als een soort slaap middel , ik neem het in ,ik ben van nature een slechte slaper maar nu slaap ik zo er en vast en hele dag duf? dus na 4 tabletten heb ik besloten om morgen 1e pinkerdag te stoppen omdat ik totaal geen trek meer heb van een sigaret. en dat zware suffig heid niet zo toppie vindt , maar ik vindt het met deze zyban wel een wonder middel ,aan gezien ik kaugom pleisters ed heb gebruikt.

igan
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2007 11:27

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door igan »

Zyban heeft mijn hele leven twee jaar op mijn kop gezet.
Door Zyban ben ik continue afgewezen van banen, is mijn relatie kapot gegaan, ben is afgewezen geworden door mijn omgeving en heb ik zelf mijn lichaam kapot gemaakt. Ben zo de kluts kwijt geraakt dat ik emotineel helemaal kapot ben gegaan.

En het mooie is .... de doktoren wilde ook niet naar me luisteren.... ze verwezen me naar een psychiater.


Nu na twee jaar begin ik eindelijk mijn leven op de rails te krijgen, Zyban bedankt voor het verwoesten van mijn carriere en relatie!!

protector_1
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2007 22:04

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door protector_1 »

Ha igan , nou ben blij helaas ook voor jou, dat ik het me niet heb ingebeeld zoals artsen beweren. ik voelde en maakte dit ook mee en idd artsen bedankt en zyban ook bedankt voor vele ellende

erikdegroot
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2007 02:12

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door erikdegroot »

Bij deze raad ik iedereen zeer sterk af om zyban te gebruiken!!!!

Via een kennis vernam ik van Zyban, als hulpmiddel om van het roken af te komen. Aangezien ik zeer graag wilde stoppen met roken heb ik de dokter om een recept gevraagd.

Na 3 dagen (oftewel 3 pillen) Zyban te hebben ingenomen, kreeg ik de meest enge ervaring uit mijn leven. Ik stond op mijn balkon 3 hoog en vroeg mij af hoe het zou zijn om van het balkon af te springen!!!! Werkelijk waar!!! Bizar!!! Waanzin en benauwend eng!!! Voor de duidelijkheid; ik heb nog nooit ook maar de minste suicidale neiging gehad in mijn leven, en ben een zeer gelukkig mens. Ook als persoon ben ik zeer stabiel.

Na deze creepy ervaring ben ik naar binnen gegaan en heb de balkondeur gebarrikadeerd!!! Ik heb heel veel water gedronken en mijn enig wens was op dat moment dat deze chemische troep zo snel mogelijk uit mijn lichaam verdween. Ik was erg bang! Uiteraard ben ik direct gestopt met die Zyban-troep!!! De volgende dag durfde ik nog steeds niet het balkon op!!! Inmiddels ben ik gelukkig over die vrees heen.

Door deze ervaring kan ik me echter goed indenken dat mensen echt suicidale neigingen krijgen van die zyban-troep.... waarbij er vreselijke dingen kunnen gebeuren. ZEER GEVAARLIJK!!!Gelukkig bleef het bij mij bij een gedachte.....

Ik raad een ieder dan ook zeer sterk af om zyban te gebruiken. Dit troep is levensgevaarlijk. Probeer alsjeblieft andere hulpmiddelen om van het roken af te komen!!!!

Gr,
Erik

protector_1
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2007 22:04

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door protector_1 »

zoals ik al eerder had getypt vondt ik zyban de eerste 3 dagen een soort wonder middel ,alleen kreeg veel slaap . nu ben ik deze side aan het lezen . maar wat iemand typte dat de antidepr er uit is gehaald klopt totaal niet het zit er nog duidelijk in, en idd er zit met toeval een klein stofje in wat je helpt met stoppen met roken. maar ik wil dit alleen kwijt voor de enkelingen waar het bij werkte gefeliciteerd maar toch begin er niet aan je leefd zoals ik het noem in een zombie wereld gr

ruyanstore
Berichten: 92
Lid geworden op: 15 mei 2007 14:31

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door ruyanstore »

Misschien is de e-sigaret een betere oplossing?

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

misschien is gewoon stoppen de beste optie?

quintos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:34

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door quintos »

hoi,

wat een negatieve berichten allemaal.

ik gebruik dit middel al vier maanden met maar de halve dozis per dag.
aangezien ik een adhder ben en al heel wat middelen(ritalin,efexor en nog wat antie depr.)heeft gebruikt met alleen maar nadelen.
dit middel houd me niet alleen rustig,maar eet goed,slaap goed en rook en drink niet meer.zo gauw ik stop begint de ellende weer.
ik blijf dit ook gewoon voor langere duur gebruiken.

jammer dat ik ervoor moet betalen,maar doe dit met plezier,omdat het me een hoop ellende bespaard en het voor mij veel meer voordelen heeft dan alleen het stoppen met roken.
dus de bijwerkingen pakken ook nog eens positief uit.
Het is niet verslavend en kan de hoeveelheil goed aanpassen in mijn leven.

ieder lichaam reageerd anders op medicijnen namelijk.
je moet gewoon ervaren en uiteindelijk bij je past 8)

fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door fharao »

Ben het niet eens met de meeste mensen hier.Zoals bij elk medicijn reageerd iedereen anders op medicijnen.Wat er hier gebeurd is massa hysterie.

Zelf ben ik 2 en half jaar geleden voor het eerst gestopt met Zyban en het hielp mij zo fantastisch dat ik nu voor de tweede keer ga stoppen met Zyban,door een domme denkfout ben ik weer begonnenmet roken .Tuurlijk heeft Zyban bijwerkingen,maar het is ook aan jezelf hoe je daar mee omgaat.De griepprik kan ook bijwerkingen hebben en toch gaat half nederland het in oktober halen.

Aan iedereen de keuze of ze het zelf gaan gebruiken of niet,maar er zijn er hier een paar die die keuze voor andere willen doen.

Probeer het en vind het uit wat het met je doet,voel je je niet prettig dan kan je altijd stoppen.

quintos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:34

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door quintos »

8) Zo is het maar net :wink:
ben het er helemaal mee eens fharao.

Gesloten