LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 feb 2007 12:08
Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Vanaf mei 2006 probeer ik een bestelling van een internetplusbellenpakket te annuleren.Ik kwam er namelijk te laat achter dat een alarminstallatie niet werkt bij internetplusbellen.
Dit was mij niet verteld door de website van internetplusbellen noch door medewerkers die ik om nadere inlichtingen vroeg over dit product. Ik heb de bestelling binnen een week geannuleerd..
Annuleren schijnt bij KPN onmogelijk te zijn: Ik kreeg het pakket thuisgestuurd, ik stuurde het terug. Vanaf half augustus werd mijn telefoonverbinding afgesloten. Ik heb zes weken zonder telefoon gezeten. Het was voor KPN onmogelijk dit te herstellen. Er kwam een monteur langs om mijn experiabox op te halen. Ik heb hem gevraagd of hij de telefoonverbinding kon herstellen. Met een paar telefoontjes had hij dat voor elkaar.
Mijn Adsl-verbinding was wel in tact gebleven, omdat die onder xs4all draaide. Ik kreeg een brief van xs4all, waarin werd aangegeven dat KPN de verbinding ging overnemen, maar dat ik daar wel zelf toestemming voor moest geven. Ik gaf die toestemming uiteraard niet. Ondertussen begon KPN bedragen van mijn rekening af te schrijven voor het internetplusbellen. Ik haalde deze bedragen terug. Ik kreeg een aanmaning om deze bedragen alsnog te storten op straffe van afsluiting van het internetplusbellen. Een dienst die ik helemaal niet had! Onlangs werd mijn adsl-verbinding afgesloten: KPN had hem toch overgenomen van xs4all. Ik belde KPN en vroeg om die verbinding dan maar operationeel te maken. Dat kon echter niet omdat ik nog een factuur open had staan!
Het is werkelijk ongelooflijk hoe dit bedrijf met klanten omgaat: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Je komt in hopeloze lussen terecht. De medewerkers zijn volstrekt niet geïnteresseerd om je probleem op te lossen. Al met al zit ik nog steeds zonder een ADSL-verbinding
Ik heb een éénmansbedrijf in webdesign en ben door deze toestanden ontzettend beperkt om mijn klanten goed van dienst te zijn, waarschijnlijk ben ik klanten misgelopen doordat ik niet bereikbaar was.
Dit was mij niet verteld door de website van internetplusbellen noch door medewerkers die ik om nadere inlichtingen vroeg over dit product. Ik heb de bestelling binnen een week geannuleerd..
Annuleren schijnt bij KPN onmogelijk te zijn: Ik kreeg het pakket thuisgestuurd, ik stuurde het terug. Vanaf half augustus werd mijn telefoonverbinding afgesloten. Ik heb zes weken zonder telefoon gezeten. Het was voor KPN onmogelijk dit te herstellen. Er kwam een monteur langs om mijn experiabox op te halen. Ik heb hem gevraagd of hij de telefoonverbinding kon herstellen. Met een paar telefoontjes had hij dat voor elkaar.
Mijn Adsl-verbinding was wel in tact gebleven, omdat die onder xs4all draaide. Ik kreeg een brief van xs4all, waarin werd aangegeven dat KPN de verbinding ging overnemen, maar dat ik daar wel zelf toestemming voor moest geven. Ik gaf die toestemming uiteraard niet. Ondertussen begon KPN bedragen van mijn rekening af te schrijven voor het internetplusbellen. Ik haalde deze bedragen terug. Ik kreeg een aanmaning om deze bedragen alsnog te storten op straffe van afsluiting van het internetplusbellen. Een dienst die ik helemaal niet had! Onlangs werd mijn adsl-verbinding afgesloten: KPN had hem toch overgenomen van xs4all. Ik belde KPN en vroeg om die verbinding dan maar operationeel te maken. Dat kon echter niet omdat ik nog een factuur open had staan!
Het is werkelijk ongelooflijk hoe dit bedrijf met klanten omgaat: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Je komt in hopeloze lussen terecht. De medewerkers zijn volstrekt niet geïnteresseerd om je probleem op te lossen. Al met al zit ik nog steeds zonder een ADSL-verbinding
Ik heb een éénmansbedrijf in webdesign en ben door deze toestanden ontzettend beperkt om mijn klanten goed van dienst te zijn, waarschijnlijk ben ik klanten misgelopen doordat ik niet bereikbaar was.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 feb 2007 14:08
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik weet er alles van,ik ben al vanaf december 2006 bezig met op zeggen. Dat wil zeggen ik heb een brief en ik heb een heleboel uur gebelt,wel elke maand een paar keer.En iedere x wordt er gezegt als ik zeg dat ik geen bevesteging heb ontvangen ,dat ze er wel mee bezig zijn maar dat het zolang duurt ik heb ook een mail gestuurt waar ik geen respons op kreeg ,en de laatste mail die ik verstuurt heb was in januari toen werdt er gezegt dat er niks bekent was over een opzeggeng dus.Maar weer gebelt op 28 januari toen werdt er vertelt dat ze er wel mee bezig waren en dat het2 tot 3 weken zou duren tot het rond was maar ik had nog steeds geen bevesteging gekregen dus ik heb vandaag maar weer eens gebelt ik hoefde nu niet zo lang te wachten 2 minuten maar daar schrok ik van want meestal is de wachttijd ongeveer een uur soms wat langer,maar er was weer niks van bekent als het goed is heeft die jongen nu een klacht gedeponeert en bellen ze binnen 5 dagen op en mijn abbo zou eigenlijk tot 28 februari lopen.Ik wordt er een beetje moe van allemaal.Het is dat ik het moet omzetten naar vaste telefonie anders kan ik niet adslen maar het liefst ben ik er helemaal van af k*t kpn.Dus weer 5 dagen afwachten en dan maar weer bellen.Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen.iemand een idee?
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ted van Loon,
Op de site van KPN staat de gebruikshandleiding van InternetPlusBellen. Daarin wordt duidelijk aangegeven dat een alarminstallatie en InternetPlusBellen problemen geeft. U had het dus kunnen weten indien u vooraf wat had gezocht.
De benodigde apparatuur ontvangt u pas na een handtekening op een formulier van KPN. Dus als u apparatuur ontvangt hebt u al getekend en hebt u ook een kontrakt.
Aan een kontrakt met KPN voor InternetPlusBellen zit u minimaal één jaar vast met een stilzwijgende velenging van één jaar. Een kontrakt moet ten minste één maand voor het einde van het kontrakt worden opgezegd.
Helaas storten velen zich in een avontuur zonder eerst goede informatie te hebben opgezocht en gelezen.
Met vriendelijke groet,
Willem
Op de site van KPN staat de gebruikshandleiding van InternetPlusBellen. Daarin wordt duidelijk aangegeven dat een alarminstallatie en InternetPlusBellen problemen geeft. U had het dus kunnen weten indien u vooraf wat had gezocht.
De benodigde apparatuur ontvangt u pas na een handtekening op een formulier van KPN. Dus als u apparatuur ontvangt hebt u al getekend en hebt u ook een kontrakt.
Aan een kontrakt met KPN voor InternetPlusBellen zit u minimaal één jaar vast met een stilzwijgende velenging van één jaar. Een kontrakt moet ten minste één maand voor het einde van het kontrakt worden opgezegd.
Helaas storten velen zich in een avontuur zonder eerst goede informatie te hebben opgezocht en gelezen.
Met vriendelijke groet,
Willem
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 feb 2007 12:08
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Willem o beweert dat de waarschuwing alarminstallaties wel op de website van KPN staat. Dat is nu wel zo maar vorig jaar april nog niet, althans niet duidelijk. Bovendien heb ik geen enkel formulier getekend. KPN gaf zelf telefonisch aan dat een alarminstallatie een geldige reden was om de bestelling te annuleren. Bovendien kun je binnen 7 dagen iedere bestelling annuleren. Het geschil ging hier helemaal niet over. KPN kon de bestelling intern niet ongedaan maken: de trein bleef gewoon doorrazen!
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Een thuiszorg firma hier heeft een waarschuwings brief uitgegeven!
Als je Int+belgen wilt, heb je duurdere en andere apparatuur nodig, bij geen verbinding heb je geen alarm, en dit komt vaak voor!
Ook bieden ze betrouwbare die via mobieltje werken aan, nog duurder dus!
Dus van die kant nu eindelijk goed nieuws, vraag eerst de aanbieder van het alarm, en dan voorkom je problemen!
Anastasia.
Als je Int+belgen wilt, heb je duurdere en andere apparatuur nodig, bij geen verbinding heb je geen alarm, en dit komt vaak voor!
Ook bieden ze betrouwbare die via mobieltje werken aan, nog duurder dus!
Dus van die kant nu eindelijk goed nieuws, vraag eerst de aanbieder van het alarm, en dan voorkom je problemen!
Anastasia.
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ted van Loon,
Ik heb nu sinds bijna 1,5 jaar (dus vanaf november 2005) InternetPlusBellen van KPN en toen ik mij aangemeld heb stond ook al op de site van KPN de waarschuwing met betrekking tot het gebruik van een alarminstallatie in combinatie met InternetPlusBellen.
Het is dus absoluut niet nieuw en bovendien hebben er ook diverse berichten over gestaan op de sites van Vara-kassa en Tros-radar.
Met vriendelijke groet,
Willem
Ik heb nu sinds bijna 1,5 jaar (dus vanaf november 2005) InternetPlusBellen van KPN en toen ik mij aangemeld heb stond ook al op de site van KPN de waarschuwing met betrekking tot het gebruik van een alarminstallatie in combinatie met InternetPlusBellen.
Het is dus absoluut niet nieuw en bovendien hebben er ook diverse berichten over gestaan op de sites van Vara-kassa en Tros-radar.
Met vriendelijke groet,
Willem
Laatst gewijzigd door willemo op 20 feb 2007 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Beste Ted,
Je geeft aan een zakelijke gebruiker (eenmanszaak) te zijn, maar klaagt over een product voor de particuliere markt? Los van of KPN je goed behandelt of niet, waarom niet een tientje meer betalen voor een zakelijk netwerk? Zeker als het je brood is ...
De dienstbeschrijving van Internetplusbellen is vrij helder: geen garanties, best effort beloften en fair use (onbeperkt bellen) die op individuele basis zonder opgave van reden kan worden ingetrokken. KPN hoeft op internetplusbellen veel minder garanties te geven dan op een normale telefoonlijn. Heb je drie weken geen product, dan heb je formeel gezien dus gewoon pech (zie voorwaarden!). Als jij dat zakelijk niet trekt, had je een ander product moeten kopen. Die zijn er, zat. Van KPN, maar ook van heel veel concurrenten.
aki
Je geeft aan een zakelijke gebruiker (eenmanszaak) te zijn, maar klaagt over een product voor de particuliere markt? Los van of KPN je goed behandelt of niet, waarom niet een tientje meer betalen voor een zakelijk netwerk? Zeker als het je brood is ...
De dienstbeschrijving van Internetplusbellen is vrij helder: geen garanties, best effort beloften en fair use (onbeperkt bellen) die op individuele basis zonder opgave van reden kan worden ingetrokken. KPN hoeft op internetplusbellen veel minder garanties te geven dan op een normale telefoonlijn. Heb je drie weken geen product, dan heb je formeel gezien dus gewoon pech (zie voorwaarden!). Als jij dat zakelijk niet trekt, had je een ander product moeten kopen. Die zijn er, zat. Van KPN, maar ook van heel veel concurrenten.
aki
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Beste Ted ,
IOk ben het met je eens /.
DE voorlichting is erg slecht!
Natuurlijk moet je jezelf als klant goed informeren maar bij vragen krijg je ook steeds verschillende antwoorden.
Dus KPN heldesk medewerkers weten het zelf vaak niet eens goed.
Laat staan de klant.
IOk ben het met je eens /.
DE voorlichting is erg slecht!
Natuurlijk moet je jezelf als klant goed informeren maar bij vragen krijg je ook steeds verschillende antwoorden.
Dus KPN heldesk medewerkers weten het zelf vaak niet eens goed.
Laat staan de klant.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 feb 2007 14:58
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ted ik heb ook het probleem maar dan met Het Net ik ben in oktober 2006 overgestapt van Tele 2 naar HetNet, wat er ook maar fout kan gaan ging fout heb nu een abonnement van 24.95 + 10 voor gratis bellen, ik word er doodziek van. Niet kunnen bellen en niet gebeld kunnen worden en rekeningen van 44 Euro. Ik wou dat ik wist hoe ik eraf kon komen. En ik heb het nog wel aangevraagd in de Primafoon winkel, Ik dacht dan speel ik op safe.....Nou niet dus.....Sterkte Ted
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Er gaf iemand als reactie dat je als zakelijk niet in zee moet gaan nu maakt dit bij KPN geen barst uit of je zakelijk of prive een ab hebt bij een kennis die betaald voor hetzelfde paket 54 euro in de maanen je zal niet
weten wat voor elende. hij heeft gehad vorig jaar juli besteld emt behoud van tweede nummer bij aansluiting gaat alles fout
weten wat voor elende. hij heeft gehad vorig jaar juli besteld emt behoud van tweede nummer bij aansluiting gaat alles fout
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
computer sloot programma af. Dus nu verder.
Het is nu febr en nog steeds niet in order kreeg nadat zijn tweede nummer was afgesloten een heel raar nummer maar nog is het niet in orde de primafoon geeft niet thuis ook Planet geeft niet thuis dus of je zakelijk een heel duur abonnement betaald of een goedkoop dat maakt bij KPN niets uit want zij hebben aan een ieder lak
Het is nu febr en nog steeds niet in order kreeg nadat zijn tweede nummer was afgesloten een heel raar nummer maar nog is het niet in orde de primafoon geeft niet thuis ook Planet geeft niet thuis dus of je zakelijk een heel duur abonnement betaald of een goedkoop dat maakt bij KPN niets uit want zij hebben aan een ieder lak
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 feb 2007 12:08
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik ben inmiddels v.w.b. mijn internet overgestapt naar @home. Ik had KPN gevraagd als ze me dan van Xs4all gekaapt hebben dat ze me dan maar zo snel mogelijk een adslverbinding moesten geven. Hiertoe waren ze niet in staat: ik moest de hele aanvraagprocedure opnieuw opstarten. Ik ben toen maar overgestapt naar de kabel. Tot nu toe heb ik geen problemen met @home: binnen vijf dagen zat ik weer op internet. Met een mooie draadloze router.
Ik ben bang dat ik nog niet van KPN af ben. Ik wacht met schrik en beven op de volgende factuur: zal ik voor een directadsl gefactureerd worden?
Het is echt Kafka, maar dan erger.
Ted
Ik ben bang dat ik nog niet van KPN af ben. Ik wacht met schrik en beven op de volgende factuur: zal ik voor een directadsl gefactureerd worden?
Het is echt Kafka, maar dan erger.
Ted
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
En weer pak je geen zakelijke verbinding... als je echt afhankelijk bent van internet, handel er dan ook naar!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 feb 2007 12:08
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
hoe weet je dat trouwens??
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik zal proberen in het kort te vertellen wat ik tot nu toe heb mee gemaakt.
Omdat ik veel problemen met InternetPlusbellen heb wilde ik per einde contract datum mijn abonnement op InternetPlusbellen opzeggen en de oude situatie van voor de overstap hersteld zien.
Dus een analoge telefoon lijn met daarnaast een ADSL lijn via een splitter
In maart 2006 heb ik InternetPlusbellen van KPN geïnstalleerd.
Afgezien van wat kleine storingen ging het interneten en bellen goed tot november 2006
Daarna ging het bellen niet meer goed, als we gebeld werden of zelf wilde bellen was de persoon aan de andere kant van de lijn niet te verstaan.
Nadat ik deze storing melde via de mail werd daar op niet gereageerd, toen maar gebeld met de KPN na lang wachten iemand aan de lijn.
Deze mevrouw gaf als oplossing om niet meer te gaan interneten, dan zouden de problemen opgelost zijn.
Dit lijkt mij vreemd omdat ik eerst helemaal geen problemen had en mijn internet gebruik is in de tussentijd niet veranderd.
Ik heb 3 school gaande kinderen die natuurlijk veel op internet te vinden zijn, ook download in zo nu en dan wel dingen, maar zo als ik al zij ons internet gebruik is niet veranderd.
Omdat de problemen niet werden opgelost en ik geen reactie van de KPN kreeg was ik genoodzaakt om het abonnement op InternetPlusbellen op te zeggen.
Ik mijn abonnement opgezegd via een voorbeeldbrief van de site internetten.nl
Deze brief heb ik verstuurd op 9 jan 07 maar ik kreeg geen reactie, ik heb toe mijn abonnement telefonisch opgezegd +/- 21 jan 07 om niet te laat te zijn ( er is een opzegtermijn van 1 maand)
Ik kreeg toe een schriftelijke bevestiging d.d. 24 jan 07dat mijn abonnement per 9 maart 07 afgelopen zou zijn.
Tot mijn schrik deed de telefoon het de volgende dag niet meer en ook was mijn email adres niet meer te bereiken, ook mijn website was er niet meer.
Dit alles zonder waarschuwing.
Ik heb toen geprobeerd om hier over te bellen (met mijn mobiel) maar de lijn is bijna altijd in gesprek, uiteindelijk lukte het wel en kreeg ik te horen dat mijn nummer gesloopt was.
Waarom dit gebuurd was wist deze meneer niet, maar het nummer kon ik niet terug krijgen ik moest maar een nieuwe nummer aanvragen.
Dat heb ik toen maar gedaan omdat er geen andere oplossing was, de kosten hier voor weet ik nog niet en voor wie die kosten zijn weet ik ook niet maar ik vrees het ergste.
Het nieuwe telefoonnummer is vrijdag 23 feb. 07 actieve geworden.
Blijkbaar zijn ze hier donderdag al mee bezing geweest omdat ik van die dag geen ADSL signaal meer heb.
Vreemd omdat ik tot 9 maart het ADSL signaal zou houden, zodat ik zonder signaal verlies zou kunnen overstappen naar mijn nieuwe provider.
Dus maar weer eens gebeld en na lang wachten en een aantal doorverbinden kreeg ik te horen dat ze dit ook niet konden herstellen.
Ik moet maar een nieuwe internet aansluiting aanvragen maar dan zat ik weer een jaar vast aan de KPN. De medewerkster zei nog “maar dat is niet wat u wild denk ik”.
Nadat ik mijn abonnement bij KPN had opgezegd heb ik me aangemeld bij Speedlinq, maar deze konden mijn aanmelding niet in behandeling nemen omdat ik geen telefoon lijn had.
Deze moet ik dus eerst aanvragen bij de KPN.
Nu ik weer een analoge lijn heb kan de aanmelding in behandeling genomen worden.
Waarschijnlijk gaat dit 3 weken duren.
2 van de 3 kinderen moeten dit jaar examen moeten doen en kunnen eigenlijk niet zonder internet.
Ik heb er steeds alles aangedaan om goed te laten verlopen en de KPN maakt fout op fout.
Nu zag ik op mijn telefoonrekking dat ik een boute kreeg voor contact breuk van 56,13 euro.
Ook hier weer achteraangebeld een ze zoude dit corrigeren met toekomstige rekeningen, afwachten maar weer.
Ik acht KPN aansprakelijk voor de extra kosten die Ik en/of KPN gemaakt hebben en nog gaan maken.
Elke keer krijg je weer een ander persoon aan de telefoon die je alles moet uitlegen en die niet echt geïnteresseerd is in mijn problemen maar je het liefst zo snel mogelijk bij een collega in de wacht zet.
Niemand bij de KPN is geïnteresseerd in een totaal oplossing, het enig wat ik wil horen is : “Wij hebben fouten gemaakt en wij lossen het voor u op.”
Lang leven het monopoly
Groeten
Omdat ik veel problemen met InternetPlusbellen heb wilde ik per einde contract datum mijn abonnement op InternetPlusbellen opzeggen en de oude situatie van voor de overstap hersteld zien.
Dus een analoge telefoon lijn met daarnaast een ADSL lijn via een splitter
In maart 2006 heb ik InternetPlusbellen van KPN geïnstalleerd.
Afgezien van wat kleine storingen ging het interneten en bellen goed tot november 2006
Daarna ging het bellen niet meer goed, als we gebeld werden of zelf wilde bellen was de persoon aan de andere kant van de lijn niet te verstaan.
Nadat ik deze storing melde via de mail werd daar op niet gereageerd, toen maar gebeld met de KPN na lang wachten iemand aan de lijn.
Deze mevrouw gaf als oplossing om niet meer te gaan interneten, dan zouden de problemen opgelost zijn.
Dit lijkt mij vreemd omdat ik eerst helemaal geen problemen had en mijn internet gebruik is in de tussentijd niet veranderd.
Ik heb 3 school gaande kinderen die natuurlijk veel op internet te vinden zijn, ook download in zo nu en dan wel dingen, maar zo als ik al zij ons internet gebruik is niet veranderd.
Omdat de problemen niet werden opgelost en ik geen reactie van de KPN kreeg was ik genoodzaakt om het abonnement op InternetPlusbellen op te zeggen.
Ik mijn abonnement opgezegd via een voorbeeldbrief van de site internetten.nl
Deze brief heb ik verstuurd op 9 jan 07 maar ik kreeg geen reactie, ik heb toe mijn abonnement telefonisch opgezegd +/- 21 jan 07 om niet te laat te zijn ( er is een opzegtermijn van 1 maand)
Ik kreeg toe een schriftelijke bevestiging d.d. 24 jan 07dat mijn abonnement per 9 maart 07 afgelopen zou zijn.
Tot mijn schrik deed de telefoon het de volgende dag niet meer en ook was mijn email adres niet meer te bereiken, ook mijn website was er niet meer.
Dit alles zonder waarschuwing.
Ik heb toen geprobeerd om hier over te bellen (met mijn mobiel) maar de lijn is bijna altijd in gesprek, uiteindelijk lukte het wel en kreeg ik te horen dat mijn nummer gesloopt was.
Waarom dit gebuurd was wist deze meneer niet, maar het nummer kon ik niet terug krijgen ik moest maar een nieuwe nummer aanvragen.
Dat heb ik toen maar gedaan omdat er geen andere oplossing was, de kosten hier voor weet ik nog niet en voor wie die kosten zijn weet ik ook niet maar ik vrees het ergste.
Het nieuwe telefoonnummer is vrijdag 23 feb. 07 actieve geworden.
Blijkbaar zijn ze hier donderdag al mee bezing geweest omdat ik van die dag geen ADSL signaal meer heb.
Vreemd omdat ik tot 9 maart het ADSL signaal zou houden, zodat ik zonder signaal verlies zou kunnen overstappen naar mijn nieuwe provider.
Dus maar weer eens gebeld en na lang wachten en een aantal doorverbinden kreeg ik te horen dat ze dit ook niet konden herstellen.
Ik moet maar een nieuwe internet aansluiting aanvragen maar dan zat ik weer een jaar vast aan de KPN. De medewerkster zei nog “maar dat is niet wat u wild denk ik”.
Nadat ik mijn abonnement bij KPN had opgezegd heb ik me aangemeld bij Speedlinq, maar deze konden mijn aanmelding niet in behandeling nemen omdat ik geen telefoon lijn had.
Deze moet ik dus eerst aanvragen bij de KPN.
Nu ik weer een analoge lijn heb kan de aanmelding in behandeling genomen worden.
Waarschijnlijk gaat dit 3 weken duren.
2 van de 3 kinderen moeten dit jaar examen moeten doen en kunnen eigenlijk niet zonder internet.
Ik heb er steeds alles aangedaan om goed te laten verlopen en de KPN maakt fout op fout.
Nu zag ik op mijn telefoonrekking dat ik een boute kreeg voor contact breuk van 56,13 euro.
Ook hier weer achteraangebeld een ze zoude dit corrigeren met toekomstige rekeningen, afwachten maar weer.
Ik acht KPN aansprakelijk voor de extra kosten die Ik en/of KPN gemaakt hebben en nog gaan maken.
Elke keer krijg je weer een ander persoon aan de telefoon die je alles moet uitlegen en die niet echt geïnteresseerd is in mijn problemen maar je het liefst zo snel mogelijk bij een collega in de wacht zet.
Niemand bij de KPN is geïnteresseerd in een totaal oplossing, het enig wat ik wil horen is : “Wij hebben fouten gemaakt en wij lossen het voor u op.”
Lang leven het monopoly
Groeten
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 feb 2007 15:34
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
ik heb precies het zelfde probleem alleen dan met de aanvraag van internetplusbellen. ik heb het 1x bij de mediamarkt aangevraagd omdat het net nieuws was en voor mij voordeliger was met alles bij elkaar. maar na 2maanden wachten kregen we nog niks binnen of dat de bestelling er door was. toen hebben we vanaf 29januari een storing gehad omdat ik nog 1x internetplusbellen had aanvraagd en paar keer ervoor maar toen schijnt er een fout geweest te zijn en dat ze er zelf ook niks van snapte dat ze gewoon een nieuwe aansluiting hebben gerealiseerd. dat betekende voor ons geen internet wel bellen en gewoon betalen ik heb het al gehele pakket mime en adsl en telefonie
en niks doet het en vorige week maandag zouden ze alles regelen en annuleren van de vorige aanvragen ervan en nu heb ik nog steeds niks gehoord of gezien aan pakket maar ondertussen laten ze je wel betalen dit vind ik heel waardeloos van KPN dat ze mensen zo lang laten zitten zonder internet.
en niks doet het en vorige week maandag zouden ze alles regelen en annuleren van de vorige aanvragen ervan en nu heb ik nog steeds niks gehoord of gezien aan pakket maar ondertussen laten ze je wel betalen dit vind ik heel waardeloos van KPN dat ze mensen zo lang laten zitten zonder internet.
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Wij hebben ongeveer het zelfe meegemaakt:
Ik ben in November door Planet gebeld met de vraag of de rekening van Planet internet en KPN bellen in Eén rekening mocht. Ik ben daarmee akkoord gegaan. Maar een paar dagen later kreeg ik een brief met allemaal codes die ik in de computer moesten voeren en dat er een modem naar ons toegestuurd werd. Ik wist daar helemaal niks vanaf. Ik heb de modem ook meteen weer terug gestuurd.
Een paar dagen later konden we opeens niet meer mailen. Ik heb daarheen gebeld en ze zeiden dat we helemaal geen adsl meer hebben maar InternetPlus bellen. Ik heb daar helemaal niet om gevraagd. Ze zouden binnen 5 werkdagen alles weer in oude staat terug zetten. Maar nooit werd het terug gezet. Nu zijn we een paar weken later. En nog steeds hebben we problemen met het internet. We zitten nu inmiddels op internet van KPN. Maar nog steeds niet kunnen mailen. Ze zeggen dat we op een gemene manier zijn binnengehaald. Iedereen stuurt ons van het kastje naar de muur. Nu kreeg ik een brief van KPN dat ze door Planet zijn geïnformeerd, dat deze service provider in vervolg onze ADSL aansluiting is. Er staat ook in dat er een modem naar ons word toe gestuurd. Met ook nog eenmalige kosten.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Is er iemand die een oplossing weet?
Ik ben in November door Planet gebeld met de vraag of de rekening van Planet internet en KPN bellen in Eén rekening mocht. Ik ben daarmee akkoord gegaan. Maar een paar dagen later kreeg ik een brief met allemaal codes die ik in de computer moesten voeren en dat er een modem naar ons toegestuurd werd. Ik wist daar helemaal niks vanaf. Ik heb de modem ook meteen weer terug gestuurd.
Een paar dagen later konden we opeens niet meer mailen. Ik heb daarheen gebeld en ze zeiden dat we helemaal geen adsl meer hebben maar InternetPlus bellen. Ik heb daar helemaal niet om gevraagd. Ze zouden binnen 5 werkdagen alles weer in oude staat terug zetten. Maar nooit werd het terug gezet. Nu zijn we een paar weken later. En nog steeds hebben we problemen met het internet. We zitten nu inmiddels op internet van KPN. Maar nog steeds niet kunnen mailen. Ze zeggen dat we op een gemene manier zijn binnengehaald. Iedereen stuurt ons van het kastje naar de muur. Nu kreeg ik een brief van KPN dat ze door Planet zijn geïnformeerd, dat deze service provider in vervolg onze ADSL aansluiting is. Er staat ook in dat er een modem naar ons word toe gestuurd. Met ook nog eenmalige kosten.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Is er iemand die een oplossing weet?
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem als DBL.
Mijn contract van IPB liep tot 22 februari.
Op 2 januari heb ik via de klantenservice telefonisch opgezegd, en gevraagd of van mijn telefoonnummer weer een analoge lijn kan worden gemaakt. Dit was geen probleem en ik zou binnen een week een bevestiging ontvangen.
Op 9 januari nog niets ontvangen, en maar weer gebeld. Nu bleek dat de opzegging niet goed ingevoerd was en dat ik daardoor dus nog geen bericht ontvangen had. De medewerker heeft wat veranderd en nu zou het goed zijn, inclusief analoge lijn met huidig nummer.
Op 16 januari wederom niets. Weer gebeld. Toevallig dezelfde medewerker als op 2 januari. Opnieuw bleek er iets niet goed te zijn gegaan maar dit zou nu verholpen worden.
Enkele dagen later inderdaad bevestigingsbrief van opzegging IPB, maar niets over analoge lijn.
Hier heb ik nog enkele keren achteraan gebeld en het zou allemaal goed komen, al kreeg ik geen bevestigingsbrief.
Nu raden jullie het natuurlijk al: op 22 februari geen IPB meer, en geen analoge lijn.
Nu al aantal malen gebeld, en er worden inderdaad verschillende verhalen verteld. Volgens de een kun je een nummer van IPB niet analoog laten maken, volgens de ander wel maar kan dat even duren.
Nu heb ik zelf heel veel IPB aansluitingen gedaan voor KPN via een onderaannemer, dus ik weet heus wel wat wel en niet kan.
Afgelopen donderdagochtend heb ik ruim 45 minuten met klantenservice gebeld. Die presteren het dan zo 6 keer om je door te verbinden zonder melding. Is op zich niet zo erg, maar de volgende persoon die je aan de lijn krijgt weet dan ook nog van niets (je wordt gewoon ergens in een wachtrij gezet). Uiteindelijk opgehangen.
Donderdag avond nog maar eens gebeld. Eindelijk had ik een mevrouw die echt alles na ging kijken en proberen. Duurde wel weer ruim 3 kwartier, maar slechts 1 persoon aan de lijn gehad.
Uiteindelijk kwam de mededeling dat ik een klacht ingediend zou hebben (dat klopt, 23 feb) en dat daarom een aantal opties bij de betreffende medewerkster geblokkeerd stond. Nu zou ik voor dinsdag 6 maart terug gebeld moeten worden betreffende de klacht. Voor die tijd kan blijkbaar niemand wat doen.
We wachten het maar af...
Mijn contract van IPB liep tot 22 februari.
Op 2 januari heb ik via de klantenservice telefonisch opgezegd, en gevraagd of van mijn telefoonnummer weer een analoge lijn kan worden gemaakt. Dit was geen probleem en ik zou binnen een week een bevestiging ontvangen.
Op 9 januari nog niets ontvangen, en maar weer gebeld. Nu bleek dat de opzegging niet goed ingevoerd was en dat ik daardoor dus nog geen bericht ontvangen had. De medewerker heeft wat veranderd en nu zou het goed zijn, inclusief analoge lijn met huidig nummer.
Op 16 januari wederom niets. Weer gebeld. Toevallig dezelfde medewerker als op 2 januari. Opnieuw bleek er iets niet goed te zijn gegaan maar dit zou nu verholpen worden.
Enkele dagen later inderdaad bevestigingsbrief van opzegging IPB, maar niets over analoge lijn.
Hier heb ik nog enkele keren achteraan gebeld en het zou allemaal goed komen, al kreeg ik geen bevestigingsbrief.
Nu raden jullie het natuurlijk al: op 22 februari geen IPB meer, en geen analoge lijn.
Nu al aantal malen gebeld, en er worden inderdaad verschillende verhalen verteld. Volgens de een kun je een nummer van IPB niet analoog laten maken, volgens de ander wel maar kan dat even duren.
Nu heb ik zelf heel veel IPB aansluitingen gedaan voor KPN via een onderaannemer, dus ik weet heus wel wat wel en niet kan.
Afgelopen donderdagochtend heb ik ruim 45 minuten met klantenservice gebeld. Die presteren het dan zo 6 keer om je door te verbinden zonder melding. Is op zich niet zo erg, maar de volgende persoon die je aan de lijn krijgt weet dan ook nog van niets (je wordt gewoon ergens in een wachtrij gezet). Uiteindelijk opgehangen.
Donderdag avond nog maar eens gebeld. Eindelijk had ik een mevrouw die echt alles na ging kijken en proberen. Duurde wel weer ruim 3 kwartier, maar slechts 1 persoon aan de lijn gehad.
Uiteindelijk kwam de mededeling dat ik een klacht ingediend zou hebben (dat klopt, 23 feb) en dat daarom een aantal opties bij de betreffende medewerkster geblokkeerd stond. Nu zou ik voor dinsdag 6 maart terug gebeld moeten worden betreffende de klacht. Voor die tijd kan blijkbaar niemand wat doen.
We wachten het maar af...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2007 10:46
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Wij zitten inmiddels in een zogenaamd remigratie traject van IPB naar PSTN. En zoals eigenlijk verwacht verloopt dit geheel niet zonder problemen. Inmiddels is de 3e brief naar KPN klantreacties, aangetekend. Hierin sommeren wij hun binnen 7 dagen te reageren met een voorstel om tot een oplossing te komen. Tevens houden we op dit moment de incasso's van KPN tegen. Een kleine stukje over het verloop.
2006
05/10 13:26 Na vele storingen en slechte opvolging van KPN logboek van problemen gestart. In en uitgaand telefonie verkeer weer niet beschikbaar. Storing gemeld. Op advies van KPN experiabox uit- en aangezet. Telefonie werkt weer.
13/12 11:50 Weer slechte lijnkwaliteit gedurende normale downloads.
Op Router is nieuwe firmware aanwezig 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)
1ste twee maal via 0800 0407 verbroken na keuze internetplusbellen/mime.
safe afdeling;
16:00 KPN op Voicemail, probleem moet verholpen zijn
18/12 13:25 Lijnkwaliteit weer slecht, 0800 0407 melding erg druk.
De verbinding wordt verbroken.
13:59 Grote drukte op servicenummer.
20:00 Grote drukte op servicenummer. 36 minuten.
KPN
Afdeling klantenreacties
pb 58800
1040 JA Amsterdam
0900 0244 (afd. klachtenreacties).
2007
9/1 12:25 Klacht (eerder gemeld) dat we niet bereikbaar zijn voor andere internetplusbellen gebruikers van sev 3 naar 1
18/1 16:33 Weer niet bereikbaar. 0800 0407 niet bereikbaar via vaste als mobiele net. Uitgaand telefoon werkt wel.
22/2 16:33 In gesprek van vaste toestellen wordt in gesprekstoon niet weergegeven. Contact gehad met team safe (0900 0244 optie 4,2)Opzegging doorgegeven, internetplusbellen wordt per 23 mrt opgeheven. Vaste lijn wordt omgezet. Modem kan retour naar KPN Antwoordnummer 10090 3260 VB Leidschendam ovv retour nummer xxxxxx
1/3 Brief met opzegging bevestigd, echter hierin wordt niet vemeld dat de lijn wordt omgezet naar een vaste telefoonverbinding. Contact met de servicedesk bevestigd weer het vermoeden dat de opzegging onjuist ingevoerd is.. Opzegging wordt ongedaan gemaakt en opnieuw opgezegd. Binnen enkele dagen moet een bevestigingsbrief in de bus liggen met de juiste vermelding omtrent omzetting van de verbinding.
5/3 Nog steeds geen brief ontvangen en inmiddels heeft klachtenafhandeling/serviceafdeling KPN contact opgenomen. Zij geven aan boven andere afdelingen te staan en de zaken snel en soepel af te handelen. Afspraak/belofte is dat lijn op 9/3 in de middag omgezet naar PSTN en IPB wordt afgesloten.
8/3 KPN belt dat lijn 14e zonder monteur wordt omgezet.... Teruggemeld dat dit niet de afspraak was. Omzetting zou 9/3 in de middag gebeuren. KPN belt zo terug.
15:00 Inmiddels nog steeds niet teruggebeld. 0900 0244 gebelt na 3 afdelingen
verder niets wijzer geworden. KPN weet zelf niet of het IPB abonnement wordt opgezegd, de systemen geven tegenstrijdige informatie.
Indien het systeem aangeeft dat het abonnement wordt opgezegd gaat deze per 14/3 om naar PSTN. Echter of dit dan ook gebeurt kan de medewerker niet aangeven, hier is dus ook twijfel. Aangegeven of ze per direct de afdeling escalatie op de hoogte wilt stellen en aangeven dat ik binnen 2 uur wil worden teruggebeld. Indien dit niet gebeurt gedreigd de automatische incasso's van KPN te blokkeren.
9/3 Reactie via internet klantenservice ingevoerd.
Vraag:
Escaleren AUB !!!
Na een jaar van problemen met IPB blijkt KPN zelfs bij het opzeggen van onze IPB abonnement de weg kwijt te zijn. Op 1/3 is met de afd. escalatie afgesproken dat onze IPB verbinding MET behoud van onze vaste (PSTN) lijn op 9/3 in de middag zou worden afgesloten/omgezet. Inmiddels krijg ik diverse tegenstrijdige meldingen dat dit pas 14/3, op een andere datum of geheel niet gaat gebeuren. Dit is afhankelijk van de afdeling waarmee je wordt doorvebonden. Graag z.s.m. doch VOOR heden (8/3) 18.00 contact opnemen op 06 ......
12/3 Re: InternetPlusBellen (ID 5) (KMM1.....)
Geachte mevrouw ...
Naar aanleiding van uw vraag over uw opzegging kunnen wij u als volgt informeren:
Het e-mailcenter kan u in deze situatie helaas geen oplossing bieden. Onze excuses hiervoor. Voor uw probleem is een aantal oorzaken en oplossingen mogelijk. Telefonisch kunnen wij een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren.
Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0800-0505 (gratis nummer, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sander van de Moosdijk
KPN
14/3 08000407 Vastenet. In centrale is bedradingsfout. Hierdoor werkt telefonie via pstn niet. telefonie van ipd is inmiddels gedeactiveerd. Er is dus geen telefonie meer mogelijk. Morgen (15/3) wordt de correctie in de centrale uitgevoerd. 08000401 IPB Opzegging wordt volgens KPN systeem op 15/3 uitgevoerd. Volgens brief met kenmerk ......./.. zou dit de 14e worden uitgevoerd.
15/3 12:00 Vaste telefonie verbinding werkt weer.
16:30 IPB (adsl) nog steeds actief. 08000407 IPB gebeld. Volgens opzeg afdeling moeten we maar geduld hebben. Opdracht ligt sinds 14/3 bij uitvoerder. Hierna kan het ca. 3 weken duren. Na veel aandringen doorverbonden met IPB technische afdeling. Probleem voor 3e maal uitgelegd, hier wederom het probleem uitgelegd. Wederom de reactie dat men niet kan/wil vertellen wanneer de adsl verbinding wordt opgezegd. De dame aan de lijn wenst mij een prettige dag en wil verder het gesprek beeindigen, ze wil haar naam
niet geven en verbreekt de verbinding. Nogmaals via 08000401 gebeld, dit maal geen nummer ingegeven. Doorverbonden met vaste net.
Deze maal wordt een nieuwe datum van opzegging gemeld, 22/3.
Adres voor KPN Klantreacties ontvangen Pb 90052 5200JD Den Bosch ovv van telefoonnummer.
Inmiddels is de volgende aangetekende brief naar KPN;
Geachte Mijnheer/Mevrouw,
Dit is inmiddels de derde, en tevens laatste brief, betreffende slechte kwaliteit van het product KPN IPB en de dienstverlening van KPN rondom de afhandeling van de verstoringen. Inmiddels zitten we in een remigratie traject van IPB naar vaste telefonie met opheffing van ons IPB abonnement welke ook gekenmerkt wordt door slechte afhandeling, slechte service en niet nakomen van schriftelijke afspraken. Derhalve zijn we genoodzaakt om de incasso’s van KPN te bevriezen tot het moment dat KPN de problemen heeft opgelost en een financiële tegemoetkoming voor de verstoring en slechte afhandeling is overeengekomen. Wat betreft beëindiging van het IPB abonnement, hanteren wij de in de brief met kenmerk .../.. vermelde datum van 14 maart 2007. De huidige status is dat wij inmiddels weer over een PSTN telefonie verbinding beschikken, echter met permanente blokkering van nummerweergave, welke vanwege aanwezigheid van IPB, niet via ‘mijn KPN’ te wijzigen is. Tevens is op het moment van schrijven het IPD/ADSL signaal nog steeds op de lijn aanwezig en werkt de KPN IPB lijnsplitter niet in de huidige configuratie. Gevolg is dat wij nog statische ruis van het ADSL signaal op de telefoonlijn hebben en niet kunnen overstappen naar een andere ADSL/VOIP provider. Wij beschouwen het probleem opgelost op het moment dat het IPB ADSL signaal van de vaste verbinding niet meer aanwezig is en de telefoonverbinding naar behoren functioneert.
Wij verwachten binnen 7 dagen van u een schriftelijke tegenreactie met hierin een concreet voorstel om tot een oplossing te komen. Bijgaand een deel van de door ons bijgehouden verstoringen, reacties van KPN en voortgang.
En voor iedereen die het nog niet weet, schriftelijke reacties naar KPN klantreacties hebben effect. (al is het maar tijdelijk of een kleine financieele vergoeding).
2006
05/10 13:26 Na vele storingen en slechte opvolging van KPN logboek van problemen gestart. In en uitgaand telefonie verkeer weer niet beschikbaar. Storing gemeld. Op advies van KPN experiabox uit- en aangezet. Telefonie werkt weer.
13/12 11:50 Weer slechte lijnkwaliteit gedurende normale downloads.
Op Router is nieuwe firmware aanwezig 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)
1ste twee maal via 0800 0407 verbroken na keuze internetplusbellen/mime.
safe afdeling;
16:00 KPN op Voicemail, probleem moet verholpen zijn
18/12 13:25 Lijnkwaliteit weer slecht, 0800 0407 melding erg druk.
De verbinding wordt verbroken.
13:59 Grote drukte op servicenummer.
20:00 Grote drukte op servicenummer. 36 minuten.
KPN
Afdeling klantenreacties
pb 58800
1040 JA Amsterdam
0900 0244 (afd. klachtenreacties).
2007
9/1 12:25 Klacht (eerder gemeld) dat we niet bereikbaar zijn voor andere internetplusbellen gebruikers van sev 3 naar 1
18/1 16:33 Weer niet bereikbaar. 0800 0407 niet bereikbaar via vaste als mobiele net. Uitgaand telefoon werkt wel.
22/2 16:33 In gesprek van vaste toestellen wordt in gesprekstoon niet weergegeven. Contact gehad met team safe (0900 0244 optie 4,2)Opzegging doorgegeven, internetplusbellen wordt per 23 mrt opgeheven. Vaste lijn wordt omgezet. Modem kan retour naar KPN Antwoordnummer 10090 3260 VB Leidschendam ovv retour nummer xxxxxx
1/3 Brief met opzegging bevestigd, echter hierin wordt niet vemeld dat de lijn wordt omgezet naar een vaste telefoonverbinding. Contact met de servicedesk bevestigd weer het vermoeden dat de opzegging onjuist ingevoerd is.. Opzegging wordt ongedaan gemaakt en opnieuw opgezegd. Binnen enkele dagen moet een bevestigingsbrief in de bus liggen met de juiste vermelding omtrent omzetting van de verbinding.
5/3 Nog steeds geen brief ontvangen en inmiddels heeft klachtenafhandeling/serviceafdeling KPN contact opgenomen. Zij geven aan boven andere afdelingen te staan en de zaken snel en soepel af te handelen. Afspraak/belofte is dat lijn op 9/3 in de middag omgezet naar PSTN en IPB wordt afgesloten.
8/3 KPN belt dat lijn 14e zonder monteur wordt omgezet.... Teruggemeld dat dit niet de afspraak was. Omzetting zou 9/3 in de middag gebeuren. KPN belt zo terug.
15:00 Inmiddels nog steeds niet teruggebeld. 0900 0244 gebelt na 3 afdelingen
verder niets wijzer geworden. KPN weet zelf niet of het IPB abonnement wordt opgezegd, de systemen geven tegenstrijdige informatie.
Indien het systeem aangeeft dat het abonnement wordt opgezegd gaat deze per 14/3 om naar PSTN. Echter of dit dan ook gebeurt kan de medewerker niet aangeven, hier is dus ook twijfel. Aangegeven of ze per direct de afdeling escalatie op de hoogte wilt stellen en aangeven dat ik binnen 2 uur wil worden teruggebeld. Indien dit niet gebeurt gedreigd de automatische incasso's van KPN te blokkeren.
9/3 Reactie via internet klantenservice ingevoerd.
Vraag:
Escaleren AUB !!!
Na een jaar van problemen met IPB blijkt KPN zelfs bij het opzeggen van onze IPB abonnement de weg kwijt te zijn. Op 1/3 is met de afd. escalatie afgesproken dat onze IPB verbinding MET behoud van onze vaste (PSTN) lijn op 9/3 in de middag zou worden afgesloten/omgezet. Inmiddels krijg ik diverse tegenstrijdige meldingen dat dit pas 14/3, op een andere datum of geheel niet gaat gebeuren. Dit is afhankelijk van de afdeling waarmee je wordt doorvebonden. Graag z.s.m. doch VOOR heden (8/3) 18.00 contact opnemen op 06 ......
12/3 Re: InternetPlusBellen (ID 5) (KMM1.....)
Geachte mevrouw ...
Naar aanleiding van uw vraag over uw opzegging kunnen wij u als volgt informeren:
Het e-mailcenter kan u in deze situatie helaas geen oplossing bieden. Onze excuses hiervoor. Voor uw probleem is een aantal oorzaken en oplossingen mogelijk. Telefonisch kunnen wij een betere en snellere analyse maken en direct op uw vervolgvragen reageren.
Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via 0800-0505 (gratis nummer, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Sander van de Moosdijk
KPN
14/3 08000407 Vastenet. In centrale is bedradingsfout. Hierdoor werkt telefonie via pstn niet. telefonie van ipd is inmiddels gedeactiveerd. Er is dus geen telefonie meer mogelijk. Morgen (15/3) wordt de correctie in de centrale uitgevoerd. 08000401 IPB Opzegging wordt volgens KPN systeem op 15/3 uitgevoerd. Volgens brief met kenmerk ......./.. zou dit de 14e worden uitgevoerd.
15/3 12:00 Vaste telefonie verbinding werkt weer.
16:30 IPB (adsl) nog steeds actief. 08000407 IPB gebeld. Volgens opzeg afdeling moeten we maar geduld hebben. Opdracht ligt sinds 14/3 bij uitvoerder. Hierna kan het ca. 3 weken duren. Na veel aandringen doorverbonden met IPB technische afdeling. Probleem voor 3e maal uitgelegd, hier wederom het probleem uitgelegd. Wederom de reactie dat men niet kan/wil vertellen wanneer de adsl verbinding wordt opgezegd. De dame aan de lijn wenst mij een prettige dag en wil verder het gesprek beeindigen, ze wil haar naam
niet geven en verbreekt de verbinding. Nogmaals via 08000401 gebeld, dit maal geen nummer ingegeven. Doorverbonden met vaste net.
Deze maal wordt een nieuwe datum van opzegging gemeld, 22/3.
Adres voor KPN Klantreacties ontvangen Pb 90052 5200JD Den Bosch ovv van telefoonnummer.
Inmiddels is de volgende aangetekende brief naar KPN;
Geachte Mijnheer/Mevrouw,
Dit is inmiddels de derde, en tevens laatste brief, betreffende slechte kwaliteit van het product KPN IPB en de dienstverlening van KPN rondom de afhandeling van de verstoringen. Inmiddels zitten we in een remigratie traject van IPB naar vaste telefonie met opheffing van ons IPB abonnement welke ook gekenmerkt wordt door slechte afhandeling, slechte service en niet nakomen van schriftelijke afspraken. Derhalve zijn we genoodzaakt om de incasso’s van KPN te bevriezen tot het moment dat KPN de problemen heeft opgelost en een financiële tegemoetkoming voor de verstoring en slechte afhandeling is overeengekomen. Wat betreft beëindiging van het IPB abonnement, hanteren wij de in de brief met kenmerk .../.. vermelde datum van 14 maart 2007. De huidige status is dat wij inmiddels weer over een PSTN telefonie verbinding beschikken, echter met permanente blokkering van nummerweergave, welke vanwege aanwezigheid van IPB, niet via ‘mijn KPN’ te wijzigen is. Tevens is op het moment van schrijven het IPD/ADSL signaal nog steeds op de lijn aanwezig en werkt de KPN IPB lijnsplitter niet in de huidige configuratie. Gevolg is dat wij nog statische ruis van het ADSL signaal op de telefoonlijn hebben en niet kunnen overstappen naar een andere ADSL/VOIP provider. Wij beschouwen het probleem opgelost op het moment dat het IPB ADSL signaal van de vaste verbinding niet meer aanwezig is en de telefoonverbinding naar behoren functioneert.
Wij verwachten binnen 7 dagen van u een schriftelijke tegenreactie met hierin een concreet voorstel om tot een oplossing te komen. Bijgaand een deel van de door ons bijgehouden verstoringen, reacties van KPN en voortgang.
En voor iedereen die het nog niet weet, schriftelijke reacties naar KPN klantreacties hebben effect. (al is het maar tijdelijk of een kleine financieele vergoeding).
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Problemen PLANET InternetPlusBellen back to ADSL Standaard
Ik ben dom geweest.
Ik ben telefonsch akkoord gegaan met omzetting van ADSL Standaard naar InternetPlusBellen.
Klonk mooi, geen dubbele facturen meer, via KPN en planet, maar 1 factuur met totaal prijs 54,95 voor bellen onbeperkt
Na navraag gedaan bleek dat naast de router ook ons hele draadloze internet systeem van LinkSys vervangen moest worden voor wat anders.
Dus spijtoptant, toch gebeld op 5 maart om de boel te annuleren en ADSL te blijven houden via planet. Mevrouw Nina van der Loo gesproken. Die wijzigde het in het systeem, ja hoor is gelukt.
Ik vragen dus ik ben er nu vanaf: Ja. En u krijgt hiervan nog een schriftelijke bevestiging. Prima dacht ik.
Toen 21 maart, een postpakket. Dit hebben wij geweigerd omdat het afkomstig was van Planet. Er zat dus dat nieuwe modem in. De postbeambte zei: als u het niet wilt , kunt u weigeren, dan neem ik het weer mee. Dus niet geaccepteerd.
Dag erop meteen gebeld. Krijg een meneer aan de lijn , verhaal uitgelegd, o ik zie het al verkeerd verwerkt in het systeem, hij kon achterhalen dat ik op 5 maart had gebeld, klopte ook in mijn agenda zag ik toen. Hij deelde mij mede dat het verkeerd was ingevoerd door Nina maar dat hij het nu recht zou zetten. Prima, nogmaals gevraagd ADSL standaard blijft? Ja.
Op 23 maart, 1 dag later deze e-mial:"
Eergisteren krijg ik een factuur via e-mail (dat is normaal) met het abonnement InternetPlusBellen.
Dit dacht ik dus te hebben geannuleerd. Mis poes
Toen een mail gestuurd, met als reactie dat het probleem te specifiek was dat ik maar moest bellen.
Dus gebeld, was blijkt: ik zit tot 2008 aan het abonnement vast, omdat ik te laat ben met opzeggen!!! WTF!!
Ik zeg ik heb al op 5 maart laten weten dat ik het niet wil, maar dit kon zij niet terugvinden... wel het gesprek van 22 maart, en daarbij de notitie: doorvoeren abonnement InternetPlusBellen
Nu wordt ik aangeraden een aangetekende brief te sturen, deadline op te geven en dreigen met een gang naar de rechter. Voor minder doen ze het niet.
O ja morgen laat ik de postbank het abonnementsgeld storneren.
Wat raden jullie aan, proberen terug naar ASDL abbo of compleet afscheid proberen te nemen van PLANET aka AARDKLOOT???
Iemand nog andere tips?
KPN Zakelijk in Zwolle zou ik kunnen bellen?
Ik ben dom geweest.
Ik ben telefonsch akkoord gegaan met omzetting van ADSL Standaard naar InternetPlusBellen.
Klonk mooi, geen dubbele facturen meer, via KPN en planet, maar 1 factuur met totaal prijs 54,95 voor bellen onbeperkt
Na navraag gedaan bleek dat naast de router ook ons hele draadloze internet systeem van LinkSys vervangen moest worden voor wat anders.
Dus spijtoptant, toch gebeld op 5 maart om de boel te annuleren en ADSL te blijven houden via planet. Mevrouw Nina van der Loo gesproken. Die wijzigde het in het systeem, ja hoor is gelukt.
Ik vragen dus ik ben er nu vanaf: Ja. En u krijgt hiervan nog een schriftelijke bevestiging. Prima dacht ik.
Toen 21 maart, een postpakket. Dit hebben wij geweigerd omdat het afkomstig was van Planet. Er zat dus dat nieuwe modem in. De postbeambte zei: als u het niet wilt , kunt u weigeren, dan neem ik het weer mee. Dus niet geaccepteerd.
Dag erop meteen gebeld. Krijg een meneer aan de lijn , verhaal uitgelegd, o ik zie het al verkeerd verwerkt in het systeem, hij kon achterhalen dat ik op 5 maart had gebeld, klopte ook in mijn agenda zag ik toen. Hij deelde mij mede dat het verkeerd was ingevoerd door Nina maar dat hij het nu recht zou zetten. Prima, nogmaals gevraagd ADSL standaard blijft? Ja.
Op 23 maart, 1 dag later deze e-mial:"
Dit heb ik nog gedaan ook, en ook gezegd dat het na 2 keer dus geannuleerd is, en dat het niet Nina was op 22 maart maar een meneer .... en Nina op 5 maart gesproken te hebben.Geachte heer ....,
Wij zijn blij dat u klant bent bij Planet Internet. Regelmatig vragen wij onze klanten hoe tevreden zij zijn over de dienstverlening van de Servicelijn van Planet Internet. Uw mening, suggesties en ervaringen helpen ons om de dienstverlening continu te verbeteren.
Uit onze gegevens blijkt dat u op 2007-03-22 heeft gesproken met Nina van der Loo van onze servicelijn. Wij willen graag weten hoe u de service ervaren heeft. Wij vragen u vriendelijk deel te nemen aan een kort tevredenheidonderzoek. Dit neemt slechts enkele minuten in beslag.
Klikt u hiervoor op onderstaande link naar het vragenformulier:
linkje
De gegevens zullen wij uiteraard vertrouwelijk behandelen.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking,
Met vriendelijke groet,
Planet Internet
Eergisteren krijg ik een factuur via e-mail (dat is normaal) met het abonnement InternetPlusBellen.
Dit dacht ik dus te hebben geannuleerd. Mis poes
Toen een mail gestuurd, met als reactie dat het probleem te specifiek was dat ik maar moest bellen.
Dus gebeld, was blijkt: ik zit tot 2008 aan het abonnement vast, omdat ik te laat ben met opzeggen!!! WTF!!
Ik zeg ik heb al op 5 maart laten weten dat ik het niet wil, maar dit kon zij niet terugvinden... wel het gesprek van 22 maart, en daarbij de notitie: doorvoeren abonnement InternetPlusBellen
Nu wordt ik aangeraden een aangetekende brief te sturen, deadline op te geven en dreigen met een gang naar de rechter. Voor minder doen ze het niet.
O ja morgen laat ik de postbank het abonnementsgeld storneren.
Wat raden jullie aan, proberen terug naar ASDL abbo of compleet afscheid proberen te nemen van PLANET aka AARDKLOOT???
Iemand nog andere tips?
KPN Zakelijk in Zwolle zou ik kunnen bellen?