LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] paul roescher keukens
paul roescher keukens
wij zijn al vier maand bezig om de nalevering van onze nieuwe keuken af te krijgen maar het eind is nog niet in zicht zijn er meer klanten van deze firma met deze klachten
Re: paul roescher keukens
Prima zaak! Wij zijn nergens anders zo goed en uitgebreid geholpen als bij Roescher in Apeldoorn! En de prijs is zeker scherp!
Re: paul roescher keukens
wij zijn ook bij paulroescher in apeldoorn geweest er zit een onvriendelijke dame achter de info balie en als je vragrn hebt moet je eerst een afspraak maken deze firma komt voor ons echt in aanmerking voor de koude douche
Re: paul roescher keukens
we zijn ook bij paulroescher in apeldoorn geweest en we zijn daar ook zeer onvriendelijk benaderd door medewerkers en raden ook iedereen af om daar naar toe te gaan
Re: paul roescher keukens
Binnen onze familie zijn er inmiddels 4 keukens door Roescher in Rijssen geleverd, en niemand heeft er spijt van gehad. We werden er prima geholpen, de prijzen zijn scherp, geen hijgerige verkopers (als u vandaag beslist krijgt u maar liefst 30% korting, etc.), de keuken is prima geplaatst.
In een deurtje zat een productiefoutje, en dit is binnen no-time hersteld.
Kortom, wij zijn dik tevreden over deze zaak.
In een deurtje zat een productiefoutje, en dit is binnen no-time hersteld.
Kortom, wij zijn dik tevreden over deze zaak.
Re: paul roescher keukens
En een keuken natuurlijk NOOIT vooruitbetalen, zelfs niets aanbetalen, ze proberen het altijd wel, maar wettelijk ben je het niet verplicht, (jij brengt toch je centen naar hen toe?jij bent de klant) bij de aankoop van onze nieuwe keuken ook na lang "gezeur" van de verkoper geen cent aanbetaald, ze willen maar al te graag leveren, en als de keikenzaak solide is dan doen ze het graag, (meestal als dat soort bedrijven al in financieele moeilijkheden zijn schroomen ze niet om jouw zuur verdiende centjes in te pikken, terwijl ze al weten dat ze niet kunnen leveren en je tekent toch een aankoopcontract, wij hebben bij plaatsing 75 % betaald, en als alles goed is zoals de klant wenst dan de 25 %, moet je eens zien hoe hard ze lopen als je dat op die manier regelt, nalevering 2 dagen en het zat er op, een beschadiging, 1 week en het was vervangen, na een grondige controle van ons zelf de 25 % betaald. en we hebben een prscht keuken en compleet, geen kleurverschil enz.
Re: paul roescher keukens
Indien niet compleet wordt geleverd dan mag je als koper een gedeelte van de betaling achterhouden.
bron: http://www.cbw.org/vragenondernemerszaken.php
Hoeveel mag een klant aan geld achterhouden als er een klacht is over een geleverd product?
Hier is sprake van opschorting van de betalingsverplichting. De consument mag slechts dat deel van de factuur inhouden dat in redelijke verhouding staat tot de inhoud en ernst van de klacht....
Ook is een eigendomsvoorbehoud veelal opgenomen in de levervoorwaarden. Dit houdt in dat de koper pas eigenaar wordt van de spullen zodra de rekening volledig is betaald, en niet (zoals hierboven vermeld) bij aflevering.
bron: http://www.cbw.org/vragenondernemerszaken.php
Hoeveel mag een klant aan geld achterhouden als er een klacht is over een geleverd product?
Hier is sprake van opschorting van de betalingsverplichting. De consument mag slechts dat deel van de factuur inhouden dat in redelijke verhouding staat tot de inhoud en ernst van de klacht....
Ook is een eigendomsvoorbehoud veelal opgenomen in de levervoorwaarden. Dit houdt in dat de koper pas eigenaar wordt van de spullen zodra de rekening volledig is betaald, en niet (zoals hierboven vermeld) bij aflevering.
Re: paul roescher keukens
Aanbetaling van 15% (CBW) kan je altijd doen bij winkels die bij de cbw zijn aangesloten. LET WEL: sinds 2005 is de aanbetaling vlgs CBW verlaagd van 25% naar 15%.
Vertrouw jij je leverancier???? kan je gewoon aanbetalen.
Vertrouw jij je leverancier???? kan je gewoon aanbetalen.
Re: paul roescher keukens
Bij de vervangende aankoop behoort de winkelier een eerder gedane aanbetaling te verrekenen. Zolang dit echter ten koste gaat van de te bedingen korting en niet van de verkoopprijs heb je daar als consument niets aan.Aanbetaling van 15% (CBW) kan je altijd doen bij winkels die bij de cbw zijn aangesloten.
Beter niets aanbetalen dus.
Waar is dit te vinden op de CBW site?LET WEL: sinds 2005 is de aanbetaling vlgs CBW verlaagd van 25% naar 15%.
Onderstaande pagina is m.i. niet aangepast en handelt nog over 25%
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=151
Re: paul roescher keukens
Zit al voor de 6e week te wachten op de vervanging van een werkblad en een verkeerd geleverde la.
Bovendien discussie over het wel of niet plaatsen van de greepjes en het verdwijnen van een lade na een wijziging........
En dan de problemen alleen maar terugleggen bij de klant....
Verder was ik erg tevreden, ben hier terecht gekomen omdat je een goed overzicht hebt van de mogelijkheden! Juist niet omdat ze perse goedkoop zouden zijn. Wij hebben een dure keuken! Zijn erg tevreden over de kwaliteit maar dus niet over de service.
Bovendien discussie over het wel of niet plaatsen van de greepjes en het verdwijnen van een lade na een wijziging........
En dan de problemen alleen maar terugleggen bij de klant....
Verder was ik erg tevreden, ben hier terecht gekomen omdat je een goed overzicht hebt van de mogelijkheden! Juist niet omdat ze perse goedkoop zouden zijn. Wij hebben een dure keuken! Zijn erg tevreden over de kwaliteit maar dus niet over de service.
Re: paul roescher keukens
we hebben ook veel problemen gehad met de na levering bij roescher en een dag na de na levering meteen rekeningen sturen daar hebben we ook lang mee gewacht en gezegd dat we nog steeds geen rekening hadden ontvangen zo als wij behandled werden doen wij ook
Re: paul roescher keukens
Als kenner van de keukenbranche wil ik reageren op bovenstaande mailberichten. Ik vind het forum in een woord waardeloos. De berichten wordt gewoon op de site gezet door keukenverkopers i.p.v. dat consumenten dit zelf doen. Vooral de zaken die goed in staat zijn tevreden klanten te maken, moeten het ontgelden. Zij worden lastig gevallen door concurrenten die de boel minder voor elkaar hebben. Om dan je concurrent via dit forum zwart te maken, door je voor te doen als ontevreden consument vind ik belachelijk. In heel midden Nederland is Paul Roescher een begrip in keukens en badkamers. Denk je nu echt dat ál die klanten naar Paul Roescher zouden gaan, als de service daar belabberd was? Sterker nog. Zoals ik Paul Roescher in de markt ken, hebben ze dat bovengemiddeld voor elkaar. Als je niet voor zulke lage prijzen als Roescher kan leveren, hoef je elkaar het leven niet zo zuur te maken!
Graag wil ik nog refereren aan het artikel in het vakblad
KIM (Keuken & Interieurmagazine) van maart 2004 (jaargang 22), waarin over internetforums het volgende gezegd wordt:
…………Ernstiger is dat deze site met name ook wordt bezocht en misbruikt door medewerkers uit de keukenbranche zelf. Zij zetten er vele negatieve berichten op over collega-bedrijven of adviesbureaus. Een site met de naam ´radar´ zou helder inzicht moeten geven, maar in de praktijk wordt het overzicht totaal verduisterd. Opmerkingen als de volgende zijn schering en inslag: `Word ´es wakker, keukenspecialist; hij reageert hele dagen op zichzelf met andere nicknamen; maar ja, als je verder speurt kom je dezelfde ip-tjes tegen´en ´Alleen iemand uit het vak praat over ´DMG´; als je een klant was geweest en niet een verkoper, had je het over een bepaalde winkel gehad en niet over de overkoepelende organisatie´. Dergelijke discussies onderling tussen verkopers op een consumentensite zijn weinig opbouwend voor de branche. Een veelzeggende opmerking op de site luidt dan ook: `Jij bent zeker een verkoper? Tros Radar a.u.b. stop met dit onzin forum.`
Einde citaat
Ik hoop dat dit dossier hiermee afgesloten is. Samen met de schrijver van het bovenstaande artikel uit het vakblad wil ik aansluiten bij de wens om deze onzin van de site te halen.
Een kenner van de keukenmarkt
Graag wil ik nog refereren aan het artikel in het vakblad
KIM (Keuken & Interieurmagazine) van maart 2004 (jaargang 22), waarin over internetforums het volgende gezegd wordt:
…………Ernstiger is dat deze site met name ook wordt bezocht en misbruikt door medewerkers uit de keukenbranche zelf. Zij zetten er vele negatieve berichten op over collega-bedrijven of adviesbureaus. Een site met de naam ´radar´ zou helder inzicht moeten geven, maar in de praktijk wordt het overzicht totaal verduisterd. Opmerkingen als de volgende zijn schering en inslag: `Word ´es wakker, keukenspecialist; hij reageert hele dagen op zichzelf met andere nicknamen; maar ja, als je verder speurt kom je dezelfde ip-tjes tegen´en ´Alleen iemand uit het vak praat over ´DMG´; als je een klant was geweest en niet een verkoper, had je het over een bepaalde winkel gehad en niet over de overkoepelende organisatie´. Dergelijke discussies onderling tussen verkopers op een consumentensite zijn weinig opbouwend voor de branche. Een veelzeggende opmerking op de site luidt dan ook: `Jij bent zeker een verkoper? Tros Radar a.u.b. stop met dit onzin forum.`
Einde citaat
Ik hoop dat dit dossier hiermee afgesloten is. Samen met de schrijver van het bovenstaande artikel uit het vakblad wil ik aansluiten bij de wens om deze onzin van de site te halen.
Een kenner van de keukenmarkt
Re: paul roescher keukens
Waar moeten consumenten dan hun informatie vandaan halen
Mijn persoonlijke ervaring met de keukenbranche is identiek met de vele ervaringen die ik lees in dit forum en dat is zeer negatief over de keukenbranche.
Van enige vorm van zelfregulering binnen de keukenbranche is geen sprake.
Wanneer de overheid of consumentenorganisaties niet ingrijpen is dit forum het enige middel om de consument een beetje te beschermen.
Ook ik zie gefrustreerde keukenboeren die vragen van consumenten belachelijk maken en
ook ik zie gefrustreerde keukenboeren die ageren tegen positieve en negatieve ervaringen van consumenten en
ook ik zie dubieuze ongefundeerde positieve en negatieve ervaringen met bepaalde keukenboeren.
De keukenbranche is ziek en heeft er alle belang bij dit forum in een negatief daglicht te stellen want er valt veel geld te verdienen aan onwetende consumenten.
Tja en dan dit forum waardeloos noemen
Laat dit forum maar lekker open.
Als consument kan ik op die manier het kaf van het koren scheiden en goede ideeen opdoen.
Mijn persoonlijke ervaring met de keukenbranche is identiek met de vele ervaringen die ik lees in dit forum en dat is zeer negatief over de keukenbranche.
Van enige vorm van zelfregulering binnen de keukenbranche is geen sprake.
Wanneer de overheid of consumentenorganisaties niet ingrijpen is dit forum het enige middel om de consument een beetje te beschermen.
Ook ik zie gefrustreerde keukenboeren die vragen van consumenten belachelijk maken en
ook ik zie gefrustreerde keukenboeren die ageren tegen positieve en negatieve ervaringen van consumenten en
ook ik zie dubieuze ongefundeerde positieve en negatieve ervaringen met bepaalde keukenboeren.
De keukenbranche is ziek en heeft er alle belang bij dit forum in een negatief daglicht te stellen want er valt veel geld te verdienen aan onwetende consumenten.
Tja en dan dit forum waardeloos noemen
Laat dit forum maar lekker open.
Als consument kan ik op die manier het kaf van het koren scheiden en goede ideeen opdoen.
Re: paul roescher keukens
Wij hebben 2 weken geleden onze nieuwe keuken geleverd gekregen die we hebben gekocht bij Paul Roescher te Apeldoorn.
Als eerste zijn we vriendelijk behandeld door een verkoper die tijd voor ons vrijmaakte ondanks dat het er erg druk was op die zaterdagmiddag. Maar nu komt het, bij binnenkomst bleek de keuken erg slecht te zijn verpakt. De kasten waren op de hoeken niet extra beschermd, het keukenblad niet vepakt, de achterplaat van het keukenblad niet verpakt en beschadigd. We zagen ook al meteen dan de hoge ombouwkast voor de koel/vries beschadigd was door het slechte verpakken. Toen mij vader de keuken ging plaatsen kwamen we nog meer dingen tegen, namelijk --> 2 kastdeuren beschadigd, 1 la beschadigd, deur die voor de vaatwasser moet verkeerde kleur en de onderplint de verkeerde kleur.
Ik ben dus zo snel mogelijk hier naar Paul Roescher in Apeldoorn. Ik werd doorverwezen naar Rijssen. Toen ik opbelde kreeg ik een vriendelijk en behulpzame man aan de telefoon. Toen ik alles doorgaf maakte hij wel 10 x zijn excuses!! Maar ja ik zit nu met de gebakken peren, het duurt ongeveer 3 tot 4 weken voordat alles weer geleverd word, Tot die tijd kunnen we geen plavuizen leggen, niet behangen enz. enz.
Ik hoop voor Paul Roescher keukens dat ze dit snel en vakkundig afhandelen zodat ik de volgende keer misschien iets positiever over ze kan zijn! Ik houd u op de hoogte!
Mvg,
Anja
Als eerste zijn we vriendelijk behandeld door een verkoper die tijd voor ons vrijmaakte ondanks dat het er erg druk was op die zaterdagmiddag. Maar nu komt het, bij binnenkomst bleek de keuken erg slecht te zijn verpakt. De kasten waren op de hoeken niet extra beschermd, het keukenblad niet vepakt, de achterplaat van het keukenblad niet verpakt en beschadigd. We zagen ook al meteen dan de hoge ombouwkast voor de koel/vries beschadigd was door het slechte verpakken. Toen mij vader de keuken ging plaatsen kwamen we nog meer dingen tegen, namelijk --> 2 kastdeuren beschadigd, 1 la beschadigd, deur die voor de vaatwasser moet verkeerde kleur en de onderplint de verkeerde kleur.
Ik ben dus zo snel mogelijk hier naar Paul Roescher in Apeldoorn. Ik werd doorverwezen naar Rijssen. Toen ik opbelde kreeg ik een vriendelijk en behulpzame man aan de telefoon. Toen ik alles doorgaf maakte hij wel 10 x zijn excuses!! Maar ja ik zit nu met de gebakken peren, het duurt ongeveer 3 tot 4 weken voordat alles weer geleverd word, Tot die tijd kunnen we geen plavuizen leggen, niet behangen enz. enz.
Ik hoop voor Paul Roescher keukens dat ze dit snel en vakkundig afhandelen zodat ik de volgende keer misschien iets positiever over ze kan zijn! Ik houd u op de hoogte!
Mvg,
Anja
Re: paul roescher keukens
Roescher is een schandalig slechte firma, kwliteit van de geleverde keuken is veel slechter dan hetgeen in de showroom verrkocht wordt
Zeer negatieve ervaringen mee, 6 maanden na aflevering eindelijk na lang doorzeuren en aandringen compleet, 5 verschillende monteurs gezien, niet komen opdagen na afspraak, steeds weer iets repareren, elke keer verkeerde onderdelen
Klachten serieus afhandelen kennen ze niet, firma schuift alles af, laat de klant gewoon barsten.
Let op: als u eenmaal betaald hebt, laten ze je barsten
Zeer negatieve ervaringen mee, 6 maanden na aflevering eindelijk na lang doorzeuren en aandringen compleet, 5 verschillende monteurs gezien, niet komen opdagen na afspraak, steeds weer iets repareren, elke keer verkeerde onderdelen
Klachten serieus afhandelen kennen ze niet, firma schuift alles af, laat de klant gewoon barsten.
Let op: als u eenmaal betaald hebt, laten ze je barsten
Re: paul roescher keukens
Wat een kritiekop Paul Roeser.
Afgelopen jaar in de familie 2 keukens gekocht.
Alles perfect verlopen.
Zelfs nalevering, was fout van de fabriek.
Binnen 2 weken.
Op een zaterdagmorgen geleverd om 8.oo uur.
Speciaal met personenauto aangeleverd.
Afstand Rijssen, mijn woonplaats 170 km.
Dit noem ik nog eens service.
Werk zelf in de keukenbranche en weet wat er te koop is.
Ik vind de Service UITSTEKEND.
Afgelopen jaar in de familie 2 keukens gekocht.
Alles perfect verlopen.
Zelfs nalevering, was fout van de fabriek.
Binnen 2 weken.
Op een zaterdagmorgen geleverd om 8.oo uur.
Speciaal met personenauto aangeleverd.
Afstand Rijssen, mijn woonplaats 170 km.
Dit noem ik nog eens service.
Werk zelf in de keukenbranche en weet wat er te koop is.
Ik vind de Service UITSTEKEND.
Re: paul roescher keukens
Wij hebben in het afgelopen jaar errug prettig gekocht bij Paul Roescher in Rijssen. Grote vestiging, ruime keus, enorm veel opstellingen zodat je een goede indruk krijgt van materiaal, kwaliteit en prijs.
De verkoop is niet opdringerig, veeleer meedenkend. Men probeert in geval van schade of manco zo spoedig mogelijk te helpen. Is daarbij soms afhankelijk van leveranciers. Die laten vaak op zich wachten.
Onze keuken zowel als badkamer is keurig afgehandeld. En service is top. Ze laten je niet zitten. Voor ons een ideaal adres. Het voordeel is er in standaardprijs al; bij aankoop van keuken en badkamer nog eens 10% voordeel, koop je ook tegels, dan krijg je ook nog eens 5 m2 wandtegel gratis. Wat je ook overweegt, tegel, badkamer of keuken, men is in staat om goed te adviseren. Daarnaast ook nog de mogelijkheid om gratis cursussen bij te wonen van de diverse inbouwapparatuur. Alles bij elkaar verdient het zeker géén koude douche. Eerder een warme, als het aan ons ligt.
De verkoop is niet opdringerig, veeleer meedenkend. Men probeert in geval van schade of manco zo spoedig mogelijk te helpen. Is daarbij soms afhankelijk van leveranciers. Die laten vaak op zich wachten.
Onze keuken zowel als badkamer is keurig afgehandeld. En service is top. Ze laten je niet zitten. Voor ons een ideaal adres. Het voordeel is er in standaardprijs al; bij aankoop van keuken en badkamer nog eens 10% voordeel, koop je ook tegels, dan krijg je ook nog eens 5 m2 wandtegel gratis. Wat je ook overweegt, tegel, badkamer of keuken, men is in staat om goed te adviseren. Daarnaast ook nog de mogelijkheid om gratis cursussen bij te wonen van de diverse inbouwapparatuur. Alles bij elkaar verdient het zeker géén koude douche. Eerder een warme, als het aan ons ligt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 nov 2006 14:21
Re: paul roescher keukens
Tja tot welke catagorie behoort deze keukenzaak eigenlijk?
Mijn problemen zijn ook nog niet opgelost
keuken niet afgekit
kapotte kraan die nog steeds niet hersteld is ondanks beloftes van hun kant
Bobbels op dde achterwand van de kast
Verkeerd geleverde afdekplaat van het toilet die dubbel gefactureerd is.
klachten brief geschreven en naar ze gefaxd maar nog steeds geen antwoord.
Nu aangetekend verstuurd en indien zij daar weer niet op antwoorden het maar overdragen naar mijn rechts bijstand verzekering.
Wat op het oog lijkt op een gereformeerd en gerenomeerd bedrijf daardoor aan de buitenkant betrouwbaar oogd .
Is de eigenaar naar mijn mening tot nu toe gewoon een grote charlatan ebleken.
Mocht u toch met ze in zee gaan dan 1 raad betaal pas na installatie. Want service hebben zij niet hoog in het vaandel staan
Zint eer gij begint.
Mijn problemen zijn ook nog niet opgelost
keuken niet afgekit
kapotte kraan die nog steeds niet hersteld is ondanks beloftes van hun kant
Bobbels op dde achterwand van de kast
Verkeerd geleverde afdekplaat van het toilet die dubbel gefactureerd is.
klachten brief geschreven en naar ze gefaxd maar nog steeds geen antwoord.
Nu aangetekend verstuurd en indien zij daar weer niet op antwoorden het maar overdragen naar mijn rechts bijstand verzekering.
Wat op het oog lijkt op een gereformeerd en gerenomeerd bedrijf daardoor aan de buitenkant betrouwbaar oogd .
Is de eigenaar naar mijn mening tot nu toe gewoon een grote charlatan ebleken.
Mocht u toch met ze in zee gaan dan 1 raad betaal pas na installatie. Want service hebben zij niet hoog in het vaandel staan
Zint eer gij begint.
Re: paul roescher keukens
Hallo,
Ik heb een keuken gekocht, die na 5,5 jaar alle folie losliet!!! Ik heb paul roucher benaderd, en deze gaf aan tegen enige korting het te willen vervangen. Door een ernstige ziekte van mij heb ik een jaar tussen hoop en vrees geleefd, dus geen contact gehad, paul roucher deed daar ook niets voor!!!! Nu was ik na een intensieve ziekenhuisperiode weer in Apeldoorn geweest, uitgelegd over de ziekte, en min of meer als leugenaar weggestuurd, met de belofte dat men contact opnam, wat alweer 7 maanden is geleden!!!! Dit dienst aan de schandpaal genageld te worden, daar het management ook nog waarden en normen aanhangt. SCHANDE is deze zaak!!!!!!!
Rene Leuverink, die hoopt op een weldoener die helpt de zooi van roucher op te ruimen!!!!!
Ik heb een keuken gekocht, die na 5,5 jaar alle folie losliet!!! Ik heb paul roucher benaderd, en deze gaf aan tegen enige korting het te willen vervangen. Door een ernstige ziekte van mij heb ik een jaar tussen hoop en vrees geleefd, dus geen contact gehad, paul roucher deed daar ook niets voor!!!! Nu was ik na een intensieve ziekenhuisperiode weer in Apeldoorn geweest, uitgelegd over de ziekte, en min of meer als leugenaar weggestuurd, met de belofte dat men contact opnam, wat alweer 7 maanden is geleden!!!! Dit dienst aan de schandpaal genageld te worden, daar het management ook nog waarden en normen aanhangt. SCHANDE is deze zaak!!!!!!!
Rene Leuverink, die hoopt op een weldoener die helpt de zooi van roucher op te ruimen!!!!!
Re: paul roescher keukens
Hoi,
het was een keuken van 17500 euro. De droomkeuken waarvoor we lang gespaard hadden. We dachten dat het anderen altijd overkwam, maar dit is te gek voor woorden, Echt alle fronten vallen als bladeren van de deurtjes. Is gewoon een verkeerde verlijming. Ik zal direct kijken, en bedankt voor je reactie.
M.v.g. rene
het was een keuken van 17500 euro. De droomkeuken waarvoor we lang gespaard hadden. We dachten dat het anderen altijd overkwam, maar dit is te gek voor woorden, Echt alle fronten vallen als bladeren van de deurtjes. Is gewoon een verkeerde verlijming. Ik zal direct kijken, en bedankt voor je reactie.
M.v.g. rene