LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor een plastic tasje?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
peter van aalst
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:41

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door peter van aalst »

Neem je eigen boodschappentas mee dan heb je geen plastic tasje nodig.
DENK AAN HET MILIEU.

Peter

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door lentewind »

Ik vind het een zeer goed idee om het ook in Nederland in te voeren.
Er wordt al genoeg wegwerpmateriaal gebruikt.
En een stevige boodschappentas gaat lang mee.
5 cent is wel aan de lage kant.

Chris de Vries
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 feb 2007 06:37

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Chris de Vries »

Heel goed. En nu nog statiegeld voor blikjes. De gerbuiker, vervuiler betaald.
Neem gewoon een stoffen boodschappentas mee o.i.d. Wat kost al dat plastic niet aan grondstoffen en energie om het te maken?
Pfff weet ik wel, maar dat wil je niet weten.
Chris de Vries, Almelo

hoff0435
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 16:24

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door hoff0435 »

ikvind het een heel goed idee, maar dan wel naar 25 c

Theodorusme
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:30

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Theodorusme »

Wat nog beter zou zijn is helemaal geen plastic tasjes meer verstrekken. Sinds 2 jaar krijgen wij op vakantie in Frankrijk bij de Hyper U geen plastic zakjes meer. Voorheen pakte men zowat alle gekochte spullen in apparte zakjes zodat men wel met meer dan 10 zakjes per keer naar huis/camping ging. En wat blijkt? Iedereen blijft kopen en brengt zelf grote duurzame tassen mee. Zo kan het dus ook.

snammie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 09:51

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door snammie »

Bij mijn weten heeft Ikea eigenlijk bijna nooit plastic zakken in Nederland, maar papieren zakken.

Deze zakken zijn gratis, wat ik ook weer niet nodig vind, ik zou er best voor willen betalen, maar dat terzijde.

Dus waarom in Amerika PLASTIC zakken en geen papieren, en dan daarvoor laten betalen dan ben je in iedergeval beter bezig, dan geld voor plastic zakken te vragen!!!!!

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door jenren6 »

de winkels zouden het niet aan moeten bieden dan neem je het ook niet aan.
Overal waar je komt vragen ze: wilt U er een tasje omheen?
en dat je de spullen niet zonder tas mee zou mogen nemen daar heb ik nog nooit van gehoort! tenminste hier in Zoetermeer is dat niet aan de orde.

goede zaak dus, moet je zelf maar een tasje meenemen je weet toch dat je gaat winkelen of even een boodschap gaat doen?

tenminste ik wel.

gr. jolanda

cees512
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:44

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door cees512 »

Waarom niet? Bij veel winkelketens is dit al het geval ! Prima geste Ikea! :D

Theo Muller
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:42

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Theo Muller »

De kosten van een "gratis" plastic tasje zitten verwerkt in de prijs van andere producten. Gratis bestaat dus niet!
Wanneer men voor een plastic tas moet gaan betalen komen de kosten boven tafel en dat is prima, want dat spul is volkomen overbodig en alleen voor luie mensen.
Zowel de productie als, na eenmalig gebruik, de afvalverwerking brengen uiterst schadelijke stoffen in het milieu en dus ook ons lichaam.
Gebruik liever een flinke eigen boodschappentas die jarenlang mee gaat.
Laat Ikea die maar gaan verkopen en het plastic afschaffen.
Dat is pas echt het goede voorbeeld geven!!!

fcvdwerf
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:51

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door fcvdwerf »

laten we het kort houden:
ik vind het een schitterend idee
kan het vandaag al ingaan

LangeJanL
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jun 2005 14:33

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door LangeJanL »

Prima idee :D
zullen meer mensen voor een eigen tas kiezen is mijn stille wens
geld tegoed laten komen aan de natuur is altijd voortreffelijk :D

Natuurlijk zullen er vele 'tegens' zijn, maar die leggen het wat mij betreft af aan de voordelen die er aan zitten
DOEN DUS EN NIET ALLEEN IKEA

sunsun
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2007 20:49

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door sunsun »

Prima idee om er geld voor te vragen, dan wordt er ook zuiniger mee omgegaan. En de opbrengst naar een goed doel....nog beter!
Ik denk ook aan de supermarkten van Leclerc in Frankrijk en Portugal, daar zie je mensen vaak met boodschappen in 10 plastic tasjes naar buiten gaan. Te gek voor woorden.
Dus hulde aan Ikea, dat ze het in Nederland ook maar snel gaan invoeren.

irenka
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:34

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door irenka »

In Frankrijk is het heel normaal dat je een kleine bijdrage levert aan de bewustwording van mensen dmv een paar centen voor een plastic tas in de supermarkt. Er staat dan in de meeste gevallen ook nog op vermeld wat je zoal nog meer kunt doen met die tas. Weggooien kan altijd nog. Ik zag in Griekenland en met name op Kreta gigantische afvalbergen van uitsluitend plastic, verpakkingen en folie voor de tuinbouw, op een hoop gegooid of gewaaid en dat blijft dus liggen. Prima maatregel wat mij betreft dus.

smeets
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 19:16

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door smeets »

goed idee onder de volgende voorwaarden:

blanco tasje (waarom tegen betaling ook nog reclame lopen)

tasje moet afbreekbaar zijn, kan dan nog als afvalzakje gebruikt worden

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door ronald g »

Stel je hebt de hele dag gewerkt en dan nog boodschappen doen, ojé mijn millieu vriendelijke tas vergeten, geen doos in de bak en alles op de arm nemen lukt ook niet. Wat te doen een tasje aanschaffen die recycelbaar is of proberen alles in de jaszak te stoppen.

G.W.van Kampen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2007 20:03

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door G.W.van Kampen »

Lijkt mij een goed plan, want je kunt een tas van huis meenemen om de boodschappen mee te nemen.
EWn voor het milieu is het veel beter.

Kwartel
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:53

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Kwartel »

Ik ben het eens om voor een draagtasje geld te vragen, maar dit wel ten goede laat komen voor het milieu.

Mijn draagtasje gaat steeds weer opnieuw mee naar de betreffende winkels totdat hij stuk is. Bij de meeste mensen verdwijnt het gelijk in de vuilnisbak. Volkomen vekeerde instelling, wanneer men er voor moet betalen gaat het volgens mijn wel anders.

madenico
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:51

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door madenico »

Het is mijn streven om altijd een eigen boodschappentas mee te nemen. Ter vermijding van (het teveel aan) plastic afval.
Omdat ik bezorgd ben om het milieu aangezien dat echt een hele arntsige zaak is! :)

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door ronald g »

Nummer 1 van het boodschappenlijstje tas mee nemen, s`morgens in de trein laptop aktetas mobiele telefoon past allemaal in de tas. Wel klaarzetten want anders vergeet je het weer. Dan de boodschappen past niet, tas is vol wat te doen. Ergo de tassen bij de super zijn niet uit te bannen. Als je je echt druk maakt om het millieu stop dan met auto rijden. Wij kunnen de wereld niet verbeteren omdat we onze levensstijl niet kunnen veranderen. Consumeren dat is het motto. En dat wordt door elke regering in stand gehouden. Luchtvervuiling het versmeren van de gehele wereld heeft te maken met de evolutie van de mens want wij willen auto`s verwarming en zo meer we zijn we zijn er wel schuldig aan maar het gebeurt gewoon. Het verschuiven van klimaten is al duizenden jaren aan de orde.

Moraal van dit verhaal we kunnen het niet be invloeden tot dat we stoppen met consumeren.

Ronald.

Hammink
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:57

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Hammink »

Waar hebben we het over, voor ons Nederlanders is het heel gewoon geworden om geld te moeten betalen voor een plastic tas(niet bij alle winkels). De amerikanen denken altijd groot. Dan is 5 dollarcent nog wel weinig en zeker als de opbrengst naar een goed doel gaat.
Maar ook de Amerikanen zouden hun eigen boodschappentas mee moeten nemen naar de winkel zodat ze meer met het milieu bezig zijn, want alle beetjes helpen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. :D

Gesloten