LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Ik heb hier in m'n bedrijf een nieuwe Volkswagen Caddy 1.9 TDI rondrijden en moet zeggen dat wilt ook wel.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Chanmaster, mensen mogen hier ook vragen over auto's stellen.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Een nieuw model Caddy TDI lijkt me nou een leuke vakantiewagen. Snel, zuinig en bakken ruimte.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Ja Nijmegen het was ook alleen maar bedoeld als een hint.
Niets op tegen dat ze het hier posten hoor!
Niets op tegen dat ze het hier posten hoor!
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Hoi hoi,
Ik heb ook nooit gezegd dat het een tdi was. Ik heb het over een ongeblazen 1.9 diesel (zelfs geen td) in een Golf 3 Variant. Was een auto uit 95 in mijn bezit in 97 en 98, verkocht vanwege de hoge onderhoudskosten (met dank aan die spanjaard van Opel, die de boel in Wolfsburg kwam opkloppen) en de komst van een leasebak.
Met deze golf was het technisch niet mogelijk om op een normale snelweg je rijbewijs kwijt te raken want harder als 150 ging het niet.
Ik heb ook nooit gezegd dat het een tdi was. Ik heb het over een ongeblazen 1.9 diesel (zelfs geen td) in een Golf 3 Variant. Was een auto uit 95 in mijn bezit in 97 en 98, verkocht vanwege de hoge onderhoudskosten (met dank aan die spanjaard van Opel, die de boel in Wolfsburg kwam opkloppen) en de komst van een leasebak.
Met deze golf was het technisch niet mogelijk om op een normale snelweg je rijbewijs kwijt te raken want harder als 150 ging het niet.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
bert wat bedoel je met die spanjaard van opel (heeft er daar soms een spanjaard de leiding)
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
jeroentje271, klopt helemaal ruimte zat en is lekker vlot.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
De link tussen een spanjaard bij VW en hoge onderhoudskosten van een 1.9 diesel Variant ontgaat mij ook.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Ja jeroentje mij dus ook.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Hoi,
In 1993 stapte manager José Ignacio Lopez (uit Spanje) van Opel (GM Europa) over naar VW. Deze meneer was bij Opel beroemd geworden door het uitknijpen van alle toeleveranciers met als gevolg een korte termijn winststijging bij GM en een dramatisch kwaliteitsdaling van de Opeltjes. Bij VW ging deze meneer exact hetzelfde doen met dito resultaat.
Voor veel VW liefhebbers een niet graag gehoord geluid, maar de bouwkwaliteit van VW in die tijd (1994-2000) was dramatisch. Uiteiendelijk is die meneer weer de laan uit gestuurd vanwege het feit dat kwaliteit hoog in het vaandel staat bij VW en dat imago ging in een rap tempo aan gort.
Duidelijker zo?
In 1993 stapte manager José Ignacio Lopez (uit Spanje) van Opel (GM Europa) over naar VW. Deze meneer was bij Opel beroemd geworden door het uitknijpen van alle toeleveranciers met als gevolg een korte termijn winststijging bij GM en een dramatisch kwaliteitsdaling van de Opeltjes. Bij VW ging deze meneer exact hetzelfde doen met dito resultaat.
Voor veel VW liefhebbers een niet graag gehoord geluid, maar de bouwkwaliteit van VW in die tijd (1994-2000) was dramatisch. Uiteiendelijk is die meneer weer de laan uit gestuurd vanwege het feit dat kwaliteit hoog in het vaandel staat bij VW en dat imago ging in een rap tempo aan gort.
Duidelijker zo?
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Dus sinds die meneer de laan is uitgestuurt is de kwaliteit van VW weer beter geworden.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Alhoewel ik moet toegeven dat de moderne diesels een behoorlijke sprint kunnen halen! Snel genoeg voor hier in het verkeer. Wie noemt zulke moderne auto's nou een slak? Iemand die plankgas wil geven?
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Niet helemaal vergelijkbaar maar wel een beetje omdat VW ook de Seat motor levert hier een reactie over mijn splinternieuwe Seat Ibiza 1.2.
Ook hierbij is sprake van een aanzienlijk benzineverbruik 1 op 12. Hij zou 1 op 16/17 moeten rijden. Ik rij rustig, heb er al naar laten kijken door de dealer maar die heeft uiteraard niets gevonden. 'Iedereen' vindt het vreemd maar niemand die een oplossing heeft. 1 op 15/15 zou toch minstens haalbaar moeten zijn???
Bovendien bleek er bij de aflevering een lichte verkleuring in de verf te zitten, dit is inmiddels overgespoten maar echt een betrouwbare indruk krijg je zo niet.
Ook hierbij is sprake van een aanzienlijk benzineverbruik 1 op 12. Hij zou 1 op 16/17 moeten rijden. Ik rij rustig, heb er al naar laten kijken door de dealer maar die heeft uiteraard niets gevonden. 'Iedereen' vindt het vreemd maar niemand die een oplossing heeft. 1 op 15/15 zou toch minstens haalbaar moeten zijn???
Bovendien bleek er bij de aflevering een lichte verkleuring in de verf te zitten, dit is inmiddels overgespoten maar echt een betrouwbare indruk krijg je zo niet.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Wat is de cylinderinhoud?
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Zelf rijd ik de fox een drie cylinder 1,2 liter inhoud en valt in de C klasse wat verbruik betreft dus niet abnormaal zuinig of hoog verbruik denk ik.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Beste BB king,
Daar het bij u een splinternieuwe wagen betreft, kan het zijn dat de motor nog moet inlopen, zodat de bewegende onderdelen op elkaar in kunnen slijgen, zodat de zuigers en cilinders nadat deze goed op elkaar ingesleten zijn een hogere compressie kunnen maken, en het mechaniek lichter gaat lopen, dat resulteerd weer in een zuiniger benzine verbruik, verwacht echter geen wonderen, maar alles is meegenomen,
Zelf ben ik een rustige rijder, en weet met mijn Yaris ook 1:12 te rijden!,
Bij "gewoon" rijden, is de Yaris dan ook niet zuinig en neemt voor zo'n klein wagentje toch een flinke slok benzine!,
In mijn situatie ligt het rijden in het stadsverkeer, een lange rit met 90 op de teller met warm weer weet de auto bijna 1:19 te halen,
Met de specificaties die de autofabrikant voorschrijft zijn over het algemeen ideaal situaties die in de praktijk zelden of nooit voorkomen,
Bij het lezen van zo'n specificatie tel ik altijd één of zelfs twee liter bij het voorgestelde brandstof verbruik bij, en dan zit je volgens mij wel aardig bij het praktijkverbruik,
Misschien is "het nieuwe rijden" wel interessant, het schakelen bij lage toerental kan bij de moderne motoren heel goed, de electronica past de hoeveelheid benzine die ingespoten wordt in de cilinders direct aan, zodat het meeste rendement behaald wordt,
In het stadsverkeer is zelfs al overschakelen bij 1800 bij een benzinemotor al mogelijk!, bij een diesel zelfs nog lager,
Probeer ( indien mogelijk ) ook in het stadsverkeer zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling te schakelen, soms ( afhankelijk van de wagen ) is 50 in de vijfde versnelling al mogelijk!,
Misschien kunt u iets met deze info, veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Daar het bij u een splinternieuwe wagen betreft, kan het zijn dat de motor nog moet inlopen, zodat de bewegende onderdelen op elkaar in kunnen slijgen, zodat de zuigers en cilinders nadat deze goed op elkaar ingesleten zijn een hogere compressie kunnen maken, en het mechaniek lichter gaat lopen, dat resulteerd weer in een zuiniger benzine verbruik, verwacht echter geen wonderen, maar alles is meegenomen,
Zelf ben ik een rustige rijder, en weet met mijn Yaris ook 1:12 te rijden!,
Bij "gewoon" rijden, is de Yaris dan ook niet zuinig en neemt voor zo'n klein wagentje toch een flinke slok benzine!,
In mijn situatie ligt het rijden in het stadsverkeer, een lange rit met 90 op de teller met warm weer weet de auto bijna 1:19 te halen,
Met de specificaties die de autofabrikant voorschrijft zijn over het algemeen ideaal situaties die in de praktijk zelden of nooit voorkomen,
Bij het lezen van zo'n specificatie tel ik altijd één of zelfs twee liter bij het voorgestelde brandstof verbruik bij, en dan zit je volgens mij wel aardig bij het praktijkverbruik,
Misschien is "het nieuwe rijden" wel interessant, het schakelen bij lage toerental kan bij de moderne motoren heel goed, de electronica past de hoeveelheid benzine die ingespoten wordt in de cilinders direct aan, zodat het meeste rendement behaald wordt,
In het stadsverkeer is zelfs al overschakelen bij 1800 bij een benzinemotor al mogelijk!, bij een diesel zelfs nog lager,
Probeer ( indien mogelijk ) ook in het stadsverkeer zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling te schakelen, soms ( afhankelijk van de wagen ) is 50 in de vijfde versnelling al mogelijk!,
Misschien kunt u iets met deze info, veel succes,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Alvast bedankt voor je reactie!
En ja ik vrees dat je gelijk hebt maar de dealer heeft me eigenlijk voorgelogen omdat een diesel in mijn gevallen veel sneller loont bij dit verbruik. En 1 op 16/17 had ik niet verwacht maar toch op zijn minst 1 op 14 met een gunstige 1 op 15.
En ja ik vrees dat je gelijk hebt maar de dealer heeft me eigenlijk voorgelogen omdat een diesel in mijn gevallen veel sneller loont bij dit verbruik. En 1 op 16/17 had ik niet verwacht maar toch op zijn minst 1 op 14 met een gunstige 1 op 15.
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Het verbruik zit voor het grootste deel in je rechtervoet. Ik rij in veel verschillende auto's voor mijn werk (steeds voor langere periodes). Mijn verbruik in dezelfde auto's op zelfde routes ligt stukken lager dan dat van collega's. Puur een kwestie van vooruitkijken, gas los en uitlaten rollen en niet als een dwaas optrekken. Ik ben zeker geen slak, daar heb ik een hekel aan, maar ik pak mijn verbruikswinst op punten waar het kan. Hard rijden heeft in dit land toch geen zin, om de paar honderd meter staat een stoplicht of een file.
Ik heb zelf een Polo gehad, ook een 1.4, motortype BBY (volgens mij dezelfde als in de besproken Fox ligt). Ik reed daarmee gecombineerd 1 op 16. Gewoon met airco en verlichting aan, dus geen krampachtig gedoe.
Rij nu een Golf 2.0 8-klepper, dus een ouderwetse motor. Ik lees op forums dat andere eigenaren nog niet eens 1 op 10 halen. Ik rij gemeten over 20.000km 1 op 13.
Wat ook meespeelt is je motorolie. Kies voor volledig syntethische olie, die is het dunst en geeft de minste wrijving. Lijkt een fabeltje, maar het is echt zo. En uiteraard de bandenspanning. Standaard minimaal 0,2 hoger dan de fabrieksopgave.
Als je iets wil leren over het nieuwe rijden, neem dan eens een les bij een rijschool. 't Is echt heel simpel en het wordt een sport om je verbruik zo laag mogelijk te krijgen!
Ik heb zelf een Polo gehad, ook een 1.4, motortype BBY (volgens mij dezelfde als in de besproken Fox ligt). Ik reed daarmee gecombineerd 1 op 16. Gewoon met airco en verlichting aan, dus geen krampachtig gedoe.
Rij nu een Golf 2.0 8-klepper, dus een ouderwetse motor. Ik lees op forums dat andere eigenaren nog niet eens 1 op 10 halen. Ik rij gemeten over 20.000km 1 op 13.
Wat ook meespeelt is je motorolie. Kies voor volledig syntethische olie, die is het dunst en geeft de minste wrijving. Lijkt een fabeltje, maar het is echt zo. En uiteraard de bandenspanning. Standaard minimaal 0,2 hoger dan de fabrieksopgave.
Als je iets wil leren over het nieuwe rijden, neem dan eens een les bij een rijschool. 't Is echt heel simpel en het wordt een sport om je verbruik zo laag mogelijk te krijgen!
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: BENZINE VEBRUIK VOLKSWAGEN FOX
Chanmaster: lezen. Een 1.2 is een 1200 cc met een afwijking van max 49 cc naar beneden of boven.
KJ: je hebt gelijk, verbruik valt of staat met het gedrag van de gebruiker.
KJ: je hebt gelijk, verbruik valt of staat met het gedrag van de gebruiker.