LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote verschillen in streefverbruik energiebedrijven :(

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
christina45
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2007 10:57

Grote verschillen in streefverbruik energiebedrijven :(

Ongelezen bericht door christina45 »

Goedemorgen allemaal,

al enige jaren houdt ik wekelijks mijn gasverbruik bij. Nu blijkt dat het streefverbruik van Eneco ong 30% lager ligt dan dat van de Nuon (bij hetzelfde jaarverbruik uiteraard en dezelfde postcode).
Vragen naar de berekeningsmethode levert helaas geen duidelijk antwoord op.
Ook valt op dat het verbruik in de zomer vaak op 0 staat terwijl voor douchen etc ong 8 à 9 m3 gebruikt wordt per week.

Wie heeft hier ook ervaring mee of wie weet welke berekeningsmethode bij de diverse energiebedrijven gebruikt wordt?

Alvast bedankt voor jullie reacties,
:roll: Christina

christina45
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2007 10:57

Re: Grote verschillen in streefverbruik energiebedrijven :(

Ongelezen bericht door christina45 »

Nee Polderboy, dat bedoel ik niet.

Je streefverbruik is afgeleid van je jaarlijkse verbruik (zie je rekening) en aan de hand daarvan is via een formule gekoppeld aan o.a. de buitentemperatuur een model opgesteld waarmee elke week berekend wordt hoeveel je in een bepaalde postcode en bij een bepaald streefverbruik zou mogen gebruiken en is dus afhankelijk van je eigen stookgedrag en de buitentemperatuur.
Het gaat mij echter om het model wat gebruikt wordt en dat de verschillen tussen die modellen voor hetzelfde streefverbruik en dezelfde postcode zo ontzettend groot zijn (gem een afwijking van 30% ofmeer!). Ook blijkt er geen lineair verband te zijn tussen de verschillende modellen.

Gesloten