LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsbeleid Mediamarkt Hengelo

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
fjw

Prijsbeleid Mediamarkt Hengelo

Ongelezen bericht door fjw »

In de winkel van MediaMarkt had ik twee weken geleden gevraagd of ze de Humax PVR 9200C konden leveren. Ze leken er nog nooit van gehoord te hebben en namen ook geen moeite het op te zoeken. Toen nog maar eens een mailtje gestuurd. Na een week eindelijk antwoord dat ie net binnen was. Ook stond er bij "In het kader van de concurrentie zijn we niet gemachtigd u een exacte prijs te geven van bovengenoemd apparaat. Als indicatie kan ik u wel aangeven dat het prijsniveau zich bevind tussen de 300 en 400 euro."

Deze geheimzinnigheid wekte de indruk dat ze wel een mooi prijsje konden maken. Ik er dus speciaal voor naar Hengelo. De teleurstelling was groot toen bleek dat de prijs gewoon de adviesprijs van 349 euro was zoals die bijvoorbeeld ook op www.home.nl stond aangegeven. :evil: Over deze prijs viel ook niet te onderhandelen.

Inmiddels heb ik ook bij de plaatselijke Expert geinformeerd. Die kwamen als snel met 329 euro als meeneemprijs. Uiteraard heb ik 'm daar besteld (al kun je op internet nog wel wat goedkoper terecht).

Koop dus NOOIT zomaar iets in een MediaMarkt zonder ook eerst een prijs bij een plaatselijke winkel gevraagd te hebben (en probeer daar te onderhandelen) of kijk eventueel op Internet. Bij een winkel die naast de MediaMarkt zit heeft dit door onderlinge afspraken wellicht minder zin. Hoewel een MediaMarkt een laagsteprijsgarantie heeft, kun je daar bijv. niet met een onderhandelde prijs aankomen en moet je het kunnen bewijzen. In de praktijk is dit dus gebakken lucht.

MediaMarkt is leuk om producten te kunnen bekijken, maar persoonlijk koop ik er niets meer.

magel725

Re: Prijsbeleid Mediamarkt Hengelo

Ongelezen bericht door magel725 »

Wat moeten we met de berichtgeving dat jij ergens iets niet meer koopt?

Bovendien is het niet meer dan logisch dat je jezelf informeert voordat je iets koopt en sinds het jaar 2000 weet ook iedereen dat het op internet goedkoop is omdat die winkels bijna geen onkosten hebben. Nieuwswaarde van dit topic is dus nihil.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De halve wereld schijnt dan te willen vergeten dat kopen op het internet ook risicovol is en wat eventuele garantie aanspraken betreft het vol zit met voetangels en klemmen!

Ja hoor, lekker modern doen met: "Ik koop op het internet!"

Rondkijken en je orienteren is prima.Maar die gok wagen omdat het zo goed staat voor de buurt?

Nee, dan is Grootvader wel wat wijzer!

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

^^

Eens met opa.

Trouwens...
Hoewel een MediaMarkt een laagsteprijsgarantie heeft, kun je daar bijv. niet met een onderhandelde prijs aankomen en moet je het kunnen bewijzen. In de praktijk is dit dus gebakken lucht.
Ik vind het niet vreemd dat men zich bij laagste prijs garanties beperkt tot prijzen die ook echt verifieerbaar zijn. Het is dus helemaal geen gebakken lucht, men vraagt alleen om een prijsopgave op papier. Als je die regel toepast op een prijs die iemand ergens anders mondeling heeft weten te onderhandelen, dan begeef je je op een hellend vlak.

Het is trouwens inhaligheid pur sang om met een onderhandelde prijs nog eens ergens anders aan te komen kakken. Daarmee steek je de eerste winkelier, die je tegemoet wil komen, ook nog eens in de rug.
De teleurstelling was groot toen bleek dat de prijs gewoon de adviesprijs van 349 euro was
Nou en? Ze zijn niet verplicht om onder de 349 euro te verkopen hoor!

karelj

Ongelezen bericht door karelj »

Volgens mij hebben magel725 en kanovaarder de posting niet helemaal goed gelezen, want zoals ik het begrijp heeft fjw het apparaat bij de plaatselijke Expert gekocht en juist niet op internet (er staat alleen maar tussen haakjes dat het op internet nog net iets goedkoper is, verder niets). Magel725 zegt wel dat iedereen weet waarom het internet goedkoper is, maar waarom is het bij de plaatselijke shop dan ook goedkoper? Het lijkt ervolgens mij op dat fjw probeert te onderstrepen dat de laagste prijsgarantie MediaMarkt niet betekent dat de winkel ook goedkoop is, zoals ook al eerder in een reportage van Radar is aangetoond (de nieuwswaarde van die reportage was dus ook nihil?!?) en dat je vaak (ook financieel!) beter af kunt zijn in de winkel om de hoek.

De laatste zin van fjw voegt inderdaad niet veel toe, maar het bericht in z'n geheel lijkt me toch ook echt geen reclame voor kopen op internet. Als, naast zoals magel725 zegt hijzelf, ook alle andere consumenten al van al dit soort dingen op de hoogte zouden zijn, kunnen Radar en Kassa de tent dus net zo goed sluiten en was de reportage van Radar uit november bijvoorbeeld ook overbodig... Maar ik betwijfel het (helaas).

fjw

Wat moeten we met de berichtgeving dat jij ergens iets niet meer koopt?
Bovendien is het niet meer dan logisch dat je jezelf informeert voordat je iets koopt en sinds het jaar 2000 weet ook iedereen dat het op internet goedkoop is omdat die winkels bijna geen onkosten hebben. Nieuwswaarde van dit topic is dus nihil.
Als je de moeite neemt om mijn bericht nog eens goed te lezen, zul je toch echt zien dat het bericht hier dus helemaal niet om ging. Dat ik niet meer bij MM koop was gewoon een afsluitende constatering en die opmerking tussen haakjes over internet was gewoon voor de volledigheid. Ik koop zoals gezegd ook liever in de zaak om de hoek. Ik vind het dan ook erg flauw om op grond van twee zijdelingse opmerkingen te constateren dat de nieuwswaarde van het hele bericht nihil is. Het was bedoeld als voorbeeld bij de eerdere Radar reportage over MM. Aangezien mijn eerste bericht misschien iets te lang voor je was, zal ik nog even de kern samenvatten:

Je kunt vaak beter bij de electronicazaak om de hoek terecht dan bij de MediaMarkt, ook financieel gezien.

Jammer dat je niet een inhoudelijke reactie op de kern van mijn bericht had, maar alleen de boel op bijzaken afkraakt. Ik ga hier verder geen discussie meer met je over aan.

fjw

Ik vind het niet vreemd dat men zich bij laagste prijs garanties beperkt tot prijzen die ook echt verifieerbaar zijn. Het is dus helemaal geen gebakken lucht, men vraagt alleen om een prijsopgave op papier. Als je die regel toepast op een prijs die iemand ergens anders mondeling heeft weten te onderhandelen, dan begeef je je op een hellend vlak.
Dat klopt, maar de naam van die garantie suggereert dus wel meer dan ze waarmaakt. Daarom zeg ik ook: koop niet zomaar iets bij MM. Ga waar je winkel om de hoek en dan zal wel blijken dat MM vaak niet de goedkoopste is.
Het is trouwens inhaligheid pur sang om met een onderhandelde prijs nog eens ergens anders aan te komen kakken. Daarmee steek je de eerste winkelier, die je tegemoet wil komen, ook nog eens in de rug.

Waar lees je dat precies in mijn bericht??? :cry:
De teleurstelling was groot toen bleek dat de prijs gewoon de adviesprijs van 349 euro was

Nou en? Ze zijn niet verplicht om onder de 349 euro te verkopen hoor!
Dat was dus ook helemaal niet mijn point. Ze laten per mail alleen weten dat de prijs tussen 300 en 400 euro ligt. Die geheimzinnigheid suggereerde (achteraf dus ten onrechte) dat ze een scherpe prijs hadden. Natuurlijk, ze zijn niet verplicht om per mail een prijs te noemen of iets onder de adviesprijs te verkopen, maar als je er steeds voor niets naar toe moet kost winkelen bij MM wel erg veel onnodige moeite, zeker als je (zoals ik) MM niet naast de deur hebt.

magel725

Dat je geen discussie wilt aangaan is prima, maar ik reageer wel gewoon nog.

Wat jij constateert is dat het verstandig is om eerst even rond te kijken waar je iets koopt, en wanneer je ergens een duurdere zaak tegenkomt kom je daar nooit meer binnen. Sorry, maar dat vind ik dan heel erg dom. Zoals ik al zei, en dat was de strekking van mijn bericht die je niet hebt begrepen, is het ALTIJD slim om even rond te kijken voordat je ergens iets koopt. De winkel waar iets de ene keer duurder is kan het de andere keer goedkoper zijn. Helaas stap je daar dan nooit meer binnen omdat ze één keer duurder zijn geweest.

Ik vind je logica gewoon raar. Media Markt doet wekelijks concurrentieonderzoek en gaat gewoon mee met de markt en vaak nog iets daaronder. Dat ze niet wekelijks 1000000en artikelen kunnen controleren lijkt me vrij logisch dus ja, je zal wel eens iets tegenkomen wat duurder is.

Geplaatst op: 16 Mrt 2007 15:44 Onderwerp:

at was dus ook helemaal niet mijn point. Ze laten per mail alleen weten dat de prijs tussen 300 en 400 euro ligt. Die geheimzinnigheid suggereerde (achteraf dus ten onrechte) dat ze een scherpe prijs hadden.
Dus als Mercedes een auto voor €9999,- verkoopt als standaard adviesprijs, dan is dat geen scherpe prijs omdat dat een adviesprijs is? Produkten kunnen ook een scherpe prijs hebben als ze niet voor een aktieprijs weg gaan!

karelj

Dat je geen discussie wilt aangaan is prima, maar ik reageer wel gewoon nog.
Natuurlijk mag jij reageren. Maar ik begrijp wel dat fjw dat niet meer doet, aangezien jouw eerste bericht absoluut niet het begin leek van een goede inhoudelijke discussie. Gelukkig heeft dit tweede bericht van jou iets meer inhoud.
Wat jij constateert is dat het verstandig is om eerst even rond te kijken waar je iets koopt, en wanneer je ergens een duurdere zaak tegenkomt kom je daar nooit meer binnen. Sorry, maar dat vind ik dan heel erg dom. Zoals ik al zei, en dat was de strekking van mijn bericht die je niet hebt begrepen, is het ALTIJD slim om even rond te kijken voordat je ergens iets koopt. De winkel waar iets de ene keer duurder is kan het de andere keer goedkoper zijn. Helaas stap je daar dan nooit meer binnen omdat ze één keer duurder zijn geweest.
Natuurlijk is het slim om rond te kijken, maar fjw noemt hierbij ook als feit dat hij niet dicht bij een MM woont en ze blijkbaar geen prijzen via e-mail willen geven. Het is dan natuurlijk des te teleurstellender dat er achter die geheimzinnigheid een adviesprijs schuil gaat die je om de hoek ook kunt krijgen (of dus zelfs nog lager). Ik zou die moeite ook geen tweede keer nemen. Maar goed, verder kan alleen fjw zelf daar meer over zeggen. Volgens de directeur zouden wel prijzen gegeven mogen worden: "Volgens Haas mogen klanten wel altijd de Media Markt bellen om naar de prijs te vragen, maar toen wij dit tweemaal probeerden, werd ons verteld dat Media Markt geen prijsinformatie geeft over de telefoon." Maar ja, doordat alle MMs zelfstandige ondernemingen zijn, is het beleid ook overal weer anders. :-(
Ik vind je logica gewoon raar. Media Markt doet wekelijks concurrentieonderzoek en gaat gewoon mee met de markt en vaak nog iets daaronder. Dat ze niet wekelijks 1000000en artikelen kunnen controleren lijkt me vrij logisch dus ja, je zal wel eens iets tegenkomen wat duurder is.

Dit klinkt haast als een reclamecampagne van de MediaMarkt. "Wel eens iets" is zwak uitgedrukt. Volgens een onderzoek van Radar is het maar liefst in 60%(!) van de gevallen zo dat MM duurder is dan de concurrenten. Zie hiervoor http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/26/2957 Hoewel dit misschien geen echt representatief onderzoek is, zal een hogere prijs bij MM dus toch waarschijnlijk wel redelijk vaak voorkomen.
Dat was dus ook helemaal niet mijn point. Ze laten per mail alleen weten dat de prijs tussen 300 en 400 euro ligt. Die geheimzinnigheid suggereerde (achteraf dus ten onrechte) dat ze een scherpe prijs hadden.

Dus als Mercedes een auto voor €9999,- verkoopt als standaard adviesprijs, dan is dat geen scherpe prijs omdat dat een adviesprijs is? Produkten kunnen ook een scherpe prijs hebben als ze niet voor een aktieprijs weg gaan!
Als in mijn fantasiewereld geldt dat 1+1=3, dan wil dat toch ook niet zeggen dat mijn echte calculator misschien defect is? Misschien is het handiger voor de discussie als we het over voorbeelden uit de echte wereld hebben ipv uit jouw fantasiewereld. Als je een echt voorbeeld hebt van een scherpe adviesprijs, laat het me dan weten.

Er zit ook nog iets tussen een adviesprijs en een aktieprijs, dat heet gangbare winkelprijs (of iets dergelijks). In het geval waar het in deze topic om gaat is de door MediaMarkt gehanteerde adviesprijs blijkbaar geen scherpe prijs. Maar misschien is dit een uitzondering zoals jij dus beweert en zijn veel adviesprijzen heel scherp. Daarom wil ik je vragen om 5 gangbare electronische producten te noemen waarvan jij denkt dat ze een scherpe adviesprijs hebben. Ik zal dan checken of ik ze bij een plaatselijke winkel goedkoper kan krijgen. Ik ben benieuwd.

Overigens lijkt het me slimmer om als je de nieuwswaarde van een topic 'nihil' vindt, er verder geen aandacht aan te geven. Iedere keer dat je namelijk reageert, staat het topic weer bovenaan in het overzichtslijstje van Radar en krijgt het juist meer aandacht. Ik wil dus best nog even doorgaan over dit onderwerp! :wink:

magel725

Dit klinkt haast als een reclamecampagne van de MediaMarkt. "Wel eens iets" is zwak uitgedrukt. Volgens een onderzoek van Radar is het maar liefst in 60%(!) van de gevallen zo dat MM duurder is dan de concurrenten. Zie hiervoor http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/26/2957 Hoewel dit misschien geen echt representatief onderzoek is, zal een hogere prijs bij MM dus toch waarschijnlijk wel redelijk vaak voorkomen.
En dit forum is niet anders dan een anti-bedrijven campagne, en oh wee als iemand dan op een andere manier reageert. Radar had 5? artikelen vergeleken? Waarschijnlijk kun je in de Media Markt zonder problemen honderden arikelen vinden die dezelfde prijs hebben of duurder zijn. Je kunt er waarschijnlijk ook duizenden produkten vinden die goedkoper zijn. Wat Radar vaak doet is testen op een zeer kleine basis. Dan is het resultaat niet representatief en zou je er op zijn minst vraagtekens bij kunnen zetten. "zal een hogere prijs bij MM dus toch waarschijnlijk wel redelijk vaak voorkomen. ". Dan heb je je conclusie al getrokken voordat je de feiten kent. Vooroordelen noemen ze dat.
Daarom wil ik je vragen om 5 gangbare electronische producten te noemen waarvan jij denkt dat ze een scherpe adviesprijs hebben. Ik zal dan checken of ik ze bij een plaatselijke winkel goedkoper kan krijgen. Ik ben benieuwd.
Ok, stap dan de Media Markt maar in en kijk eens wat een hoogwaardige notebook of tv nu kost. Notebooks waren een paar jaar geleden nog 2000 tot 3000 euro en dan had je niets bijzonders. Tegenwoordig is de gangbare prijs rond de 1000 tot 1500 euro en dan zit alles erop en eraan. Dat die notebooks nu een adviesprijs hebben van 1000euro kan zo zijn, maar dat is dus echt wel een super goede prijs als je ziet wat je voor dat geld terugkrijgt. Dat jij dat dan nog goedkoper kunt vinden zal best, maar dat betekent niet dat de adviesprijs al geen goede prijs is.

karelj

En dit forum is niet anders dan een anti-bedrijven campagne, en oh wee als iemand dan op een andere manier reageert.
Wat nu? :? We voeren toch gewoon een discussie? :?: Ik dacht nou niet dat ik nou zulke onbeschofte dingen heb gezegd. We zijn het misschien niet met elkaar eens, maar dat moet toch gewoon kunnen, daar is zo'n forum toch ookvoor ? Ik discussieer graag verder met je. Een forum zonder verschil van mening lijkt me nogal saai. Als je verwacht dat iederen het altijd met je eens is, ben je hier misschien verkeerd. Ik zal proberen waar nodig wat extra smileys te plaatsen, misschien helpt dat. :wink:
Radar had 5? artikelen vergeleken? Waarschijnlijk kun je in de Media Markt zonder problemen honderden arikelen vinden die dezelfde prijs hebben of duurder zijn. Je kunt er waarschijnlijk ook duizenden produkten vinden die goedkoper zijn. Wat Radar vaak doet is testen op een zeer kleine basis. Dan is het resultaat niet representatief en zou je er op zijn minst vraagtekens bij kunnen zetten.
En precies daarom heb ik in mijn bericht ook een slag om de arm gehouden. Maar ik ben er wel vanuit gegaan, dat Radar eerst van tevoren de 10 producten heeft bepaald er vervolgens in de verschillende winkels is gaan kijken wat ze daar kosten. Als je in de winkel de producten nog moet uitzoeken, dan kun je het onderzoek inderdaad manipulatief noemen.
"zal een hogere prijs bij MM dus toch waarschijnlijk wel redelijk vaak voorkomen. ". Dan heb je je conclusie al getrokken voordat je de feiten kent. Vooroordelen noemen ze dat.
Nee, want ik baseer dat op de test van Radar onder het voorbehoud dat de 10 producten van tevoren zijn bepaald. Waar baseer jij je opmerking op van die honderden duurdere producten tegenover duizenden goedkopere producten? Hiermee suggereer je namelijk dat veruit het grootste deel van de producten bij MM goedkoper is dan elders. Dan kan natuurlijk best zo zijn, maar als je voor die aanname geen enkele grond voor kunt aangeven, is dat net zo goed een vooroordeel.
Ok, stap dan de Media Markt maar in en kijk eens wat een hoogwaardige notebook of tv nu kost. Notebooks waren een paar jaar geleden nog 2000 tot 3000 euro en dan had je niets bijzonders. Tegenwoordig is de gangbare prijs rond de 1000 tot 1500 euro en dan zit alles erop en eraan. Dat die notebooks nu een adviesprijs hebben van 1000euro kan zo zijn, maar dat is dus echt wel een super goede prijs als je ziet wat je voor dat geld terugkrijgt. Dat jij dat dan nog goedkoper kunt vinden zal best, maar dat betekent niet dat de adviesprijs al geen goede prijs is.
Mijn definitie van een goede adviesprijs is dat deze prijs door het grootste deel van de zaken gehanteerd wordt. Wordt een artikel echter door een groot deel van de zaken (al dan niet na onderhandeling) goedkoper aangeboden, dan is die adviesprijs in mijn definitie aan de hoge kant. Als jij een dergelijke adviesprijs dan nog steeds scherp vindt, is dat prima, dan laten we het erbij. Dan gebruik jij blijkbaar gewoon een andere definitie van een goede adviesprijs en komen we er verder niet uit.

magel725

Wat nu? We voeren toch gewoon een discussie? Ik dacht nou niet dat ik nou zulke onbeschofte dingen heb gezegd. We zijn het misschien niet met elkaar eens, maar dat moet toch gewoon kunnen, daar is zo'n forum toch ookvoor ? Ik discussieer graag verder met je. Een forum zonder verschil van mening lijkt me nogal saai. Als je verwacht dat iederen het altijd met je eens is, ben je hier misschien verkeerd. Ik zal proberen waar nodig wat extra smileys te plaatsen, misschien helpt dat.
Ja, we voeren gewoon een discussie. Jij zegt dat mijn stuk als een campagne klinkt en ik beargumenteer dat dat niet zo is? Ik zie het probleem ook niet.

Verder is de definitie van een adviesprijs de prijs die fabrikanten adviseren aan de retailers. Wanneer het produkt voor dit bedrag verkocht wordt zit er meestal een marge op voor de retailer en verkoopt het produkt optimaal. Dus niet te duur en niet te goedkoop. Dat is wat een adviesprijs is. Daarvoor is marktonderzoek gedaan zodat het break even point gehanteerd wordt zo hoog mogelijke verkoopaantallen te hebben tegen een zo hoog mogelijke winst. Het heeft er niets mee te maken door hoeveel zaken die prijs gehanteerd wordt aangezien de adviesprijs produktspecifiek is en niet bedrijfsspecifiek.

Als iedereen besluit om een produkt af te knallen voor %% onder de adviesprijs, dan zegt dat niets over of de adviesprijs hoog/laag is, alleen dat je een scherpere prijs voor het produkt kunt krijgen.

Maar wat zie je nu op de langere termijn? Iedereen gaat bijna altijd voor de laagste prijs, hoe dan ook. Fabrikanten zien dat goedkopere produkten beter verkopen, dus worden die goedkoop aangeboden, terwijl er bezuinigd wordt op fabricage en van alles en nog wat. En wat zien we nu zo langzaamaan? Produkten hebben meestal lang niet meer de kwaliteit van vroegah, en dat vinden we maar raar. Vroegah deed je 20 jaar met je stofzuiger of wasmachine en na 15 jaar ging je tv eens stuk. Nu kost het produkt 4 keer zo weinig en gaat het met een beetje geluk net 3 jaar mee, maar hoe zou dat nou toch komen?

elynasedai

Ongelezen bericht door elynasedai »

Het lijkt ervolgens mij op dat fjw probeert te onderstrepen dat de laagste prijsgarantie MediaMarkt niet betekent dat de winkel ook goedkoop is, zoals ook al eerder in een reportage van Radar is aangetoond (de nieuwswaarde van die reportage was dus ook nihil?!?) en dat je vaak (ook financieel!) beter af kunt zijn in de winkel om de hoek
Heb ik ook ervaring mee. Er was ooit een digitale camera's-actie, bodemprijzen etc. Zelfs in de aanbieding was de camera die ik wilde bij MM nog duurder dan bij de V&D..

De enige reden dat ik weleens bij MM binnenkijk is voor pc-games.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Vaak zijn de prijsknallers bij de MM produkten die net een type ouder zijn.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

HP hanteert voor de adviesprijzen 7,2% winstmarge.

En dat is idioot laag.

Daarom zijn mijn prijzen veel hoger dan de adviesprijzen van HP.

ikbenik

Mijn definitie van een goede adviesprijs is dat deze prijs door het grootste deel van de zaken gehanteerd wordt. Wordt een artikel echter door een groot deel van de zaken (al dan niet na onderhandeling) goedkoper aangeboden, dan is die adviesprijs in mijn definitie aan de hoge kant. Als jij een dergelijke adviesprijs dan nog steeds scherp vindt, is dat prima, dan laten we het erbij.
Wat je wel ziet is dat de hele grote ketens zeer lage winstmarges hanteren.

Oftewel:
Je moet heel veel verkopen om een beetje winst te maken.

mediamarktkiller

Ongelezen bericht door mediamarktkiller »

ik blijf er bij dat heel die mediamarkt,en stelletje amateurs zijn,de service is waardeloos.en de garantie die ze geven komen ze niet na,na aanschaf van onze fotoprinter,die binnen de 2 weken en 3 dagen kapot ging,verwezen ze ons naar hp,deze stuurde binnen de week en nieuwe naar en afhaalservice point,na deze vrijdag opgehaalt te hebben,bleek deze het zelfde probleem te hebben...media markt verwijst ons telkens naar de fabriek.terwijl de verkoper verantwoordelijk is voor en goed deugenlijk produckt,dus ook de service moet verlenen,nu snap ik pas waarom er altijd zoveel bewaking rondloopt bij de mediamarkt!! vooral bij de infobalie!!! dat zegt genoeg,ook telefoniche zijn ze in breda nooit te bereiken....ik kom daar nu dus nooit meer wat kopen,want het zijn gewoon oplichters

ikbenik

Voor de dombo's die het nog steeds niet doorhebben:

De Aldi, Kruidvat en Lidle werken precies op de dezelfde manier!

Dat de Aldi en Lidle zulke "goede" service hebben is simpel, ze eisen van de fabrikanten keihard dat zij alle service en nazorg zelf verzorgen.

De vakhandel zal dit in eigen huis doen.

magel725

ik blijf er bij dat heel die mediamarkt,en stelletje amateurs zijn,de service is waardeloos.en de garantie die ze geven komen ze niet na,na aanschaf van onze fotoprinter,die binnen de 2 weken en 3 dagen kapot ging,verwezen ze ons naar hp,deze stuurde binnen de week en nieuwe naar en afhaalservice point,na deze vrijdag opgehaalt te hebben,bleek deze het zelfde probleem te hebben...media markt verwijst ons telkens naar de fabriek.terwijl de verkoper verantwoordelijk is voor en goed deugenlijk produckt,dus ook de service moet verlenen,nu snap ik pas waarom er altijd zoveel bewaking rondloopt bij de mediamarkt!! vooral bij de infobalie!!! dat zegt genoeg,ook telefoniche zijn ze in breda nooit te bereiken....ik kom daar nu dus nooit meer wat kopen,want het zijn gewoon oplichters
In het geval van HP ben je vele malen sneller wanneer je via HP omruilt dan via Media Markt, Dixons, wie dan ook. HP heeft aparte procedures daarvoor in het leven geroepen en dat scheelt je een week of 5. Je kunt het dus wel via de Media Markt opsturen, maar dan ben je je printer 6 weken kwijt.

De bewaking loopt bij de infobalie om dieven in de gaten te houden en personeel aan en af te melden. Dat is meer voor je eigen veiligheid dan dat het negatief voor je is. Telefonisch is geen enkele Media Markt goed te bereiken omdat het daar gewoon altijd druk is. Dan kiest elke goede manager voor klanten aan te spreken die al binnen zijn.

ikbenik

In het geval van HP ben je vele malen sneller wanneer je via HP omruilt dan via Media Markt, Dixons, wie dan ook.
Toch niet helemaal.

Die omruiling of reparaties gaan via Servicepunten.

Dus als een winkelier een servicepunt heeft van HP dan kunnen alle reparaties of omruilingen gewoon via hem lopen.

De Aldi verkoopt wel HP producten, maar is geen HP servicepunt.
MediaMarkt volgens mij ook niet.

Gesloten