Laat die buurvrouw maar aan mij over!
Nu zonder gekheid, de conclusie welke ik hieraan verbind is de volgende.
Nu moet mij eerst even iets van het hart namelijk, ik weet uberhoubt niet wat zonnepannelen leveren. In ieder geval moeten deze na gesichroniseerd te zijn, dus omgezet naar wisselspanning minimaal 230 volt leveren. Ze worden dan opgeschakeld. Indien de spanning van het netwerk gelijk is aan die welke ik op het net zet dan zal er geen stroom lopen. Zodra vanwege de belasting op het netwerk de spanning valt, zoals wij dat noemen, begin ik te leveren. Als dit niet correct is hoor ik dit graag van u. Mijn kennis trekt zover dat dit logisch is.
Dat de drie fasen waarover u sprak woning op woning verdeeld worden om de energie te verdelen is mij bekend, kom dit vaak tegen.
Maar nu bevindt ik mij in de boerschap. De boerderij is voorzien van drie fasen dus krachtstroom. Wanneer ik daarop wil leveren zal ik driemaal 380 volt moeten aanleveren om te kunnen leveren!
In dit geval ontstaat er geen spanningsverschil op de fasen onderling dus niets aan de hand. Maar mijn buurman wil ook een graantej meepikken en legt een soortgelijk systeem aan met dat verschil dat hij net een iets hogere spanning levert dan ik. Dan lever ik niets meer en hij wel! Dat is ook een feit! En wat als de netspanning wegens een storing uitvalt? Dan kan ik ook niet leveren omdat de puls is weg gevallen!
ik vind dat er veel haken en ogen aanzitten hoor!