LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
IkBenJan

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Ze proberen een bedrag van (heb het niet bij de hand) ongeveer 200 euro te krijgen. Na contact met IJ ging daar wel ineens 28 euro vanaf?? Ga het spul maar opsturen met begeleidende brief....
Nee natuurlijk ga je dat niet doen!! Ze betalen je er toch zeker niet voor om hun administratie op orde te brengen?! Jij hebt gedaan wat je moest doen, netjes je verhuizing doorgegeven aan de Eneco. Die vraagt toch ook geen navordering voor je gas en licht?
Verwijs UPC lekker naar hun eigen administratie voor de gegevens die ze weten willen, strikt genomen heb je nog nooit met UPC te maken gehad. De inning is altijd via Eneco gegaan, en alleen met Eneco ben je toch ooit een contract aangegaan, toen UPC nog niet eens bestond? Nou dan, laat ze het fijn zelf uitzoeken, of jou je tijd vergoeden die je nu aan administratieve bezigheden moet gaan besteden. UPC stuurt toch ook rekeningen als zij extra werk moeten verrichten?! Waarom zou jij dan gratis voor hun aan het werk moeten om de puinhoop in hun administratie op te lossen?!
Jij bent toch niet de begunstigde geweest bij de overname van het kabelnet? Jij hebt toch nergens om gevraagd? Jij hebt er toch de laatste jaren geen produkten afgenomen? Jij hebt er toch geen schuld aan dat de administratie bij UPC onvolledig is? Jij hebt toch niet de bewijslast voor wat zij denken te kunnen eisen?
Ik snap zelfs niet dat je OVERWEEGT om erin mee te gaan. Lekker in hun sop gaar laten koken. Wie eist bewijst, en laat ze er mooi de incasso en rechtbankkosten en jouw onkosten voor betalen voor dat je ermee over de brug komt!!

Ik heb iets vergelijkbaars. Ik had kabel en internet, ooit begonnen bij Eneco en quicknet, en later UPC en Chello. Lange tijd heeft Eneco nog de inning gedaan. De eerste de beste nota die ze zelf verzorgden was inclusief een spookbedrag voor een allang automatisch afgeschreven termijn. Dat is nooit meer goedgekomen en een jaar later opgezegd, waarna me onmiddellijk het modem in rekening gebracht werd ipv de borg terug. Dit is uiteindelijk voor de kantonrechter gekomen waarmee UPC glansrijk de bietenbrug op is gegaan.
Ik wilde niks meer met ze te maken hebben of ze nog 1 cent aan me laten verdienen, dus heb ik bij Eneco ook mijn kabel opgezegd. Die werd toen nog door Eneco geïnd. Binnen een paar dagen was ik afgesloten, netjes bevestiging gehad, termijnbedrag verlaagd, en klaar.... dacht ik.
Nu plm. 2 jaar later krijg ik een brief van UPC, dat volgens hun administratie op mijn adres kabel geleverd wordt, waar niet voor wordt betaald. Dat ik misschien in de veronderstelling ben dat ik via Eneco betaal, maar nee, dat de kabel direct door UPC wordt geïnd. Om afsluiting te voorkomen kan ik een reactieformulier sturen met mijn gegevens en banknummer en dergelijke. Nou, dat dacht ik dus even niet, en heb inmiddels ook al een herinneringsbrief met dezelfde inhoud gekregen. Ik ben benieuwd of er ook uiteindelijk een brief van het incassobureau komt, en of die ook geadresseerd zal zijn aan "de bewoners van <mijn adres>" en of uiteindelijk ook op de dagvaarding staat dat de gedaagde "de bewoner van <mijn adres>" zal zijn. Het zal duidelijk zijn dat ik NOOIT meer EEN seconde tijd aan die baggertent besteden zal, tenzij een rechter het me vraagt, en dan op kosten van hun.

Oja, iemand nog interesse in een com21 kabelmodem? :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door agro »

Kan de stelling van ikbenjan helemaal onderschrijven, een kleine tip nog bewaar goed alle correspondentie en bewijsmateriaal, je zal deze nodig hebben bij een verweer bij een eventuele rechtszaak.
succes toegewenst.

ps.
binnenkort (15 april hoop ik als hun administratie voor 1 keer doet wat er verwacht kan worden van een administratie) ben ook ik geheel verlost van upc, (heb sateliet ontvangst) behoudens dan dat ik borg modem nog moet terugontvangen (wacht er al ca 4 jaar op) en de nog te verwachten spooknota's.
Oja, iemand nog interesse in een com21 kabelmodem
Kan men er nog iets nuttigs mee doen?
Laatst gewijzigd door agro op 16 mar 2007 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

IkBenJan

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Zoals ik destijds al uitgebreid verslag heb gedaan van mijn zaak tegen UPC ben ik prima op de hoogte van het belang van een nauwkeurige en volledige administratie voor waar het een juridische ontmoeting met deze baggertent betreft. De reden dan ook waarom ik de zaak won en UPC verloor. Aardig om te zien is dat ik onlangs constateerde dat artikel 7 in de algemene voorwaarden, waarop in mijn zaak door UPC verloren werd, inmiddels anders is geformuleerd. Ik vraag me af in hoeverre mijn zaak daar debet aan is geweest.
Kan men er nog iets nuttigs mee doen?
Ze zullen wel goed branden, maar erg stinken als je de haard ermee aan maakt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door agro »

Ze zullen wel goed branden
Dat zou dan het eerste zijn dat bij upc goed gaat. :lol:
maar erg stinken
Tja elk voordeel heb ook weer zijn nadeel. :oops:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Agro, als je het goed vindt blijf ik nog even bij UPC zitten, als het mis gaat hoor je het wel. :)

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Henri42,

je mag er van mij ook gaan wonen bij UPC, moet je zelf weten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Beertje wat ben je toch leuk en inhoudelijk over een onderwerp.

Welke provider mag jou tot klant rekenen, is dit nu zo moeilijk ======= !!!!! :wink: :lol:

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Agro schreef;

En welke toegevoegde waarde heeft dat aan dit forum, als Beertje dat aan je bekend maakt.

henri de groeten!!
[/quote]

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Ron58 »

Beertje, het is geen UPC , dat is duidelijk.

KPN cs planet hetnet ed , een antwoord is overbodig inmiddels LOL
Dit schreef Henri 3 dagen geleden en nu begint hij weer opnieuw, kennelijk is er iets mis met zijn geheugen :wink:

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Henri lijdt inderdaad aan geheugenverlies dit komt door het UPC virus.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Ron58 »

dit komt door het UPC virus.
Hij zou er zo kunnen gaan werken, aan één belangrijke voorwaarde voldoet hij al, vergeten wat hij toegezegd heeft. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Dat klopt Ron, Beertje 2 zou al enige tijd geleden doorgeven welke provider gelukkig met hem moet zijn !!!!. Wij wachten af of zou hij die melding genant vinden ??. :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door agro »

Beertje 2 zou al enige tijd geleden doorgeven welke provider gelukkig met hem moet zijn
Heeft beertje nooit of nergens toegezegd!!! is van jou een hersenspinsel, (alhoewel hersens)
Hij zou er zo kunnen gaan werken, aan één belangrijke voorwaarde voldoet hij al, vergeten wat hij toegezegd heeft

Dat klopt Ron
Heeft er nog niet eens erg in dat dat op hem van toepassing is, wordt het eerdere in deze posting toch wel heel toepasselijk.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ongelooflijk, wat hebben sommigen een bord voor hun kop.

En nee Henri, ook nu heb ik het niet over beertje. (waarom jij er van uit gaat dat Beertje een "hem" is ontgaat me ook even, eerlijk gezegd)

josnixs
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2007 15:09

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door josnixs »

Ip adress

Het is wel duidelijk als je op je eigen adress mailt naar een forum en ze lezen het doen ze hellemaal niets meer voor je
alles is gelogd dus de ip nummers zijn bekend maar ik heb een grote doos waar de tel in kan en de modem en die ontvangen ze deze week retour

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Zo blijkt maar weer dat de UPC medewerkers op dit forum de boel verdraaien en opmerkingen in verkeerde context zetten,

Miss Nicky
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2007 16:17

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Miss Nicky »

Zoals vele herken ik me zelf in de verhalen van UPC. Ik heb aantal jaren kabel tv en chello internet gehad en dat zonder grote problemen.
Ik ben vorig jaar toch over gestapt naar Upc digitaal + de film kanalen, Het ging al mis bij het bestellen van de mediabox, daar heb ik meer dan 3 maanden op moeten wachten. Dat was dan niet alleen de schuld van UPC maar ook v.d. TPG. vandaar dat ik er ook mee door ben gegaan :cry: Ik had tot op december jl. geen grote problemen met UPC. Todat er op een avond een harde knal hoorde d.m.v. vuurwerk de buitenkast werd opgeblazen, en helemaal geen signaal had. En dan bel je naar het 0900 betaal nmr VOOR EEN STORING!!!? Nadat ik bijna 30 min. in de wacht hebben gestaan, krijg ik zo'n wijsneus en zegt: U moet ff bij de buren kijken(had ik natuurlijk al gedaan maar ja de die haden geen UPC) of zij storing hebben, en anders een monteur na de feestdagen(word je ff gezegd na 30 min. wachten :twisted: ! Ik vertelde de wijsneus dat het door vuurwerk de kast buiten opgeblazen is, maar vergeefs. De volgende dag zag ik buiten de kabels los zaten en sprak iemand die ook geen signaal had. Meteen gebeld en deze vriendelijk jongeman stuurde ook een monteur die middag, waardoor ik ook weer signaal had.... Voor korte duur helaas :x Om een lang verhaal kort te maken: Zo is het een maand lang gegaan. Ik heb de 1e na andere belofte gehoord, meer dan 7 monteurs mogen ontvangen. Waarvan 3 niet of niet op de afgesproken tijd kwamen. De monteurs die wel kwamen haden geen idee wat er stuk was dus dat moest ik vervolgens hun uitleggen(en dat terwijl je het al meerdere keren heb doorgegeven)wat zij moesten doen, of ze hadden niet de juiste gereedschap, of een genoeg mankracht ect. ect. Ik heb een telefoon rekening van €104,38 en ongeveer 7 uur met UPC gebeld(en dat is niet een alles). Wat 90% aan wachttijd is opgegaan. Elke keer als je belt krijg je weer wat anders te horen. Ik heb in ongeveer 1 maand zonder signaal gezeten. waarbij soms ff wat signaal had. UPC beweerd ook bij mijn alle 3 brieven niet te hebben ontvangen!! YEH RIGHT MAAKT DAT DE KAT MAAR WIJS!!! Ik moet zeggen dat ik er op dit moment vrij rustig ben maar er zijn wel tijdens de storing geweest dat ik het wel kon uit janken. Je voelt je zo machteloos, boos, gefrustreerd... Ik heb mijn abb. kosten van die maand terug ontvangen. Ik ben vorig week terug gebeld door de afd. retentie ze kunnen wat meer(TIP: gaan naar de UPC site bij contact en laat UPC jouw terug bellen): Ik krijg nog een maand terug voor alle diensten en nog 3 extra film :shock: . Nou ik ben benieuwd. Ik zit op dit moment nog wel bij UPC maar niet voor lang meer, ik hoop snel te veranderen maar ik zit weer aan contract vast :evil: Anyway mijn mening is ga niet naar UPC want als het fout gaat dan gaat het ook GOED FOUT!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Als je niet naar UPC gaat, is opzeggen ervan geen item ,.

Miss Nicky
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2007 16:17

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Miss Nicky »

Als je niet naar UPC gaat, is opzeggen ervan geen item ,.

wat bedoel je ???

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Anyway mijn mening is ga niet naar UPC want als het fout gaat dan gaat het ook GOED FOUT!!

Een telefoontje naar UPC en alles wordt perfect opgelost :)

Gesloten