LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
arjan71
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:11

gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door arjan71 »

eind 2004 een annulerings verzekering gesloten bij D-reizen, was er niet blij mee dat het doorlopend moest zijn van D-reizen. Toch maar gedaan want we gingen op reis met onze 6 maanden oude dochter.

nu heb ik de prolongatie voor 2006 niet betaald. Dit is geen onwil.
Reden is eenvoudig. In 2005 zijn we verhuisd en vervolgens in 2006 weer verhuisd naar onze definitieve woning.

Hierdoor heb ik de factuur nooit gezien, en ben de annuleringsverzekering vergeten. Door de verhuizingen heb ik nooit aanmaningen etc ontvangen.

Nu vind ik vandaag een doorgestuurde brief van een gerechtsdeurwaarder in de bus die mij aangeeft de zaak in de minne te hebben willen regelen. Maar alle post buiten deze brief is nooit aangekomen bij mij.

In de brief wordt gedreigd met dagvaarding tegen minimale kosten van € 200,- en wordt na het vonnis gedreigd met beslag legging van salaris.

Wie kan mij helpen wat te doen of welke stappen te ondernemen? Voorop staat dat ik uiteraard bereid ben de prolongatie voor 2006 te betalen.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Hoefkade »

In ieder geval meteen de hoofdsom betalen, je weet immers dat die terecht is.
In principe ben je ook verplicht de tot nu toe gemaakte kosten te betalen. Bij verhuizing dien je er voor te zorgen dat elke organisatie waarmee je een overeenkomst hebt, op de hoogte wordt gesteld van je nieuwe adres. Doordat je om die reden geen facturen hebt ontvangen, wil niet zeggen dat daarmee je betalingsverplichting (en daarmee dus ook de betalingstermijn) vervalt.
Neem contact op met D-reizen en leg het uit, wie weet kan er wat aan de kosten worden gedaan.
Laat het in geen geval voorkomen! Die zaak win je nooit.

Succes.

ForumScrawler
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jul 2006 12:52

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door ForumScrawler »

heb je de verhuisservice van tnt gebruikt en staat dreizen daar ook tussen...?

staat in de algemene voorwaarden dat de verzekering automatisch verlengd wordt na de eerste contractperiode?

staat in die voorwaarden hoe omgegaan wordt met verhuizingen?

loopt de verzekering nu nog door of ben je al geroyeerd?

pieterm
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:35

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door pieterm »

een gerechtsdeurwaader is verplicht u persoonlijk deze brief te overhandigen, je moet zeggen dat je niets ontvangen heeft, brief weggooien.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit probleem lost u op door het een en ander met de verzekering alwaar u die verzekering heeft lopen te bespreken en uit te leggen hoe het een en ander tot stand kwam.
Goed overleg werpt vaak vrucht af en houdt de gemoederen bezig.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door lucrecia »

een gerechtsdeurwaader is verplicht u persoonlijk deze brief te overhandigen, je moet zeggen dat je niets ontvangen heeft, brief weggooien.
Dat is niet waar pieterm, deze brief is de laatste brief voordat ze inderdaad naar de rechter stappen dus je kan nog een regeling met de deurwaarder treffen. Juist als je niet gaat reageren gaan ze pas dagvaarden.

@arjan71

Neem zo snel mogelijk contact met de desbetreffende deurwaarder voor een regeling of het volledige bedreag te betalen, als je niet reageerd zoals pieterm zegt dan gaan ze dagvaarden en dan kom die €200, - wel erbij.

chicky252
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 okt 2006 04:52

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door chicky252 »

:( Ja om te beginnen is het misschien wel mijn eigen schuld zullen jullie zeggen,maar van mijn kant uit was het iemand uit de nood helpen :twisted: maar ik heb twee dagvaardigingen ineens gekregen vorige week met een totaal van 1.188,65 EN ER KWAMEN ER NOG BIJ ZEI DE GOEDE MAN. Het ergste dit zijn allemaal boetes die niet betaald zijn door mijn exvent ja sorry maar anders kan ik hem niet meer noemen op die momenten net met een auto op mijn naam de overtredingen heeft begaan . Ik heb al verschillende instantie's gebeld zoals justitie, reyn en het cijb maar die kunnen niets voor mij doen ook al heeft hij de overtredingen idd begaan , maar wat krijg je dan?? de wet van mulder De auto stond op dat moment op mijn naam dus ik ben en blijf verantwoordelijk zeggen ze . MAAR NU HEB IK 'N VRAAG , EN HIERBIJ HOOP IK DAT IEMAND MET HET JUISTE ANTWOORD hier OP REAGEERT......IK BEN ZOWAT DOOR GEFLIPT DOOR DIT HELE GEZEIK EN ALLEMAAL VOOR EEN ANDER , moet ik soms een lening af gaan sluiten om overtredingen begaan door anderen te gaan betalen ik ben wel goed maar niet gek dus dan maar uitzitten als 't niet anders kan.....
MIJN VRAAG BETRIFT HET VOLGENDE : Dit staat er op een kenteken bewijs : C.4.c De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geindificeerd als de eigenaar (hoe dan wel)nou vraag ik jullie draai dit nu eens om met de wet van mulder hoe zit dat in elkaar vinden jullie . nu is mijn :idea: iets klopt er niet wie kan mij helpen bij voorbaat hartelijk bedankt voor de moeite . een zeer bedroefd en volledig overspannen chicky252 :cry:

chicky252
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 okt 2006 04:52

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door chicky252 »

:( Ja om te beginnen is het misschien wel mijn eigen schuld zullen jullie zeggen,maar van mijn kant uit was het iemand uit de nood helpen :twisted: maar ik heb twee dagvaardigingen ineens gekregen vorige week met een totaal van 1.188,65 EN ER KWAMEN ER NOG BIJ ZEI DE GOEDE MAN. Het ergste dit zijn allemaal boetes die niet betaald zijn door mijn exvent ja sorry maar anders kan ik hem niet meer noemen op die momenten net met een auto op mijn naam de overtredingen heeft begaan . Ik heb al verschillende instantie's gebeld zoals justitie, reyn en het cijb maar die kunnen niets voor mij doen ook al heeft hij de overtredingen idd begaan , maar wat krijg je dan?? de wet van mulder De auto stond op dat moment op mijn naam dus ik ben en blijf verantwoordelijk zeggen ze . MAAR NU HEB IK 'N VRAAG , EN HIERBIJ HOOP IK DAT IEMAND MET HET JUISTE ANTWOORD hier OP REAGEERT......IK BEN ZOWAT DOOR GEFLIPT DOOR DIT HELE GEZEIK EN ALLEMAAL VOOR EEN ANDER , moet ik soms een lening af gaan sluiten om overtredingen begaan door anderen te gaan betalen ik ben wel goed maar niet gek dus dan maar uitzitten als 't niet anders kan.....
MIJN VRAAG BETRIFT HET VOLGENDE : Dit staat er op een kenteken bewijs : C.4.c De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geindificeerd als de eigenaar (hoe dan wel)nou vraag ik jullie draai dit nu eens om met de wet van mulder hoe zit dat in elkaar vinden jullie . nu is mijn :idea: iets klopt er niet wie kan mij helpen bij voorbaat hartelijk bedankt voor de moeite . een zeer bedroefd en volledig overspannen chicky252 :cry:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Walter van V »

Als de auto op uw naam stond op het moment van overtreding, zijn de bekeuringen ook op uw naam gezet. Tenzij hij staande is gehouden, en dan doet het er allemaal niet toe. Het verhaal rammelt. DUs vraag om meer gegevens, om e.e.a. bij de politie te kunnen verifieren, en bij de officier van justitie die de boete bepaald heeft.

Vreemd dat zij nu pas bij u komen, in dit stadium, klopt van geen kanten ergens.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Als tenaamgestelde van een motorvoertuig bent u ten allertijde verantwoordelijk voor overtredingen welke tentijde de tenaamstelling voortduurde behoudens van het voertuig op dat moment aangifte van diefstal of vermissing is gedaan.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door rweelden22 »

he chan wat kraai je nou weer uit
wat je nu zegt klopt niet
als er een ander in die auto rij dan is hij veranwoordelijk en niet die persoon waar van de auto op naam staat
zeker weer uit een van die boeken gehaald
moet je toch maar eens de wegen verkeerswet beter door lezen

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door puma73 »

Sorry rweelden22,

Ondanks het feit dat chanmaster dit topic niet goed heeft gelezen en zit te papagaaien een ander gaf al eerder het correcte antwoord kraamt hij geen onzin uit.

De antwoorden van Walter van V en chanmaster zijn beiden correct,

De persoon op wiens naam het motorvoertuig staat is verantwoordelijk voor verzekering, belasting en de boetes die op kenteken worden uitgeschreven.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door puma73 »

@chicky252
C.4.c De tenaamgestelde kan door middel van dit kentekenbewijs niet worden geindificeerd als de eigenaar (hoe dan
Als u staande gehouden wordt vraagt de politie altijd om rij en kentekenbewijs. Aan de hand van het rijbewijs kan men vaststellen of de bestuurder ook houder is.

Verder begrijp ik uit het verhaal dat de bekeuringen op kenteken zijn uitgeschreven. Dan draait u als houder op voor de boetes.

U had dit kunnen voorkomen door de boetes te betalen en vervolgens een beroep te doen op de wet Mulder.

U zit nu in een stadium waarin het raadzaam is om zo snel mogelijk een regeling ye treffen met Reijn deurwaarders anders loopt u de kans dat er zwaardere rechtsmaatregelen worden genomen.

Die kunnen varieren van beslaglegging tot inname rijbewijs of zelfs detentie afhankelijk van de soot overtreding(en).
Laatst gewijzigd door puma73 op 21 mar 2007 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door vladja »

Artikel 185 Wegenverkeerswet, lid 2:

De eigenaar of houder die het voertuig niet zelf bestuurt, is aansprakelijk voor de gedragingen van degene door wie hij dat voertuig doet of laat rijden.

Vladja

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Kijn rweelden22

Weer iets geleerd!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik blijf er bij dat er twee Chanmasters zijn;
1 met verstand en 1 zonder.

Wil de echte Chanmaster opstaan!!!!!!!!!!!!!! :P

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gerechtsdeurwaarders dreigen met hoge bedragen in brief

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Leuk gevonden Cesar ;)
Ik zal er op letten!

Gesloten