Nee natuurlijk ga je dat niet doen!! Ze betalen je er toch zeker niet voor om hun administratie op orde te brengen?! Jij hebt gedaan wat je moest doen, netjes je verhuizing doorgegeven aan de Eneco. Die vraagt toch ook geen navordering voor je gas en licht?Ze proberen een bedrag van (heb het niet bij de hand) ongeveer 200 euro te krijgen. Na contact met IJ ging daar wel ineens 28 euro vanaf?? Ga het spul maar opsturen met begeleidende brief....
Verwijs UPC lekker naar hun eigen administratie voor de gegevens die ze weten willen, strikt genomen heb je nog nooit met UPC te maken gehad. De inning is altijd via Eneco gegaan, en alleen met Eneco ben je toch ooit een contract aangegaan, toen UPC nog niet eens bestond? Nou dan, laat ze het fijn zelf uitzoeken, of jou je tijd vergoeden die je nu aan administratieve bezigheden moet gaan besteden. UPC stuurt toch ook rekeningen als zij extra werk moeten verrichten?! Waarom zou jij dan gratis voor hun aan het werk moeten om de puinhoop in hun administratie op te lossen?!
Jij bent toch niet de begunstigde geweest bij de overname van het kabelnet? Jij hebt toch nergens om gevraagd? Jij hebt er toch de laatste jaren geen produkten afgenomen? Jij hebt er toch geen schuld aan dat de administratie bij UPC onvolledig is? Jij hebt toch niet de bewijslast voor wat zij denken te kunnen eisen?
Ik snap zelfs niet dat je OVERWEEGT om erin mee te gaan. Lekker in hun sop gaar laten koken. Wie eist bewijst, en laat ze er mooi de incasso en rechtbankkosten en jouw onkosten voor betalen voor dat je ermee over de brug komt!!
Ik heb iets vergelijkbaars. Ik had kabel en internet, ooit begonnen bij Eneco en quicknet, en later UPC en Chello. Lange tijd heeft Eneco nog de inning gedaan. De eerste de beste nota die ze zelf verzorgden was inclusief een spookbedrag voor een allang automatisch afgeschreven termijn. Dat is nooit meer goedgekomen en een jaar later opgezegd, waarna me onmiddellijk het modem in rekening gebracht werd ipv de borg terug. Dit is uiteindelijk voor de kantonrechter gekomen waarmee UPC glansrijk de bietenbrug op is gegaan.
Ik wilde niks meer met ze te maken hebben of ze nog 1 cent aan me laten verdienen, dus heb ik bij Eneco ook mijn kabel opgezegd. Die werd toen nog door Eneco geïnd. Binnen een paar dagen was ik afgesloten, netjes bevestiging gehad, termijnbedrag verlaagd, en klaar.... dacht ik.
Nu plm. 2 jaar later krijg ik een brief van UPC, dat volgens hun administratie op mijn adres kabel geleverd wordt, waar niet voor wordt betaald. Dat ik misschien in de veronderstelling ben dat ik via Eneco betaal, maar nee, dat de kabel direct door UPC wordt geïnd. Om afsluiting te voorkomen kan ik een reactieformulier sturen met mijn gegevens en banknummer en dergelijke. Nou, dat dacht ik dus even niet, en heb inmiddels ook al een herinneringsbrief met dezelfde inhoud gekregen. Ik ben benieuwd of er ook uiteindelijk een brief van het incassobureau komt, en of die ook geadresseerd zal zijn aan "de bewoners van <mijn adres>" en of uiteindelijk ook op de dagvaarding staat dat de gedaagde "de bewoner van <mijn adres>" zal zijn. Het zal duidelijk zijn dat ik NOOIT meer EEN seconde tijd aan die baggertent besteden zal, tenzij een rechter het me vraagt, en dan op kosten van hun.
Oja, iemand nog interesse in een com21 kabelmodem?