LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet dokters
Internet dokters
Heeft iemand ervaring met Dokter Online? (www.dokteronline.com)
De website ziet er op het eerste gezicht serieus uit. Echter, de medicijnen die je daar bestelt worden maar steeds niet geleverd. Wél wordt er gelijk bij de bestelling betaling verlangd. Vervolgens verschijnen steeds vertragingsberichten op de homepage. De verzending zou langer duren omdat die moet worden omgebogen via andere apotheken. Ook wordt gemeld dat klanten die niet langer meer willen wachten restitutie kunnen krijgen. Heb ik gedaan, maar ondanks rappels geen enkele reactie meer en ik wacht nu al weken. Het betaalde bedrag kan niet door de bank gestorneerd worden. Twee jaar geleden was deze site in opspraak en zou er een arts geschorst zijn. Probleem is dat je die dingen pas leest als je de bestelling al hebt gedaan.
De website ziet er op het eerste gezicht serieus uit. Echter, de medicijnen die je daar bestelt worden maar steeds niet geleverd. Wél wordt er gelijk bij de bestelling betaling verlangd. Vervolgens verschijnen steeds vertragingsberichten op de homepage. De verzending zou langer duren omdat die moet worden omgebogen via andere apotheken. Ook wordt gemeld dat klanten die niet langer meer willen wachten restitutie kunnen krijgen. Heb ik gedaan, maar ondanks rappels geen enkele reactie meer en ik wacht nu al weken. Het betaalde bedrag kan niet door de bank gestorneerd worden. Twee jaar geleden was deze site in opspraak en zou er een arts geschorst zijn. Probleem is dat je die dingen pas leest als je de bestelling al hebt gedaan.
-
Re: Internet dokters
Wie is er nu gek???
Medicijnen bestellen via internet??
Is dat ook naar aanleiding van een diagnose op afstand??
Dan zou ik maar afspraken gaan maken met het RIAGG.
't Moet toch niet gekker worden!!
Grootvader.
Grootvader.
Wacht even, scheldende kanovaarder. Medicijnen bestellen via internet is in principe een optie. Volgens een vrij recent bericht van de consumentenbond is dit niet malafide, vooral als het om herhalingsrecepten gaat. Er werd wel aan toegevoegd dat dit naar verhouding duurder is vanwege verzendkosten en uitschrijven van een recept en dat het langer duurt dan via huisarts en apotheek. Helemaal niets bezorgen en wel betaling verlangen riekt echter naar oplichting.
-
Even kijken of ik het nu helemaal goed begrijp.
De Medicijnen heeft u gekocht op het internet.
Waar u al weken op wacht.
Terwel de zelfde Medicijnen bij de apotheek zo gehaald kunnen worden.
En ook nog eens goedkoper.
Ik krijg hier op het forum altijd het vermoeden dat mensen juist op het internet hun aankopen doen, wanwege de kosten besparingen.
En Nederlanders altijd zo goedkoop mogelijk de producten wensen.
Nu zijn er ook mensen die natuurlijk ook andersom denken.
Wonderbaarlijk.
Oke,
Het probleem. heb een beetje over de site heen gelopen.
Geen telefoonnummer,
Geen kvk nummer
Geen adresgegevens, Nou ja Curaçao
kijk ik bij kvk.nl
Dan zie ik niet veel goeds komen.
Ben bang dat deze niet meer bestaan.
De Medicijnen heeft u gekocht op het internet.
Waar u al weken op wacht.
Terwel de zelfde Medicijnen bij de apotheek zo gehaald kunnen worden.
En ook nog eens goedkoper.
Ik krijg hier op het forum altijd het vermoeden dat mensen juist op het internet hun aankopen doen, wanwege de kosten besparingen.
En Nederlanders altijd zo goedkoop mogelijk de producten wensen.
Nu zijn er ook mensen die natuurlijk ook andersom denken.
Wonderbaarlijk.
Oke,
Het probleem. heb een beetje over de site heen gelopen.
Geen telefoonnummer,
Geen kvk nummer
Geen adresgegevens, Nou ja Curaçao
kijk ik bij kvk.nl
Dan zie ik niet veel goeds komen.
Ben bang dat deze niet meer bestaan.
Ik zie er ook niet veel goeds van komen als je dit leest:
http://www.opgelicht.net/viewtopic.php?t=8341.
Ik kwam er te laat achter, maar ik zal aangifte doen.
http://www.opgelicht.net/viewtopic.php?t=8341.
Ik kwam er te laat achter, maar ik zal aangifte doen.
-
Als je medicijnen via internet gaat bestellen buiten de huisarts en apotheek om, ben je echt bezig met zelfmoord!Wacht even, scheldende kanovaarder. Medicijnen bestellen via internet is in principe een optie. Volgens een vrij recent bericht van de consumentenbond is dit niet malafide, vooral als het om herhalingsrecepten gaat. Er werd wel aan toegevoegd dat dit naar verhouding duurder is vanwege verzendkosten en uitschrijven van een recept en dat het langer duurt dan via huisarts en apotheek. Helemaal niets bezorgen en wel betaling verlangen riekt echter naar oplichting.
Het idiootste wat je kunt doen is buiten de huisarts om medicijnen bestellen!
Kan wel, is behoorlijk onverstandig.
Wie is er nu gek???
Sluit ik me helemaal bij aan.
Voordat je goedkeuring krijgt om het bewuste medicijn te bestellen moet je eerst een hele waslijst aan vragen beantwoorden, vrijwel dezelfde die de huisarts in zo'n geval gesteld zou hebben.
Je kunt die vragen correct beantwoorden of niet, dat ligt aan jezelf, en dit kan bij de huisarts ook gebeuren. Een uitvoerige bijsluiter van het medicijn is ook eerst zichtbaar op de site en kan gedownload worden, dus tot zover lijkt het nog serieus. Het probleem begint als er geld wordt geïncasseerd en naderhand de bestelling niet wordt geleverd.
Mijn zorgverzekeraar heeft mij bevestigd niet tegen inschakeling van een internet-dokter te zijn. Maar er schijnt kaf tussen het koren te zitten.
Je kunt die vragen correct beantwoorden of niet, dat ligt aan jezelf, en dit kan bij de huisarts ook gebeuren. Een uitvoerige bijsluiter van het medicijn is ook eerst zichtbaar op de site en kan gedownload worden, dus tot zover lijkt het nog serieus. Het probleem begint als er geld wordt geïncasseerd en naderhand de bestelling niet wordt geleverd.
Mijn zorgverzekeraar heeft mij bevestigd niet tegen inschakeling van een internet-dokter te zijn. Maar er schijnt kaf tussen het koren te zitten.
een "live" huisarts doet meer dan alleen maar een vragenlijstje hoor voordat hij medicijnen uitschrijft... wel eens van lichamelijk onderzoek gehoord, van laboratorium onderzoek, van doorverwijzen?
idioot dat het kan als het echt zo is....
idioot dat het kan als het echt zo is....
Het lijkt steeds meer de gewoonte te worden om naar verschillende mensen of instanties te gaan, maar waar je echt naar toe moet is een taboe.
Dus als je iets mankeert, ga je overal naar toe, behalve de huisarts.
Als je last van je gebit hebt ga je overal naar toe, behalve de tandarts.
Als je auto kuren vertoont ga je overal naar toe, behalve de garage.
Als je fiets kapot is ga je overal naar toe, behalve de fietsenmaker.
Als je computer kapot is ga je overal naar toe, behalve de computerzaak.
enz, enz.
Wat een stelletjes sukkels!
Dus als je computer kapot is, ga je dus naar de supermarkt of de slager.
Als je ergens pijn hebt, ga je dus op internet naar de dubieuze internetdokters.
Jaja, heel logisch! (niet dus!)
Dus als je iets mankeert, ga je overal naar toe, behalve de huisarts.
Als je last van je gebit hebt ga je overal naar toe, behalve de tandarts.
Als je auto kuren vertoont ga je overal naar toe, behalve de garage.
Als je fiets kapot is ga je overal naar toe, behalve de fietsenmaker.
Als je computer kapot is ga je overal naar toe, behalve de computerzaak.
enz, enz.
Wat een stelletjes sukkels!
Dus als je computer kapot is, ga je dus naar de supermarkt of de slager.
Als je ergens pijn hebt, ga je dus op internet naar de dubieuze internetdokters.
Jaja, heel logisch! (niet dus!)
Ik had slechts gevraagd of iemand ook negatieve ervaringen had met bestellen via deze website en toen vielen mij onverwachts allerlei moralistische reacties met een opgeheven wijsvingertje ten deel (behalve van computergek). Inmiddels is de zaak opgelost.
-
Ze zijn prima,leveren echt wel,zijn geen oplichters
En het is jou lichaam,als jijdat wilt doen
De vraag was of het betrouwbaar is,en ja dat zijn ze
En het is jou lichaam,als jijdat wilt doen
De vraag was of het betrouwbaar is,en ja dat zijn ze
Ik ben nog nooit op de site van dokteronline.com geweest en er is toch automatisch geld van mijn postbankrekening afgeschreven. Terugboeken kon niet. Bellen met dokteronline kan ook niet en ze reageren niet op mijn e-mails met het verzoek het geld terug te storten.
-
Even naar je bank toe gaan,die moeten het terug halen
Zeker als er geen machteging is afgegeven
Dan zijn zij verplicht je geld terug te halen
Mijn ervaring is trouwens dat er altijd antwoord komt,alleen dat het 2 dagen duurt voor je antwoord krijgt
Zeker als er geen machteging is afgegeven
Dan zijn zij verplicht je geld terug te halen
Mijn ervaring is trouwens dat er altijd antwoord komt,alleen dat het 2 dagen duurt voor je antwoord krijgt