LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De rabobank is er niet voor iedereen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Kenneth Jensen

De rabobank is er niet voor iedereen.

Ongelezen bericht door Kenneth Jensen »

Begin november ben ik mijn bankpas kwijtgeraakt. Ik heb de bank toen verzocht de pas te blokkeren en een nieuwe te verstrekken. Medio november kreeg ik bericht dat de rabobank de relatie met mij wilde verbreken. Mijn rekening zou bij frauduleuze handelingen betrokken zijn geweest. Er werd een termijn aan verbonden van 14 dagen. Tegelijkertijd kreeg ik wel de nieuwe pincode toegestuurd.
Vanaf dat moment was de rekening echter geblokkeerd. Er was net geld gestort waardoor de debetstand was aangezuiverd. Geld voor de kosten van levensonderhoud wel te verstaan.
Op mijn verweer, dat ik de pinpas was kwijtgeraakt werd welwillend gereageerd. De afdeling risico management zou een onderzoek instellen. Eind november is de rekening echter gewoon opgeheven. Op dat moment werd ook mijn nieuwe pinpas bezorgd. Begin december lieten de risico managers weten dat niet was gebleken dat mijn pinpas als vermist was opgegeven en evenmin dat een nieuwe was verstrekt. De rekening was dan ook beëindigd.
Ondertussen zit ik al twee weken zonder geld. Om mijn inkomsten weer te kunnen ontvangen heb ik maar een postbankrekening aangevraagd. Laat de postbank nu een brief sturen dat de aanvraag niet kan worden uitgevoerd omdat ik in het EVA bestand sta geregistreerd! De Rabobank heeft mij nota bene in een interbancair fraude- registratiesysteem opgenomen, waardoor ik nergens meer een rekening kan openen.
Ooit zoiets meegemaakt? Wat moet ik hier in godsnaam mee aan?

Henk Schaefer

Re: De rabobank is er niet voor iedereen.

Ongelezen bericht door Henk Schaefer »

Ik wilde reageren op het bericht inzake rabobank.
Dit verhaal acht ik geloofwaardig omdat ik ook een rekening
heb bij de rabobank, ik heb een aantal maanden terug een opdracht laten doen door het budgetburau voor de rabobank en men heeft die gewoon niet uitgevoerd. De opdracht was de rekening blokeren en de automatische incasso.
Ik storte mijn geld op de rekening van mij vrouw en vertrouwede er dan ook op dat die rekening was geblokeerd
maanden later bleek dus van niet. Ze hebben de automatische incasso gewoon door laten gaan en mijn financien werden op een andere rekening gestort en de debet op de rekening van de rabo waren opgelopen zonder dat ik er iets van wist.Toen ik daar contact over genomen heb vertelde ze mij ,U bent al jaren klant en daarom hebben wij de automatische incasso door laten lopen.Maar dat was de opdracht niet.Ze hebben een deurwaarderskantoor ingeschakeld en eisen het geld nu terug.Een paar weken geleden heb ik ze telefonisch verzocht van een betalings overzicht van die periode.Ze wilde dat wel doen maar dat kost tijd en geld.Dat zijn toch niet de alegemene voorwaarden waar men zich aan moet houden.Die betalings opdracht had ik nodig inverband met een aanklacht tegen hetzelde deurwaarderskantoor voor een andere zaak.Het spijt me niet om te zeggen dat ik met de postank geen enkele problemen ondervonden heb.Die weten wat algemene voorwaarden inhoud.

Anoniem

Ongelezen bericht door Anoniem »

Laat me niet lachen!!!

Als je in het EVA bestand staat IS er sprake van oplichting. Een bank mag pas een EVA melding doen als er bewijs IS dat er gefraudeerd is.

Je bent dus gewoon een oplichter!

manny

Ongelezen bericht door manny »

De Rabobank Nijmegen is volgens mijn de enige bank in nederland waar de rekening houders en gemachtigden geen geld mogen op nemen. Ze werken je op alle manieren tegen. Ze hebben zonder toestemming een rekening verplaats naar een andere vestiging. Ik heb toen navraag gedaan en ze zeiden dat opname geen probleem zou zijn. Nu zeggen ze dat ik maar naar het andere filiaal moet gaan en dat ik daar maar MIJN geld moet opnemen. Wie denken ze wel wie ze zijn. Stelltje gluipers zijn het. Ik heb ook maar een advies voor iedereen die bij de Rabobank zit. OPHEFFEn die rekening en zo snel mogelijk. Klagen heeft geen zin aangezien ze ook niet het fatsoen hebben om je mailtjes te beantwoorden

Rob deJong

Ongelezen bericht door Rob deJong »

Ook ik sta, mijns inziens ten onrechte, in dit bestand geregistreerd.
Ik kan echter nergens achterhalen waar en hoe ik hier tegen bezwaar kan maken, of een onafhankelijk onderzoek kan doen instellen.
Kan iemand mij dit mischien vertellen?

Rob deJong

Ongelezen bericht door Rob deJong »

Zeg anoniem,

Hoewel ik het vreselijk dapper van je vindt dat je zo publiekelijk iemand voor oplichter durft uit te maken, vraag ik mj toch af of je zelf ooit vals beschuldigd bent.
Trouwens: wie controleert deze bewijzen waar je het over hebt, en gebeurt dit voor men tot registratie over kan gaan, of pas na klachten en als de rechter hier opdracht toe geeft. Weet jij dit?
Ik niet namelijk.

Gesloten