LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek berekening internet betrouwbaar

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Ellende »

Ik heb wat hypotheek berekeningen gedaan via internet...
maar zijn deze betrouwbaar dat als ik nunaar een makelaar zou gaan daar mn hypotheek laat bereken dit ongeveer gelijk is...?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Internet is te algemeen. Als vuistregel kun je hanteren dat er een hyptheek mogelijk is van ong 4 a 5 keer je bruto jaarinkomen. Dit heeft de hypotheekadviseur althans verteld.

clussler
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 okt 2005 20:21

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door clussler »

Berekeningen op internet zijn te algemeen, een en nader is afhankelijk van de rentevaste periode, dus tarief, wel of geen NHG, lopende financiële verplichtingen enz enz. Ga naar een erkend hypotheekadviseur of liever een hypothecair planner: www.hypothecairplanner.nl, deze levert maatwerk en kijkt, als het een goede adviseur is, naar je persoonlijke situatie.
succes !!

travis182
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:09

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door travis182 »

Mee eens. Informatie op internet is niet betrouwbaar. In sommige gevallen zou je veel meer kunnen lenen in andere gevallen veel minder. Hangt helemaal af van je persoonlijke situatie.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door particulier »

Op http://www.nhg.nl kun je een proefberekening maken die (naar ik meen) voldoet aan de Gedragscode Hypothecaire Financieringen.

Of de hypotheek acceptabel is, hangt met name af van de maandlasten die je kunt en wilt betalen. Dat geeft uiteindelijk de doorslag.

Doorgaans sluiten starters zonder noemenswaardig eigen geld hypotheken af met NHG. Dit fungeert als vangnet en je krijgt een rentekorting.
Heb je een huis met veel overwaarde, dan is NHG niet echt nodig. De rente is dan afhankelijk van de executiewaarde van de woning. Is die laag in verhouding tot de hypotheek die erop gaat rusten, dan is de rente meestal hoger.

JaToch!
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:46

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door JaToch! »

De berekeningen die via het internet maakt wisselen natuurlijk heel erg in kwaliteit.
Een aanrader wat dat betreft vind ik www.moneyou.nl (abnamro). Die maken een mooie berekening en bieden je de mogelijkheid om telefonisch ondersteund te worden

Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Ellende »

oke, ik zal er eens na laten kijken.
want de hoogte van de hyptoheek die ik via internet krijg...daarvan kan ik echt geen huiskopen....terwijl ik mn inkomen vrij redelijk vind bedankt voor jullie reacties

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door particulier »

Ja, dat probleem hebben er wel meer. Stel je verdient als Jan Modaal, ongeveer 30.000 euro per jaar bruto, dan is je maximale hypotheek op NHG gronden ongeveer 135.000 euro. Het is mij gelukt, echter makkelijk was het niet. Of je moet in Noord-Groningen willen gaan wonen...

Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Ellende »

nee we willen blijven waar we nu wonen...resultaat huizen zijn hier vrijwel boven de 2 ton....
of we zouden naar helmond moeten verhuizen....maar daar wil ik gewoon niet wonen en we moeten er wel met plezier wonen!

travis182
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:09

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door travis182 »

Rustig aan he Ellende, ik heb net een huis in Brandevoort gekocht. :P

Ellende
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2006 09:20

Re: hypotheek berekening internet betrouwbaar

Ongelezen bericht door Ellende »

:lol:
Als eenmaal je aard in een dorp ligt...wil je der graag blijven.
maar helmond heeft ook cker zn betere wijken...zo hebben we wel een afspraak staan voor in brouwhuis een huis te gaan kijken...is toch vlakbij asten...haha

Gesloten