LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Speedlinq problemen
Re: Speedlinq problemen
Jorgen, het is altijd goed om een aangetekende brief te sturen, maar verwacht er niet teveel van. Ik heb nooit antwoord gekregen op mijn brieven, en ik heb er al vijf verstuurd, ook aangetekend. Het lijkt erop dat Speedlinq bewust niet reageert en erop gokt dat de meeste mensen het erbij laten zitten.
Re: Speedlinq problemen
U kan speedlinq ook bellen op een normale nummer zeg dan wel dat je van een winkel belt. Dus goedemiddag u spreekt met T for Telecom (daar doet Speedlinq immers zaken mee) je wordt dan zeer vriendelijk te woord gestaan en geven zelfs een melding dat je luttele seconden moet gaan wachten!
Het normale nummer van Speedlinq is: Speedlinq 0900 7733354 is 070 3816981. Als je zegt dat je particulier bent dan liegen ze dat ze je niet verder kunnen helpen en niet in het systeem kunnen komen.
Verder wil een bulk post naar hun antwoordnummer ook wel helpen, kijk op www.antwoordnummer.nl en zoek op speedlinq. Zij moeten dan immers de kosten betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelfs de Speedlinq actie van de Consumentenbond heeft dus niets opgeleverd dan behalve voor de mensen die daar aan hebben deelgenomen. Is trouwens Speedlinq niet van de KPN?
SPEEDLINQ ANTWOORDNUMMER: 10988 2501WB Den Haag.
Mocht het daar niet helpen dan kunt u ook loodzware pakket toe doen komen op een andere adres van Speedlinq:
Speedlinq - Afdeling Logistiek Antwoordnummer 53224 3454 ZX De Meern
Trouwens mocht je eenmaal iemand aan de lijn hebben dan zegt ze dat ze het niet weet en een collega gaat vragen dat duurt vervolgens ook wederom 3 minuten. Ik hoop dat het kabinet het snel invoert dat je voor de wachttijden straks niet meer hoeft te betalen, alleen vraag ik me dan af dat de medewerker een collega gaat vragen, vervolgens je weer in de wacht zet dat bedrag dan ook verschuldigd bent. Dan zal de medewerker met onvoldoende kennis (of net doen dat haar/zijn neus bloedt) het knopje "in de wacht" wel niet indrukken.
SPEEDLINQ PAS OP: een linke soep.
Het normale nummer van Speedlinq is: Speedlinq 0900 7733354 is 070 3816981. Als je zegt dat je particulier bent dan liegen ze dat ze je niet verder kunnen helpen en niet in het systeem kunnen komen.
Verder wil een bulk post naar hun antwoordnummer ook wel helpen, kijk op www.antwoordnummer.nl en zoek op speedlinq. Zij moeten dan immers de kosten betalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelfs de Speedlinq actie van de Consumentenbond heeft dus niets opgeleverd dan behalve voor de mensen die daar aan hebben deelgenomen. Is trouwens Speedlinq niet van de KPN?
SPEEDLINQ ANTWOORDNUMMER: 10988 2501WB Den Haag.
Mocht het daar niet helpen dan kunt u ook loodzware pakket toe doen komen op een andere adres van Speedlinq:
Speedlinq - Afdeling Logistiek Antwoordnummer 53224 3454 ZX De Meern
Trouwens mocht je eenmaal iemand aan de lijn hebben dan zegt ze dat ze het niet weet en een collega gaat vragen dat duurt vervolgens ook wederom 3 minuten. Ik hoop dat het kabinet het snel invoert dat je voor de wachttijden straks niet meer hoeft te betalen, alleen vraag ik me dan af dat de medewerker een collega gaat vragen, vervolgens je weer in de wacht zet dat bedrag dan ook verschuldigd bent. Dan zal de medewerker met onvoldoende kennis (of net doen dat haar/zijn neus bloedt) het knopje "in de wacht" wel niet indrukken.
SPEEDLINQ PAS OP: een linke soep.
Re: Speedlinq problemen
Ik heb op de Radar-site een KOUDE DOUCHE gevraagd voor Speedlinq. Ik weet niet in hoeverre alle onderstaande klachten gelezen worden, dus probeer het nu via de link Koude douche om Speedlinq onder de aandacht te brengen.
We hebben inmiddels internet van @Home en krijgen vanaf 30 maart ook de telefonie erbij. Dus wat het internet betreft, werkt het weer bij ons, het bellen straks ook weer. Maar we blijven Speedlinq bestoken tot ze ons alle kosten hebben terugbetaald!!!!!!!
We hebben inmiddels internet van @Home en krijgen vanaf 30 maart ook de telefonie erbij. Dus wat het internet betreft, werkt het weer bij ons, het bellen straks ook weer. Maar we blijven Speedlinq bestoken tot ze ons alle kosten hebben terugbetaald!!!!!!!
Re: Speedlinq problemen
ik had me totaal niet georienteerd bij het nemen van een nieuw abonnement. speedlinq is super scherp geprijst, plus dat een goede vriend zonder problemen op internet zat en dat zijn telefonie ook was geregeld met de installatie cd-rom (volgens mij is hij echt een van de weinigen).
mijn geval lijkt op alle voorgaande gevallen: veel bellen met de 'help'desk, veel downtime, nog geen telefonie. kortom... grrr...
ook mijn wireless loopt niet: maar dat kan ook aan de modem liggen.
hoe dan ook, radar-redactie: wederom een zwaar negatieve ervaring erbij op dit forum.
kan iemand uberhaupt iets positiefs melden (wat mij hoopvol stemt) over speedlinq?
mijn geval lijkt op alle voorgaande gevallen: veel bellen met de 'help'desk, veel downtime, nog geen telefonie. kortom... grrr...
ook mijn wireless loopt niet: maar dat kan ook aan de modem liggen.
hoe dan ook, radar-redactie: wederom een zwaar negatieve ervaring erbij op dit forum.
kan iemand uberhaupt iets positiefs melden (wat mij hoopvol stemt) over speedlinq?
Re: Speedlinq problemen
Zie ook mijn twee eerdere meldingen. Ik hoop dat het Radar panel reageert op mijn verzoek voor de koude douche. Ik wil wel in de studio onze verhalen nader toelichten. Laten ze dan ook iemand van Speedlinq tegenover mij aan de tafel zetten. Als het maar niet zo'n schaap is als twee week geleden voor de KPN.
Maar we moeten samen toch meer kunnen doen? Krachten bundelen en middels een advocaat zorgen dat we krijgen wat ons toekomt: ons geld terug en ontbinding van alle overeenkomsten........... Ik zal eens verder kijken wat voor ons "slachtoffers" te doen valt.
Maar we moeten samen toch meer kunnen doen? Krachten bundelen en middels een advocaat zorgen dat we krijgen wat ons toekomt: ons geld terug en ontbinding van alle overeenkomsten........... Ik zal eens verder kijken wat voor ons "slachtoffers" te doen valt.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 mar 2007 21:44
Re: Speedlinq problemen
Ik had dit forum toch iets eerder moeten lezen (voordat ik op speedlinq overstapte) Bij de start ging het allemaal best goed Alles op tijd en zo. Totdat mijn nummer geporteerd moest worden. Dat heeft heel wat klachten en telefoontjes gekost.
Die zg servicesite is pure legale oplichting. Volgens mij sta je standaard 8 minuten of meer in de wacht. Daarna krijg je altijd een heel vriendelijk iemand die echter niets voor je kan doen. "Als het niet opgeloste is bel dan gerust nog een keer op" vertelden ze mij al enkele malen
Natuurlijk! 10-15 euro per gesprek is niets! Met het bellen gaat het best aardig. Het internet ligt er heel vaak uit.
Sinds 5 dagen heb ik nu plotseling een zeer trage verbinding. Ik heb al 2x gebeld doch de wachttijd is meer dan 15 minuten en dan bellen ze terug. Ik wacht nog steeds...
Get a life on line is hun spreuk. Een e-mail adres hebben ze niet!?!
En als je dan storing hebt dan zet je dat toch gewoon op je site. Nee dan wachten ze bij speedlinq tot mensen gaan bellen. Dat levert geld op.
Ik zit er nog bijna een jaar aan vast maar ik raad het NIEMAND aan.
Zoek een provider die een normale helpdesk heeft (al is het wat duurder) Trouwens Speedlinq mag van mij ook wel wat duurder zijn als ze meer service zouden verlenen.
Oh ja: ik kreeg ook geen voucher toegezonden maar heb die van de site gehaald en ingestuurd. Het geld heb ik nog steeds niet gezien. Ook kreeg ik een gratis maand internetten ivm mijn vele klachten. Ook dat wordt nog steeds niet verrekend. Veel beloven, weinig geven ...... (en ik ben die gek)
Die zg servicesite is pure legale oplichting. Volgens mij sta je standaard 8 minuten of meer in de wacht. Daarna krijg je altijd een heel vriendelijk iemand die echter niets voor je kan doen. "Als het niet opgeloste is bel dan gerust nog een keer op" vertelden ze mij al enkele malen
Natuurlijk! 10-15 euro per gesprek is niets! Met het bellen gaat het best aardig. Het internet ligt er heel vaak uit.
Sinds 5 dagen heb ik nu plotseling een zeer trage verbinding. Ik heb al 2x gebeld doch de wachttijd is meer dan 15 minuten en dan bellen ze terug. Ik wacht nog steeds...
Get a life on line is hun spreuk. Een e-mail adres hebben ze niet!?!
En als je dan storing hebt dan zet je dat toch gewoon op je site. Nee dan wachten ze bij speedlinq tot mensen gaan bellen. Dat levert geld op.
Ik zit er nog bijna een jaar aan vast maar ik raad het NIEMAND aan.
Zoek een provider die een normale helpdesk heeft (al is het wat duurder) Trouwens Speedlinq mag van mij ook wel wat duurder zijn als ze meer service zouden verlenen.
Oh ja: ik kreeg ook geen voucher toegezonden maar heb die van de site gehaald en ingestuurd. Het geld heb ik nog steeds niet gezien. Ook kreeg ik een gratis maand internetten ivm mijn vele klachten. Ook dat wordt nog steeds niet verrekend. Veel beloven, weinig geven ...... (en ik ben die gek)
Re: Speedlinq problemen
Hier een tip,
dit las ik op: http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2388
Problemen met internetprovider
Ik heb voordurend problemen met mijn internetprovider en ik ben bang dat het via juridische weg moet worden opgelost. Mag ik de betaling stopzetten en het contract ontbinden?
Levert de internetaanbieder een wanproduct?
Voor de beantwoording van de vraag of de aanbieder een wanprestatie levert moet je kijken naar de overeenkomst die is opgesteld. Daarin is vastgelegd dat de provider zorgt voor een internet- en telefoonverbinding met een modem, en dat de klant daarvoor een vergoeding betaalt. Het gaat er om wat de klant mag verwachten. Natuurlijk kan het gebeuren dat er een slecht functionerend modem wordt geleverd of dat de verbinding niet optimaal is. Maar de klant mag verwachten dat de provider deze problemen snel en adequaat verhelpt.
Provider schiet tekort
Wanneer blijkt dat de producten of diensten niet overeenkomen met wat je als koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, wordt dit met een moeilijk woord "non-conformiteit" genoemd. De provider schiet tekort in de nakoming van zijn verplichtingen. Juridisch is het verder van belang of de feiten die zich voordoen redelijkerwijs te voorzien waren ten tijde van de aanschaf van het product of dienst. Als dat niet het geval is, en de provider kan zich niet beroepen op overmacht, dan is er sprake van een toerekenbare tekortkoming, oftewel wanprestatie. In dat geval zijn er mogelijkheden om de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te eisen.
Om de problemen op te lossen ligt het voor de hand om eerst de klachten aan de provider voor te leggen.
Mag ik stoppen met betalen?
De wet voorziet in een oplossing voor gevallen waarin een van de partijen zijn verplichtingen niet nakomt. Wanneer de provider niet aan zijn verplichtingen voldoet en in verzuim is, dan mag je als wederpartij je verplichtingen opschorten, in dit geval stoppen met betalen dus. Verzuim wil zeggen dat de provider per aangetekende brief in gebreke is gesteld waarin tevens een termijn is geboden om de overeenkomst alsnog correct na te komen. Als de provider echter geen gevolg geeft aan deze ingebrekestelling is hij in verzuim. Je moet je niet gek laten maken door de aanmaningen van de internetaanbieder of het dreigen met een deurwaarder. Een deurwaarder kan pas iets doen wanneer de zaak bij de rechter is geweest.
Mag ik de overeenkomst ontbinden?
Je kunt bij klachten de overeenkomst alleen ontbinden wanneer je de provider middels de ingebrekestelling de kans hebt gegeven de problemen op te lossen. Ontbinding is in dat geval toegestaan. Er zijn twee manieren voor ontbinding: buitengerechtelijk, dat wil zeggen per brief, en gerechtelijk, via de rechter dus. Een voorbeeld hiervan is een recente zaak waarin de rechter oordeelde dat een mobiele beller zijn telefoonabonnement tussentijds mag ontbinden bij klachten (het ging hier om een slecht bereik) die niet spoedig en adequaat worden opgelost.
Algemene voorwaarden
Dit artikel gaat echter over niet-nakoming van de overeenkomst bij overmacht, dat is het geval wanneer de problemen aan iets of iemand anders te wijten zijn waar noch de provider noch de internetter iets aan kunnen doen. Het recht op ontbinding volgt gewoon uit de wet en hoeft niet in de algemene voorwaarden bepaald te zijn.
Vergoeding
Het is redelijk dat je het abonnementsgeld terugkrijgt over de periode waarin je niet van de internetdiensten gebruik hebt kunnen maken. Wat veel consumenten niet weten, is dat zij bij een toerekenbare tekortkoming van de leverancier, ook recht hebben op vergoeding van de andere kosten die in dit verband zijn gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de telefoonkosten om de helpdesk te bellen en de kosten van een vervangend abonnement.
Rechtszaak
Als de provider je niet tegemoet wilt komen, dan rest niets anders dan een rechtszaak aan te spannen tegen de provider. Vorderingen tot 5000 euro worden door de kantonrechter behandeld. In zo'n procedure is een advocaat niet verplicht dus de kosten kunnen beperkt blijven. Een probleem is dat de vordering waarschijnlijk slechts enkele honderden euro's bedraagt zodat de kosten, tijd en moeite die met procederen gepaard gaan, niet opwegen tegen het eventueel te behalen resultaat. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de providerzelf besluit naar de rechter te stappen om betaling van het abonnementsgeld te vorderen. In dat geval kun je uiteraard een tegenvordering instellen. Mocht het zo ver komen dan kan JuroFoon je daarin met raad en daad bijstaan.
dit las ik op: http://www.jurofoon.nl/nieuws/print.asp?id=2388
Problemen met internetprovider
Ik heb voordurend problemen met mijn internetprovider en ik ben bang dat het via juridische weg moet worden opgelost. Mag ik de betaling stopzetten en het contract ontbinden?
Levert de internetaanbieder een wanproduct?
Voor de beantwoording van de vraag of de aanbieder een wanprestatie levert moet je kijken naar de overeenkomst die is opgesteld. Daarin is vastgelegd dat de provider zorgt voor een internet- en telefoonverbinding met een modem, en dat de klant daarvoor een vergoeding betaalt. Het gaat er om wat de klant mag verwachten. Natuurlijk kan het gebeuren dat er een slecht functionerend modem wordt geleverd of dat de verbinding niet optimaal is. Maar de klant mag verwachten dat de provider deze problemen snel en adequaat verhelpt.
Provider schiet tekort
Wanneer blijkt dat de producten of diensten niet overeenkomen met wat je als koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, wordt dit met een moeilijk woord "non-conformiteit" genoemd. De provider schiet tekort in de nakoming van zijn verplichtingen. Juridisch is het verder van belang of de feiten die zich voordoen redelijkerwijs te voorzien waren ten tijde van de aanschaf van het product of dienst. Als dat niet het geval is, en de provider kan zich niet beroepen op overmacht, dan is er sprake van een toerekenbare tekortkoming, oftewel wanprestatie. In dat geval zijn er mogelijkheden om de overeenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te eisen.
Om de problemen op te lossen ligt het voor de hand om eerst de klachten aan de provider voor te leggen.
Mag ik stoppen met betalen?
De wet voorziet in een oplossing voor gevallen waarin een van de partijen zijn verplichtingen niet nakomt. Wanneer de provider niet aan zijn verplichtingen voldoet en in verzuim is, dan mag je als wederpartij je verplichtingen opschorten, in dit geval stoppen met betalen dus. Verzuim wil zeggen dat de provider per aangetekende brief in gebreke is gesteld waarin tevens een termijn is geboden om de overeenkomst alsnog correct na te komen. Als de provider echter geen gevolg geeft aan deze ingebrekestelling is hij in verzuim. Je moet je niet gek laten maken door de aanmaningen van de internetaanbieder of het dreigen met een deurwaarder. Een deurwaarder kan pas iets doen wanneer de zaak bij de rechter is geweest.
Mag ik de overeenkomst ontbinden?
Je kunt bij klachten de overeenkomst alleen ontbinden wanneer je de provider middels de ingebrekestelling de kans hebt gegeven de problemen op te lossen. Ontbinding is in dat geval toegestaan. Er zijn twee manieren voor ontbinding: buitengerechtelijk, dat wil zeggen per brief, en gerechtelijk, via de rechter dus. Een voorbeeld hiervan is een recente zaak waarin de rechter oordeelde dat een mobiele beller zijn telefoonabonnement tussentijds mag ontbinden bij klachten (het ging hier om een slecht bereik) die niet spoedig en adequaat worden opgelost.
Algemene voorwaarden
Dit artikel gaat echter over niet-nakoming van de overeenkomst bij overmacht, dat is het geval wanneer de problemen aan iets of iemand anders te wijten zijn waar noch de provider noch de internetter iets aan kunnen doen. Het recht op ontbinding volgt gewoon uit de wet en hoeft niet in de algemene voorwaarden bepaald te zijn.
Vergoeding
Het is redelijk dat je het abonnementsgeld terugkrijgt over de periode waarin je niet van de internetdiensten gebruik hebt kunnen maken. Wat veel consumenten niet weten, is dat zij bij een toerekenbare tekortkoming van de leverancier, ook recht hebben op vergoeding van de andere kosten die in dit verband zijn gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan de telefoonkosten om de helpdesk te bellen en de kosten van een vervangend abonnement.
Rechtszaak
Als de provider je niet tegemoet wilt komen, dan rest niets anders dan een rechtszaak aan te spannen tegen de provider. Vorderingen tot 5000 euro worden door de kantonrechter behandeld. In zo'n procedure is een advocaat niet verplicht dus de kosten kunnen beperkt blijven. Een probleem is dat de vordering waarschijnlijk slechts enkele honderden euro's bedraagt zodat de kosten, tijd en moeite die met procederen gepaard gaan, niet opwegen tegen het eventueel te behalen resultaat. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de providerzelf besluit naar de rechter te stappen om betaling van het abonnementsgeld te vorderen. In dat geval kun je uiteraard een tegenvordering instellen. Mocht het zo ver komen dan kan JuroFoon je daarin met raad en daad bijstaan.
Re: Speedlinq problemen
Hallo zucht. Bedankt voor de info. Ik heb vanavond de "kleine lettertjes" van de Speedlinq overeenkomst gelezen. Is aardig dichtgetimmerd, maar ik ga wel door met mijn strijd en die van de mede-slachtoffers.
Om te huilen zo triest is Speedlinq. Ze hebben het in hun voorwaarden over die actievoucher: Als de klant binnen 12 maanden teruggaat naar een andere (lagere) snelheid (dus ander abonnement) vervalt het recht op teruggave van de actie-kosten of indien dit al is terugbetaald wordt deze opnieuw in rekening gebracht!
Wij zijn ook teruggegaan in snelheid. Staat ook in mijn brief die ik zo dadelijk online zet. Maar wij zijn teruggegaan in snelheid omdat Speedlinq die Comfort 20000 niet kon leveren terwijl dit met de postcodecheck wel werd beloofd!!! Ook een manier om aan geld te komen. Iets aanbieden: teruggave modemkosten en aansluitkosten en er dan zeggen dat je toch een ander abonnement moet. Er werd niet eens overlegd!
Maar nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga nu mijn verhaal (mail naar Tros Radar) ook even online zetten.
Om te huilen zo triest is Speedlinq. Ze hebben het in hun voorwaarden over die actievoucher: Als de klant binnen 12 maanden teruggaat naar een andere (lagere) snelheid (dus ander abonnement) vervalt het recht op teruggave van de actie-kosten of indien dit al is terugbetaald wordt deze opnieuw in rekening gebracht!
Wij zijn ook teruggegaan in snelheid. Staat ook in mijn brief die ik zo dadelijk online zet. Maar wij zijn teruggegaan in snelheid omdat Speedlinq die Comfort 20000 niet kon leveren terwijl dit met de postcodecheck wel werd beloofd!!! Ook een manier om aan geld te komen. Iets aanbieden: teruggave modemkosten en aansluitkosten en er dan zeggen dat je toch een ander abonnement moet. Er werd niet eens overlegd!
Maar nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga nu mijn verhaal (mail naar Tros Radar) ook even online zetten.
Re: Speedlinq problemen
Mail naar Tros Radar in de hoop dat ze dit oppakken.
SPEEDLINQ problemen
Op 16 november 2006 hebben we via Internet abonnement aangevraagd voor: Speedlinq ADSL + bellen.
Dezelfde dag kregen we in de mail een factuur:
Factuurnummer : 8004 3078 1007 8713
Factuurdatum : 16-11-2006
Debiteurnummer : 061121767
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
1 89,00 sp209257 Single-PC Ethernet VoIP modem (analoog)
De volgende dag was er al 89,00 euro van de girorekening gehaald voor de modem.
In januari (eerste week) hebben we de (eerste) modem ontvangen.
Op 12 januari kwam de volgende mail binnen:
<<............Op 12 januari 2007 hebben we je actievoucher ontvangen.
De actiekorting zal binnenkort worden uitbetaald, mits je aan de actievoorwaarden voldaan hebt. De actiekorting kan bestaan uit een korting op het modem, de aansluitkosten en de abonnementskosten.
Eerst worden de modemkosten en twee keer abonnementskosten geïncasseerd. Hierna ontvang je alle actiekortingen binnen zes weken terug op je rekening. Voorwaarde is wel dat je voucher tijdig ontvangen is. De uiterste inleverdatum staat vermeld op de voucher en in de actievoorwaarden............>>
Op 25 januari kregen we weer een factuur in de mail:
Factuurnummer : 8007 8385 0191 2243
Factuurdatum : 25-01-2007
Debiteurnummer : 061121767
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
1 89,00 sp209257 ADSL aansluitkosten, zie actievoorwaarden
1 11,00 10-01-2007 / 31-01-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
1 15,50 01-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
------------------------------------------------------------------------ - -
EUR 115,50 Totaal faktuurbedrag inclusief 18,43 btw.
Op 29 januari werd deze 115,50 euro van de rekening gehaald voor aansluitkosten en twee maanden abonnementsgeld.
Uit bovenstaande twee betalingen (automatische incasso van onze girorekening) blijkt dat we beide facturen hebben betaald en dus aan de gestelde eisen voor de actievoorwaarden hebben voldaan. Er zou dus binnen zes weken na 29 januari geld teruggestort worden, te weten de modemkosten en de aansluitkosten, samen 178,00 euro. Tot op heden hebben we nog geen geld teruggezien.
Op 11 februari de helpdesk gebeld dat we niet de snelheid van het door ons gekozen abonnement hadden. De keuze voor dit abonnement was door ons gemaakt na de postcodecheck. Deze snelheid zou volgens de postcodecheck wel mogelijk zijn. Later bleek dit niet mogelijk, we werden teruggezet naar een lagere snelheid.
We gingen van Comfort 20000 naar Comfort 6016.
Op 23 februari kregen we via de mail een derde factuur binnen:
Factuurnummer : 1009 5798 8166 8200
Factuurdatum : 23-02-2007
Debiteurnummer : 061121767
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
Creditnota voor factuur 8007 8385 0191 2243 van:
1 -15,50 01-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
1 6,09 01-02-2007 / 11-02-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
1 9,41 12-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 ADSL Comfort 6016
(6016/768 Kbit/s) bellen
1 15,50 01-03-2007 / 31-03-2007 sp209257 ADSL Comfort 6016
(6016/768 Kbit/s) bellen
1 4,42 04-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 Speedlinq Bellen
1 4,95 01-03-2007 / 31-03-2007 sp209257 Speedlinq Bellen
1 29,95 sp209257 Speedlinq Bellen kosten nummerportering
------------------------------------------------------------------------ - -
EUR 54,82 Totaal faktuurbedrag inclusief 8,75 btw.
Ik vind het een vreemde specificatie. Vanwege de niet te halen internet-snelheid wordt eerst het volledige abonnements-geld voor de Comfort 20000 (ad 15,50) van februari gecrediteerd.
Dan wordt er een termijn van 1 februari – 11 februari weer in rekening gebracht voor de Comfort 20000 én een termijn van 12 februari – 28 februari voor de Comfort 6016. Deze splitsing is naar aanleiding van onze reaktie op 11 februari?
De Comfort 20000 heeft vanaf het begin van het abonnement niet de gewenste snelheid gehad. Waarom dan geen volledige creditering van de Comfort 20000?
Op 26 februari werd er 54,82 euro van de rekening afgehaald.
Omdat we niet tevreden zijn over geleverde diensten hebben we het incassobedrag ingetrokken op 1 maart.
We kregen kort daarop een onpersoonlijk mailtje:
<<........Datum : 9 maart 2007
Betreft : Ingebrekestelling factuur 1009 5798 8166 8200.
Beste,
Van onderstaand gespecificeerde factuur is helaas tot op heden geen
betaling ontvangen.
Volgens onze Algemene Voorwaarden ben je hiermee in gebreke.
Je kunt het openstaande bedrag nog per omgaande overmaken naar rekening
nummer 62.99.92.223 ten name van Speedlinq te Den Haag.
Vermeld hierbij het factuurnummer: 1009 5798 8166 8200.
Indien je niet aan deze verplichting voldoet zijn wij genoodzaakt
de dienst af te sluiten en de incasso uit handen te geven.
Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen dan eveneens bij je in rekening
worden gebracht..........>>
We hebben dit bedrag teruggehaald omdat de gemaakte afspraken door Speedlinq niet werden nagekomen. De problemen die wij vanaf het begin ondervonden waren:
1: De telefoon deed het vaker niet dan wel. En als we een keer konden bellen, werd zomaar de verbinding verbroken en hadden we wederom een dode lijn.
2: We hadden over de afgelopen maanden meerdere malen de helpdesk gebeld omdat ook het internet vaker niet dan wel werkte.
Ongevraagd kregen we tot 2x toe een modem toegestuurd om die te installeren.
3: Het uiteindelijke resultaat was:
a. nog steeds geen goed werkende telefoonlijn.
b. de ene modem werkte ’s morgens even,
de ander ’s avonds laat even, maar over het algemeen
hadden we vaker geen verbinding dan wel.
Op 1 maart toch maar weer de helpdesk gebeld, kreeg een jongeman aan de lijn, ene Julien, die naar mijn idee pas bij Speedlinq was begonnen, want hij moest voor elke vraag van mij met collega’s overleggen.
Toen ik vorige week voor het eerst de verhalen van andere mensen las op het forum van Tros Radar, blijkt dit een truc te zijn om maar zoveel mogelijk telefoonkosten binnen te krijgen.
Maar het laatste antwoord wat die Julien mij gaf was: Probeert u de stekker van de modem eens in een andere stopkontakt……….
Ik ben gecertificeerd IT-er, heb m’n modules voor exchange en netwerk- en systeembeheer, ik werk bij een van de grootste IT-bedrijven in dit land.
Ik help al meer dan 8 jaar dagelijks mensen (collega’s) die problemen hebben met computers, netwerken, telefonie, internet etc. Maar het laatste antwoord van die Julien, was voor mij een reden om helemaal met Speedlinq te stoppen.
Speedlinq is alleen telefonisch en schriftelijk bereikbaar. Als je iets te vragen hebt moet je het 0900-nummer bellen (70 cent per minuut) en kom je, na een lang menu doorgespit te hebben altijd in de wachtrij die minimaal een kwartier duurt.
Als je wilt replyen op een factuur krijg je een mail terug dat dit niet mogelijk is.
We hebben op 5 maart een aangetekende brief verzonden, maar hier nog geen reaktie op gekregen. Op het forum van Tros Radar lees ik dat er mensen zijn die wel 4x een aangetekende brief hebben gestuurd en geen reaktie terugkrijgen.
Bij die aangetekende brief hebben we ook melding gemaakt van nog steeds niet terugontvangen bedragen (actiekorting) en dat we de gemaakte kosten aan de helpdesk met de mobiele telefoons van onze werkgevers ook terugvorderen.
We vragen dus teruggave van alle gemaakte kosten en tevens dat Speedlinq de ADSL lijn weer in de oude staat herstelt. We hebben het mail-account van Speedlinq uit onze Outlook verwijderd. Ik wens geen facturen meer te zien. De incasso voor Speedlinq hebben we inmiddels bij de Postbank geblokkeerd.
Wat ook erg storend is, is de tekst van de mail over de ingebrekestelling:
<<.....Volgens onze Algemene Voorwaarden ben je hiermee in gebreke.
Je kunt het openstaande bedrag nog per omgaande overmaken naar……… Indien je niet aan deze verplichting voldoet…………
…………dan eveneens bij je in rekening worden gebracht......>>
Dat ze de klanten met JE aanspreken komt beslist niet zakelijk en zeker niet professioneel over. Een bedrijf hoort in een zakelijke mail niet de mensen te tutoyeren! Ik werk zowel voor consumenten als voor zakelijke klanten, maar als ik klachten krijg (hoe onterecht die klachten soms ook zijn, of hoe onredelijk mensen soms ook kunnen reageren) we blijven ze altijd met U aanspreken.
Inmiddels hebben we internet bij een andere provider (via de kabel, omdat Speedlinq de lijn nog niet heeft vrijgegeven). Het is wel duurder, maar het werkt wel goed. De telefonie wordt ook door deze provider vanaf 30 maart a.s. geregeld.
Tot die tijd zitten we zeker zonder vaste telefoon.
We hebben inmiddels zoveel mogelijk mensen (familie, vrienden, collega’s) een mail gestuurd (via de kabel) dat we wéér een ander email-adres en binnenkort een ander telefoonnummer krijgen omdat Speedlinq niet de afspraken nakomt.
Daarbij hebben we ze allemaal geadviseerd om niet met Speedlinq te beginnen.
En collega’s hebben we…. 1500 mensen bij ’s lands grootste uitgeverij en 200 interne IT-collega’s.Zij zullen deze brief ook allemaal in de mail ontvangen!
SPEEDLINQ problemen
Op 16 november 2006 hebben we via Internet abonnement aangevraagd voor: Speedlinq ADSL + bellen.
Dezelfde dag kregen we in de mail een factuur:
Factuurnummer : 8004 3078 1007 8713
Factuurdatum : 16-11-2006
Debiteurnummer : 061121767
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
1 89,00 sp209257 Single-PC Ethernet VoIP modem (analoog)
De volgende dag was er al 89,00 euro van de girorekening gehaald voor de modem.
In januari (eerste week) hebben we de (eerste) modem ontvangen.
Op 12 januari kwam de volgende mail binnen:
<<............Op 12 januari 2007 hebben we je actievoucher ontvangen.
De actiekorting zal binnenkort worden uitbetaald, mits je aan de actievoorwaarden voldaan hebt. De actiekorting kan bestaan uit een korting op het modem, de aansluitkosten en de abonnementskosten.
Eerst worden de modemkosten en twee keer abonnementskosten geïncasseerd. Hierna ontvang je alle actiekortingen binnen zes weken terug op je rekening. Voorwaarde is wel dat je voucher tijdig ontvangen is. De uiterste inleverdatum staat vermeld op de voucher en in de actievoorwaarden............>>
Op 25 januari kregen we weer een factuur in de mail:
Factuurnummer : 8007 8385 0191 2243
Factuurdatum : 25-01-2007
Debiteurnummer : 061121767
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
1 89,00 sp209257 ADSL aansluitkosten, zie actievoorwaarden
1 11,00 10-01-2007 / 31-01-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
1 15,50 01-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
------------------------------------------------------------------------ - -
EUR 115,50 Totaal faktuurbedrag inclusief 18,43 btw.
Op 29 januari werd deze 115,50 euro van de rekening gehaald voor aansluitkosten en twee maanden abonnementsgeld.
Uit bovenstaande twee betalingen (automatische incasso van onze girorekening) blijkt dat we beide facturen hebben betaald en dus aan de gestelde eisen voor de actievoorwaarden hebben voldaan. Er zou dus binnen zes weken na 29 januari geld teruggestort worden, te weten de modemkosten en de aansluitkosten, samen 178,00 euro. Tot op heden hebben we nog geen geld teruggezien.
Op 11 februari de helpdesk gebeld dat we niet de snelheid van het door ons gekozen abonnement hadden. De keuze voor dit abonnement was door ons gemaakt na de postcodecheck. Deze snelheid zou volgens de postcodecheck wel mogelijk zijn. Later bleek dit niet mogelijk, we werden teruggezet naar een lagere snelheid.
We gingen van Comfort 20000 naar Comfort 6016.
Op 23 februari kregen we via de mail een derde factuur binnen:
Factuurnummer : 1009 5798 8166 8200
Factuurdatum : 23-02-2007
Debiteurnummer : 061121767
St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
Creditnota voor factuur 8007 8385 0191 2243 van:
1 -15,50 01-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
1 6,09 01-02-2007 / 11-02-2007 sp209257 ADSL2+ Comfort 20000
(20000/1024 Kbit/s)
1 9,41 12-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 ADSL Comfort 6016
(6016/768 Kbit/s) bellen
1 15,50 01-03-2007 / 31-03-2007 sp209257 ADSL Comfort 6016
(6016/768 Kbit/s) bellen
1 4,42 04-02-2007 / 28-02-2007 sp209257 Speedlinq Bellen
1 4,95 01-03-2007 / 31-03-2007 sp209257 Speedlinq Bellen
1 29,95 sp209257 Speedlinq Bellen kosten nummerportering
------------------------------------------------------------------------ - -
EUR 54,82 Totaal faktuurbedrag inclusief 8,75 btw.
Ik vind het een vreemde specificatie. Vanwege de niet te halen internet-snelheid wordt eerst het volledige abonnements-geld voor de Comfort 20000 (ad 15,50) van februari gecrediteerd.
Dan wordt er een termijn van 1 februari – 11 februari weer in rekening gebracht voor de Comfort 20000 én een termijn van 12 februari – 28 februari voor de Comfort 6016. Deze splitsing is naar aanleiding van onze reaktie op 11 februari?
De Comfort 20000 heeft vanaf het begin van het abonnement niet de gewenste snelheid gehad. Waarom dan geen volledige creditering van de Comfort 20000?
Op 26 februari werd er 54,82 euro van de rekening afgehaald.
Omdat we niet tevreden zijn over geleverde diensten hebben we het incassobedrag ingetrokken op 1 maart.
We kregen kort daarop een onpersoonlijk mailtje:
<<........Datum : 9 maart 2007
Betreft : Ingebrekestelling factuur 1009 5798 8166 8200.
Beste,
Van onderstaand gespecificeerde factuur is helaas tot op heden geen
betaling ontvangen.
Volgens onze Algemene Voorwaarden ben je hiermee in gebreke.
Je kunt het openstaande bedrag nog per omgaande overmaken naar rekening
nummer 62.99.92.223 ten name van Speedlinq te Den Haag.
Vermeld hierbij het factuurnummer: 1009 5798 8166 8200.
Indien je niet aan deze verplichting voldoet zijn wij genoodzaakt
de dienst af te sluiten en de incasso uit handen te geven.
Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen dan eveneens bij je in rekening
worden gebracht..........>>
We hebben dit bedrag teruggehaald omdat de gemaakte afspraken door Speedlinq niet werden nagekomen. De problemen die wij vanaf het begin ondervonden waren:
1: De telefoon deed het vaker niet dan wel. En als we een keer konden bellen, werd zomaar de verbinding verbroken en hadden we wederom een dode lijn.
2: We hadden over de afgelopen maanden meerdere malen de helpdesk gebeld omdat ook het internet vaker niet dan wel werkte.
Ongevraagd kregen we tot 2x toe een modem toegestuurd om die te installeren.
3: Het uiteindelijke resultaat was:
a. nog steeds geen goed werkende telefoonlijn.
b. de ene modem werkte ’s morgens even,
de ander ’s avonds laat even, maar over het algemeen
hadden we vaker geen verbinding dan wel.
Op 1 maart toch maar weer de helpdesk gebeld, kreeg een jongeman aan de lijn, ene Julien, die naar mijn idee pas bij Speedlinq was begonnen, want hij moest voor elke vraag van mij met collega’s overleggen.
Toen ik vorige week voor het eerst de verhalen van andere mensen las op het forum van Tros Radar, blijkt dit een truc te zijn om maar zoveel mogelijk telefoonkosten binnen te krijgen.
Maar het laatste antwoord wat die Julien mij gaf was: Probeert u de stekker van de modem eens in een andere stopkontakt……….
Ik ben gecertificeerd IT-er, heb m’n modules voor exchange en netwerk- en systeembeheer, ik werk bij een van de grootste IT-bedrijven in dit land.
Ik help al meer dan 8 jaar dagelijks mensen (collega’s) die problemen hebben met computers, netwerken, telefonie, internet etc. Maar het laatste antwoord van die Julien, was voor mij een reden om helemaal met Speedlinq te stoppen.
Speedlinq is alleen telefonisch en schriftelijk bereikbaar. Als je iets te vragen hebt moet je het 0900-nummer bellen (70 cent per minuut) en kom je, na een lang menu doorgespit te hebben altijd in de wachtrij die minimaal een kwartier duurt.
Als je wilt replyen op een factuur krijg je een mail terug dat dit niet mogelijk is.
We hebben op 5 maart een aangetekende brief verzonden, maar hier nog geen reaktie op gekregen. Op het forum van Tros Radar lees ik dat er mensen zijn die wel 4x een aangetekende brief hebben gestuurd en geen reaktie terugkrijgen.
Bij die aangetekende brief hebben we ook melding gemaakt van nog steeds niet terugontvangen bedragen (actiekorting) en dat we de gemaakte kosten aan de helpdesk met de mobiele telefoons van onze werkgevers ook terugvorderen.
We vragen dus teruggave van alle gemaakte kosten en tevens dat Speedlinq de ADSL lijn weer in de oude staat herstelt. We hebben het mail-account van Speedlinq uit onze Outlook verwijderd. Ik wens geen facturen meer te zien. De incasso voor Speedlinq hebben we inmiddels bij de Postbank geblokkeerd.
Wat ook erg storend is, is de tekst van de mail over de ingebrekestelling:
<<.....Volgens onze Algemene Voorwaarden ben je hiermee in gebreke.
Je kunt het openstaande bedrag nog per omgaande overmaken naar……… Indien je niet aan deze verplichting voldoet…………
…………dan eveneens bij je in rekening worden gebracht......>>
Dat ze de klanten met JE aanspreken komt beslist niet zakelijk en zeker niet professioneel over. Een bedrijf hoort in een zakelijke mail niet de mensen te tutoyeren! Ik werk zowel voor consumenten als voor zakelijke klanten, maar als ik klachten krijg (hoe onterecht die klachten soms ook zijn, of hoe onredelijk mensen soms ook kunnen reageren) we blijven ze altijd met U aanspreken.
Inmiddels hebben we internet bij een andere provider (via de kabel, omdat Speedlinq de lijn nog niet heeft vrijgegeven). Het is wel duurder, maar het werkt wel goed. De telefonie wordt ook door deze provider vanaf 30 maart a.s. geregeld.
Tot die tijd zitten we zeker zonder vaste telefoon.
We hebben inmiddels zoveel mogelijk mensen (familie, vrienden, collega’s) een mail gestuurd (via de kabel) dat we wéér een ander email-adres en binnenkort een ander telefoonnummer krijgen omdat Speedlinq niet de afspraken nakomt.
Daarbij hebben we ze allemaal geadviseerd om niet met Speedlinq te beginnen.
En collega’s hebben we…. 1500 mensen bij ’s lands grootste uitgeverij en 200 interne IT-collega’s.Zij zullen deze brief ook allemaal in de mail ontvangen!
Re: Speedlinq problemen
Het normale nummer van Speedlinq is: Speedlinq 0900 7733354 is 070 3816981
Re: Speedlinq problemen
Hoi Ridder80 - heb gelijk dat 070 nummer gebeld maar dat is een dealer support lijn en niet Speedlinq zelf. Echter heeft hij wel mijn probleem aangehorod en gaat aan de hand van mij SP nummer dit melden bij Speedlinq. Ben benieuwd.
Ik heb eind februari een verhuisformulier opgestuurd met verzoek op 10 maart over te zetten naar nieuwe adres. 6 dagen later heb ik geen internet meer (ik ben nog in oude woning en nog lang niet verhuist). Eenmaal 10 maart verhuist blijkt er op het nieuwe adres geen internet te zijn. Na meer dan €100,- telefoneren komen we erachter dat we administratief wel zijn verhuist maar de BBNET lijn nog niet is verhuist. Nu zijn we 10 dagen later en nog steeds geen internet. Als je ze belt, na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn, die me alleen kan melden dat "in behandeling is". Ik wordt er moedeloos van. Heb vaak mijn nummer achter gelaten als je antwoordapparaat krijgt en binnen 24 terug gebeld zou moeten worden. Mijn officiele klachtenbrief is in de maak. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen en of ik nog iets van compensatie krijg voor gemaakte onkosten, geen internet en wel betaald en verloren inkomsten want er wordt vanuit thuis gewerkt. Internet wordt normaliter elke dag volop gebruikt. Aan de postingen op deze site zie ik het somber in. Jammer want had normaal nooit problemen met Speedlinq (klant sinds juli 2006).
Succes allemaal!
Ik heb eind februari een verhuisformulier opgestuurd met verzoek op 10 maart over te zetten naar nieuwe adres. 6 dagen later heb ik geen internet meer (ik ben nog in oude woning en nog lang niet verhuist). Eenmaal 10 maart verhuist blijkt er op het nieuwe adres geen internet te zijn. Na meer dan €100,- telefoneren komen we erachter dat we administratief wel zijn verhuist maar de BBNET lijn nog niet is verhuist. Nu zijn we 10 dagen later en nog steeds geen internet. Als je ze belt, na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn, die me alleen kan melden dat "in behandeling is". Ik wordt er moedeloos van. Heb vaak mijn nummer achter gelaten als je antwoordapparaat krijgt en binnen 24 terug gebeld zou moeten worden. Mijn officiele klachtenbrief is in de maak. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen en of ik nog iets van compensatie krijg voor gemaakte onkosten, geen internet en wel betaald en verloren inkomsten want er wordt vanuit thuis gewerkt. Internet wordt normaliter elke dag volop gebruikt. Aan de postingen op deze site zie ik het somber in. Jammer want had normaal nooit problemen met Speedlinq (klant sinds juli 2006).
Succes allemaal!
Laatst gewijzigd door pdh op 20 mar 2007 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Speedlinq problemen
Ik had tot voor januari 2007 ook nooit problemen met speedlinq via het tiscali netwerk maar omdat ik nu een hogere abo heb en ben verhuist naar het KPN netwerk is het bagger, elke dag problemen, ik werk ook veel vanuit huis als systeembeheerder en moet u telkens noodgedwongen in de auto stappen om naar het bedrij toe te gaan, kost handen vol geld, maar daar hebben ze geen boodschap aan, dat je probeert een boterham te verdienen zal ze een worst wezen, je had dan maar moeten kiezen voor een zakelijk abo (heeft een van die mensen mij al eens verteld)
Maar goed wat wilde ik vertellen, gewoon herhaaldelijk bellen met de klantenservice (niet de helpdesk maar de klantenservice, optie 2 in het telefoonmenu) binnen een uur zijn ze je zo zat (ook omdat ze vanwege bedrijfspolicy niet mogen verderhelpen) dat ze je hopelijk wel terug laten bellen, meer zit er geloof ik niet op.
success, ik heb inmiddels een 2e lijns op mij problemen staan en hoop dat het nu wel goed gaat komen.
Maar goed wat wilde ik vertellen, gewoon herhaaldelijk bellen met de klantenservice (niet de helpdesk maar de klantenservice, optie 2 in het telefoonmenu) binnen een uur zijn ze je zo zat (ook omdat ze vanwege bedrijfspolicy niet mogen verderhelpen) dat ze je hopelijk wel terug laten bellen, meer zit er geloof ik niet op.
success, ik heb inmiddels een 2e lijns op mij problemen staan en hoop dat het nu wel goed gaat komen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 mar 2007 21:44
Re: Speedlinq problemen
Vandaag voor de 3e keer in drie dagen gebeld met speedlinq om te klagen over die super trage verbinding die ik sinds afgelopen donderdag heb.
Weer was de wachttijd langer dan 15 minuten en weer bellen ze zg terug binnen 24 uur. In wat voor soort tijdszone zouden ze daar leven dat er 72 uur in de 24 zitten?
Bij Eweka maken ze er melding van dat klanten van Speedlinq problemen hebben met downloaden vanaf hun server. Toch achterlijk dat zij dit wel op hun site zetten en Speedlinq (die een life on-line heeft) in alle talen zwijgt op hun site. Als je een beetje klantvriendelijkheid in je donder hebt dan beken je gewoon dat er problemen zijn en laat je je klanten niet in het ongewisse.
Maar ja... ik zeg het zelf al. Als je een beetje klantvriendelijk bent....
Weer was de wachttijd langer dan 15 minuten en weer bellen ze zg terug binnen 24 uur. In wat voor soort tijdszone zouden ze daar leven dat er 72 uur in de 24 zitten?
Bij Eweka maken ze er melding van dat klanten van Speedlinq problemen hebben met downloaden vanaf hun server. Toch achterlijk dat zij dit wel op hun site zetten en Speedlinq (die een life on-line heeft) in alle talen zwijgt op hun site. Als je een beetje klantvriendelijkheid in je donder hebt dan beken je gewoon dat er problemen zijn en laat je je klanten niet in het ongewisse.
Maar ja... ik zeg het zelf al. Als je een beetje klantvriendelijk bent....
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 mar 2007 21:44
Re: Speedlinq problemen
Eerlijk is eerlijk. Er gaat soms ook nog iets goed. Vandaag is toch het geld van de actievoucher overgemaakt op mijn rekening. Toch weer 238 euro terug. Nu mijn oude snelheid nog terug.
Re: Speedlinq problemen
Ik heb ook de vergoeding van het voucher ontvangen. 238,00 euro.
In de aangetekende brief van 5 maart hebben we gevraagd de door ons gemaakte kosten te vergoeden en de lijn in originele staat te herstellen. Het eerste is bij deze nu wel voldaan. Het opleveren van de lijn nog niet. Maar ik zal nog eens weer informeren bij de rechtsbijstand hoe we dit laatste stukje Speedlinq kunnen afhandelen.
Ik hoop dat al die mensen die klaagden over de actievoucher die niet uitbetaald werden, nu ook dat geld terug hebben ontvangen. Het vergoed een hoop ellende, maar zolang het netwerk niet goed is, ben je het zo weer kwijt aan telefoonkosten naar de helpdesk........
In de aangetekende brief van 5 maart hebben we gevraagd de door ons gemaakte kosten te vergoeden en de lijn in originele staat te herstellen. Het eerste is bij deze nu wel voldaan. Het opleveren van de lijn nog niet. Maar ik zal nog eens weer informeren bij de rechtsbijstand hoe we dit laatste stukje Speedlinq kunnen afhandelen.
Ik hoop dat al die mensen die klaagden over de actievoucher die niet uitbetaald werden, nu ook dat geld terug hebben ontvangen. Het vergoed een hoop ellende, maar zolang het netwerk niet goed is, ben je het zo weer kwijt aan telefoonkosten naar de helpdesk........
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 mar 2007 21:44
Re: Speedlinq problemen
Vandaag was de internetsnelheid ook weer een beetje normaal. 20MB/sec haal ik niet doch dat heb ik nog nooit gehaald. Volgens speedtest zit ik op zo'n 10-11 MB/sec. Ook het downloaden bij eweka gaat weer (vanmiddag met zo'n 1200kb.sec dus dat is redelijk)
Nu nog de beloofde maand gratis internetten
Nu nog de beloofde maand gratis internetten
Re: Speedlinq problemen
Vraag aan angie59: Heb jij de actievoucher aangetekend naar Speelinq verstuurd? Ik moet hem namelijk ook binnenkort versturen.
Re: Speedlinq problemen
Hallo Ray2007. Ik heb die actievoucher gewoon op de post gedaan.
Dus niet aangetekend. Is ook niet nodig.
Adres: Speedlinq, Postbus 136, 2270 AC Voorburg.
Dus niet aangetekend. Is ook niet nodig.
Adres: Speedlinq, Postbus 136, 2270 AC Voorburg.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 14 dec 2006 17:36
Re: Speedlinq problemen
Hoi,
Zo te zien erg veel problemen met SL ik heb 20 maart adsl Comfort 8064 aangevraagd (kpn netwerk) vandaag mailtje gehad dat modemkosten binnekort afgeschreven gaan worden..
Met het overstappen kan weinig fout gaan lijkt me want heb nu Demon en die maakt gebruik van telco-telco zodra een nieuwe provider het signaal gaat overnemen wordt mijn abonnement automatisch opgezegt.
Maar meeste problemen zijn met adsl abonnement + telefonie?? of lijkt dat zo
Ik houd jullie op de hoogte...
Groetjes Nico
Zo te zien erg veel problemen met SL ik heb 20 maart adsl Comfort 8064 aangevraagd (kpn netwerk) vandaag mailtje gehad dat modemkosten binnekort afgeschreven gaan worden..
Met het overstappen kan weinig fout gaan lijkt me want heb nu Demon en die maakt gebruik van telco-telco zodra een nieuwe provider het signaal gaat overnemen wordt mijn abonnement automatisch opgezegt.
Maar meeste problemen zijn met adsl abonnement + telefonie?? of lijkt dat zo
Ik houd jullie op de hoogte...
Groetjes Nico
Re: Speedlinq problemen
hallo Nico
Wij hadden tot 31 december 2006 ook Internet via Demon. En de telefonie liep gewoon ouderwets via KPN. Nooit problemen gehad met Demon. Het was iets duurder maar het werkte goed. Spijt dat we naar Speedlinq zijn overgestapt. ADSL + telefonie. De telefoon werkt meer niet dan wel....... We hebben het inmiddels weer opgezegd met aangetekend schrijven en hebben nu internet en telefonie via @Home.
Wij hadden tot 31 december 2006 ook Internet via Demon. En de telefonie liep gewoon ouderwets via KPN. Nooit problemen gehad met Demon. Het was iets duurder maar het werkte goed. Spijt dat we naar Speedlinq zijn overgestapt. ADSL + telefonie. De telefoon werkt meer niet dan wel....... We hebben het inmiddels weer opgezegd met aangetekend schrijven en hebben nu internet en telefonie via @Home.