LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] siematic + leveranciers ervaringen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
koch
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 12:18

siematic + leveranciers ervaringen

Ongelezen bericht door koch »

graag wat ervaringen met leveranciers van siematic keukens en het merk zelf. regio Amsterdam/Zaandam

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: siematic + leveranciers ervaringen

Ongelezen bericht door marpet »

Na 20 jaar van mijn Siematic-keuken genoten te hebben, ga ik eerdaags afscheid van hem nemen. De keuken zelf staat nog als een huis, maar ook de apparatuur is 20 jaar oud en het aanrechtblad van kunststof wordt lelijk. Wij hebben weer bij diverse Siematic-dealers gekeken, maar konden niet echt 'onze' keuken vinden, maar dat heeft met smaak te maken. Bij een Alno-dealer in Haarlem vonden wij wel een keuken, waar wij meteen verliefd op waren. Na diverse malen bij de winkel geweest te zijn, hebben wij uiteindelijk een afspraak gemaakt om de keuken op papier te zetten. Wij kregen een offerte mee en hoefden niet te tekenen, werden niet onder druk gezet. Een paar weken later een afspraak gemaakt voor de definitieve keuken. Geen vooruitbetaling, betaling bij aflevering. Er wordt bij deze zaak niet gewerkt met afdingen. Je krijgt de prijs helemaal gespecificeerd, van plint tot keukenkast. Wel krijg je de vaste fabriekskorting, maar alles is terug te vinden in de specificatie. Ik zal waarschijnlijk meer betalen dan bij zo'n keukengigant die strooit met kortingen, maar ik ga liever voor kwaliteit.
Qua prijs zal de keuken overeenkomen met de wat goedkopere Siematic, maar ik heb zelf het idee dat de kwaliteit van het type keuken wat wij hebben uitgezocht niet onderdoet voor de Siematic. Ik verwacht dat wij met deze keuken ook wel minstens 20 jaar kunnen doen.
Wij zijn trouwens gegaan voor een witte-lakkeuken met een cristalite-blad en achterwand, apparatuur van itho, atag en aeg.

Pfffff

Re: siematic + leveranciers ervaringen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Siematic beverwijk
Luxor Amstrdam
Rolff Zaandam
Rolff Hoorn
Schuurman Alkmaar
Pauls Purmerend

Angelica1408
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2005 13:29

Re: siematic + leveranciers ervaringen

Ongelezen bericht door Angelica1408 »

Ga NIET naar Paul's Keukens. Daar zijn ze aardig tot je getekend en betaald hebt. Garantie en service kennen ze niet helaas.

Pfffff

Re: siematic + leveranciers ervaringen

Ongelezen bericht door Pfffff »

ja, dat is de meest gehoorde klacht over hun.
Wordt verwacht in Almere
met de wat goedkopere Siematic,
Grappig ook

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: siematic + leveranciers ervaringen

Ongelezen bericht door Janny »

marpet,

zoals jullie behandelt zijn spreekt me enorm aan. dat is ook voor mij de prettigste wijze van kopen.
geen dwang
niet vooruitbetalen
en helemaal gespecificeerd dat gene wat je koopt.
al die kortingen tellen ze er toch eerst bij op en in wezen laat je je daardoor opzettelijk bedriegen.
veel plezier met de keuken, en voor 20 jaar! daar teken ik nog voor.
janny

Gesloten