LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Digital + Harddisk Recorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door robbiejan »

hallo mensen
ik ben isinds december 2006 in het bezit van deze recorder maar let op progrmeren langer dan 1 a 2 dagen is niet mogelijk voor de nederlandse zender incl RTL ook het met de hand opnemen geeft problemen hij neemt wel op maar geeft niet aan welk programma hij heeft opgenomen alleen geeft hij aan welk net dus zoeken maar. UPC is hiervan op de hoogte software fout maar intussen sturen ze wel de extra rekenig voor deze recorder, die ik dus niet betaal.
Wacht al sinds december 2006 op een antwoordt van UPC .Dus mensen NIET BESTELLEN deze recorder geeft een hoop ergenis.

gr

deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door deethan »

Sinds december 2006 heb ik de recorder in huis.

Het apparaat werkt prima, de enige onvolkomendheden die ik heb kunnen ontdekken zijn het eerder genoemde ontbreken van meerdaagse gegevens in het programma aanbod van RTL4, de huidige dag staat er vaak wel op maar de volgende dag is blanco.
Het schijnt dat RTL weigert die info aan UPC te verstrekken.

Verder was het niet duidelijk dat hoe een 'uitgestelde memo' over meerdere dagen te verwijderen was, het blijkt dat de functie er wel is, maar in de gebruiksaanwijzing was die niet terug te vinden. Chelloo.com bood uitkomst.

Tot nu toe ben ik erg positief over de recorder, over het complete UPC gebeuren trouwens, ik heb digi tv, telefoon, internet en dan nu ook de hd recorder via hen. Ook de telefonische bereikbaarheid is (als die dan eens nodig is) prima te noemen.
In het verleden heb ik echt wel besognes gehad met UPC maar al die problemen behoren wat mij betreft tot de verleden tijd.

(Er had wat mij betreft nog een DVD recorder in het apparaat mogen zitten trouwens, want sommige series wil ik graag uitwisselen met familieleden die niet de beschikking hebben over digitale tv, maar dat is maar een kleine tekortkoming.)

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door robbiejan »

Hallo deetman

Wat u schrijft klopt niet Buiten de rtl zenders zijn ook de nederlandse zenders vanaf 3 dagen niet meer te programeren, je hebt dan weinig aan deze recorder En het op tijd met de hand programeren gaat wel maar de dvr geeft niet aan welk programma opgenomen is zoeken dus.Conclusie de dvr is nog niet goed UPC geeft dat ook toe SOFTWARE PROBLEEM zeggen ze dus zeg ik NOG NIET betalen voor de gebruikskosten van de dvr.

deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door deethan »

Het handmatige 'uitgestelde memo' programmeren vindt ik persoonlijk niet zo'n probleem, maar dat is iets persoonlijks denk ik, ik weet wat ik, wanneer opneem. Wat ik er handig aan vindt is dat er dan de mogelijkheid is om die opname over bv elke werkdag te laten plaats vinden.
Het niet meer terug kunnen vinden van een gemaakte opname is wat mij betreft niet aan de orde, ik weet over het algemeen wel welke zender ik opgenomen heb, en daar de opnamen in oplopende volgorde worden getoond op het scherm is die kleine puzel binnen een mum van tijd opgelost.
U hoeft het apparaat niet te nemen natuurlijk, u kunt ook wachten tot de testperiode over een jaar is afgelopen.
Voor wat mijzelf en mijn familie betreft, wij zijn van de VHS hel in de DVR hemel terechtgekomen met de HD recorder, en tot nu toe zijn we bijna geen tekortkoming tegengekomen.
De kleine programmeer tekortkoming neem ik voor lief, en ik ga er van uit dat UPC ook die binnenkort oplost.

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door robbiejan »

Als UPC had vermeld dat de recorder nog in een test periode zit dan had ik dat geweten maar nu krijg ik geen antwoord op mijn vragen, het call centrum is zeer on -technisch en zeggen zomaar wat.
Ik vind dat UPC geen geld kan vragen voor en recorder die nog in een testperiode zit en daarover wil ik met ze praten maar dat is onmogelijk iemand met verstand van zaken krijg je niet te spreken en de monteur die ze gestuurd hadden stond ook met z'n mond vol tanden en zei ik ben niet van UPC maar werk voor ze en weg was die.
De recorder wil ik best houden maar ze reageren niet dus ik wacht maar af en ga pas voor de recoder betalen als ik iemand van UPC( en niet het call center) gesproken heb.

deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door deethan »

Ik heb ze een keer nodig gehad sinds ik het apparaat heb, en toen waren ze vlot bereikbaar en de medewerker van UPC was zeer onderlegd mbt het gebruik en de functies van de recorder.

De fout lag toen overigens bij mij.

Mijn ervaringen staan blijkbaar haaks op de uwe.
Het zij zo.

robbiejan
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 jul 2005 13:54

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door robbiejan »

ik heb de help-desk 3 x over deze recorder gesproken en 3 x een ander antwoordt. ze weten niet eens dat het programeren van rtl en nederlandse zenders een probleem geeft en sturen dus en monteur maar goed dat weet u al.Maar welke functie heeft u eigenlijk bij UPC???

marcelinha
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2007 10:47

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door marcelinha »

Mijn vraag is of het makkelijk is om opnames gemaakt met de harddisk recorder weg te schrijven naar DVD. Bijvoorbeeld als je een film of voetbalwedstrijd hebt opgenomen en deze wil bewaren/ Heeft de harddiskrecorder alle benodigde aansluitingen om hem aan een gewone dvd recorder te koppelen?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door agro »

Mijn vraag is of het makkelijk is om opnames gemaakt met de harddisk recorder weg te schrijven naar DVD
Ligt er aan welke aansluitingen deze, en je dvd recorder hebben, en ook het formaat wat op de harddisk geschreven wordt kan van belang zijn.
Met een UTP aansluiting kan je op netwerk van computers aansluiten.
Met een USB of 1394 poort direct aan computer, of aan dvd recorder als deze die ook heeft.
Maar via scart zou mogelijk ook kunnen als andere aansluitingen ontbreken.
Er zijn satelietontvangers welke deze mogelijkheden hebben, zelfs met ingebouwde dvd recorder/player.

marcelinha
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2007 10:47

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door marcelinha »

Oke bedankt voor de info, ik denk dat ik als ik het op alle forums zo lees gewoon mijn dvd recorder maar door een exemplaar met harddisk vervang. Scheelt volgens mij ook een hoop gedoe nu ik alweer heb gelezen dat je ook als beta-user voor die UPC box wordt gebruikt. Weer een testfase :evil: Als dat weer net zo gaat als een paar jaar geleden voor de gewone mediabox met een jaar allerlei problemen dan pas ik toch maar voor de eer. :D

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Je kan m gewoon 6 maanden proberen, en als je het niks vind stuur je m toch gewoon terug. Kan je altijd nog zelf een ander apparaat aanschaffen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door agro »

Je kan m gewoon 6 maanden proberen, en als je het niks vind stuur je m toch gewoon terug
waarom kan upc niet gewoon vragen of je interesse hebt, en zo ja dat ze deze dan pas toesturen?
Waarom zo arrogant en onbeschoft ongevraagd toezenden en je met allerlei toestanden opschepen als je dat onding niet wil.
Kan je altijd nog zelf een ander apparaat aanschaffen
Een ander soortgelijk apparaat aanschaffen heeft geen enkele zin om de doodeenvoudige reden dat deze niet werken op de kabelaansluiting, je bent geheel overgeleverd aan upc wat dat betreft.

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Jessica79 »

niemand is verplicht om digitale tv te nemen, het analoge signaal verdwijnt voorlopig echt nog niet
en inderdaad het zou een stuk netter zijn om de mensen gewoon te vragen of ze het daadwerkelijk willen, in plaats van overal maar mediaboxen te dumpen

maar ja, wijn zijn helaas niet degenen die dit soort acties bedenken....

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door agro »

maar ja, wijn zijn helaas niet degenen die dit soort acties bedenken....
Bedenken mischien niet, maar je schaamt je er ook niet voor om aan deze arrogante onbeschofte acties mee te werken, zeker gezien je opmerking dat je het nog jammer ook vind dat je zoiets niet bedacht hebt.

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Ik hoef zulke acties niet te bedenken, daar hebben ze andere mensen voor. Ik werk niet mee aan verkoop, ik werk op de klantenservice, dus ik los technische problemen op en ik beantwoord vragen. See the difference??
Dat is niet achte 1 actie van upc sta, is voor mij geen reden om niet voor ze te werken.

deethan
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:41

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door deethan »

Agro heeft het idee dat UPC al het kwaad van de wereld vertegenwoordigt.

Positief commentaar op UPC onderwerpen is blijkbaar zinloos, dus reageren op zijn inbreng is dat ook.
Meestal gaat hij dan ook beweren dat iedereen die hier reageert en gewoon volkomen tevreden met UPC is er dan wel zal werken.

In mijn geval is dat niet zo, en op een paar kleine zaken betreffende UPC heb ook ik nog wel kritiek (nieuwsservers), maar het overheersende gevoel is toch positief.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Beertje02 »

deethan,

het is voor jou te hopen dat dit zo blijft.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Ron58 »

Op zich heeft Deethan natuurlijk wel gelijk, UPC heeft veel klanten, ik geloof twee en een half miljoen, laten we nu eens heel erg overdrijven en stellen dat er bij 1 miljoen mensen iets fout gaat waardoor deze niet tevreden zijn of zelfs zwaar de pest krijgen aan UPC, dan zijn er altijd nog anderhalf miljoen over waar alles goed gaat.

Mijn schoonmoeder b.v. heeft alleen kabel van hen, als er iemand aan de deur komt met een mediabox dan zegt ze keurig netjes daar geen interesse in te hebben en maakt zich daar verder ook niet druk over.
Internet heeft ze niet, dus ook dit soort fora leest ze niet, Bij haar is er nog nooit iets fout gegaan met UPC, dus waarom zou zij een hekel hebben aan ze?

Dit is maar een voorbeeld, maar slaat natuurlijk op heel veel UPC klanten.

Dit geldt ook voor diegenen die gewoon analoge telefonie hebben bij KPN, pas bij de nieuwe diensten gaat er veel fout en zij ze niet in staat iets op te lossen.

Pas als er iets fout gaat leer je een bedrijf écht kennen en dan valt een bedrijf als UPC behoorlijk door de mand, maar zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Vergeet niet dat bij bedrijven met zoveel klanten als UPC, Nuon, KPN en nog enkele andere al bij een relatief klein foutenpercentage het wél om grote aantallen gaat en er dus ook meer klachten op fora zoals deze verschijnen.
Hierdoor wordt de indruk gewekt dat echt álles daar fout moet gaan.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Ron,
is het niet zo dat van die twee en een half miljoen klanten het grootste deel alleen een kabel tv aansluiting heeft? (geeft relatief weing storing )

De meeste problemen heeft UPC volgens met de internet en bel klanten.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC Digital + Harddisk Recorder

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ron,
is het niet zo dat van die twee en een half miljoen klanten het grootste deel alleen een kabel tv aansluiting heeft? (geeft relatief weing storing )
Dat denk ik ook, zowel technisch als administratief rolt dat meestal wel zonder problemen door.

Ooit heb ik eens Chello aangevraagd, dat was geen succes, maar KPN verknoeide daarna net zo hard de adsl aanvraag :-)
Mijn buren namen een poosje terug UPC internet en bellen en daar werd zp geblunderd dat ze het er gelijk weer uitgegooid hebben, en in mijn kennissenkring zijn er ook een paar die gingen bellen via UPC en niet wisten hoe snel ze terug moesten naar KPN.
Het is inderdaad vaak het aangaan van nieuwe diensten waar ze het verknoeien.

Gesloten