LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Nadat ik ongeveer een maand geleden een brief hed gekregen van mister Knuppel met de mededeling dat ik Duivelsberregelinggerechtigde ben en het verzoek om binnen vier weken het volgens D openstaande bedrag te voldoen, kreeg ik vandaag een brief waarin mij door de "klantenservice" werd medegedeeld dat ik middels de bijgaande acceptgiro binnen 10 dagen moet betalen anders worden er incasso-maatregelen genomen en krijg ik een BKR-notering (heb ik overigens al !). Deze gang van zaken is mijns inziens pure intimidatie en volledig in strijd met de Duivelsbergregeling, die immers de mogelijkheid biedt om tot 1 augustus 2007 te opt-outen. Dat zal ik D fijntjes mede delen en bovendien verwijzen naar al mijn eerdere standpunten zooals vervat in de eerder gevoerde correspondentie. Ik zal deze gang van zaken ook onder de aandacht brengen van DSI, de Stichting Leaseverlies en de daarbij aangesloten stichtingen en verenigingen.

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door jannes »

Ook ik kreeg vandaag zo'n brief.

Het maakt me toch onrustig hoewel ik weet dat ik in mijn gelijk sta.

Ik zal de brief maar doorsturen naar Leaseproces waar mijn zaak loopt en waar de dagvaarding wordt voorbereid.

Jannes.

Ferne
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2006 08:49

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Ferne »

Deze brief heb ik begin Maart ook gehad. Kopie van gemaakt en doorgestuurd naar Leaseproces. Dexia kom maar op ! :D

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door sjors1 »

jannes , heb je al iets gehoord van intrafin nadat je de brief had gehad waarin je gesommeerd werd om te betalen?

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door jannes »

Ik ben in onderhandeling met Intrafin.

Ze hebben al een flink stuk kwijtgescholden, na een brief geschreven door Leaseproces, maar ik wil meer.
Bovendien ben ik er achter dat ik Dexia voor alles verantwoordelijk kan stellen en dat geeft me wel een stuk rust.

Ik wil hierbij Leaseproces complimenten geven voor de hulp en het advies wat zij mij hierin gegeven hebben!

We wachten dus maar af.


Jannes

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

We kennen hiervoor een passend spreekwoord.
Wie het onderste uit de kan wil hebben .......

Kwam zomaar in me op!

CvdH
Berichten: 177
Lid geworden op: 23 okt 2006 19:42

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door CvdH »

Wie het onderste uit de kan wil hebben .......
Die trekt zich niets aan van de adviezen van Chan 8)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn!
U heeft mij hier nog geen enkel advies zien geven!
Wel info!

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door * »

We kennen hiervoor een passend spreekwoord.
Wie het onderste uit de kan wil hebben .......
IS DIT INFO????

sjors1
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2007 22:53

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door sjors1 »

heb voor intrafin een advocaat en dexia leaseproces en hebben via mijn advocaat contact met elkaar . van intrafin heb ik sinds het laatste dreigement om te betalen niets meer van gehoord , ze weten volgens mij ook dat ze zelf fout zitten omdat ze al een zaak hebben verloren ( zoek maar eens via google ) . in ieder gevalveel succes allen die er mee betrokken zijn.

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door jannes »

Het heeft niets te maken met het onderste uit de kan te willen hebben.

Je kent mijn persoonlijke situatie niet dus waar oordeel je over.

Bovendien, als mij van te voren alles was verteld, maar dan ook alles, dat mijn inleg verloren kon gaan en dat ik daarbovenop ook nog met een restschuld kon blijven zitten, dan was ik er NOOIT aan begonnen.

Valse voorlichting heet zo iets en gelukkig heeft de rechter in een eerdere zaak dat ook ingezien en het contract ontbonden.

Jannes

uzo
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2003 15:00

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door uzo »

Als je je zaak in handen hebt gegeven van Leaseproces moet je natuurlijk nooit gaan betalen. Laat ze maar brieven sturen, daar moet je niet van schrikken.

Ben je een egalease geval dan moet je je zaken uit handen geven aan leaseproces en gewoon afwachten. De kans is erg groot dat je flink meer terug krijgt dan de fooi van duisenberg.

Mijn advies, leg je geval voor aan leaseproces !!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hierin heb ik ook nimmer een advies geuit of iets in die richting, daarover moet elke betrokkene zelf oordelen. Ik weet drommels goed wat er speelt en heb dit spook op de weg, om het zo maar even te noemen, zien aankomen met het uitblijven der economische groei want daarop dan wel op het resultaat van het langjarig gemiddelde heeft men het verkooppraatje gebaseerd. Er zijn ook betrokkenen welke nog een deel restschuld hebben. Wat een mooi werd voorgespiegeld werd een nachtmerrie. Dit gun ik niemand, ook u niet.

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door jll »

"Er zijn ook betrokkenen welke nog een deel restschuld hebben."

Chatmaster, wat vertelt u ons nu? Restschuld mogelijk? Dit is de meest waardevolle info ooit op dit forum, dit weet bijna niemand!

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Ja Ja Maandag ochtend half negen daar stond de TNT Post op de stoep
met maar liefst drie aangetekende brieven van Dexia.
Drie contracten, dus schijnen de aanmaningen in drie verschillende aangetekende brieven verstuurd te moeten worden. Waarom niet in een envelop, dat spaart weer kosten, maar Dexia let niet op de kleintjes.
Ondanks dat we ge op-out hebben aanmaningen om te betalen, dreigen met BKR etc. We laten ons niet intimideren!!!
Mondiaal gezien , bijv. in Amerika, doet Dexia schikken. In Nederland denken ze, gezien de softe instelling van de voorgaande regeringen, blijkbaar meer te kunnen bereiken. Nou dus mooi niet. We blijven doorgaan!!!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Janny »

Ben bridel,
U schrijft dat U een opt-out brief aan de notaris hebt geschreven.!
Is Dexia nu in bezit of heeft Dexia ook kennis van uw gestartte procedure bij de rechtbank?
Zo ja, dan is de bezorging van deze drie brieven merkwaardig.
Zo nee! dan is het ontvangen ervan niet zo vreemd. u geeft namelijk met een opt-out brief aan geen gebruik van de duisenberg regeling te willen maken. dus : als zij geen dagvaarding van u hebben ontvangen en u wilt geen gebruik maken van de Duisenberg -regeling, wat wilt u dan? hebt u hen dat meegedeelt? De hele zaak moet wel afgewerkt worden.
Vriendelijke groet Janny

Don Quijote
Berichten: 110
Lid geworden op: 28 sep 2004 00:29

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Don Quijote »

Zoals ik bij de opening van deze topic heb gesteld, heb ik inmiddels klachten ingediend bij DSI, AFM, Leaseverlies over het gegeven dat Knüppel c.s. meent op grond van de verbindendverklaring van die verdomde Duivelsbergregeling de gedupeerden weer achter hun vodden te kunnen aanzitten met die dreigbrieven met incasso-maatregelen, BKR en het niet kunnen afsluiten van mobiele telefoonabonnementen. Ook heb ik Knüppel en diens "klantenservice"medegedeeld. dat ik deze handelwijze in strijd acht met de door hen en de Stichting "Leaseverlies" bij het gerechtshof Amsterdam afgedwongen verbindendverklaring van die sjit Duivelsbergregeling. Ondanks mijn verzoek om ontvangstbevestiging door Knüppel c.s. nog geen reactie mogen ontvangen. Ook heb ik het gerechtshof Amsterdam in kennis gesteld van de zeer laakbare handelwijze van Knüppel c.s. Daat heb ik een nietszegende reactie van ontvangen dat zij zich niet verder bemoeien met de afwikkeling van de Duivelsbergregeling. Ja zo gaat dat "heutzutage" in de bananenrepubliek der Nederlanden. Knüppel denkt zeker dat door de verbindendverklaring van de D-regeling de gedupeerden nu vogelvrij zijn verklaard. Of zou het weer die bekende kat zijn , die in het nauw zit en rare sprongen maakt?

teejee
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:20

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door teejee »

Ook weer een dreigbrief gehad. Opt-out is verstuurd. Ben Eega-leaser. Wat wil Dexia nou eigenlijk? Contract is vernietigd. Ik wacht nog steeds totdat ze me de betaalde termijnen van de W3D terugbetalen.
Maar afwachten totdat ze een rechtzaak tegen me beginnen. Kan ik ze eindelijk om de oren slaan. :lol:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Als je ook je inleg terug wilt zien, bereik je weinig met stilzitten en afwachten. Vraag beter aan Leaseproces wat ze voor je kunnen doen!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Ook weer zo'n dreigbrief gehad?

Ongelezen bericht door pluutje »

Juist, met kijken en verzinnen kun je geen prijzen winnen! :roll: :wink:

Gesloten