LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abo consumentenbond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

beste mensen,

Het volgende is gebeurt, op 1 feb 2006 ben ik lid geworden van consumentenbond online, dit kostte 29 euro per jaar.
Op 7 Feb 2007 ontvang ik een nieuwe factuur voor de verlenging van 1 jaar tot 1 feb 2008 voor het bedrag van 40 euro, dit is een verhoging van 11 euro (37,9%) binnen 1 jaar tijd.
Op basis van deze schandalige prijsverhoging heb ik op 9 feb 2007 per 1 feb 2007 opgezegd.
Dit werd niet gehonereerd door de consumentenbond, deze hielden een datum van 1 feb 2008 aan,want ik had niet 1 maand van tevoren opgezegd.
Ik vind dat ik idd te laat ben voor een gewone opzegging, daarmee bedoel ik als de prijs gelijk was gebleven,maar omdat de prijs zo veel omhoog was gegaan en dit niet door de consumtenbond vantevoren was duidelijk gemaakt. ik het recht heb om gewoon met terugwerkende kracht op te zeggen, op basis van deze prijsverhoging, klopt dit?

(btw, dezelfde posting op het kassaforum is zonder kennisgeving zomaar verwijderd)
mvrg,tim

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij kun je gewoon opzeggen want het lidmaatschap
is eenzijdig veranderd zonder bericht ervan.
Het is een hekel punt om zowel op Radar als Kassa in negatieve
zin over de consumentenbond te schrijven.Zelf ook mee gemaakt.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nu ook deze consumentenbond die aan diezelfde rotgeintjes gaat meedoen waar dit hele internetgebeuren zo langzamerhand van vol komt te staan??

Natuurlijk heeft die "consumentenbond" geen poot om op te staan!
Elke eenzijdige wijziging in een overeenkomst maakt zo'n overeenkomst al nietig.Dat weet die consumentenbond maar al te goed. Althans, we mogen verwachten dat zij dit zelf ook weten.

Kleine prijsverhogingen die meegaan in de inflatie is tot daar aan toe maar zulke verhogingen??

Het zou een consumentenbond sieren gratis te zijn voor gewone vragen maar zelfs daarvoor is een lidmaatschap verplicht terwijl diezelfde vragen door menig organisatie gratis worden beantwoord!

Een zeer slechte beurt voor die consumentenbond die kennelijk liever riante salarissen en gouden handdrukken geeft aan hun (hogere) medewerkers dan ook de belangen te willen behartigen van mensen met een (zeer) krappe beurs!
Bovendien het toonbeeld van een verloedering.

Bah!


Grootvader.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

ik heb de consumentbond een brief gestuurd met 2 opties:
1) het abo door laten gaan tot 1 feb 2008 voor 29 euro
2)Het abo opzeggen per 1 feb 2007 zonder verdere verplichtingen.

heb ongeveer het gevoel zoals kanovaarder het beschrijft.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

ik heb vandaag een herinnering ontvangen, van de eerder ontvangen nota,
toch maar afwachten op de reactie van hun, tav mijn brief?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik denk niet dat dit zonder vooraankondiging is gebeurd. Ik zou maar eens goed kijken op hun homepage of daar niets over is vermeld.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

nee, dat is nooit gebeurt, toen ik belde, wilde die meid, me wijsmaken dat die 29 euro een actieprijs was en dat het altijd al 40 euro is geweest,dus niet.
Ik heb de orginele factuur toevallig nog gevonden.
de consumentenbond is met een erg smerig spelletje bezig :evil:

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

ik vandaag antwoord op mijn brief gekregen, er staat in dat de verhoging op de website van de consumentenbond is aangekondigd,
verder een heel verhaal over verlies is de voorgaande jaren en inhaalslagen en meer onzin, wat er niet mee te maken heeft!
Ik vind dat ze de verhoging per email bekend hadden moeten maken,want ik heb per email, ook mijn login gekregen,plus ook alle nieuwsbrieven krijg ik via de mail.
Ik heb die verhoging ook niet op de website gezien.
volgens mij kletsen ze maar wat.
wat nu te doen??

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Mrt 2007 14:42 door thefxr


--------------------------------------------------------------------------------

ik vandaag antwoord op mijn brief gekregen, er staat in dat de verhoging op de website van de consumentenbond is aangekondigd,
verder een heel verhaal over verlies is de voorgaande jaren en inhaalslagen en meer onzin, wat er niet mee te maken heeft!
Ik vind dat ze de verhoging per email bekend hadden moeten maken,want ik heb per email, ook mijn login gekregen,plus ook alle nieuwsbrieven krijg ik via de mail.
Ik heb die verhoging ook niet op de website gezien.
volgens mij kletsen ze maar wat.
wat nu te doen??
Is natuurlijk gelul van ze want niet iedereen heeft
een pc.Dus gewoon voet bij stuk houden en opzeggen
wegens verhoging waar je het niet mee eens bent.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

dat klopt niet, want ik ben lid geworden van consumentenbondonline, dat betekent dat je geen blad thuiskrijgt,maar online een inhoudsopgave krijgt thuisgestuurd en het blad online leest.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 23 Mrt 2007 12:09 door thefxr


--------------------------------------------------------------------------------

dat klopt niet, want ik ben lid geworden van consumentenbondonline, dat betekent dat je geen blad thuiskrijgt,maar online een inhoudsopgave krijgt thuisgestuurd en het blad online leest.


Dus die verhoging klopt ook niet want ondanks dat
je online lid bent wist je nergens van.
Voet bij stuk houden.

ucsdcom
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 10:28

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door ucsdcom »

Bel eens met de juridische advies desk van de consumentenbond zelf en leg uit dat je met een patij verschil van mening hebt aangezien de contributie zonder kennisgeving is verhoogd en vraag advies. Zegt men: dan staat u in uw recht, dan kunt u er vanaf, vraag dan meteen of ze het intern even regelen aangezien die partij de consumentenbond is. Ben benieuwd wat ze zeggen ;)

gersonz2
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:50

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door gersonz2 »

Ik heb ook zo'n bondonline in begin 2006 afgesloten voor 29 euro en ook ik heb nu een accept gekregen van 40 euro.
Maar dat wil niet zeggen dat dit nu een verhoging is van 37.9%, want ik kan me nog goed herinneren dat we bij aanmelding een extra korting hebben gekregen als welkomspremie (5 euro). Die mag je dan natuurlijk niet mee rekenen maar moet je uitgaan van de normale prijs.
Als ik in de winkel iets koop met flinke korting kan ik ook iet zeggen na een jaar, zo dat is duur geworden in een jaartje tijd die winkel heeft zijn proijzen wel heel er5g sterk verhoogd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door Jan9 »

Gewoon opzeggen.... bijna 40% meer moeten betalen is niet normaal.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

hallo allemaal,hier ff een update, ik heb inmiddels alweer een brief gestuurd,maar van opzeggen willen die gasten niks weten bij de consumentenbond. de aanmaningen gaan ondertussen ook gewoon door.
Ik mag toch aanemen dat ze daar juist de wet goed kennen??
verder heb ik niet veel zin meer om er nog kostbare tijd aan te besteden, die organisatie bij hun lijkt gewoon nergens op.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: abo consumentenbond

Ongelezen bericht door thefxr »

Ze hebben mijn brutale brief gehonereerd, waarschijnlijk viel nu het kwartje, dat ze er geen heil meer in zagen, de opzegging is er door!! :D

Gesloten