LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer n35 PDA frustraties

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pdg57ab

Acer n35 PDA frustraties

Ongelezen bericht door pdg57ab »

Ik heb behoefte om mijn frustraties over mijn Acer n35 PDA en de service van deze leverancier te delen:

3 maanden geleden kocht ik deze PDA en net zoals vele bezitters kreeg ook ik problemen met het stekkertje wat in de auto als voeding voor het apparaat moet dienen.
Stukjes bakeliet braken al snel af en het contact werd dermate slecht dat de PDA regelmatig zonder stroom viel.
Uiteraard de service dienst van Acer gebeld en wie schetst mijn verbazing dat ik niet alleen een nieuw stekkertje zou krijgen, maar een hele nieuwe PDA, want het was “een veel voorkomend probleem en in de nieuwe types (?!) was dit opgelost”. Let wel, mijn PDA was nog maar 2 maanden oud.
Dus vol verwachting alles in de doos teruggestuurd en wachten maar. Het zou (aanvankelijk) 5 tot 10 werkdagen duren en dan had ik een nieuwe, verbeterde PDA!
Maar je raadt het al, het wachten duurde steeds langer en ik besloot opnieuw de service dienst van Acer te bellen. Het eerdere relaas van de medewerker bleek ineens een compleet onzinverhaal; er was helemaal geen nieuw type en dus zou alleen het defecte stekkertje worden vervangen! (overigens zou de eerste medewerker wel worden aangesproken op zijn foute toezeggingen)
Inmiddels zijn er al ruim 3 weken voorbij en ik heb nog niets terug ontvangen. Iedere keer als ik bel, wordt de reparatietijd ruimer.
Dus geachte lezer, een advies met betrekking tot de Acer n35: niet kopen!
Ik ken meer mensen die met exact hetzelfde probleem zitten en ik ben benieuwd hoe die verder worden behandeld door de service dienst van Acer…

tmulder

Re: Acer n35 PDA frustraties

Ongelezen bericht door tmulder »

dit is de mail die ik naar ACER NEDERLAND heb gestuurd.::
Geachte Heer/Mev.

Ik heb een klacht met betrekking tot een van uw medewerkers Deze zijn Naam is Dhr Fransen.
Deze morgen heb ik met jullie helpdesk gebeld over de vraag hoe het met mijn PDA gaat, deze zal worden opgestuurd voor vervanging van software.
Ik heb gisteren 20DEC05 gesproken met de heer ........en hij had met mij een afspraak gemaakt omtrent mijn PDA.
Ik had dus vanmorgen Dhr Fransen aan de telefoon en hij deed heel erg onbeschoft absoluut niet klantvriendelijk.
Ik had aan hem gevraagd hoe lang het zou duren dat ik mijn PDA kwijt was en hij zij als volgtik siteer ; meneer dat weet u toch min 10 werkdagen en toen vroeg ik hem of het misschien mogelijk was dat ik hem voor 7 januarie terug kon hebben, omdat ik hem nodig ben voor mijn werk en omdat ik dan vertrek voor mijn merk naar mexico.
Toen ging meneer Fransen tekeer tegen mij dat hij daar niks voor kon doen en dat dat het was en niet anders.

Toen heb ik hem gevraagd, is er misschien ook een meerdere van jou aanwezig dat ik die te woord kan staan en toe zij hij dat dat niet mogelijk was.
Ik vroeg hem: dus mag ik anders de naam van jou meerdere en dat kon ook niet en toen gooide meneer Fransen de kaak op de hoorn dus verbinding verbroken.
Ik heb toen nogmaals naar jullie helpdesk gebeld en toen kreeg ik de heer Robbert jan aan de telefoon deze verwees mij dus door dat ik een email naar hem gestuurd en hij zou hem dan doorsturen.

Ps al met al ben ik nog geen stap verder gekomen alleen maar ellende gehad met jullie.
Ik vind het dan ook een hele kwalijke zaak dat ik op deze mannier behandeld ben door jullie .

rvdijk

Ongelezen bericht door rvdijk »

Ja ... een prachtige Acer N35 GPS gekocht en ... bij thuiskomst onder lading gezet!
U raadt het al ... de PDA verliest zelfs in OFF stand binnen enkele uren zijn power!
Had ik maar eerder gezocht naar klachten m.b.t. de Acer! Het regent er van en vele hebben te maken met defecte stekkerverbindingen maar ook velen met mijn probleem: voeding!

Na uitblijven van antwoord op een mailtje (inmiddels 4 dagen geleden) ben ik maar gaan bellen: het toestel is imiddels opgehaald en naar Duitsland verstuurd. Verwachte reparatietijd ca. 5 werkdagen. We vertrouwen daar maar op.

Maar we hebben natuurlijk geen honderden €€€ uitgegeven om te mailen, te bellen en te versturen ...
Nee, we wilden dit toestel gebruiken ...

Acer, schaam je!

pdg57ab

Ongelezen bericht door pdg57ab »

Inmiddels zou rvdijk dus z'n pda terug moeten hebben.
Ik hoop het van harte voor hem/haar. Tegen mij was dit ook gezegd...
Ik heb m'n acer uiteindelijk terug ontvangen, maar pas na 8 weken!
En je kunt je inderdaad scheel bellen naar het 'Technical Support Team', maar ze komen hun beloftes gewoon niet na!

Ik heb vorige week maandag een brief geschreven naar de 'verantwoordelijken' bij acer Nederland, maar deze post wordt eerst gescreend door een secretaresse en zij bepaald vervolgens of ze je verhaal door stuurt. (hun namen zijn mij bekend)

Uiteraard is die brief - niet aangetekend verstuurd, want ook ik heb mijn kosten limiet - niet aangekomen, maar ik mocht na een telefoontje dan een kopie per e-mail versturen (e-mail adressen zijn mij bekend).
Binnen enkele dagen zou ik dan antwoord krijgen.
De enkele dagen zijn voorbij, maar de reactie uit 's Hertogenbosch moet nog komen...

Samenvattend:
Service / beloftes / toezeggingen van acer Nederland:
onbetrouwbaar / een aanfluiting / een schande!
Laatst gewijzigd door pdg57ab op 11 feb 2006 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

rvdijk

Nee de PDA is niet terug ...

Wel kregen we afgelopen dinsdag, 6 dagen na verzending per UPS dat de PDA in het servicecentrum in Duitsland is aangekomen.

We hebben een sterk vertrouwen in de snelheid van UPS en controlleerden even de aflverdatum ... en ja daar begint al het gerommel: de PDA is reeds op 2 februari afgeleverd en niet op 7 februari zoals de e-mail van Acer doet geloven ... en zo zijn al 5 werkdagen verloren gegaan en wordt de schuld UPS in de schoenen geschoven!
Een eerlijke medewerkster in Duitsland bevestigd dit ook gewoon en beloofd: omdat dit een nieuw toestel is zullen wij het zo snel mogelijk repareren maar in verband met het grote aantal klachten kan dit wel enkele weken duren!

Zoals mijn voorgaande briefschrijver al constateerde is enige concrete reactie van Acer niet te verkrijgen:

1. Mijn e-mail met klachtmelding is nooit beantwoord.
2. Na 2 dagen wachten op een antwoord op mijn e-mail en telefonisch 38 minuten in de wacht is na toezegging van de medewerker dat reparatie maximaal 5 werkdagen zou duren UPS begeleidingspapieren per e-mail toegezonden.
3. Verdere e-mail wordt afgedaan met melding van reparatietijd van 7 tot 12 werkdagen (inclusief transportijd wordt dit dus 3 weken)
4. Pogingen tot telefonisch kontakt stranden telkenmale na optredende vermoeidheid: 5 pogingen ondernomen met een duur van 15 minuten ... tel uit je winst (kosten), of na telefonisch kontakt met een telefoniste die je op een overleden lijn zet!

Ik vindt mij als consument gewoon beduveld ... Je koopt voor een flink bedrag een PDA om te gebruiken, je betaald het keurig aan de kassa van Dixons en ... inplaats van enig vruchtgebruik van je investering kun je het toestel vervolgens opsturen naar Duitsland en kom je in een mallemolen terecht.

Schandelijk Acer! Los deze klachten op!

R.F. van Dijk

rvdijk

Ja, inmiddels is de PDA op 20 februari door UPS thuisbezorgd ...

incompleet ... maar nog veel erger ... naar enkele dagen testen van de PDA leek het aanvankelijk op een geslaagde reparatie ... ware het niet dat de PDA het wederom presteert om in 10:00 uur in OFF stand zijn volledige lading te verliezen ...

Dit is conform eerder gemelde ervaringen van andere gebruikers!

We hebben de klacht heden maar weer opnieuw gemeld bij de Helpdesk van Acer te 's Hertogenbosch ...

We wachten maar af. Inmiddels hebben wij onze raadsman in kennis gesteld van deze schandelijke affaire en elke aankoop van een Acer product in de onder mij vallende verantwoordelijke gebieden bevroren!

U bent gewaarschuwd ... en wij houden op de hoogte!

R.F. van Dijk

copycat8688

Ongelezen bericht door copycat8688 »

Ik dacht het al dat ik niet alleen was. Acer is al sinds half vorig jaar aan het knoeien met mijn N35. Het begon dus ook met dat stom schakelaartje. Het toestel was uiteindelijk gewoon dood. Ze hebben er een ander motherboard ingestoken en na enkele weken was hij terug. Wat bleek...na 6u was hij leeg...ook in off stand(dat was niet voordien met het andere motherboard). 3 batterijen later en enkele firmwareupdates en cleaned contacts is het nog steeds hetzelfde. Ik heb 5 rma-nummers. Heb dus ook al 5 keer moeten thuisblijven voor afhaling. Nu heb ik gemailed en mijn mail gefaxt. Een zekere Dolf heeft me dan het volgende teruggemailed:

geachte hr smet,

inzake uw zaak kan ik slechts een technisch detail toevoegen;

Het heeft te maken met het feit dat het geheugen waar de data van de programma's wordt opgeslagen RAM geheugen is, namelijk Random Access Memory, en dit is geheugen wat stroom afhankelijk is. Zodra er geen stroom meer in het apparaat zit wordt dit geheugen ook automatisch gewist. U dient dus ten alle tijden een geringe hoeveelheid stroom in het apparaat te hebben om dit probleem te verhelpen.

mvg, dolf

Acer Computer B.V.
Technical Helpdesk
Europalaan 89
5232 BC `s Hertogenbosch (NL)

0900-2020767 ( 0,10 Euro/minuut ) from the Netherlands
078-150023 from Belgium
900-72223 ( 0,16 Euro/minuut ) from Luxemburg

Nu om eerlijk te zijn...ik heb een computerbedrijf en ken echt wel het principe van ram....maar na 5 herstelbeurten had een iets intelligentere uitleg gekregen. Ik heb ook zoiets geantwoord op ue, 27 Feb 2007 18:00:38 +0100 en wacht nog steeds op een reactie. Misschien moeten we ons eens groeperen...

Chris17

Ongelezen bericht door Chris17 »

@ copycat8688

Goed idee is dat om ons te groeperen.

Ik heb namelijk vorig jaar ( eind september ) mijn laptop gekocht. Mijn laptop ging stuk vorige maand, ik heb mijn laptop opgestuurt op 20 Februari en heb nog steeds mijn laptop niet terug.

Na vele telefoontjes ( eerst een half uur in de wachtrij met telkens dat irritante rot liedje !! ) kreeg ik telkens te horen dat ze op onderdelen moesten wachten ( vind ik raar want er komen heus wel meerdere kapotte producten van hun binnen ). Na 1 telefoontje vertelden ze mij dat ik moest gaan betalen, ik vertelde hun dat ik 1 jaar garatantie had en het niet ging betalen deze meneer stemde daar mee in en heeft ervoor geregelt dat ik het bedrag niet hoeft te betalen.

Voordat ik mijn laptop opgestuurt had heb ik gevraagt wanneer ik hem weer terug krijg mij is verteld binnen 10 dagen ( ondertussen ben ik hem nu al een maand kwijt !!!! )

Ik word er gewoon ziek van dat ze telkens met de smoes komen dat ze op onderdelen moeten wachten enz.
Ik kan mijn laptop nu al een maand niet gebruiken dat betekent dat ze een maand garantie van mij afpakken en ze zorgen ervoor dat ik telkens weer bij andere langs moet komen om mijn werkstukken voor school te maken. Ik heb nu al een paar keer een klachtmail gestuurt maar daar word niet opgereageert. Ik heb 1 mail van hun terug gekregen waar in staat dat ik NOG EEN KEER een klachtbrief moet sturen PER POST ( waarom per post?? om nog meer tijd te rekken dat ik minder garantie heb ?? ). Ik heb deze brief wel gestuurt per post en een brief per e-mail maar ik verwacht er niet veel van ik heb het gevoel dat ik flink genaait ben door hun !!

concours21

Ongelezen bericht door concours21 »

Ik las met verbazing alle Posts over de Acer N35. Mag ik eens wat raars vertellen. Ik heb deze Acer al ruim 2 jaar en misbruik het appaaraat op alle mogelijke manieren. Zelfs op de motor in de open lucht werkt hij perfect. Stekkertje past maar op één manier op het apparaat. Beetje voorzichtig mee zijn en opladen gaat prima, ook rijdend. NEE ik werk niet bij Acer, of heb op andere wijze connecties met ze. Ik ben gewoon tevreden met deze Pda !!!!

Renegade

Ongelezen bericht door Renegade »

Mijn schoonvader heeft op mijn advies ook een n35 gekocht omdat ik er zo tevreden over was. Ongeveer 4 weken geleden belt hij mij op vanuit spanje met de mededeling dat hij de pda stuk had. Toen ik daar aan kwam zag ik het stekkertje los liggen en vroeg hoe hij dat voor elkaar kreeg. Enkele dagen later bleek mijn pda leeg te zijn en ook niet meer te laden. Ook bij mijn n35 had het contact losgelaten. Op 18 juli een webformulier ingevuld op de site van acer met de vraag of ze een oplossing hadden voor onze pda's. Maar helaas geen reactie tot vandaag.

Toen ik gisteren nog geen reactie had heb ik via mail een klacht ingediend.

Hier de reactie op mijn klacht.
Geachte heer Allers,

Wij verzoeken u vriendelijk om telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk waar technische storingen en problemen behandeld worden.
Daar kan men direct bepalen welke actie het beste kan worden ondernomen voor uw probleem. Een voordeel hiervan is dat u niet afhankelijk bent van wachttijden op een eventuele e-mail.

U kunt onze helpdesk bereiken op een van de volgende telefoonnummers:

Nederland, particulieren en resellers: 0900-2020767 (€ 0.10/min)
België, particulieren en resellers: 078-150023 (zonaal tarief)
Luxemburg, particulieren en resellers: 900-72223 (€ 0.16/min)

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
With kind regards,

Benelux Info
Internal Sales

Acer Computer BV
Europalaan 89
NL-5232 BC 's-Hertogenbosch
The Netherlands

tel: +31(0)73 645 9 645
fax: +31(0)73-645 9 690

[email protected]
http://www.acer.nl/www.acer.be/www.acer.lu
KVK: 16081669 Eindhoven
Een paar uur geleden kreeg ik deze mail
Geachte Klant,

Helaas moet ik u mededelen dat uw apparaat buiten de standaard garantie valt. U kunt, indien u het apparaat gerepareerd wilt hebben of een offerte wilt, het apparaat
ter controle in laten sturen. U kunt onze helpdesk contacteren en het apparaat aanmelden. Vervolgens wordt er een proforma/prijsopgave uw kant opgestuurd.

Gaat u met de proforma/prijsopgave accoord zult u het gestelde bedrag moeten betalen om de reparatie te laten verrichten.

Kiest u er voor om de reparatie niet uit te laten voeren verrekenen wij transport en behandelingskosten. Het gestelde bedrag hiervoor is standaard 41,65 euro.

Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.
Zo gaat Acer dus met zijn klanten om. Nou ik zal niemand meer een Acer product aanbevelen.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Zo gaat Acer dus met zijn klanten om. Nou ik zal niemand meer een Acer product aanbevelen.
Als hij buiten garantie valt is de garantie dus verstreken en lijkt het me logisch dat je moet betalen om het gerepareerd te krijgen. En dat is raar?

Renegade

Ongelezen bericht door Renegade »

Als hij buiten garantie valt is de garantie dus verstreken en lijkt het me logisch dat je moet betalen om het gerepareerd te krijgen. En dat is raar?
Zeker is dat raar wanneer het een fabrieksfout betreft.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Daar heb je toch de garantieperiode voor? Als iets langer dan de garantieperiode werkt dan was het dus geen fabrieksfout. Je kunt iets niet 100% perfect maken en dingen gaan dus soms stuk.

Ton Arnhem

Ongelezen bericht door Ton Arnhem »

ik ben vandaag anderhalf uur aan het bellen geweest met acer om een laptop aan te melden voor reparatie. ellende.

even over opmerkingen hier tav garantieperiode en na garantieperiode betalen.
vanaf 1 mei 2004 is wettelijk bepaald dat een product moet voldoen aan de eisen die je er als consument redelijkerwijs aan mag stellen.
Even googlen op wet kopersbescherming geeft je een hoop info. dit betekent dat garantieperiode eigenlijk nietszeggend is. als je een pda koopt mag je er vanuit gaan dat de voeding in orde is, en een
stekkertje te gebruiken om aan te sluiten in de auto moet bestand zijn tegen steeds in- en uitsteken, want dat is inherent aan het produkt. oftewel, moet ten alle tijde kostenloos vervangen worden. essentiele onderdelen moeten net zo lang meegaan als de normale economische levensduur van een produkt. maar wat is die levensduur voor een pda? geen idee.
ander voorbeeld: nieuwe tv, garantie 1 jaar, na 3 jaar beeldbuis kapot. die moet vervangen worden door de winkel waar de tv gekocht is. die mag zich ook niet verschuilen achter fabrikant en/of garantie van fabrikant.
je hebt met de winkel een overeenkomst, niet met de fabrikant.
bij een defect optredende binnen zes maanden na aankoop van een nieuw product hoef je zelfs niks uit te leggen, dan ligt het defect per definitie aan het product.
LET OP: deze wet geldt ook als je iets tweedehands van een particulier koopt. oftewel, voorbeeld: je koopt via marktplaats een auto, en de verkoper zegt dat hij 100 % in orde is, en dat blijkt niet zo te zijn, dan mag je de koopovereenkomst ontbinden, oftewel je geld terug halen en de auto terug geven.
Laatst gewijzigd door Ton Arnhem op 22 feb 2008 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als iets langer dan de garantieperiode werkt dan was het dus geen fabrieksfout.
Productiefouten kunnen latent aanwezig zijn en zich pas tonen na de garantie periode.

blauwbaretje

Ongelezen bericht door blauwbaretje »

Ik gebruik de acer n35 al voor het 4de jaar en heb slechts 1 keer in het derde jaar een probleem gehad. De pda wilde niet meer opladen. Dit probleem word veroorzaakt door de connector in de pda en dit wordt door acer niet gerepareerd. Ik heb echter een bedrijf gevonden die dit naar volle tevredenheid en met garantie kan maken.
Dus voor reparatie van je pda ga je naar:

PDA Tech Center
Toepadweg 33
5301 KA Zaltbommel
Tel: 0418 511296

http://www.pdatechcenter.nl

Gesloten