LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel Klanten......service????

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bm76

Debitel Klanten......service????

Ongelezen bericht door bm76 »

Ik heb half januari met de klanten...service? van debitel contact opgenomen om te informeren of het mogelijk was om tussentijds mijn abonnement te wijzigen naar een hogere bundel. Er werd mij toen verteld dat dat mogelijk was, en als ik dat wilde dat het direct telefonisch kon worden omgezet. Ik vroeg nog of ik echt niet nog ergens de wijziging moest gaan bevestigen en kreeg een overtuigend en volmondig nee te horen. Een maand later had ik weer een veel te hoge telefoonrekening en tot mijn grote verbazing was het abonnement nog niet gewijzigd naar de hogere vodafone bundel. ik heb vervolgens wederom contact opgenomen met de klantense...(ik krijg het mijn strot niet meer uit) en zij hebben mij vervolgens medegedeeld dat de desbetreffende collega die mij zogenaamd het abonnement gewijzigd had, mij foutief had geinformeerd, omdat ik dus WEL nog langs de debitelshop had gemoeten om de wijziging te bevestigen. Er werd tevens gezegd dat ze me meerdere malen had geprobeerd terug te bellen om te vertellen dat ik dus toch nog even naar die shop toe moest. Ik heb altijd mijn foon aanstaan en weet zeker dat dit onzin is. (Ze hadden overigens ook een email, voicemail of sms kunnen sturen als ze me echt niet te pakken konden krijgen lijkt me). Ik heb vervolgens middels een directieklacht gevraagd om met terugwerkende kracht alsnog het teveel betaalde bedrag over de maand februari 2007 terug te krijgen, omdat ik met de nieuwe bundel niet meer had betaald dan 35 euro en nu was mijn rekening weer 93 euro. Dit konden zij helaas niet doen, maar ja, ze hadden me toch geprobeerd terug te bellen na de vals doorgegeven informatie?!?
Ik ben vervolgens op 2 maart 2007 naar de debitelshop gegaan om mijn bundel te wijzigen van een vodafone 17,50 naar een vodafone 35,00.
Nu check ik vandaag mijn bankafschriften en zie ik tot mijn woede dat ik WEER een rekening had van 75 euro!!. Ik ben vervolgens met de kopie van mijn abonnementswijziging naar de debitelshop geweest en heb van daar met de klantenservice gebeld. Daar kwamen ze met de oorzaak van de hoge rekening: in het systeem was mijn abonnement NOG STEEDS NIET GEWIJZIGD. Ik heb vervolgens benadrukt dat ik nu wel eis dat ze me met terugwerkende kracht deze maand terugboeken, omdat ik nu wel zwart op wit heb dat ik mijn abonnement gewijzigd heb en ze me niet weer met van die smoesjes aan moeten komen zetten zoals : "we hebben u geprobeerd terug te bellen".
En wat nog het allermooiste was van het gesprek vanmiddag was dat de klantenservice medewerkster me wel vertelde dat ze het wel even nu telefonisch kon wijzigen!?!
Was dat nu niet net precies hoe dit allemaal begonnen is???

Ter afsluiting: een fragment uit een email van debitel aan mij:

"Echter zijn wij van mening dat u als klant ook enige verantwoordelijkheid ligt. Indien u geen bevestiging van de abonnementswijziging ontving, had u contact met debitel kunnen opnemen.""

mijn reactie hierop was:

ik zal dit even voor u verbeteren:

"Wij zullen iedere kans aangrijpen, wanneer er door ons een fout wordt gemaakt, om alle verantwoordelijkheid af te schuiven, zelfs op onze klanten."

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik vond dat ik dit even met de rest van Nederland moest delen.

GA NIET MET DEBITEL IN ZEE!!

Mini

Re: Debitel Klanten......service????

Ongelezen bericht door Mini »

Wilde je de wijziging toevallig in de eerste drie maanden van je contract verhogen? Want dan kan het inderdaad niet telefonisch, en alleen via het verkooppunt waar je dat geregeld hebt. Dit ivm de bonus die het verkooppunt krijgt.
Als vervolgens het verkooppunt het niet op de juiste manier wijzigt (in de eerste drie maanden moet dit op een andere manier aangevraagd worden i.t.t. een 'gewone' abowijziging, opnieuw ivm die bonus) dan wordt dit automatisch afgewezen. Hier krijgt het verkooppunt ook bericht over middels een fax.

bm76

ik ben al 8 jaar klant bij debieltel...

Mini

En had je onlangs het contract verlengd?

En trouwens, na 8 jaar gaat er iets fout met het wijzigen van een abonnement, en gelijk moet niemand maar meer in zee met debitel...?

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Na contractverlengingen ed kan je je abo 3 maanden niet wijzigen in bijv.een hogere bundel. Was je nog niet contractsvrij tijdens de verlenging dan kan het de resterende maanden van de oude looptijd van het contract plus 3 maanden niet.
Want dan kan het inderdaad niet telefonisch, en alleen via het verkooppunt waar je dat geregeld hebt. Dit ivm de bonus die het verkooppunt krijgt.
Dit kan dus ook niet via het verkooppunt.

Mini

Hmm...Toen ik er nog werkte MOEST het juist via het verkooppunt. De medewerker moest dan het verzoek indienen bij KSD.

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nu in ieder geval niet meer ;-)...

bm76

Mini, heb je soms nog aandelen in Debitel :lol:

Even voor de duidelijkheid, ik heb in juli 2006 mijn abonnement met 2 jaar verlengd, dus dit is niet binnen 3 maanden na contractverlenging.

Mini

Nee, heb geen aandelen, krijg geen sponsorgeld of wat dan ook... :)

Gesloten