LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben toch blij!!!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
DinieW

Ik ben toch blij!!!

Ongelezen bericht door DinieW »

Nou Ronald, je kan zeggen wat je wilt maar ik ben toch blij met mijn Ruyan, ik wil gewoon niet op commando stoppen met roken en nu kan ik het weer overal doen waar het niet meer mag (bijna overal dus). Zelfs volgende week in het vliegtuig, joepie!!!!!!!!!!!!

jetta16v

Re: Ik ben toch blij!!!

Ongelezen bericht door jetta16v »

nou be happy :wink:

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En ja hoor, weer reclame.

Ik vraag me hier toch altijd weer af hoe die reklamemakers voor MLM en nu voor dat dure pufding dat een sigaret zou moeten vervangen het steeds weer voor elkaar krijgen om weer vooraan in die Voorpagina te komen.

't Moeten ook niet de aardigste mensen zijn die dit brutaalweg doen terwijl de regels toch duidelijk zijn? GEEN RECLAME !!!

Maar ja, een verstandig mens weet dan al genoeg want wie zich zo op de voorgrond wringt heeft iets te verbergen.

Grootvader

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

En ja kanovaarder u heeft helemaal gelijk,reclame.
Dat de tros dit steeds toestaat en niet delete snap ik ook niet

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ik geloof ook helemaal niet dat ze dat toestaan in het vliegtuig.

Waarom zouden ze uitzonderingen gaan maken, volgens mij zijn ze sowieso bedachtzaam op ampullen met chemische stoffen erin die je in het vliegtuig gaat zitten verdampen.

Ze gaan je echt niet op je woord geloven dat het onschadelijk is en als er geen noodzaak voor is kan ik me niet voorstellen dat ze het toestaan.

DinieW

Nou, ik heb onlangs toch echt lekker gerookt in het vliegtuig. En het kan ook makkelijk want er komt geen rook uit dus het valt niemand op. Het is net een pen die je in je handen hebt. YES, I am happy!!!

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

zo nou over een paar jaar komen ze er allemaal wer van terug, welke bende zit er nu weer in 'die pen". Mensen mensen een paar uurtjes niet roken moet kunnen, je slaapt toch ook zonder te roken een aantal uren, doe toch allemaal niet zo hysterisch over een sigaret, beetje stoer jezelf laten zien en niet zo hysterisch voor een sigaretje

DinieW

Ach Eeliane, als je niet weet wat een verslaving is kan je er ook niet over oordelen. Ik ben zelfs moeten stoppen met werken omdat ik er niet meer roken mocht want ik kan mijzelf nu eenmaal moeilijk concentreren zonder nicotine. Dus bagitaliseer het niet maar verdiep je er in voordat je oordeelt.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Ik ben zelfs moeten stoppen met werken omdat ik er niet meer roken mocht
je moet niks... dat is je eigen keuze.
want ik kan mijzelf nu eenmaal moeilijk concentreren zonder nicotine.
moet je jezelf vooral blijven voorhouden...
Dus bagitaliseer het niet
het noemen van feiten (je rookt niet als je slaapt) is nou niet direct bagateliseren.
maar verdiep je er in.
De lichamelijke afhankelijkheid van nicotine duurt slechts een paar dagen, de psychische afhankelijkheid is veel hardnekkiger. Dat rokers ijzersterk zijn in het bedenken van uitvluchten waarom ze "moeten" roken mag algemeen bekend worden verondersteld, maar de manier waarop jij zaken omdraait slaat werkelijk alles Dinie.
En voordat je me in de anti-rokershoek plaatst: ik rook ja (behalve op m'n werk, in de auto of op straat, en thuis wordt slechts in één kamer gerookt).

DinieW

Beste Kiz, je maakt mij niet wijs dat jij niet je moeilijke momenten hebt. Je rookt niet op je werk? Dan zal ik graag je collega's wel eens willen horen of je nog net zo gezellig bent als vroeger toen je er nog wel rookte. Want het is gewoon een feit dat je er als roker, die je nu eenmaal bent, rustiger van wordt. En zeg eens eerlijk: haal je het aantal sigaretten wat je overdag gemist hebt 's-avonds niet extra in? Ik deed dat wel.
Dus inderdaad, aan de psychische gevolgen van nicotinegebrek wordt te weinig aandacht besteed. Daarom denk ik ook dat het straks, als het eenmaal verboden is in de horeca, behoorlijk uit de hand zal gaan lopen. Er zal een hoop zinloos geweld bijkomen. Drank en geen sigaret, daar worden wij rokers nu eenmaal niet gezelliger van. En daarom ben ik blij met mijn electrische sigaret. Dus laten de anties er nu ook maar heel blij mee zijn dat er zoiets is uitgevonden.

En ook nog even over de lichamelijke afhankelijkheid: die duurt veel langer dan 3 dagen, na een half jaar stoppen had ik nog trillende handen en slapeloze nachten.
Laatst gewijzigd door DinieW op 26 mei 2007 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz

Je rookt niet op je werk?
nee... die 5 uurtjes hou ik wel uit hoor. Kwestie van wennen.
vroeger toen je er nog wel rookte.
Het was er al niet toegestaan toen ik er solliciteerde, en wat mij betreft gaat werk écht boven verslaving. Als je je bewust bent van je psychische afhankelijkheid heb je een goed instrument in handen om je verslaving beheersbaar te houden in plaats van alles ondergeschikt te maken aan je verslaving.

DinieW

Kiz, waar ik je wel gelijk in moet geven is dat ik inderdaad te snel mijn baan heb opgezegd. Doordat ik het moeilijk had met het nicotinegebrek maar ook uit recalcitrantie. Ik heb er nu eenmaal een hekel aan als anderen bepalen hoe ik leven moet. En dat alleen maar om een beetje meeroken. Of je van de milieuvervuiling niet eerder de kanker kan krijgen. Maar ik had naar een psychiater moeten gaan voor steun en niet zo snel het bijltje er bij neer moeten gooien. Zoals een ander verslaafd is aan eten, drugs, gokken heb ik mijn eigen redenen voor mijn verslaving van het roken, dat onderdrukt bepaalde dingen die ik heb meegemaakt in het verleden, dat is de psychische kant ervan, hetzelfde zoals alle verslavingen te herleiden zijn.

kiz

dat ik inderdaad te snel mijn baan heb opgezegd. Doordat ik het moeilijk had met het nicotinegebrek maar ook uit recalcitrantie.
het was dus inderdaad een keuze. Voor je verslaving hoef je geen psychische hulp te zoeken, wellicht wél voor het onderliggende probleem dat je aangeeft, wie weet doet dat je nicotinebehoefte óók afnemen.
En dat alleen maar om een beetje meeroken.
Tja... nu vind ik toch dat je een beetje bagateliseert... je "piept" (letterlijk en figuurlijk!) wel anders met een of meerdere COPD patiënten in je directe omgeving. ik heb overigens in de afgelopen jaren genoeg meegemaakt om mezelf een scala aan verslavingen aan te kunnen meten, maar het onderliggende probleem wegzuipen, -roken (slikken, snuiven, gokken of noem nog 's wat...) of anderszins onder de mat schuiven lost uiteindelijk niks op. Dus misschien toch 's hulp zoeken? (welgemeend advies...)

DinieW

Kiz, ik ben gedeeltelijk om, misschien ga ik zelfs wel een poging wagen om te stoppen! (maar zonder de troost van mijn sigaretje erger ik me zo snel aan veel mensen, ik kan me er zo lekker achter verschuilen, wordt wel moeilijk om me in te houden en beschaafd te blijven). Bedankt zover!

Hoewel, je rookt zelf ook nog, dat zou je toch makkelijk moeten kunnen laten als je zo gemotiveerd bent? Dat begrijp ik echt niet.
Laatst gewijzigd door DinieW op 26 mei 2007 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz

Succes!

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Ach Dinie, ik heb heel lang gerookt en ben er gewoon mee gestopt, niet makkelijk maar waar een wil is is een weg. En dit is een produkt waar ik gewoon om moet lachen, anno 2007 idd een produkt waar iemand op moest komen, whahahaha...

DinieW

Eeliane, volgens mij trap je het muisje precies op de staart. Ik denk namelijk dat deze hele antie roken beweging hierover gaat: om het jullie ex-rokers makkelijker te maken om het stoppen vol te kunnen houden want als je niemand meer ziet roken heb je ook de neiging niet om onze sigaret af te pakken om hem bij jezelf in de mond te stoppen.

fluffy

Ongelezen bericht door fluffy »

Ha dinie,
wees jij maar heerlijk blij met je electrische sigaretje hoor, je hebt mij al om met je enthousiasme. Ik ga dus zeker ook zo'n ding aanschaffen :)

Ennuh kriz niet te snel oordelen ... wij rokers hebben allemaal onze eigen goede reden om vooral te willen blijven roken, net zoals jullie ex-rokers, bijna-niet rokers, feestrokers, nooitrokers ook jullie goede redenen hebben voor jullie eigen gedrag op dit gebied ....

kiz

dag fluffy,

als je m'n bijdrage(n) nogeens leest zal je zien dat ik A. geen kriz heet en B. zélf roker ben. Ik weet niet op welk (voor)oordeel je me wil afrekenen?

fluffy

Ongelezen bericht door fluffy »

aww kiz, sorry maar je naam stond op een eerdere pagina en dan ben ik het heel precieze wel eens even kwijt ... dat heet in mijn geval "chemobrains" en schijnt een jaar of twee na de laatste chemo weer over te zijn ....

en het snelle oordelen ... misschien zelf nog eens je eigen stukkies lezen?? Want naar mijn gevoel ga je voorbij aan een paar dingen .. de één is gevoeliger voor verslavingen dan de ander en zal dus ook veel meer moeite hebben om een verslaving op te geven. (Persoonlijk word ik in perioden van stress in de loop van de nacht altijd wel een keer wakker omdat ik moet roken).

Mensen maken over het algemeen de "beste" keuze op basis van de informatie/kennis die ze hebben. Het is dus wat al te kort door de bocht (naar mijn gevoel) om tegen iemand die niet meer kon werken door het rookverbod een keuze is. En al helemaal om te veronderstellen dat in zo'n geval de verslaving belangrijker wordt gemaakt dan het werk.

En dat je heel beperkt rookt heb ik ook gezien ... en die verbaast mij ook (ik geloof dat Dinie dat ook al vroeg, waarom je dan niet gewoon helemaal niet rookt? Is maar een vraag hoor, ik vraag me dat echt af ... als ik zou kunnen (jaja een aantal stoppogingen achter de rug en de irritatie van Dinie komt ook mij heel bekend voor ... de laatste keer ben ik weer begonnen toen ik bijna iemand een dreun gaf omdat die voor me in de rij bij de flappentapper ging staan) stopte ik zeker en helemaal. Want het is inderdaad smerig voor je omgeving, het stinkt, je stinkt zelf en het kost een hoop geld.

Gesloten