LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De medicijnen mafia

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: De medicijnen mafia

Ongelezen bericht door mylo1 »

Inderdaad..ik lees ook mee ..en vind het reuze intersessant

Een paar jaar geleden werd mij zyprexa voorgeschreven door mijn arts ..ik wilde het eigenlijk niet slikken en het heeft een aantal weken in de kast gelegen[ik was namelijk niet psychotisch]
Had de bijsluiter gelezen en begreep niet waarom ik dat moest slikken...na een aantal keren naar de huisarts te zijn geweest..en hij bleef aandringen ..ben ik het toch maar gaan innemen
En inderdaad werd mijn denkwereldtje wat minder...maar de klachten bleven
Na een strijd ,en 17 kilo verder...vond ik het welletjes en ben met advies van de arts gaan afbouwen...van 5mg naar 2.5mg...dat ging perfect ,geen problemen ...maar toen moest ik helemaal stoppen van hem...nou dat heb ik geweten!..de artsen hebben volgens mij, geen idee hoe moeilijk het is om af te bouwen
Maar met dank aan kar en kanovaarder van deze site is het mij gelukt om met kleine beetjes uiteindelijk nu [al weer een paar maanden]vrij van die troep te zijn
Ik hoor op verschillende fora's dat het nog al makkelijk voorgeschreven word net als antidepressiva...als je het begint te slikken ..kom je er heel moeilijk van af!
Dus ik lees met aandacht dit topic :wink:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De medicijnen mafia

Ongelezen bericht door eeliane »

Als voorbeeld, antibiotica, wie heeft dat nog nooit gehad. zonder al dat spul waren we allemaal al dood. Denk daar wel aan als je weer eens een hoestbui heeft die overgaat in ene bacteriele infectie en een longontsteking wordt. Al die mensen die geopereerd worden, tja een bacteriedoder heb je dan wel nodig, chloor in de wond ik ook zo wat.
Bloedverdunners, zonder wel heel gauw de pijp uit met een tia of cva,
insuline, heel veel diabeten kunnen niet zonder... Ascal, Plavix, chemotherapie, pijnstilling etcetc
en ga zo maar door, te vroeg geboren babies geen medicijnen?
Gaan ze het niet halen.
Laten we wel wezen er gaan meer mensen dood als ze geen medicijnen zouden gebruiken dan mensen die wel slikken.
Natuurlijk zullen bij sommigen een bepaald medicijn niet aanslaan of nog erger schadelijke gevolgen maar ook tijdens onderzoek en de eerste tijd dat medicijnen gebruikt worden kunnen er altijd calamiteiten veroorzaakt worden door de bijwerkingen, heel erg maar waar.
Ik denk dat een ieder zijn gezond verstand moet gebruiken en maar de hoop moet hebben nooit afhankelijk te moeten worden van een medicijn maar mocht het zover zijn en het verbetert mijn kwaliteit en mijn lengte van leven dan ben ik daar maar mooi dankbaar voor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: De medicijnen mafia

Ongelezen bericht door S. »

Alles goed en wel, en zonder medicijnen waren al veel levens verloren gegaan, maar ben ook van mening dat bepaalde medicijnen te gemakkelijk worden voorgeschreven.
En dan vooral die in de psycho-farmaceutische hoek.

Dus de medaille heeft zoals altijd 2 kanten.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: De medicijnen mafia

Ongelezen bericht door eeliane »

Idd er zullen medicijnen zijn die absoluut alleen voor het gewin zijn gemaakt maar tegenwoordig gaan we niet meer dood aan een ontstoken kies dus ik geef de medicijen industrie het voordeel van de twijfel. En als ik medicijnen nodig heb informeer ik mij goed en zal het nooit klakkeloos gaan slikken. U moest eens weten hoe vaak mensen niet eens weten waarom ze een medicijn gebruiken of wat ze nou eigenlijk mankeren. Sommige mensen is alles wijs te maken dus als er iemand misbruik wil maken van de domheid en/of onwetendheid van mensen dan is dat wel erg makkelijk.
Kijk maar wat de mensen durven te slikken om maar een kilootje af te vallen.

Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Re: De medicijnen mafia

Ongelezen bericht door Ralph84 »

Vrijwel alle producten van de chemische industrie, en dus ook de medicijnen, worden door wetenschappers op dieren getest. Als die er niet ziek van worden of er dood aan gaan wordt het middel goedgekeurd, en is de producent wettelijk verzekerd tegen schadeclaims van de gebruikers.
Wat stel jij dan voor? Testen op mensen? Het is namelijk absoluut noodzakelijk. Ik geef toe dat er soms heel snel naar dierproeven wordt gegrepen en ik vind het in het geval van make up ook dikke onzin. Maar geneesmiddelen zijn dermate belangrijk dat dierproeven moeten kunnen.

goeievent
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2007 18:52

Re: De medicijnen mafia

Ongelezen bericht door goeievent »

@gast
Raar volk zijn er toch
Gelukkig zijn er medicijnen die héél veel mensen beter maken of héél lang leven
grts

Gesloten