| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verloren gegane inlegbetalingen is OOK schade !
Verloren gegane inlegbetalingen is OOK schade !
Het handjevol eegaleasers zal het misschien worst wezen (zij kunnen terugvallen op een vernietiging) maar de overgrote meerderheid van Dexia-gedupeerden zal het voorlopig moeten doen met schending van de wettelijke zorgplicht door Dexia.
Juist bij die rechtsinbreuk zal alles uit de kast gehaald moeten worden om ook de verloren gegane inlegbetalingen als deel van de schade erkend te krijgen. In de bekende Hof uitspraak van 1 maart jl.(in de zaak van de Neerlandica/communicatie-adviseuse ) gebeurde dat NIET.
In het artikel uit het juridisch tijdschrift Vennootschap en Onderneming dat op de PAL website staat (onder IN HET NIEUWS) kon de jurist die dit artikel schreef (van Allen & Overy een van de grote bankenadvocatenkantoren !) zijn enthousiasme over dit onderdeel van de Hof-uitspraak nauwelijks verhullen.
Het is maar dat u het weet.
Juist bij die rechtsinbreuk zal alles uit de kast gehaald moeten worden om ook de verloren gegane inlegbetalingen als deel van de schade erkend te krijgen. In de bekende Hof uitspraak van 1 maart jl.(in de zaak van de Neerlandica/communicatie-adviseuse ) gebeurde dat NIET.
In het artikel uit het juridisch tijdschrift Vennootschap en Onderneming dat op de PAL website staat (onder IN HET NIEUWS) kon de jurist die dit artikel schreef (van Allen & Overy een van de grote bankenadvocatenkantoren !) zijn enthousiasme over dit onderdeel van de Hof-uitspraak nauwelijks verhullen.
Het is maar dat u het weet.
-
Chanmaster
Re: Verloren gegane inlegbetalingen is OOK schade !
Natuurlijk valt de inleg, voor zover deze aan derving onderheving is dan wel is geweest ook onder schade! Dat wil zeggen dat de kosten welke tennadele van de inleg afgeboekt zijn.
Als de rechter vonnis wijst en dit tengunste van benadeelden uitpakt is de maaschappij teven rente verschuldigd over de totale inleg en de inleg zelf. In hoever er gesproken kan worden van winst hangt van andere factoren af. Het kan maar zo izjn dat de één wel wat krijgt en de ander niet. Dit is afhankelijk op welk fonds of welke aandelen belegd is en of deze rendabel zijn geweest.
Chanmaster
Als de rechter vonnis wijst en dit tengunste van benadeelden uitpakt is de maaschappij teven rente verschuldigd over de totale inleg en de inleg zelf. In hoever er gesproken kan worden van winst hangt van andere factoren af. Het kan maar zo izjn dat de één wel wat krijgt en de ander niet. Dit is afhankelijk op welk fonds of welke aandelen belegd is en of deze rendabel zijn geweest.
Chanmaster
-
Procesvoerder
Wat ziet de financiële toekomst van de gedupeerden er opeens toch weer rooskleurig uit! Werkelijk alles zit vandaag mee: het weer en nu zelfs ook nog de expertise van de Chatmaster. Mìjn dag kan in ieder geval niet meer stuk. 
Geplaatst op 26 Mrt 2007 13:51 door Chanmaster
----------------------------------------------------------------------
Het kan maar zo izjn dat de één wel wat krijgt en de ander niet.
Enig idee hoeveel teven renteAls de rechter vonnis wijst en dit tengunste van benadeelden uitpakt is de maaschappij teven rente verschuldigd over de totale inleg en de inleg zelf.
-
Procesvoerder
Leuk gevonden, CvdH.
Was mij niet eens opgevallen tussen al het geouwehoer van Chatmeester.
Tsja en dan worden ze nog twee keer genomen ook..............over de totale inleg en de inleg zelf.
-
Chanmaster
Beste procesvoerder ik neem u serieus of denkt u de enige te zijn op dit forum die serieus te nemen is? Ik ben bloedserieus prodesvoerder.
Ik stel alleen de vraag of het in alle gevallen zinvol is om te procederen!
Die vraag telt en staat, daarop kunt u thans nog geen antwoord geven!
Ik geef toe soms best een geintje te kunnen plaatsen maar heb een degelijke opleiding in deze richting genoten.
Ik stel alleen de vraag of het in alle gevallen zinvol is om te procederen!
Die vraag telt en staat, daarop kunt u thans nog geen antwoord geven!
Ik geef toe soms best een geintje te kunnen plaatsen maar heb een degelijke opleiding in deze richting genoten.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 26 mar 2007 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ad snoeren
prodesvoerder.ik neem u serieus, maar heb een degelijke opleiding in deze richting genoeten in de Komo Soetro 
-
Procesvoerder
Chatmeester, op mijn beurt neem ik u helemaal niet serieus. U vormt m.i. zelfs een gevaar voor gedupeerden die nog niet van de hoed en de rand weten en door u op het verkeerde spoor kunnen worden gezet.
Laat het geven van adviezen toch over aan hen die hierin bij uitstek ervaring en expertise hebben, zoals o.a. PAL, Leaseproces en Payback.
Laat het geven van adviezen toch over aan hen die hierin bij uitstek ervaring en expertise hebben, zoals o.a. PAL, Leaseproces en Payback.
Ga je schoolgeld terughalen; zo degelijk is het allemaal niet geweestIk geef toe soms best een geintje te kunnen plaatsen maar heb een degelijke opleiding in deze richting genoten.
-
Chanmaster
Neste procesvoerder.
U hoeft er niet bang voor te zijn dat ik mensen op het verkeerde been zet. Ik sta aan hun kant.
U hoeft er niet bang voor te zijn dat ik mensen op het verkeerde been zet. Ik sta aan hun kant.
-
Procesvoerder
Als dat inderdaad zo is, Chatmaître, bewijs dit dan door u verder afzijdig te houden van het geven van op niets stoelende "adviezen".
U bewijst daarmee de gedupeerden een dienst en u werkt uzelf niet nog verder in de "neste".
U bewijst daarmee de gedupeerden een dienst en u werkt uzelf niet nog verder in de "neste".
Chanman van mij mag je hier lekker blijven posten hoor. De "wijsgeren"op dit forum zingen tenslotte ook al jaren achter elkaar hetzelfde liedje.
Dus om dit forum niet al te saai en ééntonig te houden zijn jouw postings toch zeer welkom?
Kortom lekker de "kenners" laten kwaken en er zelf een mooie draai aan geven. Tenslotte heb jij ook het recht om je zegje te doen.
Dus om dit forum niet al te saai en ééntonig te houden zijn jouw postings toch zeer welkom?
Kortom lekker de "kenners" laten kwaken en er zelf een mooie draai aan geven. Tenslotte heb jij ook het recht om je zegje te doen.
-
Martinvdm
Inderdaad...Het is een openbaar forum....
Wees maar blij, anders had jij samen met Chanmaster hier allang klaar geweest
Jullie dragen beide, weinig inhoudelijks bij...
Maar dat zullen jullie van mij ook vinden
Wees maar blij, anders had jij samen met Chanmaster hier allang klaar geweest
Jullie dragen beide, weinig inhoudelijks bij...
Maar dat zullen jullie van mij ook vinden
Ik niet hoor, dit forum is voor jullie een soort van uitlaatklep om de kennis die jullie imiddels opgedaan hebben en waar verder eigenlijk niemand in geinteresseerd is, te spuien.Maar dat zullen jullie van mij ook vinden
Iedere dag herhalen jullie dezelfde dingen, waarop dan ook weer heerlijk op dezelfde manier wordt gereageerd.
Geeft niks, het voorziet blijkbaar in een bepaalde behoefte. Misschien heb je zelf het gevoel dat je hier wel serieus genomen wordt in tegenstelling tot je dagelijkse leven?? Zou kunnen.......
Chanman en ik waren allang klaar geweest? Hoezo wijsneusje? Omdat jullie waarheid de enige is?
-
Martinvdm
Onze waarheid de enigste is...?
Volgens mij maakt de rechter dat uit, wijsneus...
Maar ga lekker door met je gal spuien. Als het oplucht, is dit forum zelfs voor jullie een goede uitlaatklep...
Volgens mij maakt de rechter dat uit, wijsneus...
Maar ga lekker door met je gal spuien. Als het oplucht, is dit forum zelfs voor jullie een goede uitlaatklep...
Probeer eens wat nieuws te verzinnen, niet altijd maar iedereen napraten. Ik geef toe dat vergt wat meer van je verstandelijke vermogens maar zelfs jij kan toch wel met iets origineels komen?Als het oplucht, is dit forum zelfs voor jullie een goede uitlaatklep...
Dit forum is overigens bijzonder interessant om te volgen, kijken hoe bepaalde mensen zich gedragen in bepaalde situaties, je kunt je bv afvragen waarom iemand al jaren steeds hetzelfde blijft roepen en dat hele groepen daar dan ook al jaren dezelfde reakties op geven en zo zijn er nog veel meer interessante gedragingen te observeren.
@chanmaster,
jij zet met jouw soms onbesuisd uitspraken met enige regelmaat mensen op het verkeerde been, b.v over prepaid meters, die ouden volgens jou niet bestaan, over erfrecht, waar door 4 mensen in rede werd vertelt wat de correcte antwoorden waren en nog zegt chanmaster "Ik heb gelijk, ik weet het, ik heb er voor geleerd."
chanmaster, als je al werk hebt, hou je dan daar mee bezig en stop met je soms totaal onzinnige postings.
jij zet met jouw soms onbesuisd uitspraken met enige regelmaat mensen op het verkeerde been, b.v over prepaid meters, die ouden volgens jou niet bestaan, over erfrecht, waar door 4 mensen in rede werd vertelt wat de correcte antwoorden waren en nog zegt chanmaster "Ik heb gelijk, ik weet het, ik heb er voor geleerd."
chanmaster, als je al werk hebt, hou je dan daar mee bezig en stop met je soms totaal onzinnige postings.