LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaringen met webshop IT-Bazar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daf

Re: Wie heeft er ervaringen met webshop IT-Bazar?

Ongelezen bericht door daf »

Bergschenhoek, 24 maart 2007

Geachte heer/mevrouw,

Tot onze spijt zijn wij genoodzaakt u te moeten mededelen dat ons bedrijf failliet is verklaard.

Er zal een advocaat aangesteld worden, die onze zaken verder zal behandelen. Zodra de gegevens van de advocaat bekend zijn, zullen wij deze uiteraard aan u bekend maken.

Het heeft dan ook geen enkel nut om brieven en dergelijke naar andere adressen te sturen, dan naar de nog aan te stellen advocaat.

Onze excuses voor al het ongemak en hopen dat de advocaat meer voor u kan betekenen.

Hoogachtend,
IT-Bazar

computergek

Ongelezen bericht door computergek »

wel een beetje raar.
Bij kvk nog niks over te vinden.

En ook niet bi te betreffende rechtbank.

Raar raar

MarietB

Ongelezen bericht door MarietB »

Ik heb ook een telefoon besteld, ook geen geld terug gekregen.. Want het duurde mij te lang voordat ik reactie had en dus wilde ik mijn geld terug. Nu lees ik dus dat ze failliet zijn. Ik weet niet precies wat ik meot doen, ik heb al een mail gestuurd naar [email protected] maar ik heb nog geen aangifte gedaan. Op de consumentenbond site stond dat er toch nog kans was om geld terug te krijgen. :
Ik ben momenteel in een vergevorderde staat van overleg met een incasso bureau. Deze heeft aangegeven dat het bereid is uw schuld op te gaan eisen onder een No Cure No Pay systeem, Dit betekend:
- Slaagt het incassobureau erin om uw geld terug te krijgen dan is het zo dat zijn aanspraak maken op 10 % van het terug gevorderde bedrag 90% van het terug gevorderde bedrag krijgt u dus terug.
- Slagen zij er niet in dan is het zo dat het u niets kost.

Het grote voordeel is dat alle aangemelde mensen dan een groot deel van hun geld terug krijgen, ook is het zo dat een incassobureau vaak voorrang heeft op een particulier.

Hier word binnen korte tijd een mailing over verstuurd naar de mensen die zich aangemeld hebben bij de databank, hierin zal ik u vragen of u bereid bent uw bedrag treug te laten halen door het incasso bureau.

Wat wordt bedoeld met de databank?? Weet iemand dat hier?
heel vreemd dit.
De Groeten

buscom2006

Ongelezen bericht door buscom2006 »

H.H. Wooning moet niet liegen. Volgens de Kamer van Koophandel in Rotterdam is It Bazar een handelsnaam, ondergebracht in het bedrijf Digital Works bv, die op naam staat van H.H.Wooning. Ook daar is de telefoon inmiddels afgesloten. Hoezo in loondienst en hoezo zelf slachtoffer.
Ik ga als gedupeerde morgen zeker aangifte doen.
Dit is al met al een hele slechte zaak voor alle bonafide bedrijven die
keurig zakendoen op het internet.

kapoentje

Ongelezen bericht door kapoentje »

De firma achter IT-Bazar (Digital Works BV KvK 24393479) bestaat minder dan 3 jaar, de KvK gegevens bevestigen dat. Juridisch gezien betekend dit dat de eigenaar hoofdelijk aansprakelijk is voor de schuld tijdens een failliesement. Het bedrijf waar IT-Bazar onder valt (Digital Works) is in vol eigendom van Digital Finans BV (KvK 24393299 zal) deze firma zal dus aansprakelijk worden gehouden.

Het bedrijf Digital Finans is volledig eigendom van de heer JJ van Vliet, ook is hij de bestuurder van het bedrijf. Meneer van vliet is daarmee ook eindverantwoordelijk voor schuld en het mogelijk mismanagement van het bedrijf.

Zie ook op http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... #post17378

suc6

dekkeramstelveen

Ongelezen bericht door dekkeramstelveen »

Hier nog een gedupeerde. Wij hebben begin Januari een Garmin 350 besteld. Ons werd meerdere malen medegedeeld dat het product in bestelling was en dat alles snel zal worden uitgeleverd. Na deze belofte 3 x niet te hebben nagekomen hebben we besloten om het geld terug te vragen. Geen enkel probleem volgens de vriendelijke dame van IT Bazar, wij zouden het woensdag 21 Maart op onze rekening gestort krijgen.
Na woensdag geen bedrag gestort gezien te hebben, contact gezocht met IT Bazar.. De gevolgen zijn bekend...

De link naar de website mededeeld ook dat het bedrijf failliet is verklaard. Dat verklaard een hoop.

Hopelijk zien we nog iets terug van "onze investering".

Gr,

Jeroen Dekker

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

It-Bazar

28-03-2007 Uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel
------------------------
IT-Bazar 24264712 0000
Da Costastraat 102, 3027JL Rotterdam Hoofdvestiging

it-bazar.nl 27269374 0000
Kleiweg 341 A, 3045PK Rotterdam Hoofdvestiging
Vestiging is opgeheven of verplaatst
--------------------------
Volgens dit gegeven zou de vestiging aan de Da Costastraat 102 te Rotjeknor nog gewoon bestaan en zijn alle materialen gewoon overgeheveld.

Heel snel dus naar de Da Costastraat !!!!!

♪♪ Opzij,opzij,opzij, ♪
♫ Maak plaats,maak plaats, maak plaats ♫♫
♪♫ We hebben zo'n verschrikkelijke haast ♫♪

Grootvader

awkluck

Ongelezen bericht door awkluck »

Mij hebben ze ook te pakken gekregen. Ik heb 15 januari een laptop voor 845 euro gekocht en die werd maar niet geleverd. Sinds 22 februari zegt IT-Bazar dat ze het geld gaan terugstorten. Eind feb zeiden ze zelfs dat ze het al hadden gedaan (dus niet!). Vervolgens heb ik ze bijna elke dag gestalkt en er zou een fout zijn gemaakt en in de week van 13 maart zou het bedrag echt teruggestort worden. Ach, u kent het gedoe wel. Sinds 13 maart heb ik niks meer van ze gehoord.
Mooi 845 euro kwijt.
Hopelijk wordt hier straks media aandacht aan gegeven en kan er nog iets met een incassobureau worden geregeld. Geef vooral allemaal je klacht door aan [email protected] en doe aangifte. Samen staan we sterk! En houd ook het forum op de consumentenbond-site goed in de gaten, daar verschijnt constant nieuwe info.

bisschopkarl

Ongelezen bericht door bisschopkarl »

Het bedrijf is dinsdag leeggehaald door een verhuisbedrijf. Als het faillissement idd is aangevraagd, lijkt me dat verduistering. De curator komt er wel achter via verhuisbedrijf.
Adres op de Da Costastraat zegt niets. Volgens mij is het een woonadres maar ook het KvK nummer is anders.

peggyp

Ongelezen bericht door peggyp »

Ook ik ben een van de velen die in de praktijken van it-bazar getuind is!
Ik heb op 8 februari 2007 een nokia besteld en met ideal betaald,maar helaas deze was niet leverbaar.Ik mocht na 2 weken wachten een andere telefoon uitzoeken of mijn geld terug.Ik heb toen gekozen voor een samsung, maar ook deze bleek niet leverbaar te zijn.Mijn geld terug dan maar.Maar na 2 weken nog geen geld en wanneer ik belde of mailde werd ik altijd keurig tewoord gestaan, maar wel weer met een of andere smoes zoet gehouden.
Op 23 maart ontving ik een mail van CJ Steenbergen van it- bazar met welgemeende excuses voor de slechte afhandeling van zowel de leveringen als de crediteringen, maar dit was te weiten aan zijn plotselinge ziekenhuisopname.Wederom werd beloofd binnen 2 weken alsnog te leveren of terug te betalen.
Niet dus!!
Ik heb div. boze brieven, mails en telefoontjes eraan gewaagd, maar de oplichters zijn echt met de noorderzon vertrokken.
Geld kwijt dus en geen telefoon!
Ik heb hen officieel in gebreke gesteld via aangetekende brief, aangifte gedaan bij de politie en mijn verhaal gemeld bij de consumentenbond,kieskeurig.nl en nu dus bij radar.Nu maar hopen dat we samen sterk staan!

navigatie

Ongelezen bericht door navigatie »

Ondanks de mooie beloften heb ik van IT-BAZAR nog niets terugontvangen van mijn geannuleerde order.
Het betreft order van een Garmin Nuevo 350.
De mensen aan de telefoon waren heel vriendelijk en deden steeds weer nieuwe beloften.
Resultaat: NIETS
Op welke manier is een Incasso bureau in te schakelen?
Het lijkt mij wel de moeite waard in die richting actie te ondernemen.

peggyp

Ongelezen bericht door peggyp »

Ik denk dat er door een incassobureau ook weinig te halen valt.Bovendien zijn de kosten die je ervoor moet betalen ook niet gering.
Ik ben eigen ondernemer en heb zakelijke rechtsbijstand.Ik denk erover om daar eens een beroep op te doen om te vragen of zij iets voor mij kunnen betekenen.
Maar ik vrees dat het achteraan aansluiten in de rij met schuldeisers wordt!

Justyy

Ongelezen bericht door Justyy »

Nou ook wij hebben een telefoon besteld die er nog steeds niet is en als het tegen zit dus ook niet meer komt. Ik had dat radar hier iets mee gaat doen!

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Naar aanleiding van de It-Bazarkwestie...........

aan Peggyp en anderen;

Voor de kleine ondernemer bestaat er al een tijdje de mogelijkheid om bij het FNV -kleine ondernemers aangesloten te zijn waarbij al die zaken als debiteuren en juridische bijstand juist is toegesneden op het kleine ondernemerschap.

Verder zijn er qua incasso wel degelijk mogelijkheden en wel op No cure- No pay basis waarbij in het allerslechtste geval dat er echt niets te halen valt de schade voor de eiser beperkt blijft tot € 31,50 aan dossierkosten.
Uit eigen ervaring een aanrader!
----------------------
Nedincasso (sinds kort Direct-incasso-maar op de site nog niet gewijzigd)
Postbus 95
6800 AB Arnhem

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Email: [email protected]
------------------------

Wie niet waagt die niet wint

Grootvader

william64

Ongelezen bericht door william64 »

Onderstaand bericht heb ik net van de site van consumentenbond gehaald.

Will

LS,

Vanmorgen hebben wij de website it-bazar.nl uit de lucht gehaald.

De eigenaar kan niet meer bij zijn gegevens en deze zijn door ons bewaard, mocht dit nodig zijn voor een eventueel gerechtelijk onderzoek.

Wij zullen reageren op verzoeken van gerechtelijke instanties.

Met vriendelijke groet,
10eurohost.nl

the_theck

Ongelezen bericht door the_theck »

Ook ik ben slachtoffer geworden van IT bazar. Op 22 januari kreeg ik de boodschap dat mijn telefoon bezorgd zou worden. Dit bericht werd 2 dagen later ingetrokken en daarna werd mij wekelijks beloofd dat hij wel zou komen. Toen deze telefoon uitverkocht bleek stelde men mij voor een andere telefoon op te sturen. ook dit werd hetzelfde verhaal. Na weken van bellen besloot ik mijn bestelling te annuleren. Dit was geen probleem en mijn geld zou worden terug gestort. niet uds. Nu 4 weken geleden kreeg ik de toezegging en nu zijn die gasten totaal onbereikbaar.

Ik ga zo aangifte doen en ik hoop dat het mogelijk is om collectief toch ons geld terug te eisen.

nanicheri

Ongelezen bericht door nanicheri »

Ook ik ben opgelicht. Ik heb 14-02-07 een Ipod Nano (Red) besteld, en meteen via Internetbankieren betaald . In de veronderstelling dat ik binnen 24/48 uur misschien mijn ipod zou ontvangen, ben ik er toch vanuit gegaan dat het max 2 weken zou kunnen duren. Na 2 weken ben ik telefonish contact op gaan nemen met it-bazar via het telefoonnummer dat eens op de website stond onder het adres. "Mail mij uw klantgegevens e.d. en dan zal ik er maandag naar kijken", zegt de meneer aan de andere kant. Een medewerker ga ik van uit, en ik mailen. Ik krijg snel genoeg een mail terug met de mededeling dat mijn Ipod nog in bestelling is en ik nog even geduld moet hebben. Telefonisch heb ik daarna aantal keren weer telefonisch contact op genomen, en ja hoor ik moest weer mailen. Zo gedaan.

4 weken daarna ben ik het zo zat, dat ik het bedrijf heb medegedeeld mijn bestelling terug te trekken, omdat ze zelf hebben aangegeven dat het mogelijk niet geleverd wordt. Weer moest ik een mail sturen met mijn bankgegevens, en dan zouden ze het bedrag zo spoedig mogelijk terug storten. Nooit gedaan dus. Toto op heden wacht ik nog steeds op enig reactie. Mailtjes die ik verstuur komen terug, en verhip... telefoonnummer niet in werking, ook de website is uit de lucht. En toen wist ik hoe laat het was.

Jammer

GMN

Ongelezen bericht door GMN »

Helaas ben ik ook opgelicht door IT-Bazar en gaat het moeizaam met www.gsmpage.nl .

Ik heb een GSM gekocht bij www.gsmpage.nl en het geheugen bij www.IT-Bazar.nl Toen ik van de ellende hoorde bij IT-Bazar dacht ik nog, gelukkig alleen mijn geheugen. Want ik had tot dan toe nog steed contact met www.gsmpage.nl Echter toen mijn gsm toestel al 11 dagen geleden was aangeboden aan TNT maar er 'geen beweging' in zat voelde ik dus nattigheid. Wat blijkt, de telefoon is aangeboden aan het postkantoor maar nooit verder gekomen. Van de vrachtwagen gevallen dus.. :cry:

Gelukkig was www.gsmpage.nl zo coulant om een ander toestel aan te bieden, wat inmiddels (13/04) is gebeurd. :P

Ik bestel al jarenlang op het internet, ook toen iedereen het nog eng vond en ook vaak in de UK of US. Maar nu voel ik mij toch niet echt meer op mijn gemak. Het vertrouwen gaat mooi 'de bietenbrug' op zo. Jammer, het kan zo mooi zijn.

Het vreemde is dat ik nog veertien dagen eerder bij www.IT-Bazar.nl geheugen gekocht heb voor een ander toestel en dat werd netjes binnen twee dagen geleverd. Dus denk je, nou dat gaat echt goed. Houden zo. Niet dus met de tweede bestelling.

mvgr GMN
Laatst gewijzigd door GMN op 14 apr 2007 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Jog

Ongelezen bericht door Jog »

Helaas was mijn 4 maanden oude telefoon (nokia 5500 sport) toe aan een reparatie en dus leverde ik deze in bij itbazar. Niet wetend dat ik deze 2 weken later niet meer terug zou zien....
Ik heb inmiddels gemaild met trosradar.
Hebben jullie nog tips

Hartelijke groeten,
Anne

curator Mr. Koningsberger

Ongelezen bericht door curator Mr. Koningsberger »

Geachte heer, mevrouw,

Bij vonnis van de Rechtbank Rotterdam van 3 april 2007 is de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Digital Works B.V., h.o.d.n. IT-Bazar, kantoorhoudende aan het Weg en Land 33k te Bergschenhoek, in staat van faillissement verklaard met benoeming van Mr. Batelaan-Boomsma tot rechter-commissaris en met aanstelling van Mr. C.O. Koningsberger als curator.

Als curator ben ik belast met het beheer en de vereffening van de failliete boedel. Als curator doe ik mijn werk in de eerste plaats ten behoeve van de crediteuren, zij hebben immers geen betaling ontvangen. De crediteuren kunnen hun vordering ter verificatie aanmelden bij de curator.

Op het internet heb ik een groot aantal reacties aangetroffen van mensen die mogelijk gedupeerd zijn door de handelswijze van IT-Bazar. Alle mogelijk gedupeerden hebben naar alle waarschijnlijkheid een vordering op IT-Bazar, zij zijn derhalve crediteur/schuldeiser van IT-Bazar. Daar het waarschijnlijk om een groot aantal mogelijk gedupeerden gaat, zal het onmogelijk zijn om iedereen telefonisch te woord te staan.

Hierbij nodig ik de crediteuren van IT-Bazar uit om hun mogelijke vordering middels een e-mail bij mij ter verificatie aan te melden. De mogelijke vordering dient voorzien te worden van de onderliggende facturen of andere schriftelijke stukken. U kunt uw e-mail sturen naar info(AT)brglegal.com (waarbij (AT) vervangen dient te worden door @).

Daar het mogelijk om een groot aantal crediteuren gaat, zult u waarschijnlijk niet onmiddellijk een bevestiging van de aanmelding van uw vordering van mij ontvangen, dit kan enkele dagen duren.

De crediteuren kunnen op de hoogte blijven van de stand van het faillissement middels de website van mijn kantoor www.brglegal.com, waarop de openbare faillissementsverslagen zullen worden geplaatst.

Hoogachtend,

C.O. Koningsberger,
curator

Gesloten