LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat vinden jullie van FORMAT?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lunatick
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:28

wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door lunatick »

ik vind het maar niks doe mij maar schüller

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

ik vind het maar niks doe mij maar schüller
Allereerst, je doet je naam eer aan met dit soort opmerkingen.

Onderbouw toch die standpunten een keer. Te vaak wordt op het forum met kreten gegooid zonder te zeggen hoe en waarom.

Dus laat nog even weten waarom jij dit standpunt inneemt, lijkt me niet meer dan redelijk.

MVG

Pfffff

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pfffff,

Ik ben bang dat je gelijk hebt.....

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door rayke »

enne, wat vinden max en pfff van Format dan? :D

Van der Voort
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 aug 2006 17:02

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Van der Voort »

Format is een goed keukenmerk met oneindig veel mogelijkheden.
Ze zijn erg goed in het leveren van maatwerk.
"Kan niet" komt niet in hun woordenboek voor.

lunatick
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:28

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door lunatick »

hey maxx jullie moeten eerst eens ff leren greeplijsten op maat testurenzodat hij niet op verstek moet worden gezaagd.ten 2de schüller nextline volgens boek gewoon standaard!!!FORMAT aanpassingen alleen maar tegen meerprijs,heel irritant klikken geluiden van greeplijst zodra je deur of laden dicht gooit ook met de blumotion in de laden en op de deur.en dan moeten jullie ook nog leren!!!!!!!!!!!!!compleet uitteleveren.gr lunatick

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lunatick,

Klikkende geluiden bij sluiten van deuren en laden? Andere monteur zoeken of zelf iets anders gaan doen zou ik zeggen! Die vakman heeft gewoon te weinig hoekjes gebruikt om de lijst vast te zetten. Er zitten er 3 per kast bij, moet toch genoeg zijn.

Aanpassingen kosten bij Next ook centjes, de vraag is alleen hoeveel. Naar mijn mening past Format zeer schappelijke tarieven toe.

Tja, die greeplijsten. Best moeilijk voor een monteur die niet weet wat meten of verstekzagen is. Liever dat we ze zelf op maat zagen dan dat de verstekken beschadigen tijdens transport van de keuken.

Uit jouw bericht blijkt maar weer eens hoe waardevol een goede monteur is, blijkbaar laat de jouwe een topproduct als Format achter met fouten. Voortaan toch iets meer reserveren voor een goede keukenmontage.

Problemen met uitleveren? Ja, vorige keer miste ik ook een slipmatje bij een keuken. Ronduit schandalig!

MVG

lunatick
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:28

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door lunatick »

het is gewoon een kwestie van verpakken van de greeplijsten en schüller doet het heel goed.ten 1ste je kunt maar maar 2hoekjes per kast zetten en ga maar eens kijken in henry`s kitchens barendrecht en almere hoe de deuren tegen de greeplijst van de format keuken slaan.en schüller heeft dit probleem niet want wij hebben een fluister profiel.schüller nextline is gewoon een top product.siematic,format,ballerina,hebaform,keller,systemat stellen helemaal niks voor.en dat ene ligt niet aan de monteur maar aan het product zelf dus een format probleem.en nog iets de keuken format niets een uitstraling kun je niet vergelijken met een nolte of een nobilia.gr stefan ps wist jij dat schüller voor 98% onbeschadigt uitlevert.daar kunnen jullie niet aan tippen he

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lunatick,

Ik heb een greeploos in de winkel zonder jouw getik. Sowieso knap dat een front tegen een greeplijst tikt terwijl de opleg van de greeplijst nog geen millimeter dik is en de fronten zijn uitgevoerd met buffertjes van 3 mm dik. Dat noem jij geen montagefout? Volgende keer toch een monteur zoeken met een dagtarief van boven de 250,=. Misschien verhelpt zo'n monteur wel de piepende koelkastdeur doordat het fluisterprofiel van de Next daar altijd in de weg zit.

Schuller is zeker niet verkeerd maar heeft minder mogelijkheden dan Format, zo makkelijk is het. Anders hadden we Next in de winkel gehad ipv Format. We hebben ze allebei gemonteerd in het verleden en Format kwam er voor ons beter uit.

98% schadevrij? Dan hebben wij zeker een slecht reeks gehad met die mooie Bruynzeel Optima's. Niet aan kunnen tippen? Dat is altijd moeilijk met broodje aapverhalen.

MVG

Pfffff

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.

lunatick
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:28

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door lunatick »

hey maxx ten eerste volgens mij ben jij maar een verkopen die alles goed praat ik monteer al 12 jaar
schüller heb ook al format geplaats ik zeg het jou format *** schüller is beter.kom mij nou niet met verkoop praatjes van jou.schüller heeft ook bepaalde fouten format ook!!!!!!!!!!!maar toch plaats ik een schüller keuken beter en sneller en perfecter dan een format keuken.en nou geen gezeur of dat fluister profiel.gr lunatick.ps onze hoogglans fronten zijn teminste in 1 kleur niet zoals format de ene kant bv zwart en de ene kant wit en zeg niet dat het niet waar is want ik heb gezien en de fronten zijn terug gegaan naar de fabriek en de showroom heeft compleet nieuwe hoogglans fronten gekregen van beide kanten in kleur wel alleen voor MEERPRIJS.bij schüller standaard.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door rayke »

schüller voor 98% onbeschadigt uitlevert
Dat merk komt er bij ons niet in.
100% of anders niet.
fluisterprofiel
Dat vuilaantrekkende onderdeeltje komt er bij ons niet op. Ziet er na een paar jaar niet meer uit. Troep.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Lunatic,

Mijn compagnon en ik hebben 7/8 jaar keukens gemonteerd van alle voorkomende luxe merken. Daarna zijn we gestart met de huidige keukenwinkel en hebben nog steeds een keukenmontagebedrijf daarnaast. Dus ik heb ervaring met beide aspecten van het keukenvak.

Doordat je bij montage van een keuken alle slechte eigenschappen van een merk tegenkomt hebben wij een langdurige selectie kunnen maken van merken. Onze keuze viel op Next125 of Format.

Aangezien het feit dat de mogelijkheden van Format een straatlengte doorgaat tov Schuller hebben we voor Format gekozen. Veel meer kleuren in lakwerk (1950 stuks) veel meer mogelijkheden wat maatwerk betreft (naast de 1900 standaardkasten).

Het blijkt dat je geheel niet op de hoogte bent van het Format-assortiment en daarom geen recht van spreken hebt. Anders zou je weten dat Format 2 Hoogglansvarianten in spuitlak heeft. De Cosmo met witte binnenkant en de Atlanta met gekleurde binnenkant. Format laat de klant dus zelf kiezen. Als een klant de Cosmo wil met gespoten binnenkant kant het zelfs ook nog. En ja, in alle 1950 NCS- en Ralkleuren. Daarnaast zelfs nog melamine hoogglans, en Abet hoogglans (zeeeeeeer strak).

Dus ja, ben toch bang dat je het gaat verliezen, zelfs met het gillen van percentages die nergens mee aan te tonen zijn. Wij hebben een degelijk product in de winkel waar de greeplijsten wel rammelvrij in de keuken zitten. (Als je een beetje monteur had geweest had je de rammel meteen verholpen).

Ja, bij Henry's K. staan nog wat Format modellen in de showroom en nee, de klant kan ze daar niet meer kopen. Format is al enige tijd geleden gestopt met het leveren aan HK. Aangezien geen goede monteur wil werken voor 250,= per dag zal het showroomonderhoud ook wel te wensen overlaten.

@Rayke
Dat vuilaantrekkende onderdeeltje komt er bij ons niet op. Ziet er na een paar jaar niet meer uit. Troep.
Daarom Format ipv Next125!

MVG

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door nico_s »

Het blijkt dat je geheel niet op de hoogte bent van het Format-assortiment en daarom geen recht van spreken hebt. Anders zou je weten dat Format 2 Hoogglansvarianten in spuitlak heeft. De Cosmo met witte binnenkant en de Atlanta met gekleurde binnenkant. Format laat de klant dus zelf kiezen. Als een klant de Cosmo wil met gespoten binnenkant kant het zelfs ook nog. En ja, in alle 1950 NCS- en Ralkleuren. Daarnaast zelfs nog melamine hoogglans, en Abet hoogglans (zeeeeeeer strak).
Levert Format ook een matte uitvoering? Zijn daar ook 1950 kleuren mogelijk?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Nico,

Ja, iedere soort spuitwerk is in alle NCS- en Ralkleuren leverbaar. Mat/zijdeglans, stuctuur- of hoogglanslak, alles kan...

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door GWTE »

Wij hebben een degelijk product in de winkel waar de greeplijsten wel rammelvrij in de keuken zitten.
Met een werkblad van 585 mm diep.....ook geen probleem, he Maxx!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door rayke »

585 mm diep
sjonge zal jij een zuurbek hebben zeg dat je zolang op dingen blijft kauwen.

G(ewoon) W(aardeloze) T(reiter) E(ikel)

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door GWTE »

R(uhhhhhhhhh)..............

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: wat vinden jullie van FORMAT?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Format zag er netjes uit op de MOW. Heb de indruk vergelijkbaar met Eggersmann / Frako / BEDA........ Enkel vertegenwoordiger welke op de stand aanwezig was deed flink "uit de hoogte". Dat was jij toch hopenlijk niet he maxx?? :?

En dat "fluisterprofiel" van schüller komt uit de gouden (kopieer maar raak) SieMatic jaren rond 1990 is nu wel beetje achterhaald met allerlei dempingsmogelijkheden.

Gesloten