LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debitel zwaar bagger!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tallie1979

Debitel zwaar bagger!!

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Werkelijk, wat een drama!! Een abonnement HOGER maken bij Debitel..

in augustus heb ik mijn abonnement bij debitel verlengd, na 2 jaar tevreden te zijn geweest en nooit problemen te hebben gehad bedacht ik mij een niet abonnement af te sluiten, gewoon verlengen zeg maar. Zo gezegd, zo gedaan, naar de debitel shop, alles koek en ei, geregeld enz..

Nou is het zo dat ik een debitel 35 heb, waar ik dus de laatste 2 maanden overheen kom, dus ik besloot half november te bellen of het aangepast kon worden.. Wat schetst mijn verbazing? Dat kan dus niet! Hoezo kan niet? Ik mag toch wel aanpassen naar een HOGER abonnement? Ik wil graag van debitel 35 naar debitel 100, lijkt me niet zo moeilijk toch? Nou, wel dus, ik moet 3 maanden wachten, aangezien ik mijn contract heb verlengd, wat officieel pas op 15 november heb gedaan, word ik aan 3 maanden wachttijd gebonden..

Balen natuurlijk, maar wat doe ik? Ik pak de algemene voorwaarden erbij waar dat dan staat.. Nou, schioet mij maar in een kapotje, maar het staat dus NERGENS in hun alg voorwaarden vermeld dat ik niet kan omzetten! Dus ik bel de klantenservice weer en vraag aan de jongen die ik aan de telefoon krijg waar het staat, als er in de alg voorwaarden staat dat het zo is heb ik er voor getekend..

Nou mooi niet dus! Het is zo omdat Debitel zegt dat het zo is! Het staat nergens, maar het is dus wel zo. ik heb niet getekend voor 3 maanden wachttijd!

Ik heb het nu een paar keer geprobeerd, maar ik kom dus geen steek verder, ze zijn nu zelfs al begonnen om me van het kastje naar de muur te sturen.. moet naar de shop, u moet naar de klantenservice..

Ik heb zoooo'n enorme spijt nu dat ik heb verlengd!! Ik ga er denk ik maar eens een hele nare klachtbrief aan wijden en een advocaat bellen, dit gaat nergens over, ik word nu onnodig op kosten gejaagd!

Bagger, dat is het!!

Kika29

Re: Debitel zwaar bagger!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

Mja dat is algemeen bekend dat je niet verlagen kan en na 3 maanden verhogen kan. Weet je waarom dit is???
Omdat je dan pas inzichtelijk hebt wat je gemiddeld daadwerkelijk gebruikt.....Kan je erg boos over worden maarruh je was al klant bij debitel en hebt verlengd??? Dan weet je toch wat je belgedrag is???

Een verlenging is ook een contract...Je verlengd je abo met het door jou gewenste abonnement.Je tekent ervoor omdat je of korting krijgt op je abo of een ander toestel krijgt. Als het goed is heeft de winkelmedewerker het contract met je doorgenomen waarop staat verlenging van 12 maanden of 24 maanden.(Daar zit je dus aan vast net als een nieuw contract) Een medewerker kan niet exact zien wat je belgedrag is (ivm jou privacy) dus gaat uit van jou verhaal. Als jij beslist om een bepaald abo te nemen dan kan je nu heel boos worden dat het niet verhoogd kan worden binnen 3 maanden . Maar het is jou keuze geweest.

Wees blij dat het over 3 maanden wel verhoogd kan worden...stel je voor je had vastgezeten aan het contract dat je nu hebt en je zou niet mogen verhogen en verlagen dan waren de rapen helemaal gaar geweest...... Moraal van het verhaal..Je kan hier nu een hele boze post neergooien en dreigen met van alles maar had je gewoon je eigen belgedrag gevolgd was er niks aan de hand geweest. Je bent bekend met de tarieven van debitel en met je rekeningen. Als jezelf ineens extreem veranderd daarin kan je natuurlijk gelijk vingerwijzend zijn en een ander de schuld geven....Ga eerst te rade bij jezelf zou ik zeggen..
Laatst gewijzigd door Kika29 op 13 dec 2006 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Tallie1979

Kika, je kunt het wel zo eenvoudig stellen, maar laat ze dat dan in de algemene voorwaarden vastleggen.. Daar staat het niet, dus mijn inziens is de regel dus iets waar debitel zich aan vast houd. Ik heb er niet voor getekend, dus laat het ze maar hard maken. Waar staat het? Nergens he? Tegen mij is niet gezegd dat ik 3 maanden niet mag veranderen, anders had ik wel hoger ingezet..

Ik ga dit wereldkundig maken! Ik zal vandaag ook de consumentenlijn van Radar bellen, kijken wat zij er van vinden!

Tallie1979

Plus daarbij, ik heb in augustus verlengd, niet in november! Dus ik word nu zelfs aan 6 maanden vastgelegd..

Kika29

Van dit soort dingen zakt echt mijn broek af......

??

Ongelezen bericht door ?? »

Heeft Tallie wel in de winkel gevraagd of een verhoging mogelijk was?

En nee, dit staat niet in de AV. Maar dat hoeft ook helemaal niet.

Tallie1979

Ik ben bij klantenservice en bij shop geweest..

Goedemiddag, met het debitel kastje, naar welke debitel muur kan ik u sturen??

Dat is het antwoord.. Ik weet het echter beter gemaakt, ik stop met dit gevecht, ik ga een 2e abonnement afsluiten ( Bij een andere provider ) bel iedere maand mijn 35 euro op en zeg na 2 jaar mijn abonnement op.

Klaar!

En Kika, haal je broek maar op hoor, op je knieen staat voor geen meter! Word je muts zo koud van!

Kika29

Te kinderachtig voor woorden dit...Ik weet niet wat je voor een opvoeding genoten hebt maar dit is een discussieforum geen scheldforum !!! Als je het verschil tussen een discussie en schelden niet weet raad ik je aan de dikke van Dale te kopen....

Overigens post ik hier uit vrije beweging om eventueel advies te kunnen geven,niet gedwongen door welk telecombedrijf dan ook. Als je advies of uitleg niet dulden kan vraag ik me heel sterk af waarom je hier post.Je kan blijkbaar slecht tegen een weerwoord en schept er genoegen om iedereen maar over 1 kam te scheren. Dat ik je een en ander uit probeer te leggen over hoe iets of wat gaat geeft je niet het recht je a-sociaal te gedragen. Als je niet zit te wachten op een uitleg moet je gewoon wegblijven van discussieforums....

Dragoon

Ongelezen bericht door Dragoon »

Amen to that 8)

Tallie1979

Heb mijn oplossing al lang gevonden hoor kika..

Probleem opgelost toch? Waar maak je je nog druk om?

Ik zie me trouwens nergens schelden? Ik zie alleen het woord bagger, volgens mij is dat nog steeds een ander woord voor blubber/modder. Uiteraard kan ik dat wel even nazoeken in de dikke van Dale..

De reden dat er met mij niet te praten valt, is dat ik al 4 weken aan het lijntje word gehouden door debitel en geen stap, geen cm verder kom.. Ze beloven van alles, maar komen niks na, ik word er nijdig van, pissig om, en er is geen mens die ook maar een seconde de moeite neemt om het me juist uit te leggen of om mij te tonen waar het staat. Ik werk zelf ook iedere dag met klanten ( en ja, ik ben er goed in, als een klant een probleem heeft hoor ik hem aan en zoek ik naar een oplossing MET de klant.. ) Debitel heeft daar nog geen seconde een poging toe gedaan. En als jij dan ( in mijn ogen ) kooltjes op het vuur komt gooien, dan gaat het natuurlijk helemaal mis.

Dus, sorry dat ik te fel reageer, maar in mijn ogen word me onrecht aangedaan. Ik wilde het overigens ook alleen maar kwijt hier hoor! Je moet natuurlijk nergens op reageren, je mag reageren..

bm76

Ongelezen bericht door bm76 »

hey, daar hebben we kika weer....

Mini

Ongelezen bericht door Mini »

Dit is een topic uit december bm76...

simone80nl

Ongelezen bericht door simone80nl »

Kika moet voor Debitel gaan werken...
Dan zou het daar vast beter gesteld zijn met de service.
Mijn reactie op dit onderwerp vanwege een jawel doorgevoerde verhoging van mijn abonnement...dat kon allemaal netjes per telefoon. Alleen 'vergaten' ze erbij te vertellen dat je niet meer terug kan naar je originele abonnement...jammer, ja. Niet zo netjes werd mij ook in de shop verteld.
Maar och, helaas is het niet meer terug te draaien waardoor ik al langer dan een jaar een eurotje of 3o per maand te veel betaal. Debitel, bedankt!

Gesloten