LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hennie7863
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:10

schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door hennie7863 »

Hi, ik heb een vraagje over onze schuifpui, namelijk of het klopt dat de schuifdeur aan de binnenkant (huiskant) is gemonteerd. Is dit goed of hoort het schuivende deel aan de buitenkant?

Ik heb hierbij een plichehor (hoe schrijf je dit?) besteld. Deze kan mijn inziens alleen aan de buitenkant gemonteerd worden (omdat de deur aan de binnenkant schuift). Dit lijkt me vreemd omdat de troep en water dan in de hordeur komt.

Ik heb ook al twee keer een lekkage gehad (wel 2 x storm) maar ja moet ie daar niet tegen kunnen?

gr,
Hennie

Kees7
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2007 15:25

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door Kees7 »

Bij ons zitten de schuifdeuren ook aan de binnenkant.
Ik zie ook niet in hoe dat anders kan, hoe wil je anders die deur opendoen van binnen uit? Dan zou er een heel stuk moeten blijven uitsteken. En dan wordt je rails/geleider ook veel sneller smerig.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Domste vraag ooit gelezen, natuurlijk zit het schuivende deel aan de binenkant.
Schuivend deel buiten is net zo iets als glaslatten aan de buitenkant......

Bij uit polen geïmporteerde rommel is dat standaard maar bij een kwaliteitskozijn voorzien van hang- en sluitwerk met politiekeurmerk is dat ondenkbaar.

Kees7
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2007 15:25

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door Kees7 »

Bij onze kwaliteits (op maat gemaakte) houten kozijnen (welliswaar uit 1975) zitten de glaslatten toch echt aan de buitenkant. Kan ook niet anders omdat het glas, dat in die kozijnen zit, veel te groot is om van binnen uit te monteren. Het zou wel kunnen maar is zeker niet praktisch.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Glaslat losmaken, ruit eruit tillen, alles zonder hak of breekwerk, en je loopt ongehinderd naar binnen en met de inboedel weer naar buiten.

Glaslatten buiten wordt nooit een kozijn met politiekeurmerk.

Kees7
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2007 15:25

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door Kees7 »

Ik weet het.

Maar we praten hier over ruiten van 5m2 of groter, dubbelglas. Even er uit tillen is er dus niet bij.

En voor de zekerheid glaslatten vastgezet met eentoers schroeven. Glaslat is dus niet zomaar los te maken. Wel lastig moest de ruit ooit vervangen worden.

hennie7863
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:10

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door hennie7863 »

Beste Allen dank voor de reacties. Inmiddels weet ik wel beter maar ik had geen idee hoe het zit met een schuifdeur. Ik begrijp dat ik niet zo slimme vraag heb gesteld maar laten we zeggen dat ik niet beter weet (anders had ik ook niet die vraag gesteld).

@Ook_Handelaar: Wat voor de 1 voor de hand liggend is hoeft voor de ander niet duidelijk te zijn.

Bedankt,
Hennie

bloesem
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 apr 2006 21:45

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door bloesem »

Toch nog even dit.

Er zijn schuifdeuren die aan de buitenkant glijden en schuifdeuren die aan de binnenkant glijden (of rollen).

Schuifdeuren die aan de binnenkant glijden (of rollen), kunnen aan de binnenkant door middel van een balk geblokkeerd worden. Aan de buitenkant kan dat niet en is geen extra beveiliging tegen inbraak mogelijk.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: schuifdeur aan de buiten- of binnenkant van de schuifpui?

Ongelezen bericht door felicitas »

ook bij schuifpuien met een glas oppervlak van 5 m2 kan het gewoon aan de binnenkant beglaasd worden toegegeven het is niet de makkelijkste manier vanwege het gewicht want het moet ook nog is gelaagd zijn maar het kan wel

Gesloten