LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Frequentiewijziging, KPN bezorgt klanten steeds slechtere TV

Eens
15
83%
Oneens
3
17%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

AnnitaT
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 09:26

Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door AnnitaT »

Gisteren heeft er bij KPN een frequentiewijzigiging plaatsgevonden, zie hier.

Hoe mijn ontvanger werkt weet ik inmiddels allang door het steeds opnieuw te moeten installeren. Zo ook gisteren en vandaag maar nu haalt het niets uit; de ontvangst blijft nu slecht! Een behoorlijk aantal zenders krijg ik niet terug, wat ik ook probeer met mijn antenne.
Ik probeer KPN te bereiken op 0900-0576 maar ik krijg niemand aan de telefoon. Ik krijg een uitleg over mijn ontvanger en word verwezen naar de site van kpn, daarna wordt er opgehangen!!!

Ik vind echt dat KPN beter kan zorgen dat bestaande klanten een goede ontvangst krijgen i.p.v. digitenne in heel NL in te voeren en nog meer KLAGENDE klanten te gaan verwerven; goed voor hun naam :?

OF, KPN moet alle klanten een GRATIS buitenantenne leveren, zowel bestaande als nieuwe klanten.

jty
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:43

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door jty »

Wat een drama!!!!! Inderdaad we hebben nu echt heel slecht beeld. Dit is echt frustrerend. De KPN geeft niet thuis, alleen maar het eewige bandje. Ook met buitenantenne is het slecht. Wat vervelend dat ik ooit bent overgestapt naar digitenne. :evil: "Nooit meer kabels in huis, altijd mooie scherpe tv uitzendingen mijnheer." ik hoor het ze nog zeggen.

Hoe nu verder :?: :?: :?:

j0y-c
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:46

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door j0y-c »

Wij hebben precies hetzelfde probleem. 100 keer opnieuw installeren werkt niet, de ontvanger op alle mogelijke plekken in huis gezet, niets helpt en de zenders krijgen we er niet door terug.

Gebeld met KPN, de ontvangst zou gewoon slecht zijn en we moesten maar een buitenantenne aanschaffen... daar beginnen we natuurlijk niet aan, maar ondertussen nog steeds alle zenders op zwart.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

KPN Digitenne

Ik heb geen problemen met ontvangst.
Zou ik dat wel hebben en het zou op korte termijn niet op te lossen zijn dan zou ik KPN Digitenne in gebreke stellen en verdere betalingen opschorten (voor de zekerheid die bedragen op een rentedagende rekening zetten).

Dat zou ik dan doen per aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin ik dus aangeef dat ik ze in gebreke stel. Dat ik KPN de gelegenheid geef om binnen een x aantal dagen het probleem op te lossen en hangende de problemen ik die betalingen aan KPN Digitenne opschort zolang KPN mij niet de diensten levert zoals ondergetekende met KPN-Digitenne is overeengekomen!

Maar, zoals gezegd; Ik heb een goede ontvangst dankzij een doodgewoon campingantennetje zonder versterker maar zover ik het begrepen heb zijn ook die ouwe "harken" als antenne bruikbaar.

Toedeloe!!

Grootvader

maarten125
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2005 13:48

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door maarten125 »

Probleem speelt hier ook, rtl4,rtl5 en rtl 7 enzz doen het allemaal niet meer.... En bellen met de klantenservice ho maar, je wordt er gewoon uitgegooid na een standaard praatje! :evil: :evil: :evil:

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door Stanley »

Ja bij mij hier ook. Geen RTL4, RTL5, Veronica, SBS, NET5, Discovery. Alles weg.

Als je belt naar dat nummer, dan krijg een bandje en gesprek wordt afgebroken: "probeert u het later nog eens"...

Oplichters !!! :evil:

Mirelia
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:21

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door Mirelia »

Hier (Delft) helemaal dezelfde verhalen als hierboven.

Slecht beeld en elke keer als ik een scan uitvoer weer andere zenders maar veel missende zenders
En dan is het meest frustrerende nog dat die ratten niet bereikbaar zijn vanwege drukte.....

Ik heb nu al een paar jaar KPN digitale TV en het is nooit echt goed geweest maar dit slaat alles!!!!

We moeten hier toch iets aan kunnen doen>??

hoogstrate
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:44

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door hoogstrate »

hier in rotterdam hetzelfde verhaal eerste keer opnieuw instellen geen ned 1, en 2 en 3 toen opnieuw uitgericht en nog een keer geprobeerd toen wel ned 1, 2 en 3 maar geen net 5 en talpa enz. wat is dit en wanneer krijgen we een reactie van kpn want nu zeggen ze lekker niks en iedereen maar bellen a 0,10 p/m en het enige wat je hoort is een bandje omdat het zo druk is maar wel cashen en de klanten met de gebakken peren laten zitten dit is slechte aftersale zal maar zeggen.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door rweelden22 »

hier is het nummer wat gratis is 0800 0402 deze kan je bellen is is nog gratis ok heeft men all geprobeerd om het ding terug te zeten op fabrieks instelingen ik heb het ook ge had ik heb toen alles er af gegooit en er op nieuw op gezet en nu werkt het weer bij mijn

hoogstrate
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:44

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door hoogstrate »

Door uitbreiding van het Digitenne netwerk is het incidenteel mogelijk dat er, na het uitvoeren van een zenderscan, tv-zenders vanuit meerdere zendmasten door de digitale ontvanger worden ontvangen. Op het moment dat dit gebeurt komen de tv-zenders meerdere malen terug in de zenderlijst. Dit is een tijdelijke situatie. KPN bereid een zogenaamde software-upgrade van de settop-boxen voor, waardoor deze problemen worden opgelost. De verwachting is dat de problemen binnen 2 maanden zijn opgelost.

Mirelia
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:21

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door Mirelia »

Ik heb mijn ontvanger meerdere malen op fabrieksinstellingen gereset.
Steeds krijg ik alleen maar wat publieke zenders en soms ook RTL's
Ze gaan me toch niet vertellen dat ik dagen weken of maanden naar de publieke omroep moet kijken??

Overigens werkt 0800-0402 niet meer
Laatst gewijzigd door Mirelia op 28 mar 2007 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door rweelden22 »

kijk eens boven de 1000 daar staan ook rtl en heel de mik

Mirelia
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:21

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door Mirelia »

Niet dus Rweelden22
Was dat maar waar dan had ik hier niet geweest

AnnitaT
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2007 09:26

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door AnnitaT »

De verwachting is dat de problemen binnen 2 maanden zijn opgelost.
Ik betaal anders voor de zenders die ik hieronder noem en waarvan ze hebben beloofd dat ik alle zenders kan bekijken met haarscherp beeld en perfect geluid!

Dan verwacht ik uiteraard dat ik ze kan ontvangen én dat de kwaliteit daarvan óók GOED is! Het is zwaar frustrerend als je beeld hapert én het daarbij behorende geluid!
Zo keek ik met regelmaat 'Rare streken' op canvas. Documentaire van flora en fauna in bepaalde gebieden. Daar kon je nog geen minuut nar kijken zonder dat daar haperingen in voorkwamen. Na een paar minuten ben je het dan zo zat dat je maar naar een andere zender zapt!!!

Ik betaal voor 'HAARSCHERP BEELD EN PERFECT GELUID' want dat hadden ze mij beloofd en DAAROM heb ik digitenne genomen. Ik accepteer niet dat dit twee maanden duurt want dat hebben ze mij niet gezegd toen ik digitenne nam!!!

Nederland 1 (geen ontvangst)
Nederland 2 (geen ontvangst)
Nederland 3 (geen ontvangst)
RTL 4 (redelijk/goed) sterkte en kwaliteit gelijk
RTL 5 (redelijk/goed) idem
SBS 6 (redelijk/goed) idem
RTL7 (redelijk/goed) idem
Net 5 (matig/redelijk) kwaliteit stuk minder dan sterkte
Jetix / Veronica (redelijk/goed) sterkte en kwaliteit gelijk aan rtl 4
Tien ( matig/redelijk) kwaliteit minder dan sterkte
één (slecht/matig) kwaliteit stuk minder dan sterkte
Ketnet /Canvas (slecht/matig) idem
Nickelodeon/AT5 (matig/redelijk) idem
CNN (geen ontvangst)
TMF (slecht!)
MTV NL (slecht!)
ANIMAL PLANET (matig/redelijk)
Discovery Channel (redelijk) kwaliteit minder dan sterkte
BBC WORLD (redelijk) idem
BBC PRIME (idem) idem
TV Rijnmond (redelijk) kwaliteit minder dan sterkte
TV Flevoland (redelijk) kwaliteit minder dan sterkte

Radio

Radio 1
Radio 2
3 FM
Radio 4
Radio 5
Concertzender
Veronica Radio
Sky Radio 101
Radio 538
CAZ!
Q-Music 100.7
Classic FM
Radio 10 Gold
Arrow Classic Rock
BNR Nieuwsradio
SLAM FM!
Radio Rijnmond
Radio Flevoland

Van radio heb ik alles, maar kwaliteit is bij alle zenders minder dan sterkte. Bij sommige zelfs een stuk minder, waardoor haperingen in muziek/nieuws/interviews het meest irritant is.

Hoe is het bij jullie nu?

Mirelia
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:21

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door Mirelia »

Bij is het op het moment zo dat 80% van de zenders helemaal niet werkt
Service niet beschikbaar krijg ik dan
Om gek van te worden......wil je wat kijken op veronica.....jammer joh!

Dit kunnen ze toch niet maken?

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door janbemel »

Ik ontvang uitsluitend "Free To Air"-zenders, dus zenders die onversleuteld worden gelaten. In mijn woonplaats Nijmegen staat een zenderpark (bij de elektriciteitscentrale). Ik kan alle zenders van KPN/Digitenne storingsvrij ontvangen, plus 10 Duitse zenders uit Kleve (Kleef). Voorts is het ook mogelijk om de KPN-/Digitennezenders uit Oss te ontvangen, zij het minder sterk en met haperingen hier en daar. Ik ontvang met een kamerantenne op 3 hoog. Mijn ontvanger is niet-KPN-gecertificeerd. Ook wat betreft de radiozenders kan ik Nijmegen en Oss ontvangen met ongeveer dezelfde resultaten.

Torraborra
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2007 13:43

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door Torraborra »

Ik heb KPN een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat ik een buitenantenne moest plaatsen. Na 1½ perfect beeld gehad te hebben moet ik ineens een buitenantenne gaan plaatsen, tuurlijk. Kpn zal wel geld nodig hebben...............................

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door janbemel »

Ik kan er denk ik van uit gaan dat je de antenne al eens hebt gedraaid, of, als het een kamerantenne is, hem op een andere plaats hebt neergezet of opgehangen. Je hebt denk ik ook de ontvanger al eens alle zenders opnieuw laten zoeken. Een buitenantenne is niet zo vanzelfsprekend als de KPN het wil doen voorkomen, omdat je lang niet overal een buitenantenne zomaar mag plaatsen. Als het uiteindelijk dan toch op geld uitgeven aankomt, dan zou je ook nog kunnen overwegen om een antenneversterker te kopen. Dit voor het geval dat de antenne die je gebruikt niet al een versterker heeft ingebouwd.

hoogstrate
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:44

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door hoogstrate »

de oplossing is na dat de fabrieksinstellingen zijn terug gezet en je opnieuw gaat installeren het kanaal nummer 64 te veranderen naar 24 en dan de zebders laten zoeken heeft hier gewerkt zegt het voort

janbemel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 mar 2007 11:15

Re: Frequentiewijziging digitenne Zuid Holland Zuid: DRAMA!

Ongelezen bericht door janbemel »

De procedure van het opnieuw laten zoeken van alle zenders door de ontvanger is niet bij iedere ontvanger hetzelfde. Wat hierboven in de vorige bijdrage is beschreven, geldt wellicht voor een specifieke ontvnager.

Gesloten