LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTM komt dienstregeling niet na!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
mrnononsens

HTM komt dienstregeling niet na!

Ongelezen bericht door mrnononsens »

:evil: Sinds maandag 26 mrt 2007 grijp ik al de verbinding van 6:35 lijn 17 lage veld richting statenkwartier in Den Haag mis waardoor ik steevast elke dag te laat op mijn werk kom. Op woensdag 28 maart knapte er iets in mij waardoor ik toch maar even contact met de "consumenten lijn van de HTM" opnam. De dame achter de telefoon kon mij niet vertellen hoe dat nou toch kon en verzocht mij om e.e.a. per electronisch klachtenformulier te mailen. Dat heb ik dus ook gedaan. Diezelfde middag ving ik tijdens de terugreis in een andere tram op dat er een aantal trams uit de rit zijn gehaald omdat er slijtage aan de wielen of remmen is geconstateerd. Al die tijd zijn er géén wijzigingen aangegeven betreffende een aangepaste dienstregeling en/of alternatieven. Vandaag, donderdag 29 maart nog steeds uitval, dus maar weer even gebeld met de consumentenlijn. Nog steeds kon men mij niets vertellen over andere "aangepaste dienstregelingen" en had ze het over "plotselinge" uitval van trams. Ik zei haar toen "Niets plotseling, dit is achterstallig onderhoud.". Daar raakte ze licht geïrriteerd door en verwees me naar de website met aangepaste dienstregeling vanaf 26 mrt en probeerde me snel af te wimpelen. Ik had er verder ook geen zin meer in en heb het gesprek beëindigd. Daarna nog de site geraadpleegd maar niks over aangepaste dienstregelingen ook over de halte tijd van mijn verbinding is niets gewijzigd.

Kortom; De HTM liegt zijn klanten bewust voor.

Groeten van een ontevreden klant........

jeroentje271

Re: HTM komt dienstregeling niet na!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Misschien een lijntje eerder een oplossing?

mrnononsens

:? Ja ik kan natuurlijk ook mijn slaapzak mee naar het werk nemen.....

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat is toevallig wel één lijn waar het allemaal fout ging. Lijn 17 is de lijn waar op het moment wel de meeste werkzaamheden worden uitgevoerd.
Dat er een gaslek en een ontsporing in Scheveningen waren en nog een aanrijding op de Stadhouderslaan, dat zijn dingen die niemand kan voorzien.
Slecht onderhoud komt bij de HTM niet voor, als er een vervoers maatschappij is die haar materieel stipt onderhoud, dan is het wel de HTM.
Randstad rail is ook nog niet volledig operationeel en ook daarvoor moet men enige wagens achter de hand hebben.
Als men niet over de juiste feiten en gegevens beschikt moet men niet gelijk gaan beginnen met het verwijt dat er wordt voorgelogen.

Zie voor nadere informatie www.HTMFOTO.net of www.haagsetrams.com

Vr. Gr. Hans.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Uitval kan altijd en helaas meerdere malen gebeuren.

Dat onderhoud ook wel eens teveel en te snel achterelkaar moet vallen bij meerdere trams gebeurd ook.

Wat is dat toch met passagiers die altijd maar het onderste uit de kan willen halen. Niet begrijpen wat er aan de hand is en het altijd maar denken te weten. Wanneer er door onderhoud minder trams rijden dan weet de klantenservice dat als eerste en kan dat aan u als klant worden vermeldt. Tevens stoor ik mij in het bijzonder dat men maar 2 dingen ziet. De tijd dat een tram, bus, trein of wat dan ook moet komen en de tijd op hun eigen, met 9 van de 10 keer niet kloppende tijd, horloge. Verder vergeten zij dan ook nog maar voor het gemak dat de tijden op de haltentijdentabel bij benadering zijn aangegeven. Dat houd is dat de tijden bij meting is gemaakt en dat deze ten alle tijden door verschillende oorzaken kan verschillen. Vaak is er ook uitval en dat heeft 9 van de 10 keer geeneens te maken met slecht onderhoud. Jullie passagiers schijnen nog wel eens te denken dat met onderhoud alles is te voorspellen. Helaas zijn er altijd onzichtbare gebreken en kan het voertuig bij opnieuw inzet na een reparatie of onderhoudsbeurt altijd ergens anders op defect gaan. Zo vaak komt het niet voor dat een tram niet rijdt door uitval.

Verder moet je er maar aan wennen, want op het moment dat er een ongeval op een tram of diens overgang plaatsvindt dan staat meteen 70 procent van de dienstregeling stil of rijdt buiten zijn of haar tijd.

Neem een tram eerder. Zeker als je baan er van op het spel staat. Je moet bij je zelf kijken. Deze dscussies zijn hier al vaker geweest. Jij moet ergens op tijd zijn...zorg er dan voor dat je het OV eerder neemt dan alles telkens strak op elkaar af te stemmen.

Er heeft er al eens eentje tegen mij geoppert dat hij zijn baan kwijt dreigt te raken door onze dienstregeling. De bussen rijden op dat moment om de 15 minuten. Met de 1 komt hij net op tijd aan en dat is net de bus welke hij telkens nam. Voor die bus zijn er al 3 riiten geweest. Laat hem dan een bus eerder nemen. Dan is er niets aan de hand. De bus komt stelselmatig verschillend te laat omdat al het verkeer vaststaat. De gemeente weigert een busbaan te maken en dat leidt dan tot de nodige vertragingen.

de abeeltjes

Ongelezen bericht door de abeeltjes »

Ook lijn 9 naar Vredeust laat zich na de nieuwe dienstregeling zijn gezicht verliezen
.
Soms sta je een kwatier te wachten om even na 6.37 in de morgen en dan komen binnen 5a8 minuten 3 lijn 9 aan.
De aanduiding op het bord waneer er een tram aankomt klopt ook voor geen meter.
De nieuwe dienstregeling is knudde :roll: net zo als lijn 17

Maarten1234

3 Keer lijn 9 achter elkander. Denk dan eens na. Zie je dan geen verband ofzo. Wat dacht je ervan dat er dan iets tijdens de rit gebeurd is. Wanneer 1 tram stil komt te staan dan volgen de trams achter deze ook. Hun kunnen niet net zoals de bus er omheen.

Is denken dan zo moeilijk.

Er zijn overigens zat weggebruikers die de tram geen voorrang verlenen op kruisingen waar het moet. Zeker tijdens de spits wordt de overgang met gemak geblokkeerd. Het is ook zo moeilijk om een tram voor te laten gaan daar waar dat moet. Zo moeilijk is dat niet hoor. Wie weet dat eigenlijk nog wanneer je een tram voor moet laten gaan. Wanneer geldt hun bijzonder recht?? Of weten jullie dat net zo min als een blauw rond bord met een rode rand en een rode streep van rechtsboven naar linksonder, want kennis van borden is bij de meeste ook nog steeds een groot vraagteken. Het gros kent ze niet eens meer en intresseert hen ook niet. Verkeersregels wat zijn dat.....Ja als het in mijn straatje past dan ken ik ze, maar kom niet met andere niet voor mij bekende verkeersregels, want dan begrijp ik het niet meer.

Door bovenstaande komt het dat o.a. het OV door jullie automobilisten klem komen te staan. Voor de rest gelden te krappe verkeersdoorstroming en te druk met reizigers. En door wie komt dat weer. Precies de automobilist, want die denken alleen maar aan zichzelf. De doorstroming wordt door het gros van hen gestagneerd, omdat ze allemaal haast hebben. Vervolgens springt het lampje weer op rood en toch wil ik er net eff door en ja hoor ik kan de kruising niet over en laat daar dan net een tram aankomen. Jammer dan voor die tram die wacht maar. Hierdoor wordt het bij andere tramhaltes nog drukker en heeft de tram weer langer oponthoudt. De trams achter hem hebben het rustig en rijden op den duur achter hun voorganger aan en ja mensen zo komt het nu dat er ineens 3 trams achter elkaar rijden, want die hebben het niet druk. Gebeurd bij bussen ook, maar dat valt minder op, omdat de 1 de ander bij een bushalte passeert. Zie dat eerst eens in voordat je de schuld bij de dienstregeling neerlegt.

Leer weer eens denken. Jullie zijn veel te eigen en verwend. Denk eens dieper en ruimer. O nee das waar dat kunnen jullie niet, want jullie zijn reizigers. Dom van mij. Daarom zijn jullie ook niet geschikt voor bestuurder op een OV voertuig, want daar moet je verder denken dan je neus lang is. Je moet zelfs voor de passagier vertellen waar je heen gaat terwijl dat met koeienletters op de voor-en zijkant staat.

GAAAAAAAAAP!!!!! Zo kan ik nog wel uren doorgaan.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Maarten denk ook eens dieper en ruimer.
Wat denk je als een auto voor een stoplicht staat
en hij ziet links of rechts een bus aankomen nou
dan baalt hij hoor.Die bussen en tams kunnen nml
met het stoplicht klooien en dan maar wachten tot
ze voorbij zijn.GVD er komt nog zo'n k*tding aan.
Nog langer wachten.Het komt van twee kanten hoor!

Maarten1234

Moet je bij de gemeenten zijn. Hun stimuleren op die manier het gebruik van het OV in hun gemeenten.

Leer je de verkeersregels maar eens opnieuw en laat overwegen en kruisingen vrij. Op zo'n moment rijd alles een stuk beter door en kan ook het OV meer op tijd rijden. Snap je dan niet dat wij ook daar van afhankelijk zijn!!!

Overigens is het blokeren van een kruising 130 euro. Daarnaast kun je ook nog eens beboet worden voor het opzettelijk ophouden van het OV.

Weltrusten.

Hoefkade

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Zeker weten idd dat het OV afhankelijk is van andere weggebruikers. Neem maar eens tram 6, 11 of 12 tijdens de spits. Ter hoogte van het Hobbemaplein staat hij altijd vast, zeker op marktdagen. Bij het Paul Krugerplein is het ook een ramp.

En bovendien is Den Haag al vanaf dat het bestaat 1 grote bouwput. Ze zijn nog niet klaar met het ene project, of ze beginnen al weer aan de volgende.

Over het algemeen vind ik dat de HTM het goed doet, zeker als je bedenkt onder welke druk de bestuurders staan. En dan doel ik vooral op de risicolijnen.

jeroentje271

Auto`s staan in de file, openbaar vervoer heeft ook vertragingen. **** happens.

Maarten1234

Gun elkaar dan ook eens wat meer ruimte op de weg tuidens files. Gun elkaar de ruimte en loop niet eigenwijs te duwen om ervoor te blijven. Blijf op je eigen rijstrook en blijf niet heen en weer schuiven. Dat geeft alleen maar oponthoud, kost extra brandstof, kost extra energie en frustratie en je rijdt er echt niet sneller door. Eerder nog: je belemmert de doorstroming en zo ontstaan een erg groot deel van de files. Kijk vooruit en reageer tijdig en niet op het laatste moment. dat moeten het gros van de automobilisten nog steeds leren. Iedereen denkt dat je sneller bent door overal maar tussendoor te gaan en voorrang op te eisen.

Mensen voorrang is geen verplichting voorrang is een privilege maw voorrang heb je niet, je dient voorrang te krijgen. Wanneer het door wat voor situatie ook niet mogelijk is, laat je voorrang dan gaan. Simpel voorbeeld: de rontonde, bijna niemand begrijpt hoe zij daar mee om moeten gaan. Iedereen staat maar te wachten en durft niet te op te rijden. Bijna iedereen, en dat gebeurd op alle voorrangswegen, blijft eigenwijs op een voorrangsweg doorrijden. Als men daar nu ook eens ritst dan gaat alles een stuk sneller en ontstaan er veel minder opstoppingen. Daarnaast ontstaan er dan ook veel minder aanrijdingen.

Elke opstoppig kan tot een file leiden.

jeroentje271

De file`s ontstaan doordat er allemachtig veel auto`s onderweg zijn. Vol is vol en niks helpt daartegen.

Calastir

Ongelezen bericht door Calastir »

resp00112469 (Hans) en Maarten1234 werken duidelijk bij de HTM.
Maarten1234 is perfekt en legt de schuld bij alle anderen. Hij kent de verkeersregeltjes heel goed en applaus daarvoor, nu nog de algemene fatsoensregels. "Neem een tram eerder" HA! En als die ook niet komt opdagen? Slaapzak meenemen, zoals mrnononsens zegt? :lol:
Het is in deze tijd toch van de zotten dat je met het OV anderhalf uur bezig bent Den Haag door te komen, en het kost al zoveel. Zo dring je het autogebruik nooit terug! :?

Ondanks alle excuses en verwijten naar de reiziger en automobilisten blijft de stelling overeind:
HTM komt dienstregeling niet na. Haltetijden bij benadering aangeven is 1 ding, uitval is echter veel extremer.

Ik stel dat de HTM hun klanten hierover BEWUST niet informeert, (Dat doen ze namelijk NIET, Maarten1234) dat is ook een vorm van liegen...en dat is niet netjes.

Maarten1234

Ik werk dus niet bij HTM. Ik werk bij Connexxion. Daarnaast wat ik bedoelde is dat wij erg afhankelijk zijn van jullie automobilisten. Als jullie meer de regels hanteren en kruisingen en overwegen vrijlaten dan stroomt het verkeer beter door. Voor de rest legt het ook aan de infrastructuur in een stad. Ik weet dat bijvoorbeeld in Den Haag waar de HTM rijdt de bussen geen gebruik mogen maken van de vrije trambanen. Dit betekent dat deze gebruik moeten maken van de normale rijbaan. Deze staan dikwijls vast door automobilisten die de verkeersregels niet handhaven, de daar aanwezige infrastructuur en inderdaad de tram daar de gemeente wilt dat deze voor gaan. Wanneer een tram de doorgang wordt belemmert doordat een automobilist een kruising blokkeert levert dat vertraging op voor de tram. De tram moet dan bij een halte langer laden, omdat deze bij aankomst drukker zijn geworden, dit geeft nog meer vertraging. De tram achter hem kan sneller doorrijden en zal zich vervolgens aansluiten achter de vertraagde tram. Ze kunnen niet langs elkaar heen. Vervolgens door de extreme vertraging valt er een tram uit doordat deze zijn tijd gaat opzoeken. Deze neemt dan een andere route naar zijn vertrekpunt. De reiziger denkt dan niet verder na en gaat ervan uit dat de tram niet vertraagd is, maar is uitgevallen daar er op 1 tijd 2 of meerdere trams aan komen rijden. De 2e of 3e tram is dan wel op tijd en de eerste is dan vertraagd, maar niet uitgevallen. Tuurlijk kunnen trams uitvallen, maar dat heeft niet altijd te maken met achterstallig onderhoud, maar met defecten die niet altijd, ook al is de tram net uit onderhoud, kunnen worden gevonden of zich prijsgeven.

Dus files ontstaan niet doordat de wegen drukker worden. Files ontstaan door automobilisten die hier niet mee om weten te gaan en als 2e de infrastructuur. Kijk bij jezelf en ga na wat je zelf kan doen. Wanneer iedereen bijvoorbeeld stug blijft doorrijden op een voorrangsweg dan krijgen anderen geen kans om in te voegen met als gevolg dat hun gaan dwingen en dringen. Gevolg plotselinge rembeweging en wel of geen aanrijding met als gevolg opstopping. Meer ruimte geven met invoegen dan loopt alles vlotter door. Kijk eens in Duitsland. Daar komt het ritsen vandaan. Daar gaat alles vlotter omdat men daar meer de ruimte geeft voor invoegen. Kan hier ook, maar de Nederlandse automobilist is te egoïstisch en te gehaast. Dit is reeds lange tijd bewezen.

Verder is het aan de reiziger om ergens op tijd te zijn en dan kun je wel zeggen dat dit een laffe smoes is, maar het is gewoon de keiharde waarheid. Je kan in principe, tenzij je de eerste moet hebben, altijd het OV eerder nemen. Deed ik vroeger ook en dat leer ik mijn kinderen ook. Op deze manier heb je een buffer op eventueel vertraging of uitval. Dat jullie reizigers dit niet begrijpen of te lui zijn om eerder uit bed te komen om het OV eerder te nemen is niet ons probleem, maar die van jullie. Schuif jullie laxheid dus niet af op het OV, maar behoud dit tot jezelf.

Als laatste wil ik nog ef kwijt dat je voor de kosten en zone indeling van het OV bij de verantwoordelijke minister Verkeer en Waterstaat moet zijn. Daarbij wordt er enorm bezuinigd op het OV vanwege marktwerking.

Calastir

Ongelezen bericht door Calastir »

Ik ben ook geen automobilist maar dat terzijde.
Reizigers die al vóór 6:35 bij de tramhalte staan zou ik niet lui en lax noemen. De klant betaald, dus de verkoper moet gewoon leveren wat hij beloofd. Mee eens? Goed, want dat is ook de Nederlandse wet.

Aangezien Maarten1234 bij Connexxion werkt, zie ik niet waarom hij zijn frustratie over Nederlandse automobilisten ventileert op de tramreizigers bij de HTM. Het is duidelijk dat dit probleem niet aan automobilisten of de infrastructuur ligt.

Dit onderwerp gaat over de vertraging van tramlijn 17 die te wijten is aan achterstallig onderhoud en hoe de HTM hier zijn klanten niet over informeert.

Laten we het eens omdraaien i.p.v. alle verantwoordelijkheid bij de klant te leggen met deze stelling:
'Als de HTM weet dat ze hun eigen dienstregeling niet halen en deze niet willen wijzigen, dan kopen ze maar gewoon wat meer trams!'

Maarten1234

Dat ik niet bij de HTM werk wilt niet zeggen dat ik weet wat daar afspeelt. Tramlijn 17 wordt momenteel enorm aangepast en uitgebreidt. Dit geeft oa nodige problemen op de lijn. Tegelijk passen zij trajecten aan. Dat is dus geen achterstallig onderhoud maar noodzakelijk onderhoud welke zich nu aandient.

Je kan wel gillen dan kopen ze maar wat meer trams, maar ook daarmee los je die problemen niet op. Je moet ook meer bestuurders hebben en daarbij alles moet worden aangepast. Helaas is het ook nog eens zo dat de Randstadrail HTM heeft uitgekleed en dat zij daardoor een enorme schadepost hebben. Overigens zijn dit soort problemen heel normaal. Het materiaal waar hun mee rijden is over het algemeen in dezelfde tijd gekocht. Op den duur door ouderdom vertonen zich gebreken welke zij meteen oplossen. Helaas gebeurd het ook dat er ineens gevaarlijke storingen opdoemen waardoor het noodzakelijk is om de tram stil te zetten. Wanneer dat het geval is dan worden meteen alle trams gecontroleerd. Dit geeft dan ook problemen in de dienstregeling en al helemaal wanneer blijkt dat meerdere trams deze storingen gaan vertonen. Deze trams worden dan per direct uit dienst gehaald om te worden gerepareert. Dit is dan voor jullie veiligheid en dat doen zij niet om jullie te zieken.

Jij denkt maar wat je wilt denken. Mij intresseert dat niet, maar zolang jij niet weet wat er in het OV allemaal kan afspelen en de schuld telkens bij ons neerlegt zoek je het zelf maar uit. Gewoon eerder je bed uit gaan en dan toch maar de tram eerder nemen. Kleine moeite. Je weet dat deze vervelende problemen er nu zijn dus speel er op in. Jouw werkgever zal echt niet een zaak tegen HTM aanspannen, want dat verliest deze en daarbij zal hij jou ontslaan doordat jij niet op tijd op je werk verschijnt, want ook hij zal zeggen dat je een tram eerder moet nemen.

Wat ik verder stelde met de infrastructuur en overige verkeer is algemeen. Wij ondervinden hier veel last van.

Verder heb ik ook op de tram en metro bij de RET gewerkt dus kijk uit met wat je schrijft.

Dat HTM niet voldoende informeert moet je aan hen schrijven. Hun doen er dan echt wel wat mee. Zolang je hen niet aanschrijft zullen hun niets doen en ook al zouden zij er wel iets mee doen, moet je niet verwachten dat het meteen de volgende dag of binnen een week is aangepast.

Dit forum wordt niet gelezen door HTM. Dus ventileer het lekker dan bij hun.

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Mensen leer nou eens begrip te tonen.

Ben zelf buschauffeur en soms gaat alles perfect...de tijdschema, super comfortabel rijstijl (is trouwens ook bus-afhankelijk) iedereen een zit plaats...aardige vriendelijke chauffeur, dus geen reden tot klagen.

Zit je zomaar in het hokje van "uitslover", streber ect.
Een rit later alles gaat nog steeds zoals ik het wil.. maar nee hoor ben te vroeg (ook al is dat NIET waar), 1 halte later weer....te laat! (hoe kan dat nou?)

De relatieve waarheid is wat de mensen er zelf van maken...je gaat als een zwevend tapijt over de drempels, plotseling een kuiltje in de weg... wordt aangezien als stoep-randje (ook al is die in velde en wegen niet te bekennen) :-)
Goed..we krijgen wegwerkzaamheden 30 kilometerzone...nou, nou, waarom schakeld die chauffeur niet op???( is automatische transmissie) om die paar minuten weer goed te maken even wat snelheid verhogen..kijk dan, begin ie opeens weer te scheuren!!!

Vervolgens zenuwachtige kopjes...wanneer gaat die chauffeur eens rijden, hij zit alleen maar te ouwe-ho~eren bij de haltes (terwijl je druk bezig bent dingen opzoeken voor een vragende klant)
Opeens een hoop getoeter achter van een automobilist...rijden kl**tzak.
Wanneer doe je het dan goed...nooit.

De individu heeft zijn eigen maatstaf en die is het enigste wat (voor hem/haar) telt.
Al leg je het duizend keer uit...de individu wijkt niet van zijn zelfingenomen waarheid af!

Maarten ...ik bewonder trouwens jou engelen geduld op deze forum om te vechten tegen de bierkaai :wink:
Ik heb daar geen zin meer in....laat ze maar denken wat ze willen.

Maarten1234

Ik heb ook een hoop geduld, maar hier wilt deze niet luisteren. Loopt maar te zeuren op tram lijn 17 en de verkeerde info van HTM klantenservice. Ze begrijpen blijkbaar niet dat ze daar de HTM zelf voor moeten aanschrijven en dat de HTM top de klantenservice verteld wat hun wel en niet mogen zeggen.

Ik houd er ook mee op.

Het is niet mogelijk. Mensen denken dat het OV kan vliegen en dat wij nergens last van hebben of ondervinden.

Ik ga mij weer concentreren op iets nieuws op dit topic voor het OV. Als zij iemand van de HTM willen spreken, moeten ze naar de HTM gaan en niet in het algemeen hier beginnen. Logisch dat je dan reactie krijgt, maar ze krijgen nooit te horen wat hun willen horen. Wat je ook zegt het maakt toch niet uit. Doet mij ineens denken aan die cursus: Omgaan met lastige klanten deel 1 en 2. Hierin wordt meeveren met de klant geleerd en hen gewoon, ook al hebben hun geen gelijk, maar gelijk geven. Heb je ook geen discussies. Werkt op de bus vaak ook.

mrnononsens

Ik vind het nog niet eens zo erg dat "mijn" tram nu al langer dan een week niet meer rijdt maar wat mij wel bovenmatig stoort is het feit dat NIEMAND van de HTM mij kán of wil vertellen welke dienstregeling er NU WÉL gevoerd wordt. M.a.w. zou ik GRAAG willen weten wat de HUIDIGE dienstregeling is. Dus als er nog klantvriendelijke mensen bij de HTM werken die weten hoe je de dienstregeling op de HTM website kunt aanpassen MAAK MIJ DAN BLIJ!!!!!!!! :?

Gesloten