LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 12

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
rokiroka

12

Ongelezen bericht door rokiroka »

121
Laatst gewijzigd door rokiroka op 30 mar 2007 00:01, 3 keer totaal gewijzigd.

Sometimes

Re: 12

Ongelezen bericht door Sometimes »

Je hebt een auto gekocht bij Oostlease. Zat daar garantie bij?
Ze zijn niet aangesloten bij de Bovag (voor zover ik kan vinden), en de APK is een momentopname.

Wat is nu het probleem? Is er garantie afgesproken die je niet krijgt, of heb je een auto zonder garantie gekocht en zou je nu toch graag garantie willen hebben?

rokiroka

nee ze zijn idd niet aangesloten bij de BOVAG en we hebben geen garantie op de auto.
maar ik koop een auto die naar behoren hoort te functioneren, en dat is deze dus duidelijk niet.
ik heb ook contact gehad met de consuwijzer en zij vertelden mij dat ondanks we geen garantie hebben dit niet mag gebeuren en wij ook recht hebben op een vergoeding of een tegemoetkoming, en deze krijgen wij dus totaal niet.
en het grote verschil is helaas dat we het recht HEBBEN op een vergoeding of tegemoetkoming maar het recht ook KRIJGEN, dat krijgen we dus niet.
en hiervoor zijn we op zoek naar een oplossing...

Accutron

Ongelezen bericht door Accutron »

Tja, wat moet je daar nou op zeggen? Geen garantie, niet vooraf laten keuren en dan ook nog gekocht bij een vaag bedrijf....
APK kijkt alleen naar minmale veiligheids aspecten maar zegt verder niets over de technische kwaliteit van de auto.
Ik ben het wel met je eens dat enige coulance van de garage houder hier wel op zijn plaats zou zijn maar zie dat maar eens te krijgen.

rokiroka

ja dat krijgen is het probleem... ik weet ook niet hoe.
misschien dat er meerdere gedupeerden zijn, dan kunnen we samen iets beginnen tegen hem.

jeroentje271

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Om wat voor een auto gaat het? Hoe oud is de wagen? En wat heb je ervoor moeten betalen. Dat zijn dingen die meetellen om een goed beeld te krijgen.

jeroentje271

En de km stand uiteraard.....

rokiroka

het is een volvo 440 lpg-benzine, lpginstallatie is in de kofferbak, hij is van 1994. we hadden een alfa romeo 155 op benzine maar wilden een lpg auto, deze hebben we dus ingeruild. de alfa was in hele goede conditie. we hebben zelf 250 bijbetaald.
Toen we er net achter waren dat de dynamo en startmotor kapot was hebben we meteen voorgesteld om de alfa weer terug te geven en hij de volvo, maar nee.
we hebben dit meerdere malen voorgesteld maar meneer wil echt nergens aan.
en het gene wat ons nu ook heel erg boos maakt is dat meneer ons had toegezegd om naar de factuur te kijken van de vervangen dynamo en startmotor en evt ons tegemoet te komen, maar nu er meer bij komt kijken trekt hij alles terug...

GMKX

Ongelezen bericht door GMKX »

Ik zou gewoon naar een advocaat toestappen en hem vragen een briefje te schrijven. :twisted: :evil:
En Bovag of niet zegt ook niets. Op dit forum ook voorbeelden te over! :(
Het bedrijf lijkt me niet echt louche.

Ik zou er echt wel een zaak van maken!

jeroentje271

Heel eerlijk gezegd kan een Volvo 440 uit 1994 op gas wel eens wat mankeren. In die prijsklassen mag je niet teveel verwachten van een auto. Ik weet dat het lullig is, maar aan zulke wagens kleeft altijd een risico dat er wat stuk gaat.

Gesloten